Motor F1 - BMW
Motor P1 - Ricardo, frane Akebono, si alte chestii pe care nu le stiu.
Mclaren e inca "la inceput " cu fabricarea en gross a masinilor, dezvoltarea unui motor de la zero implica costuri imense. De obicei, manufactorii "de boutique", apeleaza la alti supplieri pentru partile "dureros " de dezvoltat (vezi Pagani cu AMG, Koeniinininigsessgg cu motor Ford parca la primele modele).
Mclaren nu are inca potenta sa isi dezvolte singur motoarele. Poate pe viitor,daca devizia lor automotive va fi suficient de profitabila (se pare ca este, nu prea fac fata comenzilor :D..)
koeniissbdkjnlnkabjsb foloseau motoare volvo. dar vezi ca franele la aproape orice masina sunt facute de brembo si de inca o firma italiana, care incepe cu a, dak nu ma insel...
asta pt ca este globalizata industria, si ca sa vezi la ce ma referem, uita-te la motorul din 760il, sau din 850i... motorul este identic, pagani, are acelasi motor ca in cl si s-class... cine mai are motorul din p1? si plus de asta, motorul este tunat si asamblat de inginerii mclaren, aparte ca multe piese sunt fabricate dupa cele din fformula 1, sau inspirate...
acum m-ai inteles?
Cum poate motorul din F1 sa fie identic cu 760 sau 850.. ce tot vorbesti, ca sa nu mai zic de Pagani, seamana doar la deplasament si nr de cilindri. Dar in ambele cazuri vorbim de alt part number.
e normal ca e schimbat, vorbim de putere dubla fata de cel din bmw...
dar este in teorie e acelasi motor.
si hai sa te mai dezamagesc din nou. mototul din slr mclaren, cel de 5,4 kompressor, nu doar ca este inrudit cu cel din sl r230, ci are ca matca motorul de 4,3 din familia "m",, adica toate masinile mercedes benz cu stema 430, 500, 55, 55 komppressor, au practic acelasi motor, dual ignition s.o.h.c. si 3 valve pe cilindru, inclusiv unitatea din slr, evident, cu modificarile de riguare, mai ales ca este amg.
si sa nu mai vorbim de cel din pagani... este acelasi motor. si sa nu mai vorbim de pagani, pt ca este un kit car, pt mine este mai prejos decat chatrem.