Ce inseamna un motor HEMI si cum functioneaza? Ghidul soferului 12 Decembrie Ce inseamna un motor HEMI si cum functioneaza?
Toate comentariile (39):
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
pfffai, ce imi plac articolele astea! Super!
12 dec 2013, 11:38
+14
ic3w1s3z
3 comentarii 24 puncte
Foarte informativ. Multumim !
12 dec 2013, 11:45
+11
1153 comentarii 4446 puncte
Foarte tare!
12 dec 2013, 12:36
+2
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
MULTUMESC !!! Chiar nu stiam acest detaliu !!!
12 dec 2013, 14:20
+6
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
bun articol.la mai multe.chiar nu stiam de la ce vine "hemi" sau ce are special...
12 dec 2013, 14:55
+1
ade24ade
80 comentarii 139 puncte
Foarte bun articolul. Nu as fi crezut pe nimeni ca au fost si Dacii cu motoare Hemi . Bravo !
12 dec 2013, 15:14
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Pai... nici nu au fost! Cel putin nu in serie.
22 dec 2013, 11:50
+2
andrei.bran
25 comentarii 17 puncte
l-am citit de 2 ori :P aveti un mare like si un share!
12 dec 2013, 16:14
+2
55 comentarii -5 puncte
super interesant chiar nu stiam de asa ceva
12 dec 2013, 16:49
+2
32 comentarii 22 puncte
Frumos....bravo! am aflat ceva nou si interesant. Mi-ar placea sa vad tot mai multe articole de acest gen pe 4tuning.
12 dec 2013, 19:25
+2
gxg_coman
23 comentarii 114 puncte
Articolele de genul asta va ridica foarte mult. Imi doresc sa vad cat mai multe pe viitor.
13 dec 2013, 13:04
+2
Sevastian_Vr6
477 comentarii 299 puncte
Putere la turatie mare!? Nu imi aduc aminte sa fi vazut vreun motor HEMI de 5/6 litri cu turatie mare... In schimb nimic tehnic in articol, cam ce putere in plus poate dezvolta aceeasi cilindree la un HEMI fata de unul clasic si alte chesti de genu. Oricine cauta pe google HEMI gaseste pistoane emisferice.
13 dec 2013, 23:07
0
2947 comentarii 2978 puncte
@ Marian Tirgovetu Asta sti tu, stiu eu si înca o mîna de tehnicieni auto dar marea majoritate habar-nau ce înseamna HEMI, ca este defapt caracteristica tehnica a unui motor si este notatia prescurtata care vine de la (hemispherically-shaped combustion chambers), ci cred ca HEMI este prescurtarea unui moft de marketing.
14 dec 2013, 13:57
+1
223 comentarii 312 puncte
Oricum are dreptate omu. Un muscle car rareori trece de 5000 RPM. Charger-ul initial are red line-ul undeva la 3800 si viteza normal se schimba incepand de la 2500. Chiar daca multi dintre noi habar nu au ce e un HEMI, ar fi putut totusi sa dea niste info de referinta. ex un motor de 5L normal are 200 CP la 3000 RPM pe cand unul HEMI are 220 CPH la 3000 RPM. Detalii mici dar de valoare si pentru pasionati. SI sincer nu prea pot sa vad de ce ar fi mult mai complicat sa faci un ax cu came pentru un HEMI decat pentru un motor normal. E de inteles ca pentru a face acea "scobitura" e necesara mai multa munca de precizie si desigur si pistonul necesita mai multe operatii si mai precise. Insa timpul valvelor nu ar trebui sa fie mare filozofie.
17 dec 2013, 13:00
-1
464 comentarii -309 puncte
Infected, esti cam "infectat". Redline-ul muscle-urilor predomina intre 5000 și 6000!!! Motorul 426HEMI din 1969 facea 425CP la exact 5000RPM, si exact la 5000 era redline-ul, nu la 3800. Redline la 3800 au deja DIESEL-urile frate. Axul cu came e mai complicat fiindca, un motor DOHC european foloseste la un motor "V", 4 axe cu came. Iar motoarele HEMI sunt OHV, adica au UN SINGUR ax cu came. Ai auzit de termenul "pushrod V8" ?
31 dec 2013, 03:24
+1
7 comentarii 2 puncte
Eu zic ca solutia OVH e mai simpla decat OHC, nu crezi ?
10 ian 2014, 03:21
0
2947 comentarii 2978 puncte
PS Putere din turatie mare se poate scoate dintr-un motor HEMI dar numai cu conditia ca acesta sa fie de MIC LITRAJ cu mai putin de 2 litri (2000 cmc), motor de..... PIPETAR :-)
14 dec 2013, 14:10
0
223 comentarii 312 puncte
Ai auzit de HEMI sub 2L? :)))) Ca toate americanele cu HEMI adevarat pornesc de la 4.0L in sus, cel mai faimos fiind modelul de 5.7L. Si iar..... turatie mare......... aici vbim de maxim 4000 RPM. Personal sunt fan turbo. 2.0L de la 180 CP in sus.... Blow off, furtune din silicon, presiune de minim 1.2 bari, red line la 6200+........ poa sa treaca orice tractor "muscle", capul meu se va invarti dupa placutul shuierat al BOV-ului. E doar personal. Pentru altii stiu ca sunetul de tractor agresiv e Simfonia a 9-a.
17 dec 2013, 13:07
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Da ! Exista motoare HEMI de 1,2 L si 1,4 L facute pt. export, pt. zona asiatica în numar limitat. Clar, si pt. mine HEMI începe de la 5 Litri si nu se termina nici la 7,7 Litri daca se poate biturbo sau chiar triturbo cu 2 compresoare rotative pt. fiecare grup de 4 cilindri + blower central care sa-i dea restul asa ca sa..... "cînte muzica" cum trebuie si sa vad 8 pistoane jucause fericite :-) Revenind la tema, articolul mi se pare excelent pt. începatori care astfel învata cum se transpun visele în realitate.
18 dec 2013, 18:09
0
464 comentarii -309 puncte
Cu cit turatia maxima creste, cu atit scade momentul maxim de rotatie.
31 dec 2013, 03:29
0
stefy1988
1 comentarii 1 puncte
super tare...la mai multe articole de genul asta...
16 dec 2013, 21:13
+1
5 comentarii 1 puncte
Bv pentru schimbarea facuta oferind astfel de informatii folosind si un limbaj apropiat de cel normal fara cuvinte exagerate in detrimentul limbajului tehnic. Un sfat, folositi cuvantul SUPAPA in loc de VALVA, poate asa cei care citesc mai invata putina mecanica romaneasca.
17 dec 2013, 18:02
+1
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Ce e un motor Hemi? The stuff that dreams are made of.
17 dec 2013, 21:08
+4
5 comentarii 6 puncte
si motoarele de oltcit sunt /au fost motoare emosferice...
18 dec 2013, 00:34
+1
7 comentarii 2 puncte
Ati omis un avantaj important, suprafata sferica e mai mare decat o suprafata plana, la acelasi diametru => din formula F=Presiune*suprafata ca forta preluata de piston dupa ardere este mai mare.
18 dec 2013, 05:41
+1
7 comentarii 2 puncte
http://www.darrylsgarage.com/911/930.gif idee similara intalnita si azi in motorsport si la motoare de performanta, nu e hemi, dar tot pe un piston cu o cap "cocosat/inclinat" se bazeaza
18 dec 2013, 05:46
+1
464 comentarii -309 puncte
Forța nu este mai mare din cauza că ea este perpendiculara pe tangenta suprafeței pistonului IN ORICE PUNCT. Astfel cind se integreaza cosinus/sinus ajungi tot la suprafața cercului cu diametrul pistonului!
10 ian 2014, 01:14
0
7 comentarii 2 puncte
Suprafata capului pistonului sigur e mai mare decat in cazul unei suprafete circulare plate. Intr-adevar, datorita descompunerii pe axe, forta care ajunge la biela nu este decat un procent din forta totala generata dupa ardere, daaaar tot este mai mare decat in cazul fortei dezvoltate daca folosim un piston plat.
10 ian 2014, 03:16
0
18 comentarii 15 puncte
interesant .. educativ ..
19 dec 2013, 01:01
0
4 comentarii 1 puncte
Cu scuzele de rigoare, sunteti diletanti. Oltcitul era un HEMI, dar asta nu spune ca ar fi fost super sport car. Este drept ca la anumite regimuri de sarcina si turatie au performante bune, dar nu putem spune ca asta este secretul puterilor mari. Un motor cu camera emisferica cu doua supape per cilindru este clar inferior, la performante de putere, fata de unul cu camera diedrica cu patru supape. Atunci va intreb, cine a scris articolul? Si cel mai important, cine a facut motorul? Cu stima, Necalificatul!
19 dec 2013, 19:22
+1
464 comentarii -309 puncte
Mm, scuze darr, mai bine 2 supape mari , decat 4 micuțe micuțe. PS: nu tot consta in -- puteeere. Mai exista și cuplu motor.
31 dec 2013, 03:19
0
john17
91 comentarii 87 puncte
Una e camera emisferica si cu totul alta pistonul bombat! Marele avantaj este la circulatia gazelor si diametrul supapelor care pot fi mai mari, iar camera emisferica poate avea si piston plat. Extrem de "tehnic" articolul, ca de obicei...
22 dec 2013, 11:48
0
vlad_florin51
1 comentarii 2 puncte
Am alergat la asa zisele curse a anilor 73-76 pe o DACIA 1300 la care se faceau cele mai nastrusnice modificari ce puteau fi permise inr-un mic atelier .Printe altele am montat si un set de pistoane cocosate fara a modifica si chiulosa asa c um ar fi fost normal Citind articolul mi-am adus aminte de toate acestea si ma intreb a fost un inceput de HEMI ? Apar permanent motoare din ce in ce mai sofisticate si ar fi foarte interesant ca din cand in un baiat DESTEPT sa ne m-ai lumineze si noua mintea ,celor nascuti mai devreme.
22 dec 2013, 22:59
+2
MateiT
8 comentarii 12 puncte
Asa da ! Mai asteptam articole de genul.
24 dec 2013, 13:19
0
248 comentarii 132 puncte
Pe un motor tre' sa scrie VTEC ,nu Hemi..
27 dec 2013, 23:39
0
464 comentarii -309 puncte
Existe HEMI, cu tot cu VTEC, da nu e scris "VTEC". N-ai auzit de motor HEMI cu deschidere variabila a supapelor ?
31 dec 2013, 03:27
0
248 comentarii 132 puncte
Exista VVTI sau Vanos sau alte denumiri dar diferenta e ca VTEC-ul chiar merge bine din toate punctele de vedere
31 dec 2013, 11:25
0
jambon
18 comentarii 8 puncte
Stai putin,cu cat creste turatia puterea creste pana la o anumita turatie,dupa se plafoneaza. In spusele documentarului spune asa.cu cat maresti turatia cu atat creste puterea,dara pan cand creste?
31 dec 2013, 15:03
0
464 comentarii -309 puncte
Puterea = Momentul de rotatie x Turatia. Deci puterea o sa creasca atit, cit cresterea in turatie "o sa bata" scaderea cuplului. Adica produsul dintre momentul de rotatie si turatie trebuie sa fie maxim, iar de la un moment dat, in pofida faptului ca turatia creste, cuplul scade prea mult, si per total scade produsul acesta, adica puterea. Cuplul maxim depinde de Forta CE APASA pistonul in jos. Forta se obtine (din benzina+aer) ars. Astfel, cuplul e maxim acolo unde e cel mai mare amestec, adica unde intra cea mai mare cantitate de aer (respectiv se injecteaza benzina mai multa) in motor. Asta deja depinde de constructia motorului per total. Daca mai citesti articole despre tuning, tre sa fi auzit de asa ceva ca "CNC ported heads". Asta de fapt inseamna modificarea "drumului" parcurs de aer pana la intrarea in cilindri, pentru un mai bun "air-flow". Iar "faza" cu "cuplu constant" si "putere constanta" se obtine MAI USOR cu supraalimentare fiindca poti modifica mai usor eficienta volumetrica. La natural aspirate nu sunt sigur inca, dar cred ca se poate, insa pe o plaja mai restrinsa de turatii, dar nu-s sigur.
04 ian 2014, 21:34
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »