Cat de mult merita instalarea unui sistem GPL pe masina personala? Ghidul soferului 9 Septembrie Cat de mult merita instalarea unui sistem GPL pe masina personala?
Toate comentariile (72):
144 comentarii 521 puncte
nu se merita strica motorul nu va puneti GPL
09 sep 2014, 16:57
-4
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Eşti inteligent! Vino cu argumente, nu cu inepţii menite să creeze flame.
09 sep 2014, 17:14
+9
1 comentarii 0 puncte
Salut... Scuze de deranj, as vrea sa știu dacă pot înlocui o rampa de injectoare keihin cu altceva mai ieftin. Instalația este de fabrica segventiala. Nu știu unde sa întreb pt ca în orașul nostru nu este cineva care se ocupa cu instalație GPL Multumesc
02 feb 2024, 20:41
0
YCEE
557 comentarii 995 puncte
mergi cu bomba, strica chiuloasa, etc... daca mergi pe benzina nimic nu se va strica! ba chiar din logan masina in 10 ani se transforma in X6 taxiurile alea cu 800.000 km unde e motorul ala stricat ?
09 sep 2014, 17:14
-3
82 comentarii 17 puncte
Vezi ca unii care gandesc mai greu te-au crezut. Nu stiu ce e aia ironia.
09 sep 2014, 17:54
+2
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Asta s-a şi întâmplat! :)) Lumea l-a interpretat ca fiind "Gică Contra". :))
10 sep 2014, 11:20
+1
YCEE
557 comentarii 995 puncte
tu iti dai seama ca aia care mi-au dat dislike au carnet de conducere !? :-|
12 sep 2014, 16:14
+2
4 comentarii 13 puncte
Din pacate aste este mentalitatea, cat mi-au umplut frigiderul de carene pe forumuri ro cand am prezentat slk pe gaz nu aveti idee. Pe alte forumuri nici gand oameni au apreciat efortul de a pune gaz, de a salva bani si de a nu mai produce atatea gaze nocive. O alta probleme este lipsa de informatie, ei au ramas in cap cu un lpg din 1900 tomana pus pe o coaja de masina de Dorel la colt de bloc, normal ca nu prea merge ok masina aia. Au aparut o gramada de echipamente noi ...
12 sep 2014, 16:23
+2
82 comentarii 17 puncte
Nu stii ca daca ai bani trebuie sa-i arunci? Iarna faci focul cu ei. Daca fac figuri la GPL ca e ieftin ca strica motorul. Ei de ce baga uleiuri ieftine si benzina ieftina? Cine baza benzina de top? 10% din soferi.
15 sep 2014, 14:06
0
GTR
719 comentarii 693 puncte
Uite ca eu am GPL pe RAV4, are 155k de km, GPL de 50k, costuri reale reduse cu 40%, motorul in continuare merge impecabil. Am vazut Loganuri cu 350k de km cu GPL de noi, absolut nici o problema la motor. Daca instalatia este buna si bine montata, nu exista probleme, iar reviziile la a mea sunt din 20 in 20k de km. Sunt foarte putine motoarele care nu suporta GPL.
09 sep 2014, 17:27
+6
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Am mers 5 ani cu un Opel frontera motor 2.0 gpl, in fiecare zi. Am facut reviziile la zi, folosit ulei bun si totul a fost ok. Avantaje: - Mi-a menajat enorm buzunarul. - Mi-a picat pompa de benzina si am ajuns cu pornirea pe gpl pana la service. - Instalatie pe injectie, inafara offroadului nu se sesizeaza diferenta. Dezavantaje: - Consum cu ~1 mai mult (insesizabil considerand consumul de 13 urban). - Micsorarea spatiului din portbagaj care era si asa mic (varianta sport). - Iarna trece pe gpl dupa vreo 10 minute de mers pana incalzeste motorul. Mentionez ca fronty mea am luat-o la 220.000 km si avea gpl de la 110.000 (conform fostului propietar). Intre timp i s-au schimbat ceasurile de bord din motive mecanice, dar estimez sa aiba undeva peste 500.000 si inca merge rotund motorasul (este in familie). In rest as prefera sa aud pe cineva cu gpl injectie care spune din experienta lui cum i s-a stricat masina pe gpl. Cel direct pe admisie era intradevar pacatos pentru masinile cu injectie electronica. Pana una alta, dand la o parte persoanele care isi dau cu parerea, intrebati un taximetrist de bucuresti pe logan gpl cu 400.000 km + cum este. Eu cand am intrebat mi s-a spus numai de bine.
09 sep 2014, 17:25
+13
prunaruheghes.laurentiu
1 comentarii 1 puncte
Din 1990 am mers cu GPL (la butelie) am mai mers intre timp, si acum merg tot cu GPL. Acum Ilovegpl.ro este o dragoste si o mare pasiune. Pot sa vi-o impartasesc.
15 oct 2014, 23:33
+1
7322726398
252 comentarii 521 puncte
Foarte bun topicul, chiar ma gandeam de ceva vreme daca sa-mi pun GPL sau nu, insa nimeni nu m-a lamurit in privinta asta. Unii spun ca daca pui instalatie GPL reduce durata de viata a motorului, consumul creste cu 2-3litri si e ceva mai puturoasa.. Altii spun ca nu afecteaza motorul si consumul creste cu maxim 1 sau 1.5 litri si puterea este in proportie de 90-95% aceeasi.. Nici nu stiu ce sa mai cred! Ca idee eu detin un Nissan 100NX cu motor de 1.6 injectie multipunct.. Consumul de 10-11% mers normal si nu in ore de varf cand traficul e super aglomerat nu-i tocmai punctul ei forte. De aceea m-ar interesa destul de mult o instalatie GPL si parerile voastre. Multumesc!
09 sep 2014, 18:02
+2
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Reduce uzura gpl-ul ,c reste intradevar consumul dar cu putin , puterea nu e redusa in mod dramatic, daca ai cel putin 90 de cai, Poluare scazuta, ungerea nu se face cu combustiblul,se face cu uleiul, ca se "mai zice" ca nu mai are ungere buna :)))
09 sep 2014, 22:04
+5
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Salut. Uite un exemplu: Eu detin un Audi A6 2.4i din 1998 cu GPL,cu care imi castig traiul. Fac cel putin 1500km/luna si imi raman suficienti bani in buzunar cat sa am cu ce imi plati facturi,taxe si sa si mananc. Cat despre GPL,atata timp cat folosesti consumabile de calitate,faci revizia la timp a instalatiei GPL si nu numai,nu vei avea probleme cu motorul. Consumul (la mine),este acela-si ca pe benzina,puterea e aceeasi (nu faci diferenta intre GPL si benzina). Motorul functioneaza foarte frumos si in parametri chiar si la cei peste 400.000 kilometri pe care ii are masina. Cel mai important este ca,cheltuiesc mult mai putin bani pe combustibil. Asa cum scrie si in articol,fazele cu uzura mototului prematura,consum marit pe GPL,putere mica a motorului,sunt doar mituri. Parerea mea este ca,merita sa iti pui instalatie GPL din toate punctele de vedere. Si ca sa fi sigur,du-te intr-o statie taxi si intreaba soferii ce parere au de instalatia GPL pe masinile lor. Fa-o si te vei convinge. Numai de bine si bafta in trafic !
01 dec 2014, 22:22
0
3 comentarii 18 puncte
romanul este f inventiv si de asemenea f jjmecher ..pt el masina personala este cea de mai presus comoara! ce poaate fi mai frumos sa iesi duminica ca un boss, si sa bagi benzina de 500.000 si sa te plimbi in jurul bocului respectiv casei ca sa te vaza ct de bine iti merge toti vecinii..sau ce poate fi mai frumos ca intr-o dimineatza plouasa in care traficul este turbat de atata aglomeratie ce poate fi in bucuresti decat sa iesi si tu motz cu masina din parcare 'atunci cand ai bemzina' si sa claxonezi masina din fata ca stii tu ca este o ***** proasta la volan!Pt roman autoturismul personal deschide de altfel foarte multe usi ! femeile te vor considera mai atragator "pai ce ? tu esti un fraier ca vine cu ratb-ul?" dujjmanii vor avea mai mult respect pentru tine, vecinii de asemenea te vor considera un om de succes!Romanasul nostru chiar daca are un salariu de "8.000.000 de lei" pentru care munceste 250 de ore pe saptamana tot va tine in parcare mandria universului lui, cum sa o instraineze ..pna la urma vine si vorba aia "ai casa ai masina ai tot ce-ti trebuie !..esti bun de insurat adica ... da cum vrei sa ramai neinsurat ca n-ai masina!? ?..concluzia fiecare are cateuna, doar este democratie!
09 sep 2014, 18:34
+2
82 comentarii 17 puncte
Sa inteleg ca nu ai masina.
09 sep 2014, 19:57
+12
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Stoica, ce *** e asta? :)))
09 sep 2014, 22:06
+2
330 comentarii 94 puncte
Nu stiu frate, vad ca si pe forumurile auto s-au infiltrat diversi "formatori de opinie" care militeaza impotriva masinii personale. Ce stiu ei ca unii romani isi iau de la gura ca sa aiba masina si sa circule cu ea...ei ne injura ca cica noi facem pe "jmecherii". Si ma rog daca nu circuli cu masina personala cu ce propui sa circulam? Cu RATB-ul? Cu bicicleta? Cu trotineta? Ati fost bine spalati pe creier fratilor...omul trebuie sa foloseasca lucrurile pe care le are in PROPRIETATE. Asa functioneaza capitalismul si numai in acest fel putem avea LIBERTATE. Cind folosesti lucrurile altuia nu esti liber, esti un sclav. Iar eu ca sa fiu liber si sa nu fiu sclavul nimenui imi iau de la gura fratie. Toata stima si respectul pentru cei care pot face asta! Ori vi s-a facut dor de comunism....ca nici nu am sacpat bine de el!
11 sep 2014, 23:57
+4
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Pe asta mizeaza si cei din conducerea tarii, in frunte cu Ponta, dragul de el: ca romanul isi ia de la gura, ca isi strange cureaua mai tare, ca face sacrificii... ca ei, "alesii poporului", sa aibe de unde sa se lafaie si sa se inbuibe. Pe acelasi principiu functioneaza si rationamentul lor. Ai spun bine ca iti iei de la gura. Ti se pare normal sa fie asa intr-o tara europeana si semi-civilizata?! Ti se pare normal sa faci sacrificii pentru rasfatul altora? Cand oare va veti trezi din betia asta a mandriei ca suntem cineva? Da, suntem cineva, cineva dezinformat si prost organizat, prost condus, prost inteles si tot asa. Da, am masina. In fapt, am mai multe; din fericire, conduc prin Houston, Texas si nu prin Romania ca sa imi mananc nervii la benzinarie, la semafoare, pe drumuri prost asfaltate sau prin trafic infernal si inutil. Da, sustin mersul cu mijloacele in comun acolo unde se poate aplica acest principiu; rezulta si o economie de buget (si asa vai si-amar de el), dar si o lipsa de bataie de cap (locuri de parcare insuficiente, dureri de cap in trafic cand ti se taie fata sau stai si astepti sa faci stanga si tramvaiul e blocat, etc.). Daca intarzii la servici, macar ai scuza ca nu s-a miscat mai repede RATB-ul (asta pentru Bucuresti, care nu e singurul oras din tara cu transport in comun). Sigur ca e mai comod si mai convenabil sa nu depinzi de o statie de autobuz, sa nu trebuiasca sa suporti mirosurile altora din autobuz/tramvai/troleibuz/chiar metro. Desigur ca acel confort oferit de masina proprie (chiar Trabant sa fie!) nu se poate egala cu lipsa de confort si securitate (buzunareala) dintr-un autobuz aglomerat. Dar, daca vrei sa economisesti cu adevarat, faci rabat la confort si mergi cu masina doar in situatiile in care trebuie sa transporti pe cineva sau ceva (cumparaturi, concediu, vizita la doctor a unui invalid). In marile orase ale lumii, oamenii normali - chiar directori si manageri, nu doar secretare si asistenti, doctori si unii ingineri
16 sep 2014, 08:42
+2
Siconi
128 comentarii 151 puncte
...- circula cu metro-ul, autobuzul, tramvaiul etc. pana la servici sau la cumparaturi mai mici (gen o sticla de bere sau un salam). Ce e asa de rapanos sa faci economii si sa rupi din confort ca sa salvezi niste bani la bugetul familiei?! La romani, mandria este mare! Cum sa merg pe jos pana la coltul strazii (circa 150m) sa imi iau ceva (orice, de la magazinul din colt), cand pot folosi masina? Cum sa merg cu metro-ul la servici cand pot consuma o gramada de benzina la semafoare in orele de varf si astfel sa fiu nevoit sa plec de acasa cu o ora in plus fata de timpu necesar calatoriei?! Romanul... o natie de oameni cu pretentii, dar care nu stie cum sa aprecieze si sa evalueze resursele. Baieti, PROSTIA SI DOMNIA SE PLATESC... SCUMP!!! Nu-ti cade nimic, dle. muncitor necalificat, daca mergi cu un moped sau cu un mijloc de transport in comun... nici macar gradele Celsius nu scad sau cresc daca... ci doar nivelul de inteligenta si, probabil, cel al bugetului personal. Da, benzina e aberant de scumpa, dar si soferul nu face nimic ci se complace in stilul asta de viata, lipsit pana si de cele mai mici bucurii doar ca sa mai bage un litru in rezervor. Am ajuns sa ne mancam de sub unghii... niste farisei si fatarnici! Nu toti, e drept, dar cei mai multi...
16 sep 2014, 08:43
+3
330 comentarii 94 puncte
In principiu ai dreptate dar....nu am spus nicaieri ca imi place Ponta, Basescu sau oricare altul din actuala clasa politica romaneasca. Benzina este exorbitant de scumpa, nici nu am spus altfel....si da nu mi se pare normal sa stringi cureaua si sa scazi cheltuielile in alte parti (mincare mai putina si mai ieftina, fara iesiri in oras la Mall, haine luate de la SH si asa mai departe, intr-o tara Europeana care are pretentii de civilizatie.... Dar asta nu inseamna ca sustin transportul public, bicicleta sau mopedul...Pe ultimele doua eu personal nu le sustin dintr-un motiv foarte personal....nu stiu sa ma dau pe doua roti. Plus ca exista si anumite controverse legate de mersul pe bicicleta si sanatatea aparatului reproducator masculin daca ma intelegi... In schimb transportul public nu-l sustin din motive mult mai generale...si anume ca fiecare trebuie sa foloseasca ceea ce DETINE. Mie nu imi place nici sa ma duca altul cu masina...nu prea suport ideea de mijloc de transport asupra caruia nu detin eu controlul absolut. NU este vorba de mindrie, este vorba de principii de viata solide. Sint eu de vina ca nenorocitul de Ponta a scumpit benzina in asa fel incit ma costa 1200 de lei pe luna transportul cu masina? Asta insemnind numai pina la serviciu si inapoi si doua iesiri de week-end pe luna? Si toate astea dintr-un salariu de 2.000 lei? Iti dai seama ce bine o duc cind mai mult de jumatate din salariu se duce pe benzina...Si apropos...nu sint muncitor necalificat....sint inginer. Dar tocmai de aceea se discuta aici despre GPL....este o sansa de a-i mai pacali putin pe "alesii" neamului mergind cu masina cu cheltuieli reduse cu 40%...asta pina cind le vin idei sa scumpeasca si gazul...Ar insemna sa nu mai platesc 1.200 lei pe luna ci doar 800 de lei. Iar pe mine instalatia nu ma costa 6.000 de lei....nici macar 2.000 de lei...am masina pe carburator si drept urmare instalatia ar costa 1.200 -1300 lei....Deci eu imi amortizez investitia in 3-4 luni... As fi
18 sep 2014, 00:28
+1
330 comentarii 94 puncte
A..si pentru cultura ta generala, cred ca ai vrut sa spui benzina de 50 de lei....ca de 500.000 de lei....nu stiu zau in ce rezervor ar incapea atita! Dar ce sa-i faci..de unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
12 sep 2014, 00:07
+1
5 comentarii 6 puncte
Eu am gpl pe masina cu carburator si in 50000km am economisit aproximativ 10000 lei. Concluzia este ca merita.
09 sep 2014, 19:04
+3
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Am auzit ca o sa bage taxa pe gpl.... de poluare, nebunie!! Gpl-ul e cunoscut ca poluant redus,da rai nostrii sunt mai destepti... :))
09 sep 2014, 20:25
+6
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
si cand fac partz nu baga o taxa ?
10 sep 2014, 16:29
+6
1 comentarii 5 puncte
Am pe logan 1.6mpi 8valve o instalatie AC Stag 4. Bujii normale standard. A implinit 27 000 km fara probleme (montata la 85 000, actual 112 000). Cele doua revizii facute la timp, aprox. 100RON fiecare. O singura data a trebuit sa merg 100km numai pe benzina pentru a normaliza consumul care ajunsese la peste 12L/100km in regim Bucuresti/Autostrada. Dupa asta am trecut pe GPL si consuma la fel ca la inceput aproximativ 10L/100km. pe benzina tot 10L/100km in oras. Investitia de 2400ron a fost amortizata deja datorita drumurilor in Grecia unde diferenta dintre 1L benzina si 1L GPL este de 1 euro! Printre avantaje, inafara de cel financiar pe terment lung daca nu se scumpeste drastic GPLul, este si simplitatea/usurinta mentenantei motorului pe benzina (pentru diesel trebuie ritualuri serioase + motorina buna pentru a nu deteriora injectoarele etc. etc.). In articol se mentioneaza ca dezavantaj pretul instalatiei GPL. Va rog sa comparati o masina noua cu motor benzinar + instalatie GPL cu acelasi model cu motor diesel si vedeti ce reiese. Comparati preturile si cati km parcurgeti anual, tineti cont de revizii si adaugati la consumul gpl un surplus de benzina pentru pornire si incalzire, care iarna creste semnificativ fata de vara. Dezavantaj clar pentru GPL este spatiul pierdut pentru butelie (rezervor deformabil si securizat de ultima generatie, nu butoi metalic cu supapa si atat.) La urma urmei este un pariu, nu se stie cat si daca mai ramane pretul GPL la acest nivel. Daca puneti GPL, puneti intr-un service autorizat, nu la coltul blocului. Drum Bun!
09 sep 2014, 20:27
+5
4 comentarii 13 puncte
Eu am pus lpg pe un SLK 200 Kompresor, masina a facut pe gaz din Feb pana acum 16200 km. Mai am un pic si am amortizat costul. Masina trage la fel de bine ca si pe benzina iar la consum, consuma cu 2l de gaz in plus fata de benzina. Consumul mixt este de 11.67l de gaz la 100 km.
09 sep 2014, 20:33
+8
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
4 comentarii 13 puncte
??
10 sep 2014, 18:46
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
sloop
233 comentarii 485 puncte
Legat de GPL, il recomand. Prima mea masina cumparata (o Honda Civic EG8 fab. '94) acum aprox. 8 ani a primit gpl cand avea 220000km la bord. In cei 8 ani a ajuns la peste 400000km fara probleme la motor si e folosita in continuare in familie. Economia de bani nu am calculat-o niciodata exact dar se apropie de 40% din valoarea totala a combustibilului. Lund un consum mediu de 7% si aproximativ 25000km/an in conditii de 6ron/l benzina ar insemna in fiecare an peste 4000ron economisiti. Acum am trecut la diesel, dar cei cu benzinare pe benzina nu ii inteleg. Probabil ii dau banii afara din casa.
09 sep 2014, 21:56
+5
48 comentarii 66 puncte
Sincer am passat break din 91 motor de 1.8 cu gpl instalatie italiana asa am cumparato si mi se pare ca trage la fel de bine pe gpl cu un cosum de 10 in oras asa ca se merita 30 de lei in loc de 60
09 sep 2014, 22:20
+2
SEBASTIAN
131 comentarii -9 puncte
GPL e excelent
09 sep 2014, 22:58
-2
7 comentarii -1 puncte
Merita clar GPL-ul: Golf 4 motor 1.6 - 105cp-16v, motor AZD benzina am montat instalatie de 2850lei cu Kit Valve Saver - consum 5.7% pe A2 la 95-100km/h, consum GPL 6.2% in conditii asemanatoare (2persoane - total 150kg, incarcatura - persoane si bagaje, cu schimburi/revizii facute in termen), nu creste consumul cu mai mult de 1-1.5ll /100km decat atunci cand este uleiul terminat/la final de viata, atunci orice masina consuma mai mult. In oras mers nebun cu 3500-5000rpm in viteza 1-2-3 consum (plecari de pe loc ca la F1) - consum mediu de 15% (aglomeratie, ore de varf), mers lejer -10% consum (valabil pentru Bucuresti). Singurul dezavantaj - are un delay (intarziere) la o supra accelerare fata de benzina de 98-100+, parca e pe disesel la plecarea in forta de pe loc, dar merita toti banii. Singura dezamagire o am ca nu a avut loc un rezevor mai mare de 55l. Acum, oricine are DIESEL sau un motor mic/super fiabil sa faca un calcul mic: 2600km din care 1500km autostrada cu AC pornit in blana, era super cald afara si bagaje - viteza LEGALA+10km in toate zonele cu 8% consum mediu (sa nu mai punem la socotealea ca am alimentat si cu 2.6lei litru GPL in BG)=>630 lei pe 2600km (wow, asa am zis si eu la final de drum). Concluzia - daca ai un motor in parametrii tehnici si bagi mai mult de 1200-1500km/luna in orase aglomerate + alte exterioare de cca 5-10 mii km/an GPLul este cel mai ieftin posibil. Multumesc,
09 sep 2014, 23:28
+2
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Nu pune pe cineva care are Diesel sa faca un "calcul mic" , ca nu o sa mai zici "wow" pe urma cu privire la performantele tale :))
10 sep 2014, 15:12
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
O calci la fund si turezi benzinarul la 6000 si merge peste un diesel la aceeasi cai,si tot nu te consta mult!
10 sep 2014, 21:18
+1
7 comentarii -1 puncte
@666 satanicwarmaster salut! o mica adaugare, in 1a o calc pana la 4000si putin, sa nu sara GPL=l (ca se decupleza) si dupa a2 pana la fund - si deja mi-a luat carnetul in oras (si astea toate intre 2 treceri de pietoni, nu semafoare) si tot esti mai ieftin ca dieselul ;)
10 sep 2014, 21:30
-2
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Bine, cuplarea pe gpl,cand s.a incalzit motorul o poti face si pe loc, dar nu iti ia carnetu ca nu treci de 50, si in vit 1 ai 50 deobicei la 6500 rpm. Dar oricum a mea merge pe gpl foarte usor si schimband la 2500, pot merge cu a 5.a in oras, si accelereaza bine la 90 cand ies din localitati.
14 sep 2014, 15:34
+1
7 comentarii -1 puncte
@Lupes, te salut! daca vroiam sa vorbim de performante imi luam un 370Z® NISMO sau sa fiu putin arogant un Maserati/BMW M6 F12/Carrera4S si acum te salutam din mers ca nu-mi mai pasa ca pun benzina 100+ de peste 500 lei plinul pentru 10 zile de plimbareala prin Bucuresti (cand acum am un plin de 52l GPL (cca 150lei) la cca 480km in functie de aglomeratie, AC pornit si graba in trafic) in speranta ca nu am fost gresit inteles.... iti urez astfal curat!
10 sep 2014, 22:37
0
94 comentarii 94 puncte
Ce plecari de F1 ai cu 105 cp :)))
09 sep 2014, 23:49
+3
7 comentarii -1 puncte
@ryoraul - s-a inteles gresit.... ma refer la tipul plecarii de pe loc: 1. din debraiere lenta (pe care cu o masina in conditii tehnice optime o faci in orice treapta de viteza); 2. prin accelerare normla (in functie de masina 1000-2500rpm); si 3. la care ma refeream prin urme de 5-10 m de cauciuc in spate, cand in treapta 1 ai depasit limita de viteza legala in oras.... Suplimentar, daca ingrijesti motorul cu ulei acceptabil schimbat la 8-10 mii km, filtre schimbate in timp, un set de bujii bune cu iridium + discuri de frana cu placute ok (ca daca-s vechi, uzate, blocate, ruginite o sa pierzi 0.5-1% sau cat o fii acolo din putere indiferent daca pleci de pe loc sau esti in mers) + anvelope ok atat ca presiune cat si ca stare tehnica o sa ai clar un consum ceva mai mic decat cu orice alt combustibil din gama benzina sau motorina. sper ca nu m-am facut inteles gresit si de aceasta data *oricum, ce am descris nu este si nu poate fi obligatoriu sau bun de urmat pentru orice masina sau sofer (ca pana la urma e fiecare cu stilul de mers si cu motorul lui... poti sa ai viteza de F1 in oras si cu un ''Tico-lete'' ingrijit vs. alte masinute care abia se misca cu 50km/ora sau mai rau, incurca circulatia). multumesc pentru timpul acordat PS: motorul prezentat mai sus pe GPL a luat 175km/ora cu 3 persoane pe A2- si asta pe GPS si aplicatii pe smartphone, ca pe bord era putin intre 182-185km
10 sep 2014, 21:18
+1
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Eu am luat 175 lejer ca un diesel la urcare panta pe autostrada. Megane 2 1.6 16v cu distributie variabila VVT de 115 cai 152 nm cuplu de la 4300, iti dai seama....
14 sep 2014, 15:37
+1
94 comentarii 94 puncte
Toata lumea de plange de costul carburantului dar sunt mii de masini in fiecare zi pe strazi, daca ar fi asa de scump carburantul nu ar mai fi asa multe masini. Asa e la romani, se tot plang dar ei merg in continuare cu masina. Un neam de plangaciosi.
10 sep 2014, 01:05
+9
GTR
719 comentarii 693 puncte
Poate o sa te duca capul sa te gandesti ca masina este o necesitate, nu un lux! Sa nu mai vorbim ca infrastructura transportului public la noi este inca deficitara, avand inca multe mijloace fara AC in care in orele de varf tot ca sarmalele stam.
10 sep 2014, 10:40
+5
94 comentarii 94 puncte
Si pe tine daca te-ar fi dus capul ti-ai da seama ca nu toata lumea trebuie sa mearga cu masina. Ce s-ar intampla daca fiecare roman ar avea masina si ar iesi toti cu masinile pe strazi?
10 sep 2014, 19:34
-3
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Ce s-ar intampla?, ...sunt multe metropole unde circula mai multe autovehicule decat in toata Romania si in afara faptului ca au progresat nu s-a intamplat nimic.
10 sep 2014, 21:29
+6
330 comentarii 94 puncte
Ba toata lumea trebuie sa mearga cu masina! Ia uite domle ce avem aici...fani ai transportului public si/sau ai bicicletei care comenteaza pe un forum AUTO. Masina este prima NECESITATE in viata unui om. Cine circula altfel decit cu masina face degeaba umbra pamintului! Uite ca in SUA fiecare american iese cu masina pe strada si nu se intimpla nimic rau....Dar pentru ca la noi infrastructura rutiera este la pamint se gasesc mereu din astia ca tine sa comenteze ca ce rau este sa mearga lumea cu masina...La cite taxe si acize jupoaie statul roman de pe pielea sarmanului om de rind posesor de masina faceau pina acum autostrazi peste autostrazi suspendate peste orase cu bretele de acces, cu cite 8 benzi pe sens, etc, etc...cum este in TARILE CIVILIZATE. NU imi dati exemple de metropole din Europa gen Roma, Paris, Londra, Madrid ca nu sint relevante. Uitati-va in SUA si in Orientul Mijlociu si de acolo va inspirati!
11 sep 2014, 22:55
+4
41 comentarii 71 puncte
nu este adevarat. uita-te dimineata la semafor si ai sa vezi ca in majoritatea masinilor nu este decat soferul, de cele mai multe ori femeie. acesti soferi prefera sa mearga cu masina la serviciu decat sa foloseasca transportul in comun. degeaba se vaita romanul ca e benzina scumpa, ca nu are bani, dar cand e vorba de fudulie este pe primul loc ;) .
14 sep 2014, 15:24
+1
330 comentarii 94 puncte
Pai si nu asa este normal ca fiecare sa mearga cu masina LUI (EI). Mai ales femeile sint mai expuse decit barbatii in transportul public. Vrei sa se intilneasca din nou cu intepatorul din 41, sau nu stiu fratilor ce vreti pina la urma...masina este o NECESITATE, nu un moft. Eu sint barbat OK....pot eu sa ma urc in RATB cu 2 truse de scule si o geanta mare dupa mine fara sa atrag priviri crunte asupra mea? Mai dati-o incolo cu transportul public, toate chestiile PUBLICE nu au fost niciodata bune de nimic. Dar pe bune acum...se face in ultimii ani o propaganda acerba socialismului cum nu am mai vazut...parca a innebunit tot vestul Europei, ce conteaza ca In SUA, in Australia in Emiratele Arabe Unite, etc toata lumea circula cu masina si e omul si masina adica asa cum este NORMAL sa fie...s-au trezit acum francezii, englezii, italienii si care or mai fi sa ne invete pe noi cum e cu socialismul...ei care nu au trecut in viata lor prin comunism (adica socialism dus la extrem)...
18 sep 2014, 15:37
+1
costibontea
98 comentarii 244 puncte
Tatal meu a avut un Fiat Punto Van 2007 cu motor 1.2 si instalatie GPL. Intr-adeval la consum era avantajos GPL-ul, mai ales ca el facea drumuri lungi Romania - Italia, dar la performante chiar se cunostea diferenta, pe GPL cand era masina plina cu marfa si 2 persoane, belea, tragea sa moara, in pante pe autostrada trebuia sa retrogradezi a 4-a altfel murea motorul. Totusi a meritat GPL-ul din punct de vedere al costurilor de exploatare.
10 sep 2014, 11:20
0
24 comentarii 53 puncte
Slab si rau intentionat articol; vorbe de claca si nici o argumentatie stiintifica ! Consumul REAL este mai mare cu 23% (calculati macar un simplu bilant termic). Restul este placebo, autopacaleala sau reclama pt. dealerii de instalatii GPL (care maresc preturile in fiecare zi profitand de ignoranta beneficiarilor). Cand mai aud si sintagma cu "arderea uscata" ... (#%*& !!) Din proprie experienta, cand pretul GPL-ului trece de 2/3 din cel al benzinei, alimentati cu benzina fiindca nu veti mai beneficia de nici o economie in portofel (chiar dimpotriva) !
10 sep 2014, 13:59
+9
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Mda, eu merg 550km cu 80lei gpl. Mergeam 150km cu 50lei de benzina...
10 sep 2014, 22:21
+7
1014 comentarii 1115 puncte
Merita foarte mult atunci cand vine vorba de soferi cu venituri mici sau medii ... partea trista este ca dupa atata mediatizare, exista riscul sa apara o lege care sa compenseze diferenta de pret si sa faca sa nu mai merite investitia. Tipic romanesc :(
10 sep 2014, 15:18
+2
4U4me
60 comentarii 53 puncte
De ce numărul autoturismele noi ce sunt vândute cu GPL instalat din fabrică este "covârșitor", în "detrimentul" celor ce sunt doar pe benzină??? Eu zic să scrieți un articol laudativ și la adresa celor care dau 120.000 euro pe un Mercedes S-class diesel, deoarece este cu aprox. 3 litri/100 km mai economic față de cel pe benzină. Eu știam că motorina este pentru "camioane", benzina pentru autoturisme, iar gazul pentru gătit.
10 sep 2014, 16:47
+2
ozi5783
3 comentarii 5 puncte
pentru ca la noi in tara nu cumpara nimeni o masina care polueaza putin si este ieftina. la noi poporul vrea cai multi si hibride, ca vezi doamne sunt verde
10 sep 2014, 23:16
0
4U4me
60 comentarii 53 puncte
???
10 sep 2014, 23:34
+2
48 comentarii 17 puncte
Am avut Cielo luat de nou, am mers primele 6 luni doar pe benzina si m a rupea la buzunar, dupa aia i-am pus GPL si am mers 3 ani cu el fara probleme, l-am dat la 67.000 KM in stare perfecta, apoi am facut prostia sa iau cazanul din poza alaturata, 2.0 dti 16 v, consuma 10 -11 l/100km urban, deoarece are turbina normala, nu cu geometrie variabila, ca la 1.7 dti, sau al VW, si intra abia la 22 rpm... daca aveti masina pe benzina si doar consumul va nemultumeste la ea, puneti-i GPL si pastrati-o, nu va aruncati la diesel.
10 sep 2014, 21:00
+5
ozi5783
3 comentarii 5 puncte
nu am nici 10.000 de km facuti cu gpl, dar in mare parte sunt convins... puterea nu scade foarte mult, insesizabil pot spune, insa consumul a crescut de la 7.5-8 pe autostrada la 13-14, la fel fiind si pe oras. un lucru e sigur, NU instalati la AGR pe Toporasi in Bucuresti. Mecanicii uita sa puna suruburi la loc, se zgarcesc la lungimea furtunelor, etc... motorul meu arata varza acum. nustiu daca as putea sa scot instalatia
10 sep 2014, 21:12
+1
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Pana la urma care e mai economic/rentabil, benzinar pe GPL sau diesel?
10 sep 2014, 22:37
-1
4 comentarii 13 puncte
Vw Passat 2.0l tdi îmi consuma 8.5 l/100km mixt x1.34 litru de motorina 11.39 Mb slk consum 11.7l/100km x 0.69 l de lpg 8.07. Benzina bag 8l la 2 luni pentru pornire, iarna comuta în 2 m și 15s vara în 1m 30 s. Am activat hot start și vara nu consuma benzina mai deloc. Pentru mine este mai econom Lpg, service-ul mi-l fac singur.
10 sep 2014, 23:40
+1
2 comentarii 4 puncte
Diesel-ul e number One??? M-ati spart:))) Bai copii, poate a-ti uitat de costurile de intretinere si sensibilitatea diesel-urilor. Mai mereu pica injectoarele, mai o turbina si uite asa poti salta lejer chiar si 10000 ron din buzunar, echivalentul aproape a 5 instalatii Gpl si asta la un biet om care poate face si el 500km pe luna si o fi avand un salar de 1500 ron/ luna. Asta da investitie, asta da rentabilitate...
11 sep 2014, 23:33
+2
82 comentarii 17 puncte
Mai bine taci decat sa debitezi prostii luate de la altii.
12 sep 2014, 09:35
-3
2 comentarii 4 puncte
Tu cate masini diesel ai avut pana acum? anii de fabricatie? pe ce te bazezi cand imi spui ca sunt prostii luate de la altii? ma cunosti cumva? Fa un calcul daca esti mare cunoscator: Ford Focus 1.6 Tdci an 2006 cheltuiala in 4 luni -Filtru de particule, prima oara, smenuita (arsa) taman de niste domni care pareau de mare incredere, in germania. Dupa 80 km parcursi mi-a cazut masina in bot si nu stiam ce poate sa aibe. Bineinteles ca atunci cand i-am sunat sa le spun ce s-a intamplat mi-au aruncat repede replica -- garantia nu e valabila pentru export--. Foarte tare, eu nici macar nu am apucat sa le parasesc tara... - Injectoare,ulterior -Tubina, ulterior. Si bineinteles vanduta ulterior pentru a ma scuti de alte probleme pe viitor la jumatate de pret fata de toata investitia facuta...
12 sep 2014, 23:44
+2
82 comentarii 17 puncte
Uite ca una, uita ca tot din Germania si nu are probleme. Astra G 2l diesel (Y20DTH)
18 sep 2014, 15:47
0
30 comentarii 50 puncte
Vad atati oameni pro si contra masinii personale . Eu am un diesel, 1.5dci vai de m***ii lui. Imi consuma 8-9l/100km si voiam sa trec pe ceva benzina + GPL. Insa, vazand ca sunt atatia care se caca pe ei ca " De ce nu mergem cu R.A.T.B.-ul ? " , am simtit nevoia sa le mai pun in vedere si alte motive pentru utilizarea masinii din dotare. Cum au spus si altii , masina este o necesitate. Si mai bine , asa sarac cum sunt, bag aia 10 litri de motorina si o duc pe mama la spital la Fundeni, decat sa o car prin slo*****ile alea de Citaro . Am parcat intr-o zi in fata unei farmacii, pe o strada cu 2 benzi pe fiecare sens de mers , si aproape toti care au trecut pe acolo m-au f*!*t in gura ca am parcat prost. Asa ca , cei care va dati cu "sprai " intr-una pana v-amorteste mana , mai taceti ***** din gura. Sunt oameni care au nevoie de masina si sunt nevoiti sa renunte la mancare sau la alte obiecte de confort personal pentru a-si face treaba .
12 sep 2014, 15:59
+2
79mario79vrs
73 comentarii 2 puncte
Aha..faptul ca esti sarac si frustrat,iti da dreptul sa parchezi unde vor muschii tai. Masina NU este o necesitate. Nu este o rusine sa mergi cu tramvaiul. Natie mai proasta ca romanii n-am vazut. Au toti un fetish cu masina. Daca nu au un cazan in fata blocului nu-s sanatosi. Si bineinteles pun de 50 de lei benzina,doar cand moare vreo ruda sau taie ma-sa porcu..
14 sep 2014, 08:00
-2
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Deaia vorbim de gpl, e mai rentabil cu o masina cu gpl sa mergi decat cu tramvaiul! Si da! Masina e necesitate!
15 sep 2014, 11:39
+1
330 comentarii 94 puncte
Bai desteptule masina este o necesitate! Eu unul sint sarac si nu mi-e rusine sa o recunosc, dar nu sint deloc frustrat. Frustrat esti tu! Ce vina are omul mai ca primaria nu face locuri de parcare? Ca dobitocul de Ceausescu in mare sa intelepciune nu a prevazut toate cladirile cu parcari subterane pe minumum 6 niveluri, asa cum este in tarile civilizate? NU este o rusine sa mergi cu tramvaiul? Depinde...uneori este si rusine dar pentru mine nu factorul rusine este esential. Esentiale sint faptul ca nu am LOC REZERVAT, ca trebuie sa suport nesimtirea celorlalti calatori care au pretentia sa ii tot intrebi "coboriti la prima" in loc sa se simta vitele si sa faca loc fara sa le spui nimic, ca trebuie sa suporti nesimtirea celorlalti calatori care te admonesteaza daca cari dupa tine bagaje voluminoase, ca trebuie sa suporti si scandalurile si bataile care se isca citeodata in transporul public, trebuie sa suporti cersetorii, vinzatorii ambulanti, cintaretii ambulanti, pe cei sariti de pe fix care vorbesc de unii singuri sau cu toti cei care le ies in cale, etc, etc. In transportul public poti fi buzunarit, daca esti femeie poti fi pipaita, se pot da toti nenorocitii la tine, etc, etc....Vrei sa mai insir mai multe motive? Daca s-ar proceda ca in Londra, adica sa nu se permita urcarea unui numar de pasageri mai mare deit numarul locurilor poate m-as mai gindi sa incerc din nou sa mai dau RATB-ului o sansa. In caz contrar iese din discutie Si ma rog frumos ce masina detii tu de INDRAZNESTI sa faci masinile celorlalti cazane? Chiar cum iti permiti sa vorbesti asa? Ai tu masina de 100.000 Euro de esti atit de bazat? Eu cred ca nu ai nici o masina, ca ai stat toata viata in tramvaie, autobuze si metrou la un loc cu cersetorii, boschetarii, nebunii, vinzatorii ambulanti si esti invidios pe amaritul ala care doi ani de zile a mincat piine cu margarina ca sa stringa bani de o masina nemteasca veche si rablagita, pe care tu in mod foarte frumos o numesti cazan. Esti tu in
18 sep 2014, 16:02
0
330 comentarii 94 puncte
Continuare de mai sus... Esti tu in stare sa faci un asemenea sacrificiu? Sa maninci doi ani de zile piine cu margarina ca sa iti cumperi o masina nemteasca veche, "cazan" cum o numesti tu? Daca nu esti in stare de un asemenea sacrificiu taci dracului din gura! Esti un nimic absolut in fata celui care a minat doi ani de zile piine cu margarina pentru a-si putea cumpara o masina! Sau explica-mi si mie....care este telul tau suprem in viata? Pentru ce traiesti pe aceasta lume? ca sa ai burta plina si sa rigii bere? Si sa nu ma iei nici cu chestia aia cum ca fiecare traieste pentru societate, a trebuie sa isi aduca contributia, ca este dator statului, etc, etc. Nu sint nici acestea decit niste indoctrinari propagandistice. Fiecare traieste pentru EL, si pentru nimeni alticineva. Telul unora este sa aiba FAMILIE si sint in stare sa sacrifice orice (inclusiv VIATA) pentru acest lucru. Telul altora este sa aiba colectie timbre si sint in stare sa isi vinda si camasa de pe ei pentru un timbru rar. Telul meu este sa fiu LIBER! Si sint in stare sa sarific ORICE pentru acest lucru. Care este telul tau? Sa ai burta plina? Sa iti ramina bani si de tigari? Frumoase teluri!
18 sep 2014, 16:22
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare