La nemti la E21 se spune rechinas si la E12 rechin. Asa mi s-a spus acolo de proprietari.
Iar in zona de vest la Audi 80 i se spune butoias si gogosar i se spune la Vw T2 ca e mai rotunjit si caramida la T3 ca e mai patratos.
N-am avut niciodata Dacie,deci nu pot fi banuit ca iau apararea Daciei. Si multe BMW-uri sunt caracterizate la fel,pe buna dreptate. Nu cred ca are legatura cu tabla deci. E plin de cazane BMW peste tot pe unde intorci capul.
Foarte interesat si bine alcatuit acest articol. Imi place faptul ca nu exista multa umplutura in introducere, iar explicatia poreclelor este cat se poate de concentrata si explicita. Cat despre "zambetul lui Iliescu" , mi-a placut foarte mult ironia inserata de la inceput "revenim pe final la regnul animal" ... intr-o rima foarte frumoasa, Iliescu este introdus printre animale (ca sa spun intr-un mod direct) :)))) Iar ca sa privesc si cu ochi critic acest articol, BMW E46 ar fi putut fi inlocuit cu Mercedes E-classe (ochios) sau Dacia pick up (papuc) cum au spus colegii mai sus ... deoarece sunt mai cunoscute.
Concluzie - bravo celui care a scris.
numai ca zambetul lui Iliescu vine dinainte 2000, isi luase prietena mea in ''98 asa ceva si lumea deja ii zicea porecla. asa ca vrajeala cu demonstratia din 2000 nu tine, atunci firme era deja la Renault care se si pregatea sa scoata Solenza, nu se mai obosea nimeni sa puna porecla la o Dacie uzata moral. si-or mai fi si altele, stirile de pe acest site nu prea mi se par verificate de cineva.
Asa cum porecliti voi BMW în România, asa e poreclita si Dacia în Germania. :-) ))))
Sînt chiar si autocolante ce se pot lipi pe masina !
La dacie îi zice KARPATENSCHWEIN , tradus înseamna PORC CARPATIN :-) )))))
Prin vecini este unul cu un Sandero ce are autocolantul cu "Karpatenschwein" lipit pe el.
Daca-l prind îi fac o poza ca dovada!
Pai daca ar trebui sa-i dau doua palme pt. atîta lucru, ar trebui sa vina nemtii în România si sa înceapa al 3-lea razboi mondial la toata bataia de joc practicata pe masinile lor (ursuleti, pisicute, rechinute, gogosari, balene, papagai, bot de cal...............) :-) ))))
E bine ca mi-ati sters comentariul in care v-am atras atentia...frumos asa.
Nu`i nimic...mai scriu eu odata.
*Denumirea de Dolphin este pentru e36 nu e46
*Stirea asta ati mai postat acum ceva timp, si ati dat practic copy-paste de la articolul precedent...adica asta http://www.4tuning.ro/old-school-cars/animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-vin-denumirile-masinilor-8726.html
Salut baieti.Sunt mare pasionat bmw.
Eu stiu ca la E34 se mai spune "ochios"(din cauza farurilor) si la E46 "motan"(e urmatoarea generatie de la pisica si e mai mare).
Daca stam sa ne gîndim, sînt mai multe:
Lambogica = Lamborghini
Fierar = Ferrari
Mazdarati = Mazda
Rata = Citroen 2 CV
Broasca = VW Beetle
Coiota = Toyota
Dric = Cadillac
Adormitu = Pontiac Firebird gen. 3
Papion = Pontiac Firebird gen 3 cu facelift
Dintosu = Camaro
Chioru = BMW 850
si din palmaresu românesc:
Muzdang de Mioveni = Dacia Logan :-)
Oltcit = gogosar sau magar (daca s-a oprit si nu mai vrea sa plece, nu mai pleaca :)) )
Damas = Cozonac
Passat, semafor, a mai specificat cineva.
Si ar mai fi daca stam putin sa ne gandim :D
Articolul e o tampenie...
Intr-o revista veche Autoturism din '76 sau '77 vazusem ca denumirea de Cobra i s-a dat la Mercedes w123 din cauza ca cele doua faruri rotunde de la modelul initial (unul mai mare, altul mai mic, pe grila transversala incadrate de o masca mare de sticla) duceau cu gandul la imaginea unui sarpe Cobra cu ''umerii'' umflati...
Poreclele la BMW, de 'rechin' si 'ursulet' le-am auzit prima data la unul care aducea prin '90 masini de vanzare din Austria si am ramas cu impresia ca poreclele astea sunt 'importate' de la austrieci si nemti. Nu stiu care e adevarul, dar nu cred in explicatia cu capacele de roti expusa in articolul asta.
Denumirea de BMW 'pisicuta' am inteles ca vine de la nemtii care isi vindeau masinile fabricatie 1990-1991, si ca sa stie cumparatorii ca e vorba de (exemplu) BMW 320 modelul nou adaugau prescurtarea 'kat' de la (katalizator). Era perioada cand s-au fabricat si s-au vandut in acelasi an ultimii 'ursuleti' si se lansa noul 3xx, dar dupa anul de fabricatie nu se stia daca e vorba de modelul nou sau cel vechi. Iar fiindca prescurtarea 'kat' ducea cu gandul la 'katze' a aparut porecla de 'pisicuta'.
Si in cazul Audi 80 am auzit de 'patratos' si 'butoias' tot dupa '90 la aia care aduceau masini de afara. La fel si de Passat 'intermediar' si 'cocosat' tot de la samsarii care aduceau masini de afara am auzit, in pitele auto.
A mai fost si Kadett 'oulet' (dupa '80) din cauza ca unii il vedeau asemanator cu un ou...
Dacia 'papuc' tin minte ca era poreclita asa tocmai pt ca semana ca forma cu un papuc.
Kat vinea de la masinile pana in 92. Deoarece er o noutate pe acea vreme,cel putin la bmw, sa ai catalizator. Si era scutite de impozit 2 ani sau asa. Stiai sa le deosrbeshti pentru ca aveau un abtibild pe parbriz portocaliu pe care scria KAT.
Daca stam sa ne gandim, fiecare poate sa isi boteze masina in felul dorit de el, asta nu inseamna ca este o porecla comuna. Insa nu toate sunt cunoscute la nivel national, ci numai regional sau chiar familiar ... si ca sa ne raportam la numele articolului ... acesta nu suna "ce porecle au/aveau masinile", ci poarta titlul "de unde vin acestea" de aceea este cate o explicatie pentru fiecare porecla. Vreau sa intreb pe cei care au insirat toate poreclele de mai sus - ati putea explica cine, cand si cu ce ocazie a dat aceste porecle masinilor/motoretelor ???????????
In general s-au dat porecle modelelor de masini din generatii diferite care aveau insa acelasi nume (ex:Audi 80, BMW xxx, Mercedes 200-220-etc, Opel Kadett, Opel Vectra, VW Passat, s.a.) Datorita poreclelor era mai usor de stiut despre ce model e vorba; ex: cand auzi de BMW 318 nu e suficient sa-ti dai seama despre ce 318 e vorba fiindca din anii 70 pana in prezent toate BMW-eurile cu motor de 1800 cmc s-au numit BMW 318, dar daca se mentioneaza porecla Rechin-Ursulet-Pisicuta, etc oricine isi va da seama despre ce 318 e vorba.
La fel si la Audi 80 care din anii 70 pana la A4 s-a numit tot Audi 80 de-a lungul a 3 generatii, Passat-urile tot din anii 70 poarta numele asta, etc.
La alte marci denumirea se schimba la fiecare noua lansare (Renault 12-18-21-Laguna), Ford Taunus-Sierra-Mondeo, Citroen GS-BX-Xantia-C5, etc).
De obicei poreclele care ''prind'' la public sunt lansate de presa auto sau de persoane foarte cunoscute (sportivi, actori, care se intampla sa faca vreun comentariu legat de vreo anumita masina)...