Ce merita sa cumperi: masina noua sau second-hand? Ghidul soferului 3 Aprilie Ce merita sa cumperi: masina noua sau second-hand?
Toate comentariile (81):
10 comentarii 30 puncte
"In ziua de azi,ORICINE isi permite o masina premium de lux cu piele, navigatie, sisteme de confort si siguranta, care candva au costat de noi peste 50.000 de Euro. Un astfel de exemplar costa pe piata second-hand circa 8000 de Euro;" Oare?
03 apr 2014, 12:54
+3
165 comentarii 142 puncte
Ei, precis, cum ii contrazici pe colegii nostri?! Pai, in timp ce la o masina noua apare brusc devalorizarea, la cele SH, de 4-5 ani, sub 100000km, evident de la un pensionar neamt care decât a apucat s-o aduca in garaj si dupa aia a uitat-o acolo pentru ca avea Alzheimer, i se dublează valoarea, nu!?! Cică e clasica...?!
04 apr 2014, 22:23
+1
Brembo244
487 comentarii 2020 puncte
Prefer oricând o maşină veche de 2-3 ani, până în 100.000 km care să coste cu 30-40% mai puţin decât nouă. Bine, treaba asta e valabilă şi când ai un buget mai consistent, nu 2-3000 Euro. @Paul89 BMW Seria 7 (E65/66/67/68).
03 apr 2014, 12:59
+2
5 comentarii 19 puncte
Eu de cand ma stiu, am cumparat doar Second Hand, in mare parte din cauza aspectului financiar. Parintii mei, in schimb, au avut doar masini noi. Ideea e urmatoarea: eu cu toate masinile avute din 2010 si pana acum, am cheltuit peste 10.000euro pentru intretinere, reparatii, modificari etc, pe cand parintii mei care din 1990 si pana azi au schimbat doar 3 masini (fiecare fiind noua), nu au cheltuit nici macar un sfert din cat am cheltuit eu pe reparatii. In concluzie: indiferent de cat de mult s-ar devaloriza dupa ce te-ai urcat in ea, masina noua e sfanta (cel putin in teorie). O iei tu de noua, o inveti cu stilul tau de condus, ii faci tu serviceul cum trebuie si asa mai departe. Bineinteles, exista si cazuri in care o masina noua e plina de probleme (vezi Octavia 2 Tour, Audi A3 si Q7 etc). Dar, masina noua e masina noua si niciodata nu se va compara cu una second hand, indiferent de cat e ea de dotata.
03 apr 2014, 13:22
+1
Atma
68 comentarii 120 puncte
Traba asta cu reparatul si bagatul banilor in masini tine si de sofer. Depinde cum o conduci si cum o ingrijesti. Daca zilnic esti cu turometrul in 4-5000 de ture fii sigur ca o sa bagi bani de 3 ori mai multi ca unul care conduce masina in parametrii normali (ma refer la acelasi numar de kilometri facuti). La fel si cu mersul cu viteza pe drumuri pline de gropi, denivelari etc... Cu vechea masina, adica un Mitsubishi din '98 am facut personal 315.000 km si in afara de schimburile de ulei, filtre si curele singurii bani care i-am bagat a fost indreptatul unei jante...am avut ghinionul sa iau o groapa pe timp de noapte... probabil pe timp de zii o evitam si pe aia. Am vandut masina cu 360.000 km la bord si in stare perfecta de functionare, doar ca noul propietar, la nici 3 luni dupa ce a cumparat-o a izbit-o de un stalp. Nu ma intelege gresit, nu sunt un adept al condusului babeste (detin momentan 2 masini sport de peste 200 Cp fiecare) doar ca multi nu fac diferenta intre o masina construita intadevar pt. curse si una pentru condus zilnic. Cei mai multi tineri le cam incurca intre ele. Sunt sigur ca parintii tai conduc probabil si mai putini km decat tine si mult mai incet si atent. De aici si costurile mai mici. Iar ca sa revin la topicul initial, prefer oricand o masina second hand dar pe care sa mi-o pun singur la punct decat sa arunc banii pe o masina noua.
03 apr 2014, 14:45
0
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Cum poti compara aia 10,000euro cu devalorizarea la 3 masini? Pai devalorizarea la o skoda octavia sau la un VW golf este deja peste 10,000euro,si asta e doar O masina. Si nu poti pune modificari la acest aspect. In plus ai zis ca nu au cheltuit nici macar 25% din ce ai dat tu,dar sa zicem ca au cheltuit 15% din 10,000euro adica 1500euro. Deci pune 1500euro+ devalorizarea a trei masini (depinde ce sunt dar sa zicem ca sunt 20,000euro fiecare)=minim 31,500euro. Deci ai dreptate,masina noua niciodata nu se va compara cu una second la pret,indeferent de dotari.
03 apr 2014, 16:03
+1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
intrebarea completa era: "masina noua sau second-hand FULL DE FULL FARA PIELE?" :-P
03 apr 2014, 13:30
+27
DariusZic
297 comentarii 847 puncte
ce ma distreaza cand gasesc unele anunturi "fulll full dotata fara piele" romanu` de rand crede ca daca masina are navigatie, comenzi pe volan si pilot automat e full dotata, poate 10% din masinile care circula sunt dotate cu tot ce permitea catalogul la vremea cumpararii
03 apr 2014, 17:08
+4
1014 comentarii 1115 puncte
Tehnologia care odata constituia dotari optionale (precum geamuri electrice, servodirectie, ABS, jante aluminiu, oglinzi reglate electric,etc) a ajuns ca dotari standard si au fost inlocuite de altele mai inovative (bi-xenon, trapa, piele, controlul tractiunii, torpedou frigorific, faruri adaptabile,etc) si acestea vor ajunge in timp sa fie inlocuite de altele. Multi sustin ca au masina full daca au xenon, piele, trapa si senzori de ploaie sau scaune incalzite pe langa celelalte vechi ... nu este full nici atunci. O masina cu dotari full este prevazuta cu atat de multe dotari si tehnologie electronica incat 2 din 10 persoane care isi cumpara o masina full stiu sa foloseasca toate dotarile masinii. Cunosc persoane care au cumparat Skoda Superb full si nu au stiut ca haionul se frange de la jumatate si ca masina era prevazuta cu sistem de climatizare (nu stiu cum se numeste) care iti pastra interiorul la o anumita temperatura. De cele mai multe ori dotarile unei masini full sunt mai mult decat ai nevoie si decat poti folosi .
04 apr 2014, 09:30
+1
WXA
WXA
15 comentarii 33 puncte
E foarte simplu raspunsul: cine va avea bani de masina noua, si-o va cumpara. Cine nu are bani de masina nou isi va lua una la mana a doua!
03 apr 2014, 13:36
+12
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Nu e adevarat.Stiu pe multi ce au bani de masini noi si au luat folosite,la fel si eu. Motivul meu personal de ce nu am luat o masina noua nu este pretul....ci Devalorizarea. Nu suport sa arunc banii pe geam,sa ii pierd sau sa fac investitii proaste. Cum as putea motiva vreodata sa cumpar modelul nou de seria 5 care e 50,000euro nou dar gasesti folosit cu 19,000euro TOT IN GARANTIE... Eu daca vreau o masina,stau pina iese din garantie pentru ca atunci a ajuns pretul foarte mic. Am nenumarate exemple cu cunoscuti si familie cu masini noi cumparate ca sa nu investeasca in reparatii si sa consume putin.....singura problema ca aia 20,000euro care ii pierde cand vinde masina impartit la 5 ani este 1500lei/lunar care ii arunci pe geam. Din punct de vedere financiar vorbind,niciodata nu va merita ca cineva sa cumpere o masina noua vs una folosita(pina in 10 ani diferenta)
03 apr 2014, 13:48
+8
8 comentarii 9 puncte
Și ai mei părinți au schimbat seconduri, vreo 4, iar, când au avut bani de una nouă, au și cumpărat-o. "Morala": oricine se va da pe brazdă, când va dispune de caș mai mult.
03 apr 2014, 13:53
+2
WXA
WXA
15 comentarii 33 puncte
Ai dreptate. Si eu sunt de aceeasi parere. Devalorizarea este incredibila inca din momentul iesirii masinii noi din reprezentanta. Nici eu nu as da banii pe o masina noua, cand o pot lua cu cativa km la bord, dar cu sub jumatate din pret. Oricum am vazut si persoane la care acest aspect nu este important. Este mai importanta "falirea" cu masina noua.
03 apr 2014, 14:23
+1
23 comentarii 30 puncte
ai fi surprins sa aflii cu adevarat ce cazaturi sunt acele serii 5 cu 19000 euro :)) si garantie se da poate in Germania de unde il iei iar la primul necaz ce faci? pui pe trailer masina si o trimiti 3000 de km dus intors la reparat? te costa drumul mai mult decat costul reparatiei .Nu ma inteleg gresit stiu ca suntem un popor sarac si daca nu ai, nu ai si punct, banii de masina noua dar si ideile astea foarte gresita ca iei acelasi lucru de 3 ori mai ieftin cred ca sunt total infantile. Nu uitati o vorba "CU PUTIN CUMPERI PUTIN"
03 apr 2014, 14:46
+3
WXA
WXA
15 comentarii 33 puncte
Ai si tu dreptate dar acum depinde de la om la om, de la masina la masina si de cat de "putin" este acel "putin". :)
03 apr 2014, 14:53
+1
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Eu chiar aia am zis,ca am avut bani de masina noua dar am ales sa iau folosita. Dar eu sunt si foarte zgarcit:)) SUnt diverse motive de a alege o masina folosita peste una noua....pentru mine este devalorizarea.Atata tot.
03 apr 2014, 15:00
+5
1014 comentarii 1115 puncte
Permite-mi sa te contrazic. Nu poti achizitiona aceeasi calitate la bani mai putini, este cert. Dar poti lua aceleasi dotari, cu bani mai putini, folosite. Poti lua un 5 care a facut doar liniute si drift-uri pana la 90 000 si sa iti cada la 100 000 km. Sau poti lua un seria 5 de la un cetatean care a merz cu ea la serviciu sau in vacanta si sa o mai ti pana la 200 000 doar cu consumabile. Un lucru este cert. Masinile construite anterior, in mare parte, sunt mai calitative decat cele construite recent (cu anumite exceptii) , datorita politicii de vanzare a pieselor.
04 apr 2014, 09:39
+3
cornel69
26 comentarii -5 puncte
gresit....fundamental gresit.......oricati bani as avea eu nu voi cumpara noua......dar....ceva deosebit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
05 apr 2014, 15:36
-4
jony_cristian
237 comentarii 537 puncte
totul se bazeaza pe aspectul financiar,,,normal ca toti neam dori masini noi ,,,dar daca nu ni le permitem trecem la second-hand!!!
03 apr 2014, 13:48
+1
124 comentarii 40 puncte
probabil daca am avea bani de masini noi, toti am alege aceasta varianta dar cum banii sunt putini si trebui divizati in toate partile, mergem in general pe varianta SH.
03 apr 2014, 14:05
+2
73 comentarii 87 puncte
Nu este vorba de cati bani ai ci de cat se devalorizeaza. Inainte de 2008 luai o masina si o vindeai peste 2-3 ani cu 20-30% mai putzin. Acum nimni nu vrea sa piarda 50% in 2 ani.
06 apr 2014, 14:14
0
165 comentarii 142 puncte
Punctul asta de vedere e similar cu aprecierea vulpii ca strugurii , fiind prea sus, sunt acri ! As fi curios, voi care emiteti aceasta sintagma, va cumparati masini doar spre revanzare?! Daca va luati o masina SH ii creste valoarea?! Pot fi de acord ca pentru o persoana/familie care foloseste masina ocazional, pret de 5-10 mii de km/an nu renteaza sa cheltui 10-20 mii euro cu o masina! De la 20-30 mii km/an (daca parcurgi atatia km se presupune ca ai bani...), e preferabil sa iei una noua si s-o inlocui la 5 ani! In cazul meu, care folosesc masina si pentru familie si de serviciu, la circa 40mii km/an, daca in 2007 imi luam un SH, chiar de 3 ani, din Germania, la 75 mii km (tradus in romana, 150-200 mii km, minim, insemna sa cheltui mult mai mult in primele 6 luni, decât am platit rate si revizie ! Adica, daca la 150 mii km adaugam peste 266 mii, cât am parcurs, aveam o masina de 400 mii km, in care intrau de toate, adica multi bani! E o parere...
06 apr 2014, 16:20
+2
1014 comentarii 1115 puncte
Iti pot demonstra ca sunt masini fabricate inainte de 2000, care au trecut de 500 000 km si care inca mai merg, sa nu mai vorbim de masini intrate in istorie cu peste 1mil de km rulati ... si ciudat, cu motorul original si tabla originala. Intreb acum - cu ce model de masina construita dupa 2000 poti face 500 000 sau 1 mil de km ??? Sa schimbat mentalitatea producatorului, daca pana in 2000 se punea accent pe rezistenta si durabilitate in timp, acum se pune accent pe profit din ce in ce mai mare indiferent de compromisuri.
06 apr 2014, 18:25
+2
165 comentarii 142 puncte
Asta e regula in toate domeniile, nu numai in auto! Iar chestia cu masini cu parcursul de care zici tu, sunt excepţii, poate ma voi putea lauda si eu cu niste performante similare PENTRU CA AM FOST UNICUL UTILIZATOR SI AM TINUT LA EA, NU PENTRU CA AM LUAT-O LA A N-A MÂNA!!! Am luat pentru fiul meu acum mai putin de doi ani o Fiesta Sport din 2000, adusa in octombrie 2010 din Germania, de la un consumator din tara, ca nu-l pot numi altfel! Avea 186000 km la bord si carte service din Germania, pe care am putut-o verifica ulterior! La prima miscare am inlocuit consumabile la motor si ceva bucsi la directie! La doua luni, pentru siguranta, kitul de distributie si rulmentul intermediar de la planetara dreapta! In august anul trecut am vopsit -o exterior profesional, plus mici probleme de tinichigerie. In decembrie, a trebuit schimbata garnitura de chiulasa si termostatul pentru ca s-a dovedit ca plavanul a fiert-o sau a mers fara apa, si indicatorul de apa functiona ca un pendul, iar căldura nu mai baga deloc! Deci, am mai bagat odata banii dati initial, dar pentru ca masina e incredibil de zdravănă in rest, si ne-am propus s-o pastram in parametri initiali! De colectie! Insa el nu sare de 10 mii km/an...
06 apr 2014, 19:13
0
73 comentarii 87 puncte
In 2008 am cumparat o masina noua si am vandut-o dupa 2 ani si 40000km aproximativ la jumatate. Datorita exodului de masini sh din afara tarii si multe cu km dati inapoi nu poti vinde o masina la adevarata valoare. Si revanzarea este un consideret cand iei o masina, sau tu dupa 2-3 ani o dai la remat?
07 apr 2014, 20:54
+1
165 comentarii 142 puncte
Daca cumva mie mi te-ai adresat, dl. bulu, desi sau tocmai fiind un mic întreprinzător privat, nici nu ma gândesc si nici nu-mi permit sa schimb masinile la 2 ani! De fapt sunt genul care ma atasez de masinile mele! Sunt deplin constient ca la nivelul pietii de azi, valoarea de piata a masinii mele e sub valoarea de întrebuinţare, asa ca raman deocamdata cu asta! Nu mi-a trecut scârba de leasing! Si cred ca o sa ma orientez pe masini mai vechi si deosebite, evident Ford !
07 apr 2014, 21:18
0
73 comentarii 87 puncte
Dvs. ma adresam. Masinile se schimba in functie de necesitati. Iti place altceva, masina are doar 2 usi hatcbach si arata cool dar ai nevoie de una mai mare cu mai mult portbagaj etc. Cert este ca le vom schimba pentru ca nu sunt facute sa reziste o viata. E greu de comparat nou vs sh dar in conditiile actuale pare mai ofertant sh. Cand sh va deveni nerentabil atunci voi lua o masina noua. Pui pe hartie plusuri si minusuri si vei ajunge la o concluzie rationala. Cand gandesti cu inima cumperi noua, ultimul model si pur si simplu cifrele nu te mai intereseaza. Am facut asta si nu regret indiferent cati bani am pierdut. Acele momente au fost nepretuite dar mai trebuie sa gandesti si rational cateodata.
08 apr 2014, 03:03
0
165 comentarii 142 puncte
Rational trebuie sa gandesti tot timpul! Conditiile de la fiecare data sunt altele, si trebuie luate in considerare. La argumentul ca e de preferat un SH pentru ca una noua se devalorizeaza (ceea ce e adevarat), nu sta in picioare, sau sa-l numim ca in cartile de vanzari, e o obiectie falsa! Sursa acestei obiectii false este lipsa de bani, sa fim seriosi! Nici nu e de preferat sa te indatorezi aiurea la banci sau prieteni pentru o masina, noua sau SH! Toti avem dreptul sa ne deplasam, si cum la noi alternativele aero sau CF sunt si scumpe si putin aplicabile (aeroporturi putine, trenuri putine, implicit legaturi proaste), fiecare incearca sa-si ia ceva, dupa buget. In cazul meu pot spune ca masina a fost o investitie, cea mai mare parte a timpului folosind-o pentru deplasarile in interesul activitatii mele! Altfel, masina e doar o cheltuiala, si la achizitie, cat si la intretinere si reparatii (lucruri la care majoritatea nu se mai gandesc, vezi starea unor masini din trafic...). Ma ingrijoreaza o mentalitate care vad ca s-a raspandit: cumpara masini de 600-800-1000 euro, de unica folosinta, pe principiul "s-a stricat? n-o repar, ca e scump, mai bine iau alta...". Ce sa mai vorbim de RCA sau ITP! Exista solutia cu nr de BG, si sa te fereasca Sfantul sa te loveasca unul d-asta!...
08 apr 2014, 10:08
0
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Cred ca cea mai buna oferta de second hand este o masina cu 10-20.000 km la bord care sa fie inca in garantie si cu pretul semnificativ mai mic decat atunci cand era noua!
03 apr 2014, 14:15
+17
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
De acord si daca te gandesti ca aia 10-20mii pot fi facuti intr-un an practic cumperi o masina din acelasi an de fabricatie doar cu un pret 30-40% mai ieftin si la km aia masina inca poate fi numinta "noua".
03 apr 2014, 14:40
+7
36 comentarii 76 puncte
Si daca te gandesti ca masina aia a fost de teste si toata lumea a calcat-o pana la 5-6000 rpm cu motorul rece (ca doar ii de test) si tu nu ai de unde sa stii atunci te mai gandesti
04 apr 2014, 12:37
+4
73 comentarii 87 puncte
Dar ce zici de o skoda octavia din 2008 cumparata in 2010 cu 9000 de la 20000 initial (am vazut factura brady)cu 20000km la bord recuperare leasing si inca mai avea csteva luni garantie. Pana azi am facut doar revizii (ulei, filtre, placutze) si urmeaza distributia ca are deja face 6 ani.
05 apr 2014, 14:44
-1
1014 comentarii 1115 puncte
Daca ai tinut-o in parcare 3 sferturi din an si ai circulat doar pe sosea buna ... te cred. Eu posesor de Skoda Octavia Tour 1.9 TDI , leasing de noua. Achizitionata in nov 2007, terminat leasing in noiembrie 2013. Schimbat rulment roata fata la 30 000, schimbat distributie la 120 000, schimbat kit ambreaj + volanta cu masa dubla la 150 000, schimbat iar rulment fata la 165 000, recent schimbat amortizoare, bucsi bascula, bielete antiruliu, bielete directie, bara stabilizatoare, amortizoare haion .... si nu mai zic alte nimicuri. Circulat in medie cam 30 000km/an ... in acest moment 189 000km. Pret de achizitie fara dobanda 22 700 E ... acum ma intreb daca iau mai mult de 5000 E pe ea.
06 apr 2014, 18:31
0
73 comentarii 87 puncte
Masina merge aproape in fiecare zi. Nu e diesel sa am probleme cu volanta cu masa dubla egr si alte prostii. E doar 1.8t ce vede consum mediu peste 15 si nu cred ca a existat zi sa nu treaca de 6000 rpm. Se pare ca masina ta are deja ceva km. Daca o luai la 30k la jumatate de pret tot aceleasi probleme le aveai pana acum.
07 apr 2014, 00:35
+1
23 comentarii 30 puncte
Noua sau un demo-car de maxim un an si maxim o revizie facuta(15 - 25 mii de km).depinde mult de buget ... oricum mai bine un VW sau o Toyota aproape nou decat un Audi sau BMW de 6 - 7 ani, numai ca noi romanii nu stim sa ne vedem nivelul noi muncim pe 15 20 de mil ne facem credite in banci sa avem un auto acasa premium de 7 8 ani pe care abea il intretinem , decat sa mergem la nivelul real al nostru pe ceva nonpremium opel , ford etc... auto pe care ne-o permitem cu adevarat.Eu personal vand auto noi pt un dealer din tara de marca premium si vad constant clienti wannabe, nu isi permit dar vor , mai trebuie sa ne cizelam ca natie foarte mult pt cand o sa avem cultura cumparturilor corecte. Romanu inca isi face credit de nevoi personale ca sa scoata bani de avans la leasing :)))
03 apr 2014, 14:40
+6
1014 comentarii 1115 puncte
Ca utilizator de masina noua (achizitionata in leasing) si utilizator de masina second hand (adusa din Germania) pot afirma cu hotarare ca "NU se merita achizitionarea unui autorurism nou" , exceptand situatia oamenilor cu enorm de multi bani. In anul 2007 am cumparat in leasing o skoda octavia tour. In iarna anului trecut am incheiat contractul de leasing. Singurul atuu a fost acela ca pentru 2-3 ani am condus o masina noua. In rest numai neajunsuri: 1. Garantie 5ani - sa fim seriosi, la 30 000km sa spart rulmentul roata fata, in service-ul skoda l-am platit din banii mei. 2. Tehnologie la zi - am achizitionat in urma cu 3 ani un mercedes C-classe din Germania din 2000, pentru 3000E am aceleasi dotari ca pe skoda + confort, izolatie fonica, stabilitate in curbe si alte avantaje. 3. Consum mai mic - corect, intradevar masinile noi consuma mai putin. 4. Siguranta rutiera - masinile fabricate pana in 2000 (aprox.) aveau elemente de caroserie foarte dure (tabla, sasiu, etc), dupa 2000 au subtiat fierul sau l-au inlocut cu fibra de sticla/carbon/plastic si au dezvoltat alte sisteme de siguranta. Nu ati vrea sa va loviti frontal cu un caine de talie conducand o masina noua la 60km/h . 5. Achitare in rate sau leasing - pot plati si un autoturism second hand in rate, doar ca nu ma adresez firmei de leasing ci fac un imprumut la banca direct (dobanda mai mica, mai putina bataie de cap) 6. Iti faci masina cum vrei tu - sau poti sa cauti una second hand gata facuta, se gasesc toate variantele de dotari. cand am comandat skoda am cerut xenon si nu mi l-au dat fara sa imi dea si jante de aluminiu (contra cost bineinteles), am cerut reglaj lombar, a trebuit sa platesc musai si incalzire in scaun fiindca vin la pachet ... vrei 3 dotari >>> platesti 5 ca sa vanda si ei ce nu vor altii. A, am primit radioCD cadou ... . Concluzie - avantajele achizitionarii unui autoturism nou sunt foarte mici. Se devalorizeaza repede, am dat 22 000 E pe skoda sia cum o vand cu 5-6000 E.
03 apr 2014, 14:47
+38
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
+1 de 100 de ori.
03 apr 2014, 15:09
+4
DariusZic
297 comentarii 847 puncte
apropo de radiocd, contabilul tatei si.a luat in 2007 o fabia si cd-playerul pentru masina era 300 de euro!!! a preferat sa nu il cumpere original si sa cumpere unul obisnuit la 200-300 de lei
03 apr 2014, 17:49
+8
schumyspeed
5 comentarii 1 puncte
Frati posesori de masini second, nu mi-e rusine sa recunosc ca nu am bani de una noua pentru ca sunt roman si muncesc cinstit, iar in tara se stie cum merg lucrurile, cine are si-si permite nu munceste...aia care muncesc is putini, dar intram in alta discutie, pt fiecare dintre noi masina care o are sau si-o permite e cea mai buna si fiecare se simte bine in ea, in rest sunt doar barfe, ca n-are de aia, ca nu-i noua , ca, chiar ii trebuia masina noua, si tot asa..., toate masinile dar chiar toate trec odata cel putin prin service, toate sunt facute sa bagi bani in ele, fie carburant fie consumabile, si tot asa, dupa mine trebuie sa casti bine ochii cand iei una second si poti avea noroc sa fie buna, toate masinile te pot lasa cand nu te astepti, in rest e ca la 6 din 49, daca mecanicul e meserias o face ca noua, dar un meserias bun nu il gasesti in reprezentanta ca nu-i convine 1.000lei/luna si program de la 8 la 17, e normal, asa ca celor care ii iau masini noi si second le urez sa le stapaneasca sanatosi cu totii. Din punctul meu de vedere daca nu crezi ca poti trai cu ideea ca masina pe care ai luat-o are o zgarietura sau a fost vopsita bara sau ca a condus-o altcineva inaintea ta, trebuie sa-ti iei una noua, dar pe de alta parte si aia noua cand ti-o aduce de la fabrica odata merge unu cu ea de le incarca in tir, apoi altul le coboara , altii le parcheaza sau le duc la spalatorie si altul o aduce in fata sa o ridici, deci tot a mers unul sau cel putin doi cu ea inaintea ta,oricat ai vrea tot nu poti fi primul, si am intalnit cazuri cand a coborat-o din tir sau tren sau alt mijloc de transport si le-a atins de le-a indoit si au fost chituite si vopsite de noi, poti banui dar nu vei stii, si alea care au 0 km la bord au si km dat inapoi ca doar n-a adus-o la reprezentanta cu elicopterul, si unul din soferii aia poate au fost primii care au tras vanturi in masina ta noua deci nu vei fi primul, aaaa si mai e o treaba cu masinile noi care se fac pentru Romania , al
05 apr 2014, 00:41
+1
503 comentarii 588 puncte
Second Hand, chiar daca are avea 10-60 mii de km si ar fi aproape de pretul de noua. Salvezi niste bani totusi. As cumpara noua doar cu bani cash, in rate niciodata.
03 apr 2014, 15:08
+2
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
Fiecare masina fie ca e noua, fie ca e veche are avantaje si dezavantaje. Nici practic, nici teoretic nu avem cum sa comparam o masina SH cu una noua. Sunt diferente foarte mari, iar cazurile difera de la masina la masina. Sunt multe cazuri cand o masina SH veche de 8 ani cumparata cu 3-4.000 euro sa te tina mai mult si mai bine decat o masina noua + motorul mai puternic al masinii vechi, dotarile, siguranta, etc. La polul opus, exista posibilitatea sa-ti cumperi o masina SH relativ noua de 2-3 ani ca pe urma sa ai numai probleme cu ea. La contribuirea acestei situatii sunt implicati foarte multi factori: defecte de fabricatie, intretinerea ulterioara a masinii de catre proprietar(i), stilul de condus, mediul in care a fost condusa masina, daca a fost tinuta in garaj sau nu, ce fel de om a fost acela care a condus masina, daca era pasionat de masina respectiva sau nu, etcc. Daca ai norocul sa cumperi o masina SH in stare buna, care a fost bine intretinuta de vechiul proprietar, la un pret rezonabil, pt. traficul din Romania si pt. puteresa de cumparare de aici, ai facut cea mai buna afacere. Iar daca detii o suma de bani mai mare, merita sa-ti cumperi o masina noua(asta in cazul in care ai destui bani cat sa nu te intereseze devalorizarea ei ulterioara...) Eu sincer, daca ar fi cazul ca vreodata sa-mi cumpar o alta masina, daca as avea bani mai multi, as incerca sa-mi cumpar o masina noua si s-o pastrezi cat mai multi ani. Masina mea actuala a avut niste mici probleme cu rugina la praguri, acolo unde sunt suporturile pt. cric. Si stateam eu si ma gandeam ca daca ar fi fost a mea de noua, nu aveam probleme cu rugina niciodata. Si in general, daca intretii o masina foarte bine de noua, aproape garantat nu vei avea probleme cu ea si va arata si foarte bine dupa trecerea anilor. Daca doriti sa va cumparati ceva SH, sfatul meu este sa va interesati pe la prieteni/rude/cunoscuti, daca cineva are de vanzare o masina. Astfel veti cunoaste aproape tot istoricul masi
03 apr 2014, 15:27
+3
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
masinii(daca respectivul a luat-o de noua). O zi buna!
03 apr 2014, 15:28
+3
1 comentarii 7 puncte
Sunt curios care dealer va face raparatia pe garantine la piesele enumerate mai sus ? O porcarie . numai sa ia banii aiurea din buzunar , ca oricum se va stabili ca "ambreiajul a fost defectat de proprietar , si nu a fost defect de fabricatie " , deci , faza cu garantia este o mizerie.
03 apr 2014, 16:21
+7
165 comentarii 142 puncte
Ambreiajul nu va fi acceptat niciodata ca reparaţie in garantie, stimabile, pentru ca este supus "priceperii" conducătorului! Reparaţiile in garantie se accepta doar pentru piesele la care se observa un defect din fabricatie, nu defectarii in urma proastei exploatări! Autorul bate un pic câmpii, intrucat nu mai este obligatoriu sa-ti faci reparaţiile in garantie in reprezentante, ci in orice service agreat RAR! Iar eu, la reprezentanta, intotdeauna am stat langa masina! Nu m-am dus in locuri unde nu mi-au convenit conditiile!
05 apr 2014, 01:04
+1
4 comentarii 3 puncte
Depinde de masina si de preferinte !...Am avut doua masini noi luate pe leasing inainte de 2008 , calitatea serviciilor din tara noastra nu este tocmai satisfacatoare iar masinile noi pot avea vicii ascunse sau defecte de proiectare care in mod sigur ies la iveala in primii doi ani de exploatare !...
03 apr 2014, 16:23
+1
202 comentarii 431 puncte
Aici depinde cum privesti situatia. Daca as detine 10.000 euro, buget pentru masina, prefer sa imi iau o masina nu mai veche de 3 ani, SH in detrimental unui Logan ( de exemplu ). Daca as detine peste 30.000 - 35.000 euro pentru masina, mi-as lua noua.
03 apr 2014, 16:26
-1
denys_dy
63 comentarii 99 puncte
noua daca ai bani, SH -da ,dar sa ai bani pusi deoparte cand pleci cu masina
03 apr 2014, 16:58
+3
4 comentarii 3 puncte
Da ... oricum ti-ar trebui niste bani pusi deoparte cand pleci cu orice fel de masina !...
03 apr 2014, 17:02
+1
cippy_avr
38 comentarii 29 puncte
Pt mine e simplu....noua, daca ai de gand sa o tii mai mult timp(macar cat tine garantia sau mai mult)....sau second-hand daca o tii mai putin si iti place sa schimbi masinile mai des
03 apr 2014, 17:07
0
4 comentarii 3 puncte
Poate sunt eu mai sceptic dar e bine cand apare cate un model nou sa-l lasi sa se vanda 1-2 ani si abia apoi sa te arunci sa-l achizitionezi ... o gramada de probleme tehnice se pot remedia de catre producator in acest interval (bineinteles daca tintim spre o masina noua ) !...
03 apr 2014, 17:10
0
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Subscriu, ...majoritatea modelelor noi ce apar pe piata in primii 2 ani sufera de "boala noului nascut", procentual cele mai reusite modele sunt cele "face lift".
03 apr 2014, 18:46
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
SH ... dar unul ingrijit si sa ii cunosti foarte bine istoricul ! ( parerea mea) NOUA ....da si aici sunt plusuri dar si multe minusuri + ca nu isi permite oricine o masina mai de "fite" sau "firma" nou-nouta! Am votat categoric : SH
03 apr 2014, 18:02
0
7 comentarii 18 puncte
vorbeati voi de siguranta dar sunt multe masini noi care nu sunt inca la fel de sigure ca un v70 din '98 spre exemplu
03 apr 2014, 19:04
+4
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Pt. infrastructura, service-urile, asigurarile, etc. din Romania NU as achizitiona o masina mai scumpa de 5.000 euro. Cu acest buget de 5.000 euro intodeauna voi incerca sa cumpar un autoturism cat mai: sigur, confortabil, fiabil, servisabil si cu o devalorizare cat mai mica. Intrucat un autoturism nou nu se inscrie la pret in criterile stabilite de mine toate masinile achizitionate de mine pana in prezent au fost SH. Spre exemplu: in prezent am doua autoturizme SH achizitionate in urma cu 2 ani: *VW Golf 1.6 Automatic, an 2005, Euro4, 4 usi, AC, ESP, BAS, ABS, EDS, ASR, 12 AirBag-uri, ServoDirectie, Inchidere centralizata, pregatit ISOFIX, Radio-CD-mp3-Stik, Oglinzi reglabile electric si incalzite, 4 x Geamuri electrice cu functia confort, Scaun sofer MultiReglabil, Scaune incalzite, Bancheta fractionabila 2/3, Acoperitor rulant pt. portbagaj, Faruri clare, Spalator faruri, Proiectoare ceata, Lumini de curtoazie, Bare portbagaj, Alarma, Imobilizator, Parbriz incalzit, Jante Magneziu Avus II, achizitionat la 131.000 km in urma cu 2 ani la 3.450 euro cu tot cu inmatriculare. **Mercedes-Benz E280 4MATIC, an 2002, Tiptronic, Xenon (OEM) cu spalatoare faruri, Proiectoare ceata, Volan Furnir si Piele, Interior din piele, Scaune fata ventilate stanga/dreapta, Scaune fata incalzite stanga/dreapta, Bancheta spate incalzita, Scaun MultiContur fata stanga/dreapta (reglaj lombar cu perne aer), Scaune fata stanga/dreapta reglabile electric, Echipare pachet ELEGANCE, Comenzi Volan, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Tempomat, Senzori de parcare fata/spate, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabile electric si incalzite, Oglinda retrov. interioara cu reglare automata a intensitatii luminoase, Telecomanda integrate in oglinda retrov.pt deschidere usilor de garaj, Senzori de ploaie pt stergator parbriz, COMMAND 2.0 – Navi, TV, CD, Radio (TV functional si in mers), Magazie cu 6 CD-uri in portbagaj, Antena de telefon D/E-Net, Kit si telefon Mobil Nokia, ...
03 apr 2014, 19:36
+4
4U4me
60 comentarii 53 puncte
...Perdea rulanta electrica la luneta, Perdele rulanta la geamurile usilor din spate stanga/dreapta, ParaSolare fata stanga/dreapta cu oglinda incorporata, Supraveghere Interioara / Protectie la remorcare, Sistem de avertizare Anti-Furt / Anti-Spargere, Cilmatizare automata (DubluClimaTronic), Spatiu racitor in cotiera fata, 4 Geamuri electrice pe 6 directii, Geamuri cu functia Confort, Geamuri cu sticla verzuie, Inchidere centralizata cu functia Confort, Lumina de curtoazie la toate cele 4 usi, Jante aliaj, Sistem de incalzire a lichidului de spalare parbriz si faruri, Iluminare ambientala de interior, Mecanism suplimentar de blocare portbagaj (HZS), Plasa pt fixarea/sustinerea bagajelor din portbagaj, Set presuri textile, Set presuri cauciuc, Alternator de capacitate mare, Rezervor de combustibil cu capacitate marita (80 litri), ABS, BAS, ESP, Servo directie, achizitionat la 137.000 km in urma cu 2 ani la 3.200 euro cu tot cu inmatriculare. In cei 2 ani in afara de consumabile nu am fost nevoit sa schimb nimic la cele 2 SH care impreuna au costat cat jumatate de Logan.
03 apr 2014, 19:49
0
cornel69
26 comentarii -5 puncte
eu am un e 46 si un e 30 formidabil.......nu mi-as putea dori mai mult.....poate un 911....dar impozitele comuniste interzic unui om care nu fura zi de zi sa aiba asa ceva.......deci ......NU NOU.....
05 apr 2014, 16:01
-1
B-99-SAA
4 comentarii 1 puncte
Dacia Dokker 1.5 dci. A nimerit motorina cu apa si acum e intreg sistemul de injectie pe butuci, costa foarte mult reparatia, si nu intra in garantie pt ca "nu a utilizat carburant corespunzator". Si nu doar la Dacia e problema asta.... Hai, ia-ti masina noua!
03 apr 2014, 20:01
-1
trachegeorge
65 comentarii 185 puncte
Pai cine te-a pus sa alimentezi de la peco fantoma??? Sau, daca ai alimentat doar de la peco cunoscut, cu toate bonurile de motorina te duci frumos la opc si garantat o sa ai castig de cauza! ;)
04 apr 2014, 00:16
+1
4 comentarii 3 puncte
Dar de un diesel 4x4 clasic , cu reductor de preferinta japonez ce ziceti ??...bineinteles fara perdea rulanta electrica la luneta ... daca e apa in motorina o sa ramana in filtru si se poate purja foarte simplu ... avand in vedere relieful variat din Romania cred ce e destul de practica !...
03 apr 2014, 20:37
+1
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
Nici sa am bani nu-mi iau masina noua; mi-as umple garajul de clasice.
03 apr 2014, 21:17
+4
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare