:)) este putin mai complicat ca acesta... "putin" http://showstoppersusa.com/media/catalog/product/cache/1/image/29e1823dca12a0c1b037e860822d5cf3/m/o/momo-team.jpg
O mica precizare: limita de viteza pe linia boxelor (pit-lane) este de 80 km/h. A fost 100 inainte, dar au scazut-o dupa incidentul de anul trecut in care Webber a pierdut o roata si l-a lovit in spate pe acel cameraman.
Ma intreb cand mai au timp pilotii sa mai si conduca. O cursa se face din reglaje acum, mai putin din pilotaj. Pacat. Prefer oricand volanul din '80 - '90, epoca de aur a F1.
Majoritatea sunt acolo pentru reglaje si ajustari in caz de urgenta/defectiune in timpul cursei. Pilotul este ajutat prin radio de catre ingineri sa faca reglajele necesare pentru a putea continua cursa sau a ajunge la pit stop. Ca exemplu: Le Mans, motorul prinde uzura mare, incepe sa "pape ulei", spre finalul cursei nu prea mai are ulei destul asa ca inginerii detecteaza asta si ii transmit pilotului sa foloseasca rezerva apasand butonul(doar n-o trage pe dreapta in mijlocul cursei, sa-si sune service-ul, sa faca comanda la ulei sa completeze). Pusca un furtun de frana, o piesa pe sistemul de franare se defecteaza, la fel inginerii cauta solutia cea mai buna pentru a-l mentine in cursa si ii transmit direct ce are de butonat pentru a nu avea el de facut calcule si probe care i-ar pune viata si mai mult in pericol. Daca are noroc intr-o cursa un pilot nu foloseste decat radio, ambreiaj si padelele pentru a schimba treptele. Daca nu intervine nici o defectiune, iti dai seama ca setarile optime sunt facute inainte de cursa...