Am un Seat Leon cumparat nou din Romania,e din 2006 am 70.000 km cu el,bateria e cea originala (nu am nici cea mai mica problema cu pornirea),becurile la fel sunt originale .Treaba cu ambreiaju e o cretinitate totala,la cealalta masina m-a lasat la 260.000km.Daca ar fi sa ma iau dupa iditoteniile scrise mai sus ar trebui sa imi schimb toata masina.
Mare dreptate ai.........."Cost schimb placute fata-spate...500-800"......poate la Dacia 1300.... macar eliminati valorile sau folositi exprimarea: minim valoarea X
Bune informatii ...sunt inca tanar si nu am varsta si experienta altora care stiu astea pe derost. Imi place sa am grija de masina( cat pot , cum pot , in limita posibilitatilor financiare ...ca daca ar fi dupa mine ....:)) ce nu i-as lua masinii :)) ) si toate astea sunt bine de stiut !
Nu tot ce scrie aici e si corect.
Uleiul se schimba la fiecare 10 000 de km (sau la un an, daca nu apuci sa faci 10 000 km sau mai mult pe an); nici vorba de 25 000, ce zice aici.
Uleiul la cutie nu se schimba la 40 000 de km. E adevarat ca nu e lifetime (cum zic unii producatori), dar se schimba la 100 000 - 120 000. E bine sa il verifici o data pe an sau la doi ani ca sa vezi daca mai trebuie completat.
Filtrele se schimba odata cu uleiul, deci tot la 10 000 de km. Nu e nicio paguba majora daca le schimbi la 20 000, insa asa e recomandat.
Faza ca bateria de fabrica tine 25 000 iarasi e falsa; bateria de fabrica de obicei e foarte buna.
Becurile cu siguranta le vei schimba mai des de 50 000 - 70 000 km.
Si tot asa...
Slab articol!
-despre acumulator.. cred ca este foarte bun cel de fabrica..
-becurile.. poate am avut eu noroc, dar am luat becuri din auchan cu 5 lei bucata (H1).. fac destula lumina si le am de aprox. 1 an...
-kit de ambreiaj.. depinde de masina.. eu am cumparat pentru un Matiz kit ambreiaj Valeo cu 250 lei.. si manopera 150lei..
1. Uleiul la un an sau 10-15 mii, treaba cu 25-30 de mii data de producatori este o mare prostie, ai sanse mari sa aduci uzuri premature masinii;
2. Filtru de aer, polen si carburant - 2 ani sau 30000, dar la noi se recomanda mai des;
3. Cu bateria depinde cum o folosesti si o intretii, eu am bateria originala pe masina are 6 ani juma si 85000 de km
4. Uleiul din cutie nu am auzit sa se schimbe asa des (cel putin la manuale) si doar in cazuri in care de exemplu masina la rece numai intra sau numai iese dintr-o viteza (asta a patit un amic la un Duster, iarna cand pornea masina calca abreiajul si refuza sa iasa din prima treapta, trebuia sa o lase sa se incalzeasca) sau in cazul in care simti ca treptele se schimba mai greu sau auzi sunete de racait.
5. La treaba cu placutele si discurile este adevarat ca atunci cand schimbi doar placutele dureaza pana se uzeaza uniform pentru a frana normal. Pe mine placutele de pe fata (cele originale) m-au tinut 75000 de km (e adevarat ca am disc ventilat).
6. Lichidul de servo am vazut ca m-ai mult se completeaza.
7. Cu ambreiajul sincer sa fiu nu prea ma pricep, dar in mod normal din cate stiu nu trebuie schimbata si volanta ?
asta cu uleiul mi se pare chiar absurd...
dar stiu oamneni care nu au schimbat uleiul la masina de ani buni, doar adauga....
iar masina are acum vreo 400000 km si inca merge fara probleme, un e190 2.0 benzina
Ati uitat sa introduceti in lista de consumabile bujiile, anvelopele si pentru drumurile astea de r...t si elementele de directie(pivoti, bucsi, amortizoare, arcuri). Mai ales daca ai ghinion sau esti neglijent. Aiurea insa faza cu bateria, discurile de frana (hai sa fim seriosi, cine schimba discurile impreuna cu placutele) si kitul de ambreiaj. De fapt ultimele tin foarte mult de sofer.
Afirmatia cu schimbatul discurilor de frana la doua schimburi de placute este total nefondata. Pentru discurile de frana exista dimensiuni recomandate de producator - se schimba atunci cand ajung la grosimea MINIMA acceptata (este scrisa in manualul de service, si de multe ori o gasiti si pe site-urile producatorilor de elemente de franare).
Uleiul de motor poti sa il tii 20k sau 25k daca nu iti place de masina ta. Si aici exista recomandari CLARE de la producator, in general cu doua variante, exploatare normala si exploatare in regim sever (condusul in BUC sau alte orase mari din RO se inscrie clar in regim de exploatare severa).
La cutie la fel este exagerat intervalul recomandat in articol. Exista si aici recomandari clare de la producator, la fel ca si la ulei motor, in functie de regimul de exploatare. Din ce imi amintesc, in general intervalele de schimb sunt de aprox 90k. Iar costul depinde de ceea ce pui in cutie, mineral, sintetic, etc.
Nu apreciez articolul ca fiind unul documentat :(
Cine a scris articolul,banuiesc ca are magazin de piese auto si incearca sa prosteasca lumea :))
1.uleiul in cutie de viteze(manuala) se schimba in jur de 200000 km,nu la 40000/100000 km
2.placutele/discurile de frana se schimba in functie de stilul de condus(pot sa tina si 120000 km) si nu este obligatoriu sa se schimbe placutele odata cu discurile,de obicei la 2-3 schimbari de placute se schimba si discurile
3.bateria originala si in general piesele cu care vine masina din fabrica sunt de calitatea I,piesele originale cumparate sunt calitatea a II a,bateria nu are un nr de km la care se schimba!
4.uleiul de schimba de relegula la 10000 km la mers sportiv,15000-30000 km(in functie de producator) la mers normal
5.filtrele se schimba odata cu uleiul,deoarece un filtru imbacsit duce la un consum marit
6.becurile nu au interval de schimbare,cand se ard se schimba
7.freonul ajuta la racire,pentru ungere este ulei
Nu stiu cine i-a invatat pe unii sa schimbe uleiul dar acela se schimba la 15.000 condus normal, 10.000 condus turat. Ce sare de 15.000 poate aduce uzura motorului, chiar daca nu se simte in primii ani de viat a masinii.
Bateria Se schimba intre 20.000 si 100.000 km, in functie de ce prostie sau baterie de calitate instalezi, si se face revizie din cand in cand la ea pentru a mentine garantia si a sti cu ce mergi.
Discurile in nici un caz nu le schimbi odata cu placutele.
Pana sa schimbi discurile apuci sa schimbi vreo 6-7 seturi de placute, cel putin in traficul de bucuresti, daca ai masina care merge zilnic.
De restul este discutabil. Bacurile se schimba cand cad (unele la 1000 km, altele la 60.000, in functie de calitatea lor si de drumuri), filtrul de polen odata pe an, etc. iar un filtru de polen nu este mai mult de 50 lei iar cel de la admisie 80, la vectra mea. O fi 300 la OZN-urile noi cu 4 roti.
Dragut articolul, dar ar fi chiar util daca ar avea toate informatiile adevarate. Nu mint, unele sunt utile.
O baterie originala este cu mult mai buna fata de cele care se regasesc pe piata! Am avut timp de 7 ani pe masina mea bateria originala fara probleme!
Am un Opel in familie care are 200.000 si ambreiajul este tot ala original!
Dicurile au fost schimbate dupa 180.000km
Uleiul si filtrele au fost schimbate mereu la 10.000km
Masina acum porneste bine si iarna la -15*C si nu are alte probleme.
Ce articol de tot kktu. Parca e scris de un copil de 12 ani.
- Ambreiaj schimbat la 60-100k km ? Masina are 275k km, ambreiajul original si nu da semne de oboseala. Daca-l schimbi la 60k inseamna ca nu ai trecut prin scoala sau esti praf.
- Lichidul de transmisie la 60k la manuale. Sunt cutii la care se specifica ca nu trebuie umblat niciodata la ulei.
- Becul il schimbi daca e ars sau bate foarte prost, nu dupa un anumit numar de kilometri. Daca merg doar ziua ? Poate un bec la frana/marsarier/semnalizare
Articolul foarte slab, dar unele comentarii sunt aberante. Multi isi dau cu pararea doar din auzite.
Consumabilele se schimba la intervalele date de producator! Scrie in cartea masinii!
Uleiul se schimba cand zice producatorul, nu cand crede 'nea Gogu de la service, vecinul de la 2 sau BloggerNr1 de pe nush ce forum.
La fel si pentru restul consumabilelor.
Atunci cand ai dubii verifica cartea masinii. Daca nu te descurci, cei de la reprezentata auto iti pot da un plan de service pentru modelul tau, in care scrie ce si cand trebuie schimbat.
Neprofesionist, foarte slab, as putea spune chiar daunator. Bateria mea de la Cielo are 9 ani si este inca de nadejde. Pe de alta parte, cam intotdeauna, piesele componente din fabricatie sunt de cea mai buna calitate date fiind pretentiile contractuale ale beneficiarului catre furnizor (ceva foarte firesc !). Ele sunt produse sub un standard de calitate mai exigent decat loturile cu destinatia piese de schimb (de teama rezilierii contractului si eventualelor impovaratoare plati compensatorii pentru daune-interese stipulate in contract). Exclud situatiile in care fabricatia cade exclusiv pe mainile romanilor ("merge si asa"), lipsita fiind de controlul exigent al reprezentantilor de drept ai brandului (a se vedea Daewoo, spre ex.).
Deci in siteurile din Marea Britanie pt masina mea se recomanda schimb ulei la 15.000 mile la noi e 15.000 km.diferenta e destulde mare daca o calculam.Costurile cele mai dese le am cu reviziile intradevar.filtre si ulei motor.dar sa nu exageram cu ambreiajul ,am 195.000,e masina de marfa si inca functioneaza.Uleiul in cutie il schimb la 70.000 sau doi ani iar uleiul de servo la 4 ani.Daca tot spunem de consumabile sa trecem si lichidul de frana care se schimba la doi ani si la fel curelele de distributie,multe masini necesita asta la 60-70.000 km.Anvelopele idem,max 4 ani sau 60.000 km,daca tinem la siguranta noastra.La mine mai periculos e parbrizul ca piatra romaneasca e toxica pt geam,lol,sunt la al treilea.ar fi multe ,fiecare are alt top 10 consumabile in functie de masina,mod de exploatare,zona de locuit..etc.