Sefului meu i-a ars acum 3 ani in masina maneta de la stergatoare. Eram in masina si mergeam linistiti si cand a vrut sa spele parbrizul a inceput sa iasa fum din ce in ce mai dens din spatele volanului. Noroc ca eram pe un drum secundar si am putut opri repede. Motivul era un defect de fabrica, maneta avea niste lamele de contact care cand se frecau produceau scantei, si in apropiere era o eticheta de la producator. Era a doua oara cand patise asta, si tot el a trebuit sa suporte costurile de reparatie deoarece producatorul a refuzat sa-si recunoasca vina. Si mirosul ala de plastic ars nu mai iese din masina decat dupa o jumatate de an...era imbibat in tot habitaclul.
Va las pe voi sa ghiciti ce masina era...incepe cu R si e frantuzeasca produsa in Turcia :)
Penultima poza imi pare un C class. Nasol daca si astea sunt nesigure. Bine, clar ca nu toate, doar uite ca nu e masina veche de zeci de ani si se intampla.
Se stie ca la Ferrai, nu stiu la ce model sigur, parca la 458 Italia, este o problema cunoscuta cu lacul de pe motor care se aprinde. Daca gresesc corectati-ma, dar nu dati cu parul.
Ferrari, lambo care iau foc sunt masini care trebuiesc conduse la viteza ca ai aibe o racire buna. Daca vrei o masina de oras, fitze si puternica recomant porsche ;)
si eu am patit cu opelu lu taicameu, un astra g de 2 litri diesel...in timp ce veneam acasa de la strand mergand constant dintr-o data mea cazut tot bordul apoi si-a revenit dupa 2-3 secund iar a cazut apoi iar si-a revenit si apoi a 3 oara cand a cazut am tras repede pe dreapta si cand am oprit a inceput sa iasa fum de sub capota...am deskis repede capota cand am vazut p flacara mica la firele care ieseau din electromotor...am fugit repede am scos stingatorul din portbagaj si norocu meu ca lam stins in cateva secunde pt ca flacara era mica apoi am luat si borna jos ca sa nu mai am vreo surpriza...
vezi daca nu stii sa scrii, ce ti se poate intampla? daca mergeai tu la scoala si mai lasai strandul poate reuseai sa te faci inteles in 7 randuri pe care le-ai scris si nu iti lua nici masina foc. Dar unde ai parcat masina cand erai la strand, o fi facut insolatie....si zici ca ti-a picat si bordul de 3 ori? Ba esti nebun? si ai reusit tu sa il ridici de 3 ori la rand? ca dupa cum te exprimi mi-e greu sa cred ca te hranesti singur!
sunt frecvente si cazurile cand iau foc masinile implicate in accidente - acolo este mai "interesant", mai ales ca in acele cazuri incendiul poate debuta direct cu flacari de dimensiuni mari - cand se smulg in urma impactului furtune / conducte / filtre de carburant + scantei de la fire sectionate. Capotele nu se mai deschid pentru ca sunt mototolite...
FOARTE IMPORTANT = verificati si data expirarii valabilitatii stingatorului din masina voastra. Asa cum nu mancam mancare expirata si nu luam medicamente expirate ar trebui sa nu tinem in masina un stingator expirat.
sa nu sariti si deschideti capota. altfel, un foc mocnit va primi suficient aer proasptat cat sa izbucneasca o frumusete de flacara. de la mai multi pompieri am auzit ca la incendiu sub capota, dai prima data cu cate extinctoare pe unde poti, prin grila radiatorului, pe la stergatoare, pe sub pasajele rotilor, apoi deschizi capota, dar musai cineva sa fie cu extinctorul pregatiti si de cum a sarit siguranta capotei sa umple compartimentul motorului cu praf sau spuma anti-foc, ca sa nu izbucneasca flacara.
La cat de scumpe sunt niste ccturi de exctinctoare si mai sunt si de unica folosinta dai odata oricat si un jet mic si trebuie sa le arunci ca se duce presiunea , e normal ca lumea sa nu aiba asa ceva in masina .
Primul lucru care trebuie facut in caz de accident sau daca se observa fum in autoturism sau sub capota este sa se decupleze borna de la baterie....apoi se stinge. Mie mi-a luat foc Dacia in parcare datorita oxidarii cablului de masa intre alternator si caroserie si s-a inrosit cablul de ambreiaj si a luat foc. Am ridicat capota, am decuplat bateria si am stins cu apa, daca intarziam 5 minute nu se mai putea stinge si s-ar fi aprins si masinile de langa. Degeaba stingi focul (efectul) daca nu inlaturi sursa (cauza) bateria va genera scurtul si se aprinde din nou....poate in alta parte.
Primul lucru care trebuie facut in caz de accident sau daca se observa fum in autoturism sau sub capota este sa se decupleze borna de la baterie....apoi se stinge
AI auzit cumva ca exista masini care au capsa pirotehnica pe borna de plus a bateriei ?Stii ce face asta?DACA NU mai bine nu mai posta tampenii.
in caz de impact cand se declanseaza airbagul este detonata si acea capsa pirotehnica situata pe borna + a bateriei si care intrerupe alimentarea electrica a masinii asa ca nu trebuie sa te mai dai tu jos sa ridici capota si sa desfaci borna de la baterie cu o cheie pe care in momentul acela ma indoiesc ca o vei gasi foarte repede.
Pai si eu ce tampenii am postat? Acelasi principiu doar ca dacia mea si alte multe autoturisme nu au capsa ta minune. Ar trebui sa vorbesti mai frumos si sa gandesti inainte de a te exprima. Ms!