SEAT Leon Cupra by JE Design: Tuning pentru cel mai tare hot-hatch FWD Masini Tunate 27 Mai SEAT Leon Cupra by JE Design: Tuning pentru cel mai tare hot-hatch FWD
Toate comentariile (23):
25 comentarii 69 puncte
toate bune si frumoase cu cresterea de putere, DAR suspensia KW cred eu ca strica tot ce au lucrat inginerii; practic timpul pe nordschleife a fost obtinut (pe langa putere) de catre sasiu; schimband suspensia, schimbi tot; parerea mea; daca altii se pricep mai bine va rog sa ma contrazica sau sa-mi confirme; multumesc
27 mai 2014, 13:11
+1
GTR
719 comentarii 693 puncte
Oare doar atat "ai putut" sa nu-ti dai seama ca o supensie performanta INTODEAUNA face mai mult decat cea stoc!? Supensile performnate KW au multiple reglaje care nu fac altceva decat sa imbunatateasca stabilitatea masinii, cu atat mai mult cand te ajuta si sasiul. Dealtfel de ce ar scoate KW o supesnie dedicata si mai slaba decat cea stoc, ce rost ar avea!?
27 mai 2014, 14:01
+1
25 comentarii 69 puncte
"merci", dar asta nu e raspuns.am auzit de kw, bilstein,ohlins samd. evident kw sunt pis dosi; oricum si suspensiile facute pentru cupra sunt facute tot de un constructor specializat, gen kw, la fel cum si alte componente sunt facute de producatori specializati(ex: stergatoare de parbriz valeo), nu de seat, bmw, audi samd; dar daca e reglabila, cum poti tu ca si "consumator" sa o setezi mai bine decat inginerii si pilotii seat; hai sa fim seriosi; si nu zic ca cei de la kw nu sunt buni, dar gandeste-te ca doar cateva minute de la reglarea geometriei rotiilor si schimba comportamentul directiei; ce sa mai spun despre toe, camber samd, care schimba radical comportamentul masinii.
27 mai 2014, 14:13
+1
GTR
719 comentarii 693 puncte
Nici un tuner serios (cum este si cazul lui JE Design) nu face lucruri de mantuiala, pe langa asta atunci cand KW iti ofera si un kit de suspensie, iti ofera si suport pentru reglaj, pe langa faptul ca ele in principiu vin pe o presetare facuta de ei. Faptul ca tu nu ai studii in domeniu, nu inseamna ca este atat de greu. Daca ai studia PUTIN cum lucreaza amortizoarele respective ai putea foarte usor si tu sa le reglezi in functie de comportamentul dorit. Dealtfel, aproape orice mecanic al unei echipe de VTM poate sa regleze foarte bine atat amortizoarele cat si gerometria rotiolor, etc.. Mult mai complicat este la motociclete, acolo reglarea amortizoarelor se ridica la grad de stiinta si sunt foarte putini cunoscatori in domeniu.
27 mai 2014, 16:27
0
25 comentarii 69 puncte
in primul rand eu nu m-am dat cunoscator; in al doilea rand daca tu esti asa priceput, explica-mi concret; faptul ca suspensiile kw vin cu o presetare (era evident, lol) si cu chei pt reglaj (serios, nu ma asteptam?) asta nu inseamna ca un pilot amator poate sa faca reglaje mai bune decat inginerii de la seat; ca iti configurezi suspensiile cum iti place tie asta e altceva, dar nu inseamna ca o faci si performanta. in plus, ca sa o setezi tu de capul tau, iti trebuie zeci de ture pe circuit, pana nimeresti setarea potrivita. oricum vorbim de cupra, nu de un leon obisnuit, asa ca nu cred ca setarea din fabrica poate fi proasta, mai ales ca a batut recordul pt fwd.
27 mai 2014, 18:33
0
GTR
719 comentarii 693 puncte
Hai ca iar faci pe inteligentul si nu te prinde! Este foarte posibil ca amortizoarele puse sa nu fie altceva decat un stock replacement, doar ca mai bune, sau ai impresia ca SEAT a pus cele mai bune si mai scumpe amortizoare de pe piata!? Deasemena este foarte posibil ca amortizoarele KW puse de JE Design sa fie mai sportive dar mai inconfortabile (cum se intampla in general), ceea ce Seat nu a dorit sa faca, deoarece ei au vrut sa scoata un hatchback sportiv de zi cu zi. Daca este sa ne luam dupa tine, niciodata nu ar trebui sa schimbam amortizoarele stoc ca poate nu ne mai intelegem cu masina! :)))
27 mai 2014, 22:27
0
realmode
241 comentarii 157 puncte
Sunt cu siguranta mai confortabile decat cele stock, o spun din proprie experienta. Creste si manevrabilitatea. Este putin de lucru pana nimeresti exact setarea pe care crezi ca ti-o doresti. Mai ramane insa un alt factor important si anume fiabilitatea.
28 mai 2014, 09:34
+1
GTR
719 comentarii 693 puncte
Acum KW nu au renume prost, dimpotriva, iar daca te tin peste 50k de km deja este ok.
28 mai 2014, 10:01
-1
25 comentarii 69 puncte
@razvan eu nu m-am pretins inteligent, tocmai de aceea am cerut o parere avizata daca gresesc sau nu; Tu faci pe desteptul. de asemenea TU doar iti dai cu Presupusul..."s-ar putea sa..."; in al treilea rand, nu am spus sa nu pui suspensii sport sa zic unui leon 1.2 tsi; eu vorbesc de cupra, unde inginerii au dat ce au mai bun in setarea masinii; la 1.2 tsi, au facut sasiul, ca sa aiba si masina cum merge pe roti. in al patrulea rand, o setare pe nurburgring e mai ciudata fiindca asfaltul e destul de denivelat; vezi ca si GT-R nismo are un pachet special pt nur, cu alta aerodinamica, fata de "varianta de baza". asa ca ori imi dai un raspuns specializat, ori lasa-ma la banuielile mele.
28 mai 2014, 09:59
0
GTR
719 comentarii 693 puncte
Eu nu imi dau cu presupusul deloc, asta presupui tu! Eu mi-am schimbat pe mai multe masini kit-ul de suspensie si am asistat (si invatat cate ceva) la reglari de suspensii atat la mine (unde erau mai simple), cat si la cele de competitie auto si moto. Ultima fiind asta: http://forum.4tuning.ro/191-bazar-auto-masini/305118-schimb-toyota-celica-vvtl-192-cp-an-2003-a.html Colega, oamenii isi schimba suspensile stoc si la Porsche GT2, care teoretic este o masina de pista cu drept de a merge pe strada si se numeste upgrade, nu downgrade! Vorbeste de saracia asta de Cupra de parca ar fi cine stie ce minunatie tehnologica! Tin sa te anunt ca exista kit-uri de suspensie care sunt mai scumpe decat toata Cupra asta, asa ca de ce vorbim!? Raspuns specializat in ce, ai pus vreo intrebare!? Oricum poti sa incepi sa te documentezi incepand cu Google sau chiar site-ul KW, care iti ofera ceva explicatii. Amortizoarele se regleaza in functie de suprafata asfaltului (material, denivelari) si in multe cazuri chiar si in functie de locul unde sunt denivalerile (curbe stranse, de viteza, doare pe o parte, etc.)! Eu zic sa ramai la banuiala ta, ca amotizoarele stoc sunt sfinte! :))) O zi buna!
28 mai 2014, 10:36
0
25 comentarii 69 puncte
@razvan. am cat de cat habar despre suspensii; ce-mi zici tu este egal cu zero. astea le stiam si io; oricum tu nu intelegi ce zic, asa ca mai bine iti vezi de treba ta. daca tu stii sa setezi niste suspensii mai bine decat niste ingineri, atunci... bravo tie. degeaba sunt suspensii reglabile, daca nu le sti seta; mai mult strici; daca tu ai impresia ca faptul ca o suspensie dura de-ti rupe spatele inseamna "ooh, ce bun sunt in setatul suspensiilor", atunci n-are rost sa mai comentam. si nu e vorba de "saracia de cupra" si nici de preturi enorme; e vorba de orice masina de performanta, nu de un logan de 0.9
28 mai 2014, 11:15
0
GTR
719 comentarii 693 puncte
In primul rand nu mai fi atat de ratat si stupid sa-ti dai singur repede like ca rad si curcile de tine :))) Te grabesti tu repede sa bagi minusuri la mine si plusuri al tine, cat de copil sa fii!? :))))))))))) In al 2-lea rand eu chiar pot sa-mi reglez niste suspensii SINGUR in functie de cum simt eu masina, dar probabil ca mi-ar lua de 4 ori mai mult timp decat unui profesionist. In al 3-lea rand si CEL MAI IMPORTANT este faptul ca cei de la JE Design ti le ofera gata setate si sunt clar mai bune decat cele stoc. In clipa in care spui ca daca schimbi suspensia, schimbi tot comportamentul masinii, deja este o aberatie. Leon Cupra nu a fost setata pt. Nordschleife, ci a fost setata pentru un compromis bun de perfomanta si confort si totul bazat pe un sasiu reusit. Un kit de suspensie de calitate dedicat "stock replacement" nu are nevoie de niciun reglaj suplimentar, el venind gata setat de la producator, deci de profesionisti. "JE Design SEAT Leon Cupra comes with KW coilover suspension DCC Plug & Play system complementing the standard Dynamic Chassis Control." Deci exact ce am spus, au facut un upgrade de suspensie dedicata si calibrata, care nu necesita reglaje suplimentare decat la cererea ta. "daca altii se pricep mai bine va rog sa ma contrazica sau sa-mi confirme; multumesc" Ti-am explicat si apreciez multumirile tale anticipate. O zi buna!
28 mai 2014, 13:51
-1
25 comentarii 69 puncte
@razvan vrei cu tot dinadinsul sa-mi demonstrezi ca esti penibil?!!? tu vorbesti de plusuri, cand comentariile tale apareau direct cu +1; la ultimul nu ti-ai dat singur plus; tu nu vezi ca am comentarii cu zero? esti batut in cap??? daca tu crezi ca simtind cumva masina ai setat-o pt cel mai bun timp, te minti singur. nu stiu pe ce tebazezi cand zici ca je design a setat suspensi amai bine decat seat; si fii sigur ca suspensia a fost setata pt nurburgring, pt a obtine cel mai bun timp
28 mai 2014, 14:53
+1
GTR
719 comentarii 693 puncte
Primesc mail de "raspuns la comentariu", intru instant si ce vad? 28 mai 2014, 11:15, +1 la 11:16, deci intr-un minut aveai +1 :))) 0 ai ca ti-am dat eu cu "-" :)) Daca te mint,d a-ti acum +1 si o sa apari pe +, dar nu cred ca mai poti pentru ca l-ai dat deja :D Trecand peste, cate kit-uri de suspensie ti-ai pus tu pe masina, adica cate upgrade-uri de suspensie ti-ai montat si la cate reglaje ai asistat!? Nu de alta, dar tu ai scris asta: "DAR suspensia KW cred eu ca strica tot ce au lucrat inginerii; practic timpul pe nordschleife a fost obtinut (pe langa putere) de catre sasiu; schimband suspensia, schimbi tot; parerea mea; daca altii se pricep mai bine va rog sa ma contrazica sau sa-mi confirme; multumesc" Acum, un foarte bine cunoscut si renumit producator cum este KW crezi ca ar fi scos un kit de UPGRADE al suspensiei care sa fie mai prost sau sa inrautateasca comportamentul sportiv al masinii!? Pai nu-ti dai seama ca un kit de fel ar fi inutil si o anti reclama. Ei tocmai prin kit-urile bune si utile, care imbunatatesc perfomanta si-au facut un nume mare, atunci cum am putea sa credem ca un upgrade de la ei ar inrautateste in vreun fel comportamentul sportiv al masinii!? Sunt sigur ca nu JE Design au reglat suspesia de capul lor. Ori au trimis KW un om pentru reglaje, ori setarea a fost facuta anterior si doar montat de JE Design (ceea ce ar fi si foarte logic, pentru ca nu exista variabile de montaj de la o masina la alta). Plus ca si KW are interesul sa ofere suport, pentru ca produsul lor este gata inclus in pachetul JE Design! Pe langa asta chiar si in Romania gasesti cu adevarat profesionisti in reglarea suspensiei la masini, dar in Germania de unde provin si JE Design, si KW, si unde activitatea competitionala este de 100 de ori mai dezvoltata decat la noi! Eu zic ca pe orice masina ai avea cu suspensie stoc, daca faci un upgrade dedicat de la KW, o sa imbunatatesti placerea, manevrabilitatea si sportivitatea masinii si diferenta va
28 mai 2014, 17:52
-1
25 comentarii 69 puncte
@razvan: nu stiu ce "mail primesti tu", dar uite ca ti-am facut pe plac; mi-am dat +1 si tie -1; poti verifica; tocmai ca la tine aparea +1 cand iti aparea comentul; si la cat de putin e traficat articolul asta ma mir sa-ti fi dat cineva plusuri instant. nu stiu ce e asa greu de inteles; nu vorbesc daca ai pune un kw pe un leon 1.2 tsi; acolo nu cred ca si-au batut capul prea mult inginerii; vorbesc de cupra, si nu atat fiindca ar fi cupra, ci fiindca inginerii au dat ce au mai bun pentru a obtine cel mai bun timp pe nordschleife. acum ai inteles? daca tu consideri ca un sofer obisnuit poate face o reglabila sa fie la fel de eficienta ca si cum ar face-o inginerii, atunci dream on. am avut prieteni cu suspensii reglabile si le intareau beton si... faptul ca e tare si coborata nu inseamna ca ai setup eficient. ATAT
28 mai 2014, 19:20
+1
25 comentarii 69 puncte
esti chiar patetic; dupa ce ca-ti dadeai +1 cand scriai comentariul, vad ca ti-ai mai facut un cont sau doua; ti-am facut pe plac si ti-am demonstrat ce mi-ai cerut, sa-mi dau +1 si tie -1; am facut fiindca nu-mi consumasem voturile; acum eu de la +1 ajung la -1 in cateva minute; deci clar -2 asa in cateva clipe; ma f-t in ele puncte; ideea e ca tu faci garagata si de fapt tu ai mai multe conturi si dai minusuri la altii si tie plusuri.
28 mai 2014, 20:43
+2
GTR
719 comentarii 693 puncte
Colega, nu am timp sa-mi fac conturi pentru + sau -, ma p pe ele. :))) Am zis sa-ti dai + la asta "8 mai 2014, 11:15", dar da-l n ca nu reglam amortizoare cu ele:))) Eu cred ca ai o alta mare problema, ca sa nu te banuiesc de altceva aleg varianta a 2-a in care te prefaci. O sa dau un copy-paste la ce am scris mai devreme: "Sunt sigur ca nu JE Design au reglat suspesia de capul lor. Ori au trimis KW un om pentru reglaje, ori setarea a fost facuta anterior si doar montat de JE Design (ceea ce ar fi si foarte logic, pentru ca nu exista variabile de montaj de la o masina la alta). Plus ca si KW are interesul sa ofere suport, pentru ca produsul lor este gata inclus in pachetul JE Design!" Adica propietarul o ia gata setata, nu trebuie sa mai umble la ea! Inginerii Seat au facut reglajul perfect, dar pe un amortizoarele puse de ei, dar daca ar fi avut KW-urile astea la dispoziti cu siguranta ar fi facut un timp mai bun pe Nordschleife, pentru ac normal sunt superioare! Oare propietarii de Porsche de ce isi fac upgrade, inclusiv KW, pentru ca nu stiu aia de la Porsche sa regleze amortizoarele? :))) Tu chiar nu-ti dai seama ca devi penibil, tot insisti ca inginerii Seat care au facut reglajele minune pe care nu le mai face nimeni niciodata. In primul rand ca inginerii KW se p pe cunostintele inginerilor de reglaj SEAT, pentru ca inginerii astia SEAT fac cursuri si iau lectii de reglaj FIX de la inginerii producatori de amortizoare. Astea sunt fix amortizoarele KW din discutie care sunt Plug & Play: http://www.kwsuspensions.com/en/our_news/item/datum/2014/05/21/kw-ddc-gewindefahrwerke-fuer-den-seat-leon-typ-5f/?cHash=0c24d4739b5cf1b1923dcc20df22d4a8
28 mai 2014, 21:43
-2
realmode
241 comentarii 157 puncte
@Razvane, daca vorbim de suspensie reglabila chiar sunt curios cum reusesti sa o reglezi singur fara elevator. Aici nu ma refer doar la rigiditate cat si la inaltime.
28 mai 2014, 15:25
+2
GTR
719 comentarii 693 puncte
Inaltimea merge fara elevator bracand rotile si in functie de masina poate fi mai comod sau mai incomod, dar in general o reglezi odata si o lasi asa, rigiditatea la care umbli mai des se face de sub capota direct de pe reglajul din capaul amortizorului. Asta la KIT-ul mai ieftin, la cel scump, ghici ce, se face din telefon :))) Avantajele tehnologiei! Sincer acum a devenit chiar tentat cu tehnologia asta, nu te mai chinui cu chei, etc., faci reglaje din telefon si in mers, foarte tare mi se pare. Mai nou am auzit ca la masinile de competitie se regleaza automat amortizoarele in funtie de curba care urmeaza, desigur cu o prestare facuta anterior pentru fiecare curba si normal ca pe baza de telemetrie si GPS. Sunt curios sa vad ceva de gen. Asta este asemanator cu tehnologia motocicletelor de MotoGP care au gestiunea puterii si controlul tractiunii setate separat pentru fiecare curba a circuitului, nu stiu daca si controlul suspensiei, cu toate ca au spus anul trecut in timpul unei curse ca noul KIT de suspensie FATA de la Yamaha costa peste 30k de euro!!! Au luat-o razna astia! :))
28 mai 2014, 18:10
-1
realmode
241 comentarii 157 puncte
Se vede ca nu ai vazut nici o suspensie KW montata. Sau poate cel putin doar pe fata ceea ce este un mare rahat. Dar imi este drag sa le iluminez, pe puntea spate unde arcul si telescopul sunt separate reglarea se face dintr-o flansa, prin rotire care necesita demontarea completa, nu se poate cu arcul comprimat modifica, se invarte toata flansa. Rigiditatea se poate face manual sau da, cu telefonul. Dar din user manual nu ai cum sa stii totul despre suspensiile sport. Bafta.
28 mai 2014, 22:55
+1
GTR
719 comentarii 693 puncte
Eu zic sa te concentrezi putin la cele 2 puncte de mai jos, sa te LUMINEZ! 1. Se spune "a LUMINA pe cineva", nu "a ILUMINA" http://dexonline.ro/definitie/ilumina 2. Jura-te ca la toate masinile sunt suspensile la fel, adica au amortizorul separat de arc pe spate! Amice, la mine sistemul de pe spate era identic cu cel de pe fata (cu diferente de prindere ansamlu, normal), cu acces mai dificil pe spate ce-i drept, dar identic ca mod de reglaj cu cel de pe fata (de inaltime si de rigiditate)! Oricum inaltimea am reglat-o la inceput si asa a ramas pentru ca asa o doream. Cu reglajele pe duritate mi-a luat ceva mai mult, dar a iesit exceptional in final! Din ce-mi aduc aminte, erau Tein.
29 mai 2014, 01:33
-1
25 comentarii 69 puncte
@realmode: foarte buna remarca
29 mai 2014, 10:17
+2
GTR
719 comentarii 693 puncte
Apropo, am gasit exact kit-ul folosit! http://www.kwsuspensions.com/en/our_news/item/datum/2014/05/21/kw-ddc-gewindefahrwerke-fuer-den-seat-leon-typ-5f/?cHash=0c24d4739b5cf1b1923dcc20df22d4a8
28 mai 2014, 18:13
-2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »