parca mai mult imi placea inainte de face-lift; era chiar original;
acum are o linie comuna. pacat.
daca ar avea grila cu latura mica a trapezului in jos, ar semana cu peugeot 308.
in schimb albastrul ala e f frumos.
imi plac noutatile noului focus: motorizarile de 1.5 atat diesel cat si benzina sant performante ( tdci-ul de 1.5 are mai multi cai decat cel de 1.6 ), interiorul e un salt enorm fata de versiunea pre-facelift. un mare castig mi se pare modul de schimbare a vitezelor de la padelele din spatele volanului, caci varianta cu butoane era ciudata si nepractica. ( cu toate acestea in poza in care e prezentata cutia powershift, aceste butoane inca apar schimbatorul de viteze ). dar daca ford-ul inlocuieste ecoboost-ul de 1.6 cu cel de 1.5 , ce se va intampla cu fiesta st, care are motorul de 1.6 ecoboost?
Probabil acel 1.6 se va regasi in Focus ST sau chiar RS cu puteri pornind de la 220cp+ si fiesta st va ramane la 1.5 cu aprox 200cai... :) asta e doar ce cred eu, poate ma insel.
Interesant dar nu chiar asa de inovator, sau cel putin asa mi se pare mie (avand in vedere lansarea in 2015). Renault a anuntat motor diesel 1.5 dci de 150 de cai, deci acest 1.5 tdci de 120 nu mi se pare asa iesit din comun; este intr-adevar o evolutie dar nu mi se pare nimic revolutionar. Iar la benzinare de peste 100 de cai pe litru nu mi se pare din nou o mare revolutie, 1.4 TSI de 180 de cai este de ceva vreme pe Fabia RS. Drumuri bune !
Sa stii ca doar puterea sau, in general, parametrii motorului nu duc garantat la succesul unei masini, si ma refer la performante. Daca nu il imperechezi cu o transmisie potrivita, daca masa totala e prea mare, l-ai omorât! Multi p-aici dezaprobă downsize-ingul, insa un motor cu cilindree mai mica, in trei pistoane, inseamna o greutate mai mica a propulsorului , implicit a masinii, cu demarat mai bun, consum mai mic, emisii mai putine. Acum 30 de ani vorbeam la telefon fix, cu disc, iar un calculator de institutie ocupa doua etaje; ne place sau nu, lumea se schimba, tehnologia avansează . Din pacate consumerismul are si un mare dezavantaj: calitate slaba, sau mai bine zis, fiabilitate pe termen redus.
Ca sa dezvolt si sa continui discutia, pentru a indeplini noile norme de poluare Euro 6 industria auto are ca prim obiectiv scaderea greutatii automobilelor lucru care se traduce printr-un consum mai mic, in consecinta mai putine esmisii.
La 16 ani, in ce zona de expertiza va pozitionati , stimate domn? Proiectare, executie, pilotaj , numar de masini in posesie, sa stim si noi cu cine stam de vorba?!
Si ce daca are 16 ani, suntem pe un forum aici toti ne dam cu parerea, dezbatem comparam si asa mai departe. Nu cred ca trebuie cineva sa fie expert pentru a avea o parere.
De fapt Ford Focus arata acm exact cum trebuia sa arate cnd a fost lansat cu ceva ani in urma. Mi-a placut designul exterior insa stopurile erau p mari, fata era ok, asta noua nu e p inspirata, aduce cumva a Aston Martin, insa la interior este marea schimbare in bine. Bordul ala plin de butoane, display-ul mic de la navi, volanul ala destul de ciudat, sunt lucruri care au condus clientii de Focus catre concurenta. Era si timpul, pt ca la Golf de exp exista dsg cu padele si display cu touchscreen de ceva ani. Per total o schimbare in bine, as fi vrut si niste oglinzi noi, alea arata ca luate de pe alta masina. Nu p vad bine insa downsizing-ul asta de dragul emisiilor scazute. Da este ok sa poluam m putin, dar motoarele astea dopate o sa aiba o fiabilitate mult mai scazuta. Ar fi fost bine totusi sa vina si cu o versiune hibrida, daca nu una electrica, VW le are pe ambele, mai este si Toyota care are in oferta asa ceva. Cu cat concurenta este mai mare si apar mai multe masini hibride sau electrice este mai bine pt noi cumparatorii pt ca scad preturile si tehnologia noua devine mai buna si mai accesibila. Deci, Ford ar fi bine sa agandeasca si un Focus hibrid sau electric.
Nimic de comentat motorul aspirat pe benzina de cilindree mica este total depasit... in viata de zi cu zi.
Astfel ford nu face decat sa cimenteze gama de propulsoare turbo pe benzina. Totusi aceeasta cilindree de 1.5 l si pe diesel si pe benzina imi suna cunoscut nu cumva bate cu ideea de cilindru ideal de la BMW de 500cm. Oare ford a introdus in gama intamplator motoare de 1l si 1.5 l cu turbo. Eu zic ca va incepe constructia de motoare mici si va vinde concernului BMW asa cum renault a inceput sa vand firmei Mercedez motoarele de 0.9 pe smart, 1.5dci pe A si B classe, precum si 1.6 dci pe C-classe.
Ford Focus, modelul care nu cunoste notiunea de "identitate de model" in ultimii 20 de ani, sa mor eu daca gasesc vreo conexiune de design de la un model la altul