Uleiurile speciale pentru masinile dotate cu GPL: mit sau realitate? Ghidul soferului 11 Septembrie Uleiurile speciale pentru masinile dotate cu GPL: mit sau realitate?
Toate comentariile (5):
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Asta inseamna ca e bun si pt motoarele care merg exclusiv cu benzina? Daca da, sa le retraga pe toate celelalte si sa-l folosim pe asta, ca doar rezista mai bine la "intemperii". Atata timp cat nu-i mai prost la capitolul "racire", "etansare", "reducerea frecarii", isi pastreaza vascozitatea la temperatura, care-ar fi problema?
16 sep 2014, 11:24
0
35 comentarii 51 puncte
Orice ulei decent si nefalsificat (cum mai sint cele de pe piata de la noi) face fata cu brio in orice motor caruia ii este destinat. Cam toate motoarele moderne din ziua de azi au ca cerinta pentru ulei un d\grad de viscozitate al rece 0w sau 5w. Deja de la 10w in sus vorbim de motoare uzate care nu mai sint in tolerantele din specificatii. Cu cit acest index este mai mare cu atit mai proasta e lubrefierea la rece din cauza uleiului prea viscos care are nevoie de o presiune mai mare pentru a atinge aceeasi viteza de curgere si penetrare ca un ulei mai subtire. Ori uleiurile de la lukoil pentru masini cu gpl sint 10w si 15w. Pai mineral sau semi 15w la -20C nici nu stiu daca va curge. Deci se poate merge lejer cu uleiuri full sintetice decente (chiar daca nu-s esterice si-s obtinute prin cracare) conform specificatiilor date de producatorul masinii, eventual uleie cu indice HTST mai mare pentru rezistenta mai mare la forfecare la temperaturi mari, mid sau full SAPS pentru rezistenta la contaminare cu carburant, si asta e.
16 sep 2014, 12:56
0
1 comentarii 0 puncte
Un articol foarte bun felicitări autorului
28 sep 2014, 12:27
0
1 comentarii 0 puncte
"Revenind, dupa aceasta mica paranteza care speram sa-i lamureasca pe scepticii care fug de GPL, spuneam despre faptul ca ideea conform careia un motor pe gaz atinge temperaturi mai ridicate este gresita. Da, arderea se face mai bine si mai complet, dar asta nu inseamna ca temperatura motorului este mai mare. Si cu un ulei bun, orice ulei, dar si cu sistemul de racire cu antigel bine pus la punct, nu vor exista modificari la temperatura atunci cand mergem pe gaz, fata de momentul in care mergem pe benzina " Referitor la chestia asta... ! Atentie ! temperatura motorului cand porneste gazul, se ridica mult mai repede decat atunci cand lucreaza pe benzina ! Adevarat faptul ca daca ai antigelul bun , schimbat la timp si daca ai ventilatorul de racire bun....nu ai probleme ! Dar trebuie sa atentionam pe toti cei care vor sa-i monteze instalatie GPL ca motorul oricum sufera undeva ! In cazul meu , la motor m43b16 cu 165 000 km , dupa 12 000 de km de functionare cu gaz, am observat ca toate garniturile de la motor au cedat si mi se prelinge ulei peste tot, fapt care ma deranjeaza dar nu am ce face pentru ca reparatia este destul de costisitoare ! uleiul special am pus si eu (10w40 lpg) si nu stiu daca o sa ajute la ceva , poate o fi o chestie de,,psihic mai linistit"
04 oct 2015, 12:03
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
in cazul tau vorbim de un motor fabricat din '91 pana in '99. iar faptul ca nu s-au ars scaunele de supape, ci garnitura de la capacul culbutorilor, asta arata mai degraba a imbatranire. daca nu ti-a fiert motorul, inseamna ca temperatura chiulasei a ramas in limite normale. era de asteptat, cum spuneam, mai degraba o defectiune la segmenti, supape, nu la capacul motorului. poate ca varsta si-a spus totusi cuvantul si nu gpl-ul a adevaratul "vinovat"...
05 oct 2015, 10:01
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »