RCA-ul pentru tineri, bomba din bratele Guvernului Asigurari auto 13 Ianuarie RCA-ul pentru tineri, bomba din bratele Guvernului
Toate comentariile (33):
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Chiar azi am facut simulare de RCA pe 6 luni si am vazut preturi de peste 700 de ron, mentionez ca am 25 de ani si masina cu cilindree de 1896. Si asta era cea mai ieftina. Treaba este ca multi tineri nu isi permit masini noi cu motoare mici si performante gen 1.0 T de la Ford, 1.2 TSI sau motoare 1.6 D de la diferiti producatori. De aceea sunt foarte multi care conduc masini cu motoare preponderent mari de 1.9, 2.0, 2.2, care desi au putin peste 100 de cai te ustura grav la asigurare. Treaba cu cilindreea este o mare prostie (de varsta numai vorbim). Pot sa am motor 2.0 diesel de 101 cai si pot sa am 1.4 TSI de 180.
13 ian 2015, 17:25
+5
WBS-09
77 comentarii 90 puncte
Masini cu motoare de 3.0 benzina polueaza mai putin decat ciurucurile alea diesel neingrijite care cand pornesc innegresc zapada la 2 metri. 1.9TDI cu 300.000 km e mult mai daunator decat un motor nou.Cilindreea nu face diferenta.Dar cine sa stie?
13 ian 2015, 18:29
-3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
1. Cilindreea nu face diferenta la ce ? 2. Cum de a venit vorba de poluare ? Ca vorbeam de RCA si de ce masini isi permite un tanar.
13 ian 2015, 20:42
+1
WBS-09
77 comentarii 90 puncte
Cilindreea nu face diferenta intre o masina scumpa de reparat si alta ieftina de multe ori, nici rata accidentelor nu depinde de asta.Cum nu depinde neaparat de varsta, care e o prostie dupa cum ai zis si tu.Poluarea trebuia pusa intr-un PS, my bad!
13 ian 2015, 22:40
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Exact amice, eu doar ma refeream ca aceste motoare noi, care sunt mici si potente nu si le permite oricine pt ca sunt puse pe masini de 1,2,3 ani si nu stiu cati tine au bani de un Focus din 2013 sau ceva de genu. Numai bine
14 ian 2015, 16:42
0
bubuuchina
14 comentarii 12 puncte
Fara suparari , nu fac discriminari dar 80% din accidente se intampla cu pusti de 18-20 de ani , dar nu sunt nici eu de acord cu ce se intampla , cunosc un pusti cu un BORA si plateste 1800 de ron asigurarea pe an , trist dar adevarat
13 ian 2015, 20:43
-3
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Cel mai bine ar fi asigurare de persoana....daca esti prost sau neatent faci accident atat la 21 cat si la 70 atat cu motor de 1l dar si cu unul de 3....momentan oamenii conduc masinile si nu invers
13 ian 2015, 20:50
+7
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Este o idee mai buna asta cu asigurarea pe persoana dar are o singura problema si iti dau un exemplu. Plec la mare cu sotia si copii, sotia are permis dar nu are asigurare pentru ca nu conduce de obicei. Daca mie mi se face rau pe drum inseamna ca ea nu are voie sa se urce la volan. Alt exemplu, intr-o familie cu 3 soferi si o masina (cum sunt in multe familii din tara noastra) inseamna ca trebuie sa platesti 3 asigurari. Deci treaba este discutabila de felul in care poate fi aplicata.
14 ian 2015, 16:49
0
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
La exemplul unu, cel cu sotia...isi poate face asigurare din timp si ea..la un pret f mic atat timp cat va conduce ocazional si nu are evenimente in spate, exemplul 2....platesti 3 asigurari dar daca toate cele 3 te costa 5-600 ron( e pur exemplu suma) e mai convenabil...asta desigur daca toti sunt soferi fara evenimente
14 ian 2015, 17:55
0
4 comentarii 6 puncte
Am 23 de ani si permisu de la 18 , in 2012 (21) mi-am luat masina si am facut calcul inainte cat ma costa rca-ul ca masina o avea expirata si eram cam cu banii la fix.Cele mai ieftine erau vreo 350 de lei pe 6 luni , ca sa va faceti ideie ce preturi erau atunci s-a mirat cucoana de la asigurari ”ca da de ce e asa mult” , in fine , trece anu , expira rca-ul si am zis ca merita masina sa o renovez (alfa romeo sprint din 79) , cat a durat sa o revopsesc , refacut motor etc mai trece un an si am mai umblat cu masina familiei , cand aproape termin ma uit sa imi fac si rca-ul etc , fac un calcul ca auzisem ceva zvonuri , si lesin momentul era inceputul lui 2014 (2300 de lei la euroins) , am zis ca nu se poate etc , dupa cateva luni 2900 :)))) , un prieten cu masina aproape identica , acelasi motor .... a facut atunci 30 si platea 450 , un cetatean caracterizat de toti prietenii lui ca fiind un pic ”palpitant la corason cand conduce” si nu in sensu bun , si eu ca bou nu am o amenda de circulatie , nu mai zic de paguba , da am o amenda ca am trecut prin loc nepermis cand era strada goala ca na ...... n-am avut curaj sa dau 3000 de lei aproape pe rca ca sa merg cu masina .
13 ian 2015, 22:54
+5
1 comentarii 1 puncte
Multi sunt, putin recunosc - ce?! a se deduce... 24 ani. Fericit posesor incepand cu 2012 al unui frumos VW Passat CC 2009 2.0 TDI (fara probleme, cel putin momentan :D), cumparat si inmatriculat pe numele meu. Cat (RCA)? 1350 ron (pe 6 luni - da!), platiti in noiembrie 2014. Nu vreau sa ma gandesc cat va fi in aprilie anul acesta si din.. anumite motive.. nici nu pot s-o trec pe numele parintilor/bunicilor, dar, rezist :) Revenind la primul rand din comentariului meu... Vrem masini puternice si/sau frumoase sa avem cu ce ne umfla, in functie de caz, sau, masina, pur si simplu, pentru ca s-a dus moda cand se ducea lumea la serviciu, n km, pe jos, sau cu bicicleta, sau, ne-au conceput ai nostrii pe bancheta din spate ? - DA ! Ne place sa ne "rupem in figuri" de parca restul masinilor din trafic sunt jaloane, sau crezand ca poate poate ne vede vre-o tipa misto sau vre-un prieten de-al unui prieten si ne lauda? - DA ! Suntem cu ochii in cu totul alta parte decat pe stopurile celui din fata sau pe semafoare/indicatoare, provocand astfel, din pacate, uneori, multa suferinta? - DA ! Asta e varsta. Fara experienta, necopti, neatenti si avand o anumita doza de adrenalina in sange pe care trebuie sa ne-o consumam cumva, toti trecem sau am trecut prin perioada asta. Cine are aprox. varsta mea si crede ca sunt slab/prost/nebun/idiot, il sfatuiesc, chiar insist, sa lase masina in parcare !! Imi cer scuze, poate gresesc generalizand, insa eu unul, recunosc si imi asum. Desi diferenta este, intradevar, cam mare, ne meritam soarta ! Numai bine.
14 ian 2015, 00:15
+1
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Prietene, nu sunt de accord cu tine in niciunul dintre punctele mentionate! Si eu am tot 24 de ani. Am doua masini, ambele pe numele meu. Permisul l-am luat la 18 ani, iar de atunci am condus, nu am stat pe dreapta. Am platit asigurari in toti acesti 6 ani fara sa le folosesc vreodata!!! Nu e un capat de tara daca il atingi pe unul intr-o manevra gandita prost (asta referitor la chestiile care se pot explica prin varsta si lipsa de experienta), insa eu nu am avut niciun accident pana in prezent; nu ma laud, asta mi-o fi fost norocul, dar poate ca o fi o responsabilizare a mea care nu poate fi negata de varsta, asa cum incerci tu sa explici. Nu conduc Passat CC, nu simt nevoia sa ma rup in figuri pe strada, nu pierd din vedere stopurile aluia din fata mea, nu simt nevoia de putere, adrenalina si vanitate cand conduc si nici nu am produs suferinta cuiva. Daca as avea un accident mortal, Doamne freest, probabil as pune permisul in cui, deci nu de sansa inevitabila de a "produce suferinta" vorbim aici. Tu zici ca daca ai 20-25 de ani, asta e, lovesti 10-20 de pietoni sau alte masini ca e normal, ca "esti necopt". Fals. Asigurarile sunt excesiv de mari pentru tineri. La prima masina nu e prea mult (14-15 mil pe an) pentru ca am bonus destul; a doua in schimb o am de un an si m-a rupt pentru ca am luat-o de la B0, astfel ca am platit pe un an 23 de mil. Un sfat, maturizeaza-te. Conduce incet, precaut si iti vei da seama in timp ca vei deveni mai sigur. Atunci nu vei mai simti nevoia sa justifici japca unora prin generalizarea propriilor defecte si impresii. Drumuri bune sa ai!
14 ian 2015, 11:07
+2
jony_cristian
237 comentarii 537 puncte
Dl Laurentiu nu mi se pare corect daca tu nu conduci passat cc sau alt model sa caracterizezi ca alti care le conduc se rup in figuri, si nu cred ca neaparat varsta sa fie un motiv sa pui niste asigurari astronomice pentru cei sub 30 ani....noi inloc sa fim unitii si sa actionam cumva dam vina unii pe altii, si daca incepem sa ne caracterizam dupa ce masini conducem ,,,parem niste frustrati invidiosi.
22 ian 2015, 00:16
+1
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Nu pot intelege inca, rationamentul tau.....zici u singur ca nu esti copt dar iti iei masina de minim 170 cai.......iar asa pt tine o informatie: nu toti sunt la fel.......gandirea ta este asemanatoare cu rationamentul unui profesor de facultate care da 2 la toata grupa doar pt ca cel scos in fata nu stie nimic...........eu personal nu vad logica.........daca u o vezi.....atunci eu ma opresc ca nu prea mai are sens.
14 ian 2015, 12:44
+1
114 comentarii 213 puncte
Sunt cateva lucruri care trebuiesc schimbate la felul in care se incaseaza banii pe RCA. Astea ar fi niste propuneri personale: In primul rand pretul initial al politei RCA cred ca ar trebui calculat in functie de salariul minim pe economie(nu poti cere unui tanar sa plateasca 3000RON cand salariul minim e 935RON). E abuz clar asta, profiti de faptul ca polita e obligatorie si ceri cat vrei... In al doilea rand, daca tot imi ceri zeci de milioane pe o polita de un an, macar lasa-ma sa-mi platesc polita IN RATE!!!Si lasa-ma sa-mi aleg in cate rate pot plati acea polita. In al treilea rand, trebuiesc schimbate criteriile de calcul al politelor. Acum criteriile de care se tine cont la calculul politei, pentru soferii tineri, sunt abuzive si unilaterale, adica avantajeaza doar pe asigurator.Eu ca sofer tanar nu am nici un fel de criteriu de reducere, in afara de sistemul B/M care-l au toti...Intre timp cei in varsta primesc reducere daca au copii, daca sunt casatoriti, daca sunt pensionari...etc.
14 ian 2015, 01:21
+1
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
boss, nu te obliga nimeni sa ai masina daca nu iti permiti.De aia e aglomerata romania asta de masini si de proasta calitate, ca orice sarantoc vrea sa aiba masina.
14 ian 2015, 08:58
0
114 comentarii 213 puncte
Intr-o tara normala masina nu e un lux, e o necesitate. Ca romanul e fudul si isi ia mercedes sau bemveu pe care nu si-l permite e alta poveste... Si scuteste-ma cu povestile din vest, cand o sa vezi si la noi salariile de acolo atunci vorbim...
14 ian 2015, 09:55
+1
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
eu tocmai asta incerc sa iti subliniez.Ti-am dat exemplul unei tari in care salariul minim pe economie este mai mare ca in Germania si cu toate astea fiscalitatea impinge cat mai mult pe cetateni catre masinile electrice sau biciclete.Ne-am trezit noi, niste capuse sociale ca avem nevoie de masini.Eu nu iti povestesc din carti, iti povestesc ca am trait in tara aia si stiu ce vorbesc.Mai urmariti si voi ce se intampla in lume.
14 ian 2015, 11:19
+1
114 comentarii 213 puncte
Vb in numele tau te rog. Eu mi-am luat masina pentru ca nu ma pot baza pe transportul public oferit, si sincer nu vreau sa merg cu bicicleta pana la/de la servici, si daca ai fi facut asta macar odata la noi, intelegi de ce. Si daca asta ti se pare lux.... Sunt roman, traiesc aici, imi platesc taxele, am masina care mi-o permit si sincer nu-mi prea convine cand firmele de asigurari pretind anual niste bani in plus sub pretextul ca toti tinerii sunt prosti si neexperimantati si trebuiesc taxati de 10 ori mai mult. M-am saturat de toti astia care se dau rotunzi ca au muncit in strainatate si acum gata vin inapoi la prostime sa se laude, ca si cum ei sunt primii care vad vestul si vin sa ne spuna noua.
14 ian 2015, 14:38
+1
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
nu ma laud si nici nu ma dau rotund, pe de alta parte nu ma plang de fiscalitatea de la noi, tocmai pentru ca o pot compara cu ce e pe afara.Intrebarea mea e...daca nu iti convine de ce nu faci ceva ca sa iti fie mai bine? Ca a te lamenta ca sunt taxe mari, nu iti va aduce un trai mai bun.E jungla, lupta...
14 ian 2015, 17:17
+2
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Ar trebui creat un sistem care prin marirea exponentiala a pretului direct proportionala cu accidentele care le faci ....sa te elimine din cauza faptului ca nu mai ai cum sa le platesti.....masina e un lux, nu o necesitate...acum sute de ani foloseau picioarele si caii, deci se poate si fara
14 ian 2015, 12:53
0
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
Ce tot va plangeti atat, nu prea pot sa inteleg.Voi vedeti ce fiscalitate e prin tarile vestice?In romania inca se traieste bine din punctul asta de vedere.Ia vedeti voi ce impozite sunt pe acolo, ce asigurari obligatorii ( pentru TOATA lumea, nu doar pt tineri ) si mai vorbim dupa.Cati tineri olandezi vedeti voi sa aibe masini pe numele lor?Aia merg cu bicicleta pe ploaie, vant, si nu mai comenteaza.Treziti-va ma, v-ati nascut in masini te pomenesti.Vrei masina, muncesti si platesti pt ea, e un pincipiu de bun simt, lamentatilor.Intai puneti-va problema ce produceti voi pentru societatea in care traiti si dupa sariti cu gura
14 ian 2015, 08:56
-1
Shuba88
18 comentarii 41 puncte
Atunci hai sa punem altfel problema. Sa creasca asigurarea la toti, indiferent de varsta, toti sa aibe cel putin 2000 de lei de platit pe an pentru asigurare si o sa ne orientam si noi spre biciclete, role, mersul pe jos etc. Comparatia cu tarile vestice mi se pare cel mai prost exemplu posibil, acolo cand castigi pe zi 70 de euro si ca shaormar, te doare in paispe de asigurarea de 100 de euro pe luna. Sa facem un calcul banal si sa zicem ca omul de acolo lucreaza 22 de zile pe luna, castiga 1540 euro din care 100 pe luna este asigurarea. Eu am platit 900 lei pe jumatate de an si am un venit de 1500 lei. 150 lei pe luna, corect? 1500>100,1500>150. Diferenta se vede de pe luna. In Olanda bicicletele sunt prioritare, "claxoneaza" masinile, ii cearta, ii injura pentru orice neregula. La noi pe bicicleta daca intrun oras aglomerat ai ajuns din punctul A in B fara incidente, ii multumesti lui Dumnezeu. In Olanda ai drumuri de se pisa de sus si pe nemti, asta ca un exemplu ca acolo ofera si statul ceva. La noi dupa ce ca toate sunt de *****, drumuri proaste, mizerie, autoritati de tot rahatul, nici statul nu te ajuta pe nicio parte, te mai si fura cu taxe peste taxe si asigurari mari, impozite mari, promisiuni peste promisiuni etc. Haideti sa nu ne mai comparam cu tarile vestice, sa aduceti exemplu din lumea a 3a si o sa am un motiv sa ma bucur ca nu traim in halul acela.
14 ian 2015, 09:46
+5
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
Vezi ca nu stii ce vorbesti?Boss, in Olanda asigurarea obligatorie pentru orice cetatean, pe an este peste 1.000 euro, nu mai vorbesc de impozitul dat de motor si cilindree.Crede-ma ca e foarte mult si pentru un olandez cu salariu mediu.Iar in Romania nu o sa vezi biciclete tocmai pentru ca exista dinastioa ca voi care nu se vad altfel decat cu masini.Unde sa mai incapa o bicicleta daca statistic vorbind, 95 % din cei care comenteaza vor sa mearga doar cu masina.Nu vedeti copacii de padure voi.
14 ian 2015, 11:24
-2
Shuba88
18 comentarii 41 puncte
Fara suparare nu stiu cine nu stie ce vorbeste, cand eu sus am dat exemplu de 100 de EURO PE LUNA pentru cei din vest. Insemnand 1200 DE EURO pe an. Eu platesc 400 EURO pe an cu salariu de 350 de euro pe luna. Iar ei platesc 1000 de euro dar cati dintre ei au salariu de 800 de euro pe luna??? Nu m-am nascut nici eu in masina, si am circulat si cu bicicleta si cu troleul dar e diferenta ca intre cer si pamant intre cele doua locuri, nu are rost sa comparam.
14 ian 2015, 11:59
+2
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
pai intr-o logica cat se poate de clara, nu trebuie sa fii economist ca sa iti dai seama ca esti usor falimentar in cazul asta.Concluzia e simpla : nu iti iei masina pana cand nu strangi mai multi bani.Copilasi eu asta nu pot sa inteleg... bucurestiul e plin de oameni care castiga 350 euro pe luna, dar merg linistiti cu metro-ul, tramvaiul, scuterul.Nu vad care e problema... cand o sa traiesti in dubai, atunci inteleg sa fie normal ca fiecare cetatean sa aibe o masina.Pana atunci, asta e situatia.Dar ati ramas cu reminescentele perioadei comuniste...statu sa faca, statu sa dreaga, statu sa ne dea.
14 ian 2015, 13:58
+1
Shuba88
18 comentarii 41 puncte
Iti dau pe de o parte dreptate, dar sa nu uitam ca am plecat de la un subiect si am deviat total. Sunt persoane de 35-45-55 de ani cu salariu de 350 de euro care platesc 3-5-600lei PE AN. Polo-ul meu cu motor de 800 care este pe numele tatalui are asiurarea de 320 lei PE AN. Mi se pare o discriminare. Cand o sa schimbe sistemul de calcul, si cum am scris si in primul post o sa plateasca toti 2000 de lei pe an atunci o sa-ti dau in totalitate dreptate.
14 ian 2015, 21:17
+2
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
Si eu sunt de aceeasi parere, sunt de acord cu marirea pe acelasi plafon pt toti, cu ocazia asta se mai face o selectie.Deja traficul e ca la balamuc si oricine are masina.Nu este ok
15 ian 2015, 08:54
0
104 comentarii 145 puncte
Singura scapare e sa treci masina pe parinti si scapi de sumele astea. Eu platesc aprox 1000 lei/ an RCA + CASCO
14 ian 2015, 11:12
0
UnLiMiTeDfLoW
95 comentarii 208 puncte
Detin si nu detin un Ford FIesta, detin pentru ca eu am platit pentru ea si eu o folosesc dar nu detin pentru ca inca de la achizitionare e trecuta pe numele lui tata. Mentionez ca are motor de 1.3 DA 1.3 adica si motoarele de drujba de la americani cred ca sunt mai puternice ca motorul meu dar in fine, pe numele lui tata platesc 211 lei pe jumatate de an iar pe numele meu (22 ani) ies undeva intre 700 si 900 lei si pentru ce ? Pentru o masina care e la fel de reparat ca si o bicicleta, pentru o masina care si daca vreau sa fiu teribilist cu ea nu pot ca are nevoie de exact o jumatate de an sa accelereze. Tara de rahat, platim de ne sar capacele pentru orice le trece asa zisilor conducatori ai tarii si alte institutii de stat prin cap. Daaa, hai sa ne mandrim ca suntem romani, ehh ***** suntem groapa de gunoi a europei dar noi ne tinem falosi si mandrii.
14 ian 2015, 11:12
+2
10 comentarii 4 puncte
salut !! am si eu o intrebare cum reusiti sa platiti rca de 700 , 800 ,900 de lei pt o masina cu motor 1.9 sau 2.0 cei care aveti pana in 26 de ani? eu am un ford focus 2 1.6 tdci din 2009 si am 25 de ani (pe 8feb fac 26) si cea mai ieftina simulare ma costa 1200 lei !!!!! tin sa precizez ca nu am nici un accident !
14 ian 2015, 12:06
+1
5 comentarii 5 puncte
In Germania la o masina cu motor de 2000 platesc asigurarea obligatorie 420E pe an si inca 150E pe casco partial (adica orice dauna in afara cand faci accident din vina ta , gen gasita lovita in parcare, accidente cu animale salbatice etc).Aproape ca in tara :), doar la salar nu :P
14 ian 2015, 13:52
+1
BUUZYKX
9 comentarii 4 puncte
Am ascultat o discutie cu un romanas care lucreaza in domeniul asigurarilor undeva in Austria si zicea clar: hotia si lacomia firmelor de asigurari din Romania a ajuns si acolo... Oare de ce?
14 ian 2015, 16:08
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »