E ok, mai e putin si intra grafenul pe piata si acela este considerabil mai usor, mai rezistent si ieftin ca otelul, si disperseaza si energia termica eficient.
sls-ul are torq tube din fibra de carbon si nu costa milioane, si cum spunea si colegul, inclusiv m4...
deci se pare ca incep sa-si faca locul pe masini din ce in ce mai accesibile...
si da, ala nu e compresor, este o admisie v8...
insa, cea mai interesanta creatie din fibra, mi se pare carcasa de cutie audi...
Probabil in cativa ani fibra de carbon va deveni destul de accesibila si pt oamenii cu buget mediu. Deja in UK sau in state se gasesc kit-uri DIY cu fibra, rasini, tot ce trebuie sa iti fabrici singur repere mai simple. Costa ceva, dar ideea ca ti-ai facut singur ceva din fibra de carbon, s-au ca ti-ai imbracat carcasele oglinzilor in fibra de carbon adevarata nu folie suna interesant nu? Cu timpul probabil ne vom putea schimba aripile, capota plus alte piese metalice sau din plastic cu unele din fibra de carbon si nu ne va costa un rinichi. In afara de greutatea redusa si rezistenta mai mare fibra de carbon poate lua aproape orice forma, nu rugineste, arata super si poate fi lasata si cu model sa se simta impletiturile. Oare la noi cand o sa devina mai accesibila??
Fibra de carbon, mare teapa, o technologie din anii 60 care a ramas in linii mari la fel de exclusivista, dificila si cu necunoscute. Otelul e o technologie net superioara la practicalitate si raport pret/performanta. Astea sunt besini sa dai mii de euro sa "slefuiesti" cateva kg.
De data asta 4tuning, la capitolul "discuri de carbon" ati dat-o rau in bara... Desi ce ati scris in principiu adevarat, ce se vede in imagine insa, este o inventie din F1, pusa de Ferrari pe 599XX si reprezinta o "aparatoare" facuta din carbon, ce are rolul de a imbunatati aerodinamica si mai ales racirea franelor ! Discurile ceramice cu continut ridicat de carbon sunt cu totul altceva !