Aceasta varianta de 125 de cai este ok, cea de 100 de cai nu prea are rost decat daca nu ai pretentii. Motorul ideal pt tanarul din Romania care este mancat de taxe si asigurari bazate pe cilindree
am fost la cetatea Rupea ..intr-adevar splendid .....cat despre Ford Focus :) este exact ce trebuie in Romanica :) Deci de la mine un DA
Oricum mai frumoase peisajele decat masina :P
Mi-a placut articolul din doua puncte de vedere: masina si traseul. Mai bine zis, destinatiile, Bucovina si Maramures, si zic asa pentru ca le-am revazut in 2007, in august, cu ajutorul recent achizitionatului (aprilie) Ford Fusion +, cu motor 1,6 tdci, 90 cai (asta ca sa stiti cu am comparat masina in discutie).
Revenind la "oile" noastre, am condus aceasta masina inca de cand a aparut la noi pe piata, in prima sesiune de "porti deschise", dupa ce de doi ani eram obisnuit cu dieselul de pe Fuzi (vorbesc de mod de conducere, reactii ale masinii in traseu, demaraj, franare, etc). Pana la Fuzi, mai fusese o Dacia Supernova si clasica 1310, deci benzinare. M-a surprins elasticitatea motorului la diverse regimuri de turatie, reusind sa fac lucruri pe care doar cu dieselul le reuseam, si cu care benzinarele pe care le-am avut ar fi refuzat sa cocheteze! Si testul l-am facut dinspre Pitesti spre Vilcea, pe Dealul Negru, pe super serpentinele bine cunoscute! O incantare! Tinuta excelenta de drum pe curbe, demara usor fara sa schimb des treptele, fara zgomot deranjant de la motor! Parca mergem cu un diesel, nu cu un benzinar (am ramas in a V-a, pe la 70km/h, fara sa dea in nas, si am demarat usor pana spre 100, ca mai mult pe Dealul Negru, daca ai toate tiglele pe casa, nu e loc si nu e recomandat). Parerea mea este ca este un mariaj excelent intre capabilitatea motorului si etajarea treptelor de viteza, pentru ca, in comparatie, 0.9 dce de pe Sandero, nu suporta acelasi mod de condus, ba pentru demaraj cerand mai multa turatie - dar in acest caz eu banuiesc o nepotrivire intre cele doua agregate de la Renault (apreciez Dacia pentru ceea ce este ea acum, si indraznesc sa critic anumite lucruri tocmai pentru ca ma intereseaza!). De apreciat martorul care iti sugera schimbul treptei de viteza, de care poti sa tii cont daca vrei sa conduci economic. La final, m-am coborat din masina extrem de incantat de experienta avuta, comparativ cu masina personala, desi, initial nu imi
08 oct 2013, 15:44
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Cred ca cel mai bine este sa mergi sa testezi. Nu inteleg importanta turatiei de putere maxima?! Tu așa conduci de obicei, la blana?! Pentru ca de regula puterea maxima este la turatii inalte, si in trafic arareori ajungi pe acolo. Plus ca în acest caz si consumul e tot ridicat. Nu e obligatoriu sa-ti placa, dar ca sa-ti faci o parere, musai e sa incerci.
De ce s-ar uza turbina la un motor de 1 L fata de unul de 2 L. Lucreaza la turatii apropiate, presiuni si alti parametrii, nu vad diferenta. Poate raspunzi tu....
Da intradevar, iti dai cu parerea si zici ca acest motoras este chinuit de aici venind si uzuri premature. Corect, poate nu mai duce 300 de mii km, dar nu iti cade nici la 150 de mii. Materiale si tehnologii noi. Intradevar, dupa 2002 standardul de calitate ISO/TS 16949 impus furnizoriilor de componente auto a schimbat mult calitatea masiniilor. Lucrez in domeniul auto (multinationala) si testele sunt facute ptr 5 ani sau 150 de mii, asta este timpul minim la care trebuie sa reziste. Piata este de consum.
Merge bine si la 1500 rpm si la 5500 rpm, chiar daca nu iti vine sa crezi. Si suna foarte sportive cei 3 cilindri turbo. Partea cea mai interesanta a masinii este ca poti sa pastrezi o treapta de viteze cam triplu cat la o alta benzinara. Absolut adora turele fara sa aiba o problema sa mearga subturata. De fapt, masina iti indica sa schimi viteza pe la 2000 rpm. Cu treapta a II-a mergi de la 0 kmh pana la 80-90 kmh lejer. Nivelul de zgomot la 4000 rpm este egal cu relantiul, serios.
Desi are 125 cp pare ca trage mai bine de atat, probabil din lipsa kg in plus pe care dieselul le are. Si e mai stabile deoarece cei 100-150 kg lipsa de pe puntea fata chiar o faca neutral in viraje.
Noi nu spunem prostii, merita incercat sa vezi singur.
Ce ma intriga pe mine este functia START-STOP.
La un turbo este ok sa existe aceasta functie?
Intreb deoarece eu stiu ca se pun chiar turbo timer pentru a raci turbine inainte de oprirea motorului...
Oricum, se poate dezactiva. Ma gandeam asa, doar la fiabilitatea motorului daca folosesti aceasta functie.
Daca ai vreo pompa electrica ceva sa impinga uleiul si apa prin turbo cat e motorul oprit este OK, sau poate nu este nevoie fiind boost mic...Cineva de la FORD sa explice poate
Motorul care trage la 5000 de ture,se uzeaza foarte rapid,si nu rezista peste 100.000 km...deja la Skoda se rupe lantul de distributie la TSI daca nu e schimbat imediat,la numai,60.000 km,si aceasta operatiune costa o groaza!! Societate de consum si tzeapa...acum o masina costa mult pt plastice si sticla,apoi la 5 ani o dai la remat... Ai vazut consumul in oras pt Ford?
http://www.youtube.com/watch?v=JyANa3YoNUc
mai jos pe youtube posesorul spune de 35 mpg,adica "miles per gallon"...calculat mediu de 8,1 litri la suta,desi omul,nu a facut o conducere sportiva,ci foarte moderata...
Apropo...cureaua de distributie Ford,se invarte in uleiul de motor la temp ridicate?!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Ep-CEKzEhMU
dovada e in video...insa eu nu am incredere ca va rezista la asa turatii si caldura...:)))))))
daca altii rup lanturile de otzel!!
Nu cred ca la 100.000 km pica motorul dar probabil nici milionul nu vor face :)
8,4 l/100km am si eu consumul in oras, mers normal, nu economic.
Am 30.000 km cu masina si totul e ok pana acum.
Referitor la cureaua in ulei probabil reduce frictiunea si rezista mai mult. Temperatura mare poate face si pe uscat din cauza turatiei. Ramane de vazut referitor la fiabilitatea motorului si costurile de service.
Ramane insa intrebarea mea cu privire la viata turbinei...ce am observat este ca sistemul Start-Stop cateodata nu functioneaza si vreau sa cred ca este atunci cand turbina este prea incinsa si necesita racire nu doar cand nevoia de curent sau de climatizare este prea mare pentru baterie.
Ma bucur ca imi dai dreptate pt unele date,dar te sfatuiesc sa o mariti imediat cat mai poti si sa optezi pt Skoda Octavia TDI de 1,6 si 105 cp,care,in condus normal, ponderat,consuma 5-6 litri in oras..Eventual poti face schimb...
Motorul de Ford e bun de nou,dar se uzeaza repede si te intreb ce temperatura are uleiul in motor,care unge cureaua..?
La Skoda,Audi cureaua e pe uscat,la temp,ceva mai rece,in exterior.. si are garantie 90 mii de km,insa eu am mers si suta de mii..
http://www.consomo.ro/consum_skoda_octavia_ii_16_tdi_105_cp-703.html
Câte Ford-uri ai avut de stii cat durează un motor? Uite, al meu 1,6 tdci are peste 260000 km si nu sughite, motiv pentru care da-mi voie sa-l păstrez!