mai exact, numarul de supape nu conteaza,eu am DOHC si am 5 supape pe un cilindru, ca o idee : OHV -axa cu came e in bloc,actioneaza niste tije,ce actioneaza supapele (Motorul Dacia) , OHC sau SOHC au distributia pe lant,curea, dar dispar tijele,axa cu came actioneaza direct pe supapa, iau DOHC actioneaza direct pe supapa dar sunt doua axe cu came in motor,una pt admisie,una pt evacuare
http://www.samarins.com/glossary/dohc.html
HDI - e abreviere de la high pressure direct injection,adica injecteaza combustibilul la presiune mare,de obicei masinile de genul au pompa de joasa presiune ( in rezervor) si la motor una de inalta presiune (asta in general la diesel)
TFSI - turbo fuel stratified injection - Turbo vine de la faptul ca e motorul supra-alimentat, iar Fuel stratified injection e un motor pe benzina ,tot cu doua pompe de alimentare,o pompa de joasa presiune si una de inalte.
La motoarele cu 4 supape pe cilindru, DOHC, sunt doi arbori cu came, unul pentru supapele de admisie iar cel de-al doilea pentru supapele de evacuare.
DOHC = double overhead camshaft
Eu am Ibiza 1.2 tsi de 3 ani 60 000km ...nici cea mai mica problema ...filtre, ulei si mergi ! Imi pare rau pt. nostalgici dar toti constructorii de masini au trecut la motoare mici turbo !!!
Masinile in ziua de azi sunt consumabile,nu se mai fabrica ca sa tina 20 de ani,le tii undeva la 10 ani si le dai vant. Oricum,motoarele mici si puternice sunt asa slabe pentru ca vor sa scoata din capacitate mica multi cai,deh...ecologic,Banuiesc ca motoarele de capacitate mai mare sunt mai bune pentru ca nu-s asa de fortate. Cum a venit valul asta de Euro 6,turbo pe motoare mici si chestia cu "Hai sa fim toti cat mai "verzi" si consumul sa fie mic asa au venit si problemele. Motoarele vechi sunt bune,toti producatorii au avut motoare bune pana au vrut mai mult decat le poate oferi un motor de capacitate mica. Nu inteleg cum poti sa pui de exemplu un motor de 1.4 pe un break care e totusi greu. Motorul ala o sa gafaie la greutate,pur si simplu,pe hartie o avea el multi cai dar cu cat e masina mai grea cu atat trage mai greu. Toate masinile VAG pana in 2005 au avut motoare bune,mai ales cele 1.9 TDI PD si cele 1.8 20V Turbo. Cei de la Top Gear spuneau la un moment dat ca le place foarte tare 2.9 VR6 pentru ca e bun,dar ala e motor mare,piese scumpe si impozit pe masura.Oricum,am vazut ca multi sunt multumiti de motorul 1.9 TDI,are si el probleme specifice dar nu sunt foarte grave.Toti producatorii o dau la un moment dar in bara pentru ca nu le mai pasa,imaginea este deja facuta din cauza modelelor anterioare care erau fiabile.Acum scapi de masina exact cum arunci un pahar de plastic la cos,sunt de unica folosinta.
Se pare ca cei de la vag nu folosesc aliaje bune pentru motoarele mici cu turbo. De ex grupul psa au un motor 1.2 de 130 de cai si.atentie: 240 nm cuplu. Sau ecoobost... Au aliaje calumea... Renault la fel... Tce
Da...dupa cum am zis...au facut masini bune,nu am avut ocazia sa pun mana pe ceva mai recent facut de VAG. Pe masinile pana in 2005 am mai pus mana,ba o Skoda,ba un Passat,mai un Seat...Erau ok chiar si cu motoare mai mici. 1.8 20V Turbo mi-a placut tare dar Passatul 3BG 1.9 TDI e altfel facut si nu ma refer la motor ci la interior,chiar daca are mai putina putere se simte...bine. Am mers si cu o Skoda 1.9 din 2007 cu A/C. Cand cuplam A/C-ul o punea in cap,in rest foarte fasneata pentru un TDI. Probabil daca as avea posibilitatea sa imi cumpar ceva nou de la ei as cumpara ori Octavia ori Golf.Octavia imi place tare ca aspect dar clar nu as lua motor mic. Poate e doar parerea mea,dar un motor mic pe o caroserie grea e cam...ilogic.Nu stiu cat de rezistente sunt sau cat de fiabile dar imi e teama de motoarele mici pe masini mari,sedan sau break.Pana sa faca motoare mici si economice totul a fost in regula,bine,au mai avut ceva probleme cu cele de 2.0 TDI,nu stiu exact care e buba ca doar am auzit cum isi bagau si scoteau ca nu mai merge. La 1.9 TDI PD e problema cu mancatul de ulei,pompa tandem si limp mode(care poate fi din cauza pompei tandem).
Bine,stii tu...pana nu incerci,nu stii :)). Iti dai seama ca sunt putin rezervat in privinta fiabilitatii si a performantelor. Parerea se schimba o data cu incercatul. Nu zic ca-s setat pe faptul ca nu-s bune ci doar ca am mici indoieli,daca nu am mers cu una pana acum nu stiu ce poate.
Eu am incercat un logan 0.9 tce, trage identic ca vechiul logan 1.6 8v . Cuplul e cuplu pana moare! :)) CUplul nu inseamna cilindree! Nu conteaza cilindreea, conteaza cuplul.
Stiu si eu diferenta dintre cuplu si cilindree :)) lol...Mai cochetez si eu cu mecanica cand mai apare cate ceva de reparat,imi place sa surubaresc.... Daca nu raman suruburi dupa ce pui totul la loc,e ok,daca raman suruburi,te rogi sa fie ok. lol :))
Ar fi buna pentru tine una 1.2 tsi ,sa repari la distributie si la pistoanele care crapa. Buna treaba, cei de la vw le=au facut asa si pentru pasionatii carora le place sa repare. :D
Nu stiu cum sa-ti zic dar cand ai o masina veche de 12 ani ai mereu cate ceva de reparat chiar daca sunt chestii marunte... Oricum,prefer sa o repar acasa,e placerea aceea pe care o ai cand repari cu mana ta. Mai deschizi o bere,chemi cativa prieteni sa te ajute,o placere. Nimic nu se compara cu mirosul de ulei si combustibil. Sa repari o masina nu e pentru cei carora nu le place sa se murdareasca,multi prefera sa o duca la mecanic ca deh...cum sa te murdaresti?
Eu m-as feri de motoare mici si forjate gen 1.2, 1.4 si m-as incadra intre 1.6-2.0. Pacat ca nu se mai fac masinile ca altadata, piese numai din plastic care crapa...Totul e facut sa nu tina in ziua de astazi, ai putea spune
Sa nu uitam ca si alte masini premium gen bmw au avut astfel de probleme. Motorul de 2 litri turbo diesel cod N47 care au echipat bmw-urile intre 2007 si 2009 au avut o astfel de problema (ruperea lantului in mers, ) si ei au negat orice problema. Daca nu credeti dati un serch la'' bmw n47 chain'' si o sa gasiti o groaza de oamani care au avut neplacerea ca lantul sa bata iar dupa sa se rupa. Mai trist este ca trebuie scos motorul de pe masina sa poti face operatiunea de schimbare a lantului, iar costul este de 5000 euro. ;)
http://m.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U