Dacii batrane, salvate de la Remat si devenite vehicule istorice Old School Cars 6 August Dacii batrane, salvate de la Remat si devenite vehicule istorice
Toate comentariile (13):
26 comentarii 50 puncte
Nu am nimic cu restaurarea masinilor vechi dar stiu cum e Dacia. Pana la urma majoritatea am copilarit cu Dacia,taica-miu a avut un 1310 si de nu a sudat pe sub ea de s-a saturat,plus ca atunci cand o sudezi se strica tabla mai tare pentru ca e de proasta calitate,a pus petice cat a cuprins,la pasager deja se facuse gaura in podea. Da....cine are timp sa le restaureze nu are decat sa faca asta dar e mult efort si putin confort. Daca erau masini bune nu le dadeau la REMAT,ideea e ca cei care le-au dat la REMAT le tineau degeaba si s-au saturat de ele. Hai sa fim seriosi,nu e ca si cum e mare scula de masina,e doar o masina cu care iti faci treaba si atat. Mie mi-a parut rau cand a dat-o la REMAT dar deja nu mai aveai ce sa ii faci,jumate de masina era sudata,s-a cracit pe sosea si acolo a ramas,a fost dusa la REMAT legata cu sarma pe sub ea. Citez: "Incurajam oamenii sa salveze masinile vechi romanesti, din pacate tot mai putine." Sunt doar produse in Romania,nu sunt masini romanesti. Designed by Renault,made by Dacia. E frumos ca si idee sa restaurezi o masina dar iti trebuie timp,rabdare si bani. Nu sunt multi cei care au dat Dacii in perfecta stare la REMAT pentru ca acei oameni le-au ingrijit si cu siguranta nu ar fi renuntat asa de usor la ele. Acum si eu si taica-miu ne aducem aminte cu placere de Dacia dar atunci cand am avut-o era mai mult o durere. lol Imi amintesc ca ziceau oamenii ca atat timp cat ai o Dacia tot timpul o sa ai ceva de facut.
06 aug 2014, 11:48
+2
22 comentarii 36 puncte
Nu te supara, dar daca o tii in noroaie si apa mereu normal ca rugineste, si pisica si ursu' ruginesc. Mai intereseaza-te tu putin si o sa dai de dacii din 69-75 (alea "frantuzesti") sa vezi cum arata in prezent cu vopsea originala, fara rugina, fara probleme. Da' mi se pare normal cand multi soferi sunt mai prosti decat animalele la volan, ca ating o data cu aripa fata de un gard, bordura orice si nu fac nimic in privinta asta. Normal ca acolo o sa fie rugina, nu? Stii macar vreo boaba din diferentele intre dacia si renault? Oricum asta e subiect tabu, nu trebuie vorbit pe un site/forum unde au acces maimutele care vor mereu cearta si cauta sa bage la propriu in cac*t marca dacia.
06 aug 2014, 14:15
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Problema se pune CUM sînt restaurate? Indiferent daca piese Renault sau autohtone, marea problema este cum e restaurata o masina. Nu e suficient numai sa o cureti de mizerie, so culci pe trape în dosul blocului si sa dai 10 kg de miniu de plumb sau autovapant pe burta, "un dus" de vopsea pe caroserie, motorul e toata jena, pe traverse sta betonat uleiul si mizeria de 20 de ani si gata restaurarea iar dupa doi ani se cojeste antifonul pe sub ea de-l iei jos felii si pe caroserie face besici de rugina iar motorul e asa praf de curge fumu dupa tine de zici ca-i locomotiva. Indiferent ce masina, daca e vorba de restaurare, o demontezi SURUB CU SURUB, sablezi caroseria complet, sudezi ce-i de sudat, o tragi în zinc, ti-o vopsesti asa cum trebuie, îi bagi cel putin ceara fierbinte sub presiune în praguri în asa fel încît sa fie tratata cum trebuie sa nu mai ai treaba cu rugina cel putin 10 ani. Din punct de vedere tehnic se face totul complet nou dar FARA TUNING MIORITIC de prost gust (abtibilduri NIKE pe parbriz, LED-uri albastre în bord, jenti de aluminiu preluate de la alte masini, spoilere si eleroane inutile etc.), se pastreaza totul original. stunci putem vorbi de o masina de epoca restaurata. Dacii vechi (R12) restaurate ca la carte, ce corespund întocmai normelor pt a fi registrate ca masina de epoca, vezi rar în România. Marea majoritate sînt niste jeguri cîrpacite si ciobanite ce n-au ce sa mai caute pe drumul public.
06 aug 2014, 17:58
+1
26 comentarii 50 puncte
Intr-un mod ciudat stiu diferenta intre Renault si Dacia. Nu te supara frate,dar cand iti iei masina nu o ti in garaj si iesi cu ea in weekend,o folosesti la ce ai nevoie si la Dacia mereu ai ceva de reparat. Tabla de pe Dacia nu e foarte rezistenta,daca o sudezi cu autogenul se strica pentru ca se arde. Uite,sa iti dau un exemplu,am un vecin care are zilele numarate si are de vreo 12 ani o Dacia in garaj,a prins-o rugina si nu ploua in garaj sau ceva ca tot acolo isi tine si lemnele pt foc. Mi-l amintesc ca toata ziua o curata inainte sa il prinda boala. Dintr-o masina foarte intretinuta acum e ruginita peste tot. Si da,stiu cate ceva despre Dacia,am facut un motor de Dacia cu taica-miu ca sa-l pun pe alta Dacia dupa ce a lui s-a rupt dar dupa ce am terminat motorul de construit cel care a zis ca da masina s-a razgandit si am si acum motorul in garaj. Am desfacut cu taica-miu Dacia aia cap-coada si am reparat amandoi la ea pana s-a rupt de tot. A fost o masina folosita dar nu a stat in ploaie,a stat in garaj;cand zic ca a fost folosita ma refer la un regim normal de utilizare. Rar gasesti o Dacia intretinuta si majoritatea reparatiilor sunt facute doar ca sa fie in continuare functionala. E nevoie de pasiune ca sa restaurezi o Dacia. Am in zona un REMAT. Sunt putine Dacii care arata cat de cat bine,din toate Daciile prezente acolo poate faci una....poate.
06 aug 2014, 19:37
+3
2947 comentarii 2978 puncte
La daciile vechi aveai mereu ceva de reparat deoarece: 1 - Posesorul nu repara ci CÎRPACEA dupa moto-ul "MERGE SI ASA" 2 - Piesele de schimb produse în România nu îndeplineau conditiile cerute de Renault ci erau INVENTII COMUNISTE bune sa te caci pe ele. Am trait 28 de ani în România, am avut Dacia 1300 fabricata în 1976 si am facut în jur de 138.000 km cu ea dar fara sa stau vesnic pe sub ea la cîrpacit deoarece daca era ceva de reparat, reparam asa cum trebuie chit ca la un moment dat n-am mai gasit piese Renault pt. ea ci numai CIOBANELI COMUNISTE, trebuind sa apelez în unele cazuri la neamurile din Augsburg sa ma ajute cu originale Renault. La capitolul întretinere, si eu eram nevoit sa car porcu de 120 kg în portbagaj si sacii de cartofi dar dupa ce o maltratam pt. astfel de transporturi îmi luam timp s-o fac si bec de curata si aveam grija de ea. În 1989 înainte de a parasi România am vîndut-o. Mergea înca perfect fara probleme.
06 aug 2014, 22:07
+3
On_Off
227 comentarii -36 puncte
Ti-am dat minus pentru ca esti retardat.
06 aug 2014, 17:37
-1
sandueugeniu
54 comentarii 26 puncte
Restaurarea nu se face pt. profit se face din pasiune si oricati bani ai baga nu-i vei recupera niciodata dar ai satisfactia ca ti-a iesit ceva din mana. Decat sa cheltui banii pe cazinouri droguri sau bautura mai bine ii investesti in restaurarea unei masini. Si eu am avut Dacie 1310 a fost prima mea masina asa este intotdeauna trebuia sa repar ceva dar imi aduc aminte cu placere de ea si pe tinichigerie statea destul de bine.
06 aug 2014, 15:57
+2
bombita2k
22 comentarii 21 puncte
ideea e ca daca nu e intretinuta sau e, se strica oricum.Stau la curte in zona Cotroceni si la cateva curti de mine sta Iordanescu.La doua curti distanta sta un"smecher"de bancher care are un X5.Toata iarna a stat masina cu muntele de zapada pe ea si acum s-a trezit ca bateria nu merge si ca i-a ros tabla.Tot eu cu Dacia mea la mana a 5 a si bateria Caranda din dotare i-am pornit-o de a duso la ITP.In concluzie nu conteaza cat dai pe masina ca tot o sa rugineasca la un moment dat ca e din tabla buna sau proasta si o sa ajunga la REMAT.
06 aug 2014, 22:19
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Un video cu un mesaj anume pt. fanii de dacii vechi care sper ca unii sa-l înteleaga. De recomandat ca difuzoarele PC-ului sa fie pornite: http://www.220.ro/auto/Dacia-1300-DEDICATIE/CkThBOMjlt/
07 aug 2014, 10:16
+1
Nastase Bogdan
23 comentarii 94 puncte
Cel mai mare dusman al Daciilor vechi si nu numai vechi(ca daca nu ai Logan pe Uzina nici nu o mai intereseaza de tine) este cacatul de stat Roman impreuna cu tampitii de francezi, care au dispus sa fie distruse toate piesele de Dacii berlina/break, etc pe care le detinea Uzina Dacia la momentul preluarii. Toti marii constructori se mandresc cu istoria lor si produc ff multe piese pentru masinile lor scoase de f mult timp din productia de serie dar la Dacia nu...ca de aceea s-au lasat multi de ele(inclusiv eu cand a fost sa aleg intre Dacia mea si Bmw-ul meu E30) datorita pieselor de mecanica de o calitate execrabila iar de repere de caroserie nu mai pomenesc...ca nu mai gasesti nimic nou de 1300, sau gasesti niste gunoaie de nici nu le poti pune pe masina. Eu am preferat sa pierd avansul dat pentru o fusta fata decat sa achit integral o strutocamila care era de toata jena si n-as fi putut sa o pun pe masina niciodata... Era corect sa se acorde o sansa celor care doreau sa faca o restaurare completa si ca la carte de Dacii vechi, sa mai gasesti ceva repere de origine, facute calumea nu sa faci din 3 aripi fata una buna, care sa se incadreze pe masina..asta e bataie de joc. Deci cam asta e treaba...pestele de la cap se impute, statul nostru a condamnat Daciile vechi la moarte, nu a spus-o direct, dar a facut tot posibilul pentru asta. Ca sa ti o astfel de masina trebuie sa ai si piese de calitate cu care sa lucrezi, nu totul sa fie un chin si o adaptare, nu sa montezi azi si sa se strice peste 2 saptamani, facute de toate SRL-urile in bataie de joc. Am tinut enorm la Dacia mea, am muncit f mult la ea, am investit f mult,am avut o determinare nebuna in tot ceea ce am facut la ea si pentru ea..stiu exact ce inseamna, dar cand a trebuit sa aleg intre 2 masini de pasiune i-am ales pe cei care isi respecta istoria.. Deci, personal am ales sa raman cu E30-ul, o masina pentru care gasesti tot felul de repere originale, de cea mai buna calitate, pe care sa te
07 aug 2014, 11:22
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ca s-a distrus stocul de piese pt. licenta R 12 nu-i bai. Si asa erau gunoi veritabil de proasta calitate. Daca e la o adica iei piese originale de R 12 de pe ebay de te îngropi în ele, egal ce vrei. De la triple si semnalizatoare, pîna la borduri, motoare, cutii de viteze aripi, planetare, subansamble cu amanuntul (supape pistoane, cuzineti, arbore cotit, tacheti etc), chiar noi noute. De unde crezi ca se aprovizioneaza cu piese posesorii de Dacia 1300 din fosta RDG si nu numai? OK, e ceva mai scump dar ai calitate de nota 10 si nu ciurucuri facute în era comunista stocate zeci de ani prin depozite uitate care se strica numai cînd te uiti la ele, darmite sa le folosesti. PS Uite aici cum arata o Dacia 1300 în anul 2013 restaurata la nemti. Caroseria este înca cu vopsea originala din fabrica. Extras din emisiunea GRIP de pe postul TV RTL 2 : https://www.youtube.com/watch?v=2UddSI-Sgr8
07 aug 2014, 12:22
+1
1014 comentarii 1115 puncte
Este un exemplar break a unei dacii 1300 care rugineste in liniste la cativa pasi de mall Vitan, in bucuresti.
12 aug 2014, 14:12
0
1 comentarii 0 puncte
Romania e ca Vestul salbatic. Termopane pe cladiri de peste 100 de ani, masini distruse, ce mai conteaza trecutul. Nu-s mare fan Dacia, dar sa nu mai vezi deloc vreuna pe strazi este totusi pacat. Si au fost duse si multe alte masini inca in stare buna la REMAT. Skode, Lada, masini din Vest aduse in anii 90. Nu erau chiar toate rable. Alta chestie ma intereseaza insa: Cum se face asta cu "salvate de la REMAT"? De acord sau nu cu programul rabla totusi acolo noi toti (prin intermediul statului) am dat niste bani in scopul reinnoirii parcului auto. Cum se face atunci ca se platesc bani grei pt. ca acele masini sa fie scoase din circulatie dupa care ele sunt "salvate" pt. a fi repuse in circulatie?
21 aug 2014, 14:05
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »