E ok dar diferența nu e spectaculoasa ... Aștept sa vad ce are ABT de spus în privința asta,probabil un 320cai minim.
Resoftare de 60cai nu e nustiu ce la motoare biturbo dar totuși 300cp din 2.0 diesel e impresionant.
eu zic ca se exagereaza cu puterea de 300 cai la un 2.0 litri TDI VW diesel . Chiar daca se reuseste aceasta putere fiabilitatea va fii zeroo. Stiu ca mi se va spune ca sunt carcotas , dar se performa la curse cu motorul diesel de 2.0 tdi VW si abia se scot 310 cai ( vezi seat cupra WTTC ) , cu modificari spectaculase la chiuloase , injectie , turbine pe rulmenti . Raman la idea mea , ce se spune aici sunt povesti si numai marketing. Motorul 2.0 tdi , nu va scoate niciodata 300 cai , respectand normele de polure , impuse la o masina stradala. Deci povesti pentru copii. Si la 180 de cai TDI -ul este porblematic la filtru de particule , vezi skoda RS octavia si passat CC .
De fiabilitate nu pot comenta :))
Dar motoarele de curse 2.0 TDI scot 310cai pentru ca au regulatii ca sa fie toate masinile cat de cat egale.Nu iti fa griji ca pot scoate ei si 400cai din ele dar nu au voie.
Asta nu e marketing,nu e chiar asa de greu de imaginat...motorul de 2.0d de la bmw cu 214cai urca la 270cai cu o resfotare.
Dar ai dreptate,nu va trece de nici o norma de poluare.Iar motoarele TDI de obicei au baiuri cu filtre de particule si daca au 100cai :))
probleme cu filtrul de particule , sunt numai la VW , Nu exagera daca nu stii . BMW nu are nici o problema cu filtrul de particule .si nici cele italiene sau frantuzesti . ce stii tu erau acum 10 ani . Singurele masini dotate cu filtre de particule si cu toba neagra si chiar sa scoata fum sunt VW si AUDI .
nu exagerez deloc ,spun doar ce am vazut la locul de munca avem si ford,peugeot,mercedes modele 2008-2010 si la mare parte din ele au fost probleme cu filtrul de particule.Daca nu ai vazut bmw sau mercedes cu probleme la filtrul de particule nu inseamna ca nu exista.
este eronat , nu merge chair asa ce zici tu ( 400 cai , din 2.0 litri) diesel nu este la fel ca la benzinar. Acolo dai benzina cu kilogramele pe secunda , presiune cu un turbo cat motorul de mare , si ii dai scanteie( aici este smenul ) . La diesel nu se poate urca nici turatia mai sus de un max 6000 rpm si aia in conditii speciale , si cat ai baga aer cu turbo si injectie de motorina cu kilogramele , nu iese mare putere rau ( repet doar din 2.0 litrii) ca nu se mai aprinde( este cu aprindere prin compresie , diferenta asta ete ) , nu are scanteia aia care sa amorseze explozia. Stiu ca ma vei contrazice , dar eu am facut un diesel cu care am castigat ceva coaste in Romania acum citiva ani buni si nu sarea de 300 cai si tinea fix doua urcari , trei max . Tot de un VW vorbesc 2.0 tdi . Dar cine sunt eu sa comentez un fabricant pe care lumea il cumpara numai ca se numeste VW sau Audi si este din Germania
Pana la urma tot taran-mobil este si va ramane. Motivul nr 1 pentru care romanii mor de foame si isi fac credit, ca pe 2 e smatphonu-ul corean, nu LG ca ala e bun.
Sa va pastrati bonul, chitanta si CDG, sau mai nou la fiecare vw achizitionat primesti un plin de piese in portbagaj?
Pe hartie cifrele sunt impresionante...300 de cai dintr-un 2.0 BiTDI ii ceva...dar la fel de impresionante cred ca vor fi si cifrele de pe factura de la service...
Sa nu uitam ca un motor normal iti da undeva intre 20-30% din potentialul sau la o masina normala, de unde si fiabilitatea crescuta...Motoarele de la masinile de curse dau undeva la 50-65% din potentialul lor...iar rezultatele se vad, in sensul ca nu duc multe curse ...