Te rugam sa ne ierti. Am uitat sa precizam ca nu este articol dedicat cunoscatorilor ca tine, care le stiu pe toate. Trebuia mentionat la inceput ca este pentru incepatori sau pentru cei care nu se pricep asa de bine la masini si cum sa aiba grija de ele. Nu toti ne-am nascut invatati. Ca tine, evident. Da-ne, daca e posibil, ceva sugestii de articole mai serioase, care sa-ti fie de ajutor si tie. Multumim!
Hondarul, iti apreciez munca, in special test drive-urile...dar sa scri ca daca lasi masina in soare ti se deterioreaza masina...
As vrea sa scriu articole pentru 4tuning, despre ceva cu adevarat informativ. Nu stiu daca se poate, sau daca redactia primeste astfel de materiale, insa daca imi lasi o adresa o sa va trimit ceva articole, scrise de mine, despre subiecte cu adevarat informative.
Va respect pasiunea pe care o puneti in mentinerea acestei comunitati, dar unele articole....
Dupa cum vezi si mai jos, mai exista si oameni care nu stiu ceea ce stii tu. Asa ca le este util. Daca ai ceva idei sau materiale, ni le poti trimite pe adresa office@4tuning.ro
Asa am sa fac, poate trimit unul chiar din seara asta...sper doar sa se oboseasca cineva sa citeasca.
Daca aveti un anumit model dupa care un articol trebuie redactat, as vrea sa stiu si eu daca e cu putinta, daca e la alegerar redactantului, cu atat mai bine. Multumesc pt info
La mine sta in principiu dimineata sub soare dupa care apare umbra! Pe langa asta, tin si parasolar in fata pe toata suprafata parbrizului, cat si in spate :)
Eu nu am unde sa o tin la umbra , saraca sta mai mereu in soare dar asta este nu am in alta parte unde sa o parchez . Adevarul este ca atunci cand intru in ea si este foarte cald frige bordul ca naiba . Asta nu stiam ca din cauza caldurii volanul poate fi afectat
Salut! In principiu, cam tot ce este extrem(si/sau excesiv) dauneaza masinii! Nici gerul, bineinteles, nu ii poate face masinii vreun bine :)) O zi buna!
de parbriz si zgomote nu stiam , dar oricum nu prea avem ce face pt ca si asa ducem lipsa de parcari si ne chinuim minute bune sa lasam masina.am colegi de sc care vin si cu 30 de min mai devereme numai ca sa gaseasca loc de parcare , mai conteaza ca e umbra sau nu?
S-ar rezolva cu parasolare dar sunt multi care-si lasa masinile toata ziu intr-un loc si asa ar trebui sa umpli masina de parasolare cea ce nu-i tocmai ok. Dar ar trebui sa se gandeasca cineva si al asta ca e plina tara de frecangii ( nu am exclud ) :D:D
Mai este de precizat decolorarea vopselii in timp din cauza razelor solare.In special am observat la masinile de culoare rosie.Stiu caz concret in care un prieten lasa masina in camp deschis in fiecare zi iar dupa doua veri capota deja incepse sa se matuiasca si sa decoloreze.
Salut! Si eu am masina rosie si intr-adevar asa este! Am mai observat asta si la alte masini rosii, unele dintre ele fiind decolorate grav(de aproape nu li se mai recunostea culoarea...) Trebuie sa ai grija mare de masina ca sa mentii culoarea rosie in stare cat mai buna! Dar e si foarte frumoasa, deci merita! :D O zi buna!
se decoloreaza doar acele masini care sunt vopsite cu vopsea 2K(vopseaua si lacul impreuna) si asta se intampla la culorile nemetalizate, la masinile de generatie mai veche si mai ales la Dacia.
Da, si acum o sa mai scrie un articol din ala: "Dar sunteti pe jumatate salvati, chiar daca nu aveti loc de parcare la umbra, cu noua folie de geamuri de la Hoingxingzingdang!" :)))
Da,si eu recomand sa va vindeti masinile,ca sa scapati de toate aceste probleme si sa puteti sa rideti linistiti de prieteni/vecini cand li se stricamasina de la soare.
interesant articolu da am si eu o intrebare...la mine,parbrizu nu e mat sau sa se vada folia aceea cum se desprinde pe la colturi am alta problema...are pe el niste puncte(nush cum sa explic mai bn...mie mi se par gen bule de aer) si nu mai zic ca iarna de la nisipu de pe soasea,cred ca atunci mia sarit o pietricica de la o masina din fata si mie lovit parbrizu,era doar o "ciupitur" atunci...eh cum a inceput sa se incalzeasca calumea mai bn zis cand a fost prima data 30 de grade atunci a inceput sa crape din partea soferului a inceput sa fuga spre pasager...e undeva pe la jumatatea parbrizului acum (si stiu ca o sa se mai intinda si tocmai cand ajunge in partea cealalta sau daca o sa in sus pana ajunge intro margine atunci o sal schimb...) oricum ce vroiam sa intreb....este din cauza la caldura(soare) sau asa se face el dupa ceva timp?app masina e din 2005 si a fost adusa din germania...
ce articol aiurea. de cati ani tin masina in soare, sa-mi trag una de am patit vreodata ceva. nici volanu de piele, nici bordu, nu au nici un fel de degradare de la soare. doar de la maini. daca ar fi asa, aia din california sau florida si foarte multe alte tari ce ar mai face? de fapt daca te uiti la masinile care ruleaza in climat calduros tot timpul anului veti constata ca au uzuri mult mai mici peste tot. bineinteles un bord de calitate mai slaba ar crapa sau s-ar arde la soare, dar asta ar fi singurul lucru ce se poate intampla.
chiar am stat un an in spania,masina neagra,locuri de parcare nu gasesti deloc,ce sa mai vorbesc de umbra!temperaturi zilnic in jur de 40!singura protectie,un parasolar si geamuri negre!si totusi problema nu a fost asta,am venit acasa cu barile belite la colturi din cauza "profesionistilor" de acolo!asa am aflat de ce la ei numarul din fata e prins cu nituri,ca sa nu-l piarda pe drum deoarece un suport de numar nu rezista la cate bari primeste,sa nu mai zic de carlige ca am si eu o cicatrice lasata!
intradevar,datorita caldurii excesive am avut un consum marit,clima,clima,clima,ca nu puteam sa ma bag in masina!
Sa mori tu ca iti bate soarele pe furtunele de frana =)))) bai numa articole si articole... Auzi, o masina buna e facuta sa reziste la temp extreme si 20+ ani (bord, interioare, etc); daca ai masina de buget atunci bordu crapat ti-e ultima problema!
Singuru sfat: lasa geamu PUTIN crapat sau trapa f putin deschisa (nu ploua in masina) si nu mai are cum sa se acumuleze caldura atunci cand intri in ea sa fie 800 de grade
va dati seama ca masinile se strica ? din cauza soarelui:)) eu am un garaj acoperit , si am fiat punto SX 60 si nu sa desprins , nu se mai decoloreaza , bordu nu e topit , inautru e bijuterie adevarata , dar opel astra lu tata a lasat soare si sa topit bordu unde langa geamuri laterale, si sa ars displayu din cauza soare. articolul spune adevarat , si imi pare rau pt voi care aveti blocuri si naveti garaj e nasol , eu am casa si am curte + atelier auto :X
Desi unele notiuni sunt chiar adevarate, aceasta este total pe langa adevar: "...acestea isi pierd lubrifierea de la caldura, vaselina devenind mult prea vascoasa." Dragi reporteri si redactori care ati intocmit acest articol, bag de seama ca nu cunoasteti semnificatia cuvantului VASCOS/VASCOASA. Va las sa va delectati cu cartea de capatai a literatului, DEX-ul. Dar pana gasiti definitia cuvantului (pentru unii poate dura si ore sau zile...), tin sa mentionez ca vascos inseamna lichid gros, care curge cu greu. Cu cat e mai vascos un lichid, cu atat se scurge mai greu. Putem spune despre miere ca este vascoasa.
Nu si despre vaselina sau uleiul care lubrifiaza anumite organe sau subansamble ale unui autoturism (in cazul nostru). In cel mai fericit caz, librifiantul devine fluid si se scurge/se prelinge datorita subtierii cauzate de temperatura interna a masinii respective. Astfel lubrifierea este din ce in ce mai saraca, in cele din urma disparand complet.
Ca sa ma fac mai clar in cateva cuvinte, un lichid devine vascos la temperaturi scazute. Cu cat e mai rece, un ulei sau o vaselina devine mai vascoasa, mai greu de patruns in zonele unde se doreste lubrifierea.
Din acest motiv si NU altul, se recomanda vara un ulei de motor ceva mai vascos (oricum se va subtia de la temperatura ambientala), iar iarna un ulei mai subtire (ca sa nu devina prea vascos si pornirea motorului sa fie defectuasa in timp; fiind prea vascos, uleiul nu ajunge asa de repede peste tot unde este necesar in motor, primele 5-10sec. facandu-se rotirea motorului pe uscat).
Cat traieste, omul invata. Sper ca ati mai invatat si voi cate ceva si din asta. Uite-asa dezinfomati oamenii cititori, dornici sa stie cum sa-i vina de hac caldurii in masina.
Puneti mana pe carte !!!
A nu se lua de buna ci ca un pamflet.
Recomand pentru cei cu CASCO a se parca sub un copac.
Mai ales ca multi copaci sant batrani si prezinta riscul de ati strivi masina, astfel chiar daca vopseaua masinii s-a matuit, pe asigurare CASCO o facem noua.
Si acum revenim la lucruri serioase.
La casa se intelege ca se gasesc modalitati de a proteja masina de caldura mare.
La Curtea de Arges am garaj, dar acolo ajung doar la sfarsit de saptamana.
In restul saptamanii, in fata blocului.
Dar cand o ai in fata blocului ?
O sa ziceti sa folosim prelata.
Asa am incercat si eu.
Stiti ce am gasit dupa prima noapte ?
Prelata decupata (NU sfasiata) perfect in dreptul farurilor.
Si asta nu au facut-o cainii (fac ei altele mai rele, dar nu asta).
Vi se pare amuzant?
Atunci nu-mi venea sa rad, ci TURBAM, nu pentru o prelata ci ma gandeam la faptul ca putea sa fie vreun piroman nebun care nu suporta prelatele, sau cineva sa arunce neglijent un chistoc (pustii astia sant de speriat) si-i dadea foc.
Credeti-ma ca nu sant paranoic, ci cunosc situatii in Pitesti (aici stau mai mult) si daca vreti va aduc cazuri REALE pe care le stiu.
Acum rad si eu, poate voia sa vada si ea(masina).