Editorial: cat de corect circula biciclistii? Editorial 6 August Editorial: cat de corect circula biciclistii?
Toate comentariile (10):
4 comentarii 11 puncte
Merg de peste 1 an cu bicicleta in Pitesti; cu masina mai putin . Recunosc, nu toti biciclistii respecta regulile de circulatie, trec pe rosu, nu respecta linia continua,etc. Eu merg numai pe strada, cat mai aproape de bordura( de piste de biciclete doar in parcuri si acolo trebuie sa faci slalom printre oameni ca ei cand vad 2 dungi albe si cu o bicicleta desenata intre inseamna ca trebuie sa mearga doar pe acolo). O problema pe care eu o vad destul de mare pentru biciclisti sunt sensurile giratorii , unde trebuie sa te incadrezi din timp ca biciclist pe o anumita banda ( de obicei pe cea mai apropiata de axul drumului) si sa injuri toti soferii care uita de acordarea prioritatii atunci cand vad o bicicleta in sens( desteptii nu isi pot da seama ca o bicicleta poate merge in linie dreapta si cu peste 30 kmh )
06 aug 2014, 12:51
+7
cosmin_kelu
16 comentarii 79 puncte
de acord cu tine, circul destul de mult cu bicicleta si nu o data era sa fiu luat pe sus de soferi care nu au treaba cu prioritatea in giratorii, intersectii etc. Luni mergeam linistit intre brasov si sanpetru, o sosea cu 2 benzi si un tembel cu un audi ce s-a gandit? ca cea mai buna idee e sa depaseasca pe contrasens desi m-a vazut..si uite asa a trebuit sa sar in sant sa nu ma infig in parbrizul lui. Treaba nasoala e ca nici soferii, nici 80% din biciclisti nu stiu ca bicicleta e un vehicul, si ca regulile de circulatie se aplica la fel pt toti. Am vazut multi biciclisti care nu-si semnalizeaza schimbarea directiei de mers, merg pe banda 2-a fara a face stanga pe o alta strada dar si multi soferi care habar nu au ca atunci cand ridici mana dreapta nu ii saluti ci semnalizezi ca faci dreapta. vina apartine ambelor tabere, toti sunt nervosi si tafnosi in trafic si asta nu aduce nimic bun.
06 aug 2014, 13:51
+4
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Faza cu sensurile giratorii se intampla si pe aici prin Sibiu pentru ca daca tu vrei sa inconjori TOT sensul giratoriu sunt multi idioti care nu isi dau seama de intentia ta si vor sa iti taie calea. Insa eu personal n-am avut incidente majore.....in general soferii sunt civilizati pe aici si respecta biciclistii in trafic, plus ca sunt o gramada de piste, cam toate strazile sunt semnalizate cu pista de biciclete. Nu obisnuiesc sa trec pe rosu....daca chiar ma grabesc sa ajung undeva o iau pe trotuar, fac slalom printre oameni (sunt multi idioti care ocupa sensul de biciclete MAI ALES in parcul Sub_Arini prin care trec zilnic......idiotii merg pe mijloc si ocupa toata aleea). Insa in trafic nu ma bag pe toata banda, semnalizez din timp si ma asigur bine daca vreau sa depasesc sau sa schimb partea intr-o intersectie. Cea mai mare satisfactie o ai totusi la sfarsitul lunii cand vezi ca tot consumul tau inseamna de fapt doar mancarea si sucul fara sa mai treci pe la benzinarie decat eventual sa iti bagi aer in roti care e gratuit :)
06 aug 2014, 13:58
+4
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Oferi respect....ti se ofera respect....merg ocazional de peste 15 ani cu bicicleta prin Bucuresti si nu.mi aduc aminte de ultima oara cand am fost atentionat "fonic" de vreo masina; daca pleci de la premisa, ca biciclist, ca esti un simplu "vizitator" al unui bulevard sau unui drum dominate de autovehicule care circula cu viteze net superioare, fata de orice bicicleta....soferii te vor respecta.
07 aug 2014, 00:59
+4
18 comentarii 37 puncte
Si eu ma numar printre biciclistii bucuresteni de foarte multi ani si am cate ceva de comentat, bun articolul oricum. In ceea ce priveste mersul pe banda de biciclisti sa fim seriosi, nu ai cum sa mergi pe ele nici sa vrei. Daca avem 3,4 benzi in stare buna e bine in rest iti risti pielea si pe langa asta eu nu am moutain bike sa abordez borduri si gropi ci bicicleta de sosea asa ca merg pe sosea. Referitor la mersul cat mai aproape de bordura, incerc sa fac asta cand este posibil si aici ma refer la urmatorul scenariu ce este foarte des intanlit : langa bordura sunt pietre, cioburi si te mai miri ce iar in conditiile in care soseaua are 2-3 benzi recunosc ca nu mai merg chiar langa bordura sa-mi fac jantele si cauciucurile praf ci merg pe ultima bucatica curata de asfalt. La semafor daca am vizibilitate 100% trec pe rosu, altfel astept cu soferii cuminte. Chiar nu vad rostul in a sta la rosu in conditii de vizibilitate maxima, cine sa dea peste mine ? doar nu cade din cer avionul... In rest respect soferii, nu tai calea, nu ma bag printre masini cand s-a pus verde si incerc sa circul cat mai civilizat intr-un Bucuresti agitat. Drumuri bune !
07 aug 2014, 10:25
+2
3 comentarii -3 puncte
Inteleg punctul de vedere al biciclistilor, desi eu nu ma numar printre ei, dar dupa acelasi principiu ca al tau ar trebui ca si eu sa trec pe rosu cu masina pentru ca am vizibilitate, nu? Cine sa dea peste mine, vre-un biciclist zburator? Regulile sunt pentru toata lumea, nu doar pentru anumiti "fraieri" care le respecta!
12 aug 2014, 10:58
0
19 comentarii 28 puncte
Sunt si biciclist si sofer. Nu pot sa spun ca dupa ce am luat carnetul pedalez altfel. Ziceai in articol ca nu se semnalizeaza cu mana - in Cluj se cam semnalizeaza. Nu avem piste de biciclete peste tot asa ca ne descurcam (la fel cum ne descurcam si fara autostrazi). Nu stiu sa fie in legislatie o restrictie cu privire la banda dreapta - cel putin cand am facut eu nu era. SINGURA chestiune este pentru soferi si anume ca trebuie sa lase un spatiu de 1.5 m fata de biciclist sau motociclist si cateva chestii minore de genul semnalizare, picioarele pe pedale (nu zice nimic de maini), si ca nu ai voie pe trotuar. Mie imi place enorm cu bicicleta tocmai pentru ca regulile sunt foarte ambigue si pentru ca poti sa mergi peste tot (mai putin pe trotuar daca vrei sa fii legal). Politistii pot sa te opreasca dar nu vor avea ce sa iti faca mare lucru. Fata de masini pot spune ca ajung cel putin in acelasi timp din punctul a in punctul b. Da merg pe contrasens, da merg pe trotuar, da merg cu peste 60,70km/h. Pana la urma ca sa fii biciclist trebuie sa ai un pic de sange rece si trebuie sa fii un pic nesimtit pentru ca altfel mai bine mergi pe jos:). In orasele mari nu prea ai ce cauta pe drum daca nu stapanesti bine bicicleta - mai bine mergi pe trotuar. Ce am observat cand conduc e ca sunt cam invizibili biciclistii atunci cand vin din spate. Nu prea ii observi bine nici in oglinzi de aceea trebuie sa aveti grija de ambele baricade.
12 aug 2014, 11:07
+2
5 comentarii -1 puncte
Ciclişti care circulă pe contrasens sunt o duzină. Şoferi care circulă pe contrasemns - fără număr. Ciclişti care nu semnalizează schimbarea direcţiei - o duzină. Şoferi - fără număr. Ciclişti care trec pe culoarea roşie a semaforului - 100. Şoferi - 5000. Deci, despre ce vorbim aici? Cumva vrei să spunem că acum cicliştii sunt cei vinovaţi de producerea accidentelor în Romania? Da, cicliştii sunt şi ei implicaţi în accidente, dar în raport de 1 ciclist la 1000 de accidente între maşini. Dacă cicliştii au ajuns problema în trafic în România, în detrimentul adevăratei probleme, ŞOFERII, atunci e grav. Ştiţi de ce? Pentru că ciclişti, tot atâţia vor fi impicaţi în accidente, dar şoferi vor fi din ce în ce mai mulţi. Pentru că aşa e mentalitatea în România. Nu eu sunt vinovat, cu BMW-uL...e vinovat fraierul pe două roţi că ocupă drumul degeaba. Voi încercaţi să atrageţi atenţia de la adevărata problemă în trafic: şoferii. Şi, cel mai important lucru: un om pe o bicicletă e un om pe o blciceletă. Un şofer însă are multe vieţi pe mană. 1, 2, 3, 4 poate 5, poate 12, aşa cum e cazul microbuzelor, poate 40, cazul autocarelor. Pe ăştia nu-i vede nimeni? DA, sunt şi ciclişti indisciplinaţi în trafic. Dar numărul lor tinde spre 0 în comparaţie cu numărul soferilor care sunt la fel de indisciplinaţi, de fapt mult mai indisciplinaţi în trafic. Şi să vă mai zic o chestie: nu te pune nimeni să mergi cu SUV-ul cu 100 la oră prin oraş, ca să nu ai timpul necesar să eviţi un biciclist neglijent. Dar, repet, ţine de mentalitate şi de inteligenţă. Vrei să dai peste el să-l omori? E simplu, arată cât de prost eşti la volan. Dar un om cu adevărat inteligent la volan nici nu-şi pune problema asta.......T.J.
12 aug 2014, 13:31
+1
1014 comentarii 1115 puncte
In scurt timp nu vor mai avea pe unde sa circule pietonii, datorita trotuarelor din ce in ce mai ocupate de masini, pentru biciclete nu cred ca are rost sa vorbim. Putinele piste existente sunt marcate la misto pentru indeplinirea cerintelor EU. Romania, d.p.d.v. legislativ, nu este o tara in care poti circula cu bicicleta in siguranta.
12 aug 2014, 14:23
+3
31 comentarii 67 puncte
Am dat mai multi bani pe a ma face mai vizibil in trafic decat am dat pe bicicleta, merg cat pot de aproape pe margina drumului si respect si regulile de circulatie si semafoarele. Faza cu giratoriul am rezolvat-o fara sa ma enervez : trag pe dreapta si astept pana e mai liber si am timp sa trec. Dar din nefericire, am dat si eu peste idioti cu bicicleta care ocupau o singura banda ca sa vorbeasca la telefon in timp ce nu aveau nici macar o mana pe coarne, ca deh, ce se poate intampla? Indiferent ca e vorba de soferi, motociclisti, biciclisti sau pietoni, people are gonna be stupid no matter what. Patesc des la semaforul pentru pietoni la Unirii sa se bage pietonii in fata mea de parca nici nu m-au vazut. Romanul e grabit, indiferent de modul de transport....
12 aug 2014, 18:58
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »