Ce se intampla daca nu schimbi uleiul pentru 135.000 kilometri? Alte stiri auto 23 Martie Ce se intampla daca nu schimbi uleiul pentru 135.000 kilometri?
Toate comentariile (43):
70 comentarii 70 puncte
Nu cred ca sunt multi ca cel din articol...cel putin sper.
23 mar 2015, 13:37
-2
308 comentarii 421 puncte
Stai linistit ca mai sunt cretin de genul . Spre exemplu la mine in Galati a venit la service pe platforma la Frontal (sursa e sigura 1000%) un ROMANES cu a lui Touareg V6 TDI care cica "Nu mai porneste domnle" . Cand au pus testerul eroare lipsa presiune in rampa . Mecanicul intreaba cati km are masina . 60 si un pic de mii de km . Da cand ai schimbat filtrul de motorina la masina ? ROMANESUL da ce se schimba !!! Scoate mecanicul filtru si pe el era numai marmelada (parafina) . Cum **** sa porneasca masina aia cand tu nu schimbi filtrul de motorina cu anii .
23 mar 2015, 15:26
+3
36 comentarii -6 puncte
Si masinile astea sunt parca facute sa stea niste mecanici sa schimbe piese si fluide toata ziua la ele ca in secolul XIX. Cei de la VW cu miliardele lor puteau sa cerceteze posibilitatea unui filtru care se autoregenereaza. Dar ce sa ceri de la niste producatori de carute cu motoare termice montate pe ele in esenta technologie nechimbata de peste 150 de ani
23 mar 2015, 22:47
+2
104 comentarii 239 puncte
Atata timp cat schimbarea consumabilelor genereaza bani, de ce ar schimba ceva? Atata timp cat consumul de petrol genereaza bani, de ce ar schimba motoarele? Atat timp cat aceasta industrie este in continua cerere, de ce ar schimba ceva? Adevarat, se poate si ar trebui schimbarte multe lucruri, dar in mare parte, societatea din ziua noastra este condusa de profit. PS: Inafara de costuri, nu ma deranjeaza sa schimb mereu chestii la masina mea, sunt pasionat de masini si imi face placere sa lucrez sub capota si nu, nu sunt mecanic. PS2: pt cine e nemultumit de gramatica mea, sa stii ca nu mor de foame din cauza asta + nu imi mai citi comentariile daca te deranjeaza. Suntem pe un website despre masini, nu despre limba romana.
23 mar 2015, 23:03
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Ca sa întreti o masina nu trebuie sa fi mecanic. Sînt multe chiestii ce se pot face si fara cunostinte de mecanica daca posesorul îsi da interesul si tine la investitia lui. Din pacate nu toti sînt asa. În afara de asta si în afara de cartea tehnica a masinii, internetul e plin de informatii, de work shop'uri unde si un copil poate învata întretinerea elementara a unei masini. Din pacate posesorii de masini prefera sa scrie abureli pe facebook si altele asemanatoare în loc sa-si utilizeze timpul în mod util sa învete ceva.
24 mar 2015, 01:47
+2
36 comentarii -6 puncte
Un motor rezista 135000 km fara sa schimbi uleiul, echivalent cu a nu face nimic, supertare. Inseamna ca s-a atins un prag de fiabilitate la care nu se merita sa te deranjezi sa schimbi uleiul. 135000 de km echivaleaza cu vreo 5 ani de folosire a masinii, timp in care se platesc toate ratele, ajungi sa te plictisesti de ea, practic masina a expirat si vrei una noua. This is the way to go
23 mar 2015, 14:40
+1
104 comentarii 239 puncte
Si sunt sigur ca daca dai pe o masina noua 20.000 euro, in loc sa o intreti si sa o vinzi in vreo 5 ani cu vreo 7000 mi, iti convie mai mult sa o dai la fiare vechi, nu? Nu mai spun de masini de sute de mi de euro la care valoarea poate creste in timp pt ca sunt editii limitate. Mie mi se pare crima, daca nu intreti masina inseamna ca nici cu condusu nu prea le ai pt ca nu sesizezi pierderi de putere, zgomote ciudate, consum crescut etc. + daca ai bani de o masina noua, e scump sa dai vreo 200 lei ca sa schimbi uleiul. Scuze ca m-am aprins dar WTF?!
23 mar 2015, 16:59
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
104 comentarii 239 puncte
Multumesc de atentionare si nu, nu am auzit. Dar sunt curios ce relevanta are fata de subiectul ce il discutam.
23 mar 2015, 17:33
+5
2947 comentarii 2978 puncte
@ Mike220v Depinde de tara în care te afli si de puterea de cumparare.
23 mar 2015, 22:33
+2
104 comentarii 239 puncte
Nu conteaza tara, mai bine o dunezi uneor persoane care nu isi permit cand te saturi de ea decat sa iti bati joc + ţine si de ecologie, ca sa fabrici/reciclezi o intreaga masina vei polua umpic planeta si asta se vede in taxele legate de poluarea auto in aproximativ toate tarile, nu doar in Romania unde ce e drept, sunt nejustificat de mari.
23 mar 2015, 22:55
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Scuze dar mi se pare mie sau tu esti beat? Cui vrei sa donezi o rabla? Cine crezi ca o ia? Eventual boschetarii din anfrica ce o folosesc pt. piese si restul intra la topit exact asa cum face si remat-ul iar in ceea ce priveste poluarea, ma mir ca pina acum n-ai realizat ca toate POVESTILE astea NEMURITOARE sint PLACEBO PSIHIC inventat de POLITICIENI pt. a ne scutura de bani. Dra** nu-i asa de negru cum se crede si nimic nu se maninca asa fierbinte cum se gateste. Filtrele si catalizatoarele ajunta ca sa nu faci cancer, sa nu inhalezi mizeria direct in plamini dar la nivel planetar e FRECTIE LA PICIOR DE LEMN si asta nu trebuie eu sa-ti dovedesc ci e suficent sa te uiti in jurul tau la combinate si centrale termice ce BESE IN AER in un minut atita mizerie cit toate masnile din Bucuresti intr-o saptamina. Crezi ca pirlitii aia in China umbla cu masca pe bot din cauza masinilor? http://media4.s-nbcnews.com/i/newscms/2014_04/129446/140121-smog-shanghai-1502_a44ab430452b686ec4e6cf22663244ec.jpg Fi sigur ca nu! O fac datorita mizeriei emanate de fabricile in care produc chinezismele ieftine pe care le cumparam la Media-Markt /Saturn (in Romania MEDIA-GALAXY) si alte malluri asemanatoare. PS Afla ca ZILNIC parasesc peste 300.000 de rable Germania în directia AFRICA cu vaporul din Bremerhaven !
24 mar 2015, 00:00
0
104 comentarii 239 puncte
O masina de 5-7 ani si 130.000km ti se pare rabla? Masina aia daca a fost intretinuta, mai duce mult si bine, mai ales daca este o marca care face masini de calitate. Masina care o ai tu in poza de profil, cati ani si cati km are? Si nu veni cu scuza ca e clasica sau ceva, tu ai catalogat orice masina ca si "rabla" dupa un anumit nr de km/ani. Cat despre poluare, cam asa se imparte: http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/04/26/br_fig1_s_e.gif 25% doar pt transport nu pare chiar asa de trecut cu vederea iar 51% pt fabirici, ma intreb cat la suta din fabricile alea produc piese pentru noile masini. Procesul de fabricare a unei intregi masini polueaza mai mult decat polueaza masina aia in cativa ani de rulare. Citeste: http://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/carbon-footprint-new-car Si cine crezi ca ar accepta o masina donata? E o masina gratis cu care iti poti face treaba, sau in caz ca nu observi, orice harb pe internet este contra cost. + aici era vorba de o masina de 5 ani si 130.000km care a fost si intretinuta air noua valora 20.000e. Citeste comentariile de la capat daca ai pierdut sirul despre ce discutam, eu nu vorbeam de dacia berlina care o impingi la RAR. Am facut destula documentare despre industria auto la facultate pt licienta, ne contrazicem pana imbatranim daca vrei.
24 mar 2015, 14:39
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Mike, industria auto este una si piata SH este alta mîncare de peste. Te rog nu amesteca mere cu pere. Piata SH, cel putin în Germania, este plina de gunoaie folosite de navetisti care zilnic fac sute de km la servici si retur, rable FRUMOS LUSTRUITE care au în mod real peste 500.000 km rulati dar au kilometrajul dat înapoi în mod ILEGAL si se vede numai 130.000 ca restul.... s-a evaporat si ce nu cumpara fraierii autohtoni merge la export si vîndute ulterior pe piata est europeana, rable care nici donate nu le-as lua ca risc sa platesc cu viata.
24 mar 2015, 17:22
+3
On_Off
227 comentarii -36 puncte
Mai lasa ****,numai pule ai in vocabular? Si nu te mai droga.
25 mar 2015, 01:38
-4
104 comentarii 239 puncte
"boschetarii din anfrica"? Pt ca s-au nascut intr-o tara care este exploatata de restul si nivelul de trai este foarte slab, sunt boschetari?
24 mar 2015, 15:33
0
2947 comentarii 2978 puncte
Grafica din primul tau link nu este esact asa de actuala si-ti spun si de ce: 1 - Nu stu în ce masura si în ce categorie se includ CARGOURILE ce plimba marfurile deampulea în jurul planetei. În transporturi sau industrie? 2 - Masinile electrice ce sînt SCARPINARE CU MÎNASTÎNGA LA URECHIA DREAPTA nu apar si între timp sînt destule. Masinile astea ar trebui bagata în capitolul industrie deoarece aici ce nu iese pe esapamenbt, iese pe cos. Energia electrica cu ce se încarca bateriile masinilor electrice nu este produsa în mod ecologic. În ceea ce priveste africanii, îi numesc boschetari deoarece indiferent cît este de asuprita o tara, nu este nimeni oprit sa se duca la scoala si sa învete sa scrie si sa citeasca, chiar daca locuieste într-o casa facuta din BALEGA SI PAIE. Si România a fost ani de zile o tara asuprita de un debil comunist gradoman dar pt. asta tot ne-am dus la scoala sa învatam sa scriem, sa citim, sa facem o meserie. PS Eu n-am chief sa ma contrazic cu tine. Eu nu traiesc în România si vad lucrurile asa cum sînt aici, mentalitatile de utilizare a nemtilor si ce valoare au masinile pt. ei, fara sa tin cont de preturile de lista ADAC. Fiecare tara e cu damblalele ei si nu putem face comparatie.
24 mar 2015, 16:23
+3
104 comentarii 239 puncte
Uneori educatia costa, unii isi doresc dar nu isi permit. Oricum, toata discutia asta a inceput de la simplu fapt ca eu daca cumpar o masina NOUA, circul cu ea 130.000 de km REALI, prefer sa nu imi bat joc de ea, schimb consumabilele la timp pt ca mai tarziu sa o pot vinde ca sa recuperez o parte din bani sau sa o donez pt a face cuiva o bucurie. In loc sa abuzez de ea si apoi sa o casez cum zicea cineva in primu comentariu. Vorbeam doar despre acest scenariu, nu de piata SH si germania etc. Cred ca suntem amandoi de parere ca o masina ingrijita si cu reviziile facute la timp, schimbate piesele doar cu altele originale, poate duce mult si bine, fara sa tina cont de ani si km
24 mar 2015, 20:46
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Asta faci TU si fac EU dar nu restul lumi. Am ajuns la ACELASI NUMITOR COMUN, cînd îti repet: Pt. marea majoritate a utilizatorilor o masina chit ca e noua este doar UN CONSUMABIL de care nu le pasa indiferent cît costa masina respectiva.
24 mar 2015, 22:14
+2
116 comentarii 60 puncte
Nu va intristati, masina va aparea cu 60.000 de km in bord, la vanzare pe la noi, ca impecabila si cu revizii la zi la reprezentanta.
23 mar 2015, 15:39
+9
On_Off
227 comentarii -36 puncte
excelent comentariu :)
24 mar 2015, 01:58
+3
15 comentarii -34 puncte
Stiu pe cineva care cand i s-a spus la sercice ca trebuie sa schimbe uleiul (masina era in garantie) a spus: ,,dar ce are uleiul care a fost pus in fabrica???". O cunostinta a mers cu o Dacia pana a distrus discurile de frana fata. Cand au vazut la service cum aratau placutele, tipul a spus ca nu a auzit ca trebuie schimbate placutele. Deci, gradina-i mare!
23 mar 2015, 17:14
+1
41 comentarii 52 puncte
Don't worry , there's no sugar :))
23 mar 2015, 18:02
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Eu tot nu înteleg de ce va mirati atît? Cam 70% din posesorii de autoturisme WORLD WIDE nu stiu decît sa conduca si pt. ei masina este UN CONSUMABIL durîndu-i fix în cur si nici acolo de întretinerea acesteia.
23 mar 2015, 18:11
+10
3 comentarii 1 puncte
Pai si la ce altceva te astepti cand nu mai poti sa tii o masina nici 4 luni de zile, ca ti-o fac dauna totala BOII COCALARI cu drept de permis? Ma duceam si eu la cineva in vizita de sarbatori si m-a pulverizat unul cu numere rosii ca i-a luat taticutul lui masina... De acum inainte, cata vreme ma aflu pe meleauri romanesti, nici un filtru de ulei nu mai schimb. Daca vine vremea schimbului de ulei, o dau si iau alta. Nu mai vorbesc de spalat masina sau ingrijit vopseaua si alte chestii total inutile. Decat sa mai dau banii pe piese si spalatorii, mai degraba investesc intr-o casca buna, ca vad ca e din ce in ce mai necesara.
24 mar 2015, 07:26
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Daca tu locuiesti în alta tara, de ce mergi cu masina în tara? Eu am fost cu masina în tara în 2013 deoarece n-am avut încotro, am fost obligat de împrejurari deoarece am adus o Dacia 1410 Sport în Germania dar de regula cînd merg în tara o fac cu avionul Düsseldorf - Timisoara si în Timisoara îmi închiriez o masina (ce o rezerv via internet) pt. timpul cît stau în tara, masina de care mi se rupe pu** daca se întîmpla ceva cu ea.
24 mar 2015, 16:28
+1
3 comentarii 1 puncte
Nu am scris nicaieri ca locuiesc in alta tara. Din pacate, tot aici traiesc, de cand mama m-a facut.
25 mar 2015, 08:32
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Conform exprimari tale am înteles ca nu locuiesti în România. Scuze !
25 mar 2015, 09:18
+1
1 comentarii 0 puncte
Se pare ca le sti pe toate , avand raspunsurile pregatite. Raspunde mi si mie te rog unde *****' ai vazut tu motor cu 6 cilindri in linie pe audi? Daca e v6 e vvvvvvvvvvvv, logic nu?e al 6-Lea sau al 7-Lea articol postat de site fara pic de documentare anterioara daca sau nu poate fi posibil. O alta factura!
25 mar 2015, 11:09
0
111 comentarii 184 puncte
dar tu ai auzit de VR6 ? stii ce inseamna sau cum arata ?poate un pic de documentare si tie nu ti-ar strica .
29 mar 2015, 23:31
0
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
FAKE! Din urmatoarele considerente : - axele cu came,arcurile supapelor,tacheti in stare perfecta,desi uleiul era fara vascozitate => uzura prematura/permanenta a axelor si tachetilor cu role din ce vad in poza...nu rezistau sub nici o forma fara ungere! -cum a ajuns uleiul sus,daca el era "marmelada" ? Nu avea cum,deoarece sigur marmelada aia trebuia sa fie prezenta si in baie,deci pompa de ulei nu avea cum sa absoarba asa ceva! Pe langa faptul ca sigur numai avea gauri libere de scurgere din chiulasa in baie! -avand in vedere faptul ca uleiul respectiv,numai avea sub nici o forma vascozitate,deci numai facea ungere,cum se face oare ca nu se vede nici o urma de temperare a axelor? Eu zic ca e un fake veritabil,care nu merita multa atentie! Sau cel mult km nu sunt deloc reali,pt ca un ulei prost,impins peste limitele lui o perioada de timp(in niciun caz 130.00 km) ,mai ales "ajutat" de un picior prea greu al proprietarului,va arata exact la fel spre surprinderea unora!
23 mar 2015, 22:48
-2
111 comentarii 184 puncte
si daca-ti spun ca am avut 4 cazuri identice si doua din motoare functioneaza inca ,ma crezi ?
23 mar 2015, 22:55
+3
1 comentarii -2 puncte
Fake Dupa ce am depasit 15000 km cu ulei C_-trol deja a inceput sa se faca marmelada la masina personala oricum am scapat, am depistat la timp.
24 mar 2015, 20:08
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Se pun urmatoarele întrebari! Uleiul tau CASTRON a fost: 1 - Ulei MINERAL sau SINTETIC? 2 - A fost ulei FIRST HAND sau REMANUFACTURATED (recilclat - ce se vinde la preturi reduse prin discounturi la unele benznarii) ? Este inadmisibil ca dupa numai 15.000 sa se faca ......... magiun de prune !
24 mar 2015, 22:11
+2
2947 comentarii 2978 puncte
@ bytzu11 Daca ai fi mecanic adevarat ai sti de ce se fac depuneri sus. Realizeaza ca uleiul sub presiune e aruncat în sus pt. a unge componentele. MARMELADA AIA la temperatura mare 80°C se SEMILICHEFIAZA si circula partial. Chiar daca SUS e MARMELADA, JOS e înca ceva în stare lichida cu proprietati schimbate. În dealungul anilor marmelada se depune SUS mm cu mm exct asa ca iarna cînd ninge stratele de zapada. Daca posesorul a observat batai la motor si în loc sa schimbe uleiul a bagat 1 sau 2 litri de TEFLON LICHID, dezastrul este perfect deoarece uzura macanica accentuata nu se vede ci se simte abea DUPA ce mizeria este eliminata si asta îti spun din proprie experienta. Am avut un client cu un Pontiac Fiero, Motor de 2,8 litri V6. A cumparat masina SH si a mers perfect pîna a facut schimbul de ulei si s-a eliminat teflonul lichid moment cînd a aparut pe arborele cotit un joc de cam 10 mm în sens rotativ, cuzineti praf de învîrteam 10 mm arborele cotit cu doua degete chit ca motorul era nedemontat sub compresie. În situata asta motorul era practic dauna totala si trebuia schimbat. Motor nou + manopera = 2800 EURO. Dupa ce am schimbat motorul, la cel vechi am dat afara de curiozitate arborele cotit. Cuzineti erau vineti si tociti 60%. Sus, avea axact aceasi marmelada. Masina avea aprox 96.000 mile rulate. PS Ca sa înveti si sa vezi cum se depune marmelada sus, prajeste o bucata de carne în tigaie si în timp ce o prajesti, acopera tigaia cu un capac de sticla termica si vezi ce se depune în interior pe el. Dupa ce dai jos capacul, lasa sa curga apa pe el (nu rece ci statuta), ulterior spunemi ce se întîmpla cu stropii de ulei depusi în interiorul capacului. Exact asta se întîmpla si în motor.
24 mar 2015, 01:05
+12
2947 comentarii 2978 puncte
PS 2 Si înca o treaba: Marmelada din asta în motoare apare de regula în acele motoare unde s-a folosit ULEI MINERAL ce bazeaza pe petrol. În motoarele unde s-a folosit ULEI SINTETIC nu se ajunge la marmelada deoarece uleiul cînd e consumat si începe sa-si schimbe proprietatile de ungere devine APOS si începe sa puta. Paralel datorita proprietatilor schimbate, scade si presiunea de ulei în motor moment cînd ti se aprinde becul de ulei (revizie) în bord. Daca nici atunci nu-l schimbi, risti sa-l calezi sau sa-i omori garnitura si te trezesti cu apa în el. Ca uleiul sintetic devine apos asta se vede fara probleme cînd schimbi uleiul la masina facînd comparatie de fluiditate si la mîna între uleiul nou si cel vechi.
24 mar 2015, 01:33
+3
comentarii puncte
In 2005 am cumparat o Dacia Logan, atunci aparuse, ii faceam revizia anual la reprezentanta. In 2007 in timp ce ma aflam la o astfel de revizie a venit un "domn" cu un logan 1.4 care era suparat ca sa stricat masina si ca el a dat banii pe masina noua si acum are becuri rosii in bord. Atras de zarva facuta, m-am dat langa masina sa vad ce se intampla. Avea becul la ulei aprins si altele de culoare galbena. In momentul in care a tras mecanicul joja pe ea nu era nimic. La consultarea carnetului service, acesta era nou, nu avea nici o revizie. Km in bord 46500. Mecanicul a scos busonu si a reusit sa scurga aproximativ 1l de ulei din motor. Proprietarul a exclamat! Nu stiam ca trebuie sa schimb uleliul! Ce asta se schimba? Cazul 2, peugeot 307 1.6 benzina, masina luata noua si a mers fara schimb de ulei pana la 93000 de km. A mai completat intre timp. Proprietarul, un om calm care facea consum de 9 l in Bucuresti a reusit aceasta "performanta" pot s aii zic, stia ca trebuie schimbat uleiul dar a tot amanat si uitat si amanat pana cand masina nu a mai mers. Investitia a fost de 2700 de euro. A fost nevoie sa dea baia de ulei jos ca sa scoata "uleiul", care nu vroia sa iasa pe la buson. De 2700 de euro oare cat ulei cumpara?
24 mar 2015, 10:30
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Uite, ca sa fiu sincer pe mine chiestiile astea nu ma mai mira. Situatia POSESORILOR este între timp foarte grava din toate punctele de vedere. Se pare ca clientela, în afara de cei delasatori si dezinteresati, este SUPRASOLICITATA MENTAL cu masinile astea de noua generatie mergînd pe considerentul ca sînt maintenance free.
25 mar 2015, 09:42
+2
ven
530 comentarii 1515 puncte
Daca merge?! Merge! - deviza rurala romaneasca.
24 mar 2015, 16:30
+2
2947 comentarii 2978 puncte
îmbucurator ca în 25 de ani s-a schimbat putin mentalitatea :-) ))) Înainte de 1989 se zicea: - MERGE SI ASA :-) ))) Cînd mergeai cumasina în service, dupa ce era reparata îti dadea mecanicul un pumn de suruburi în mîna ce ramaneau în plus dupa reparatie spunîndu-ti: - MERGE SI ASA :-) ))
25 mar 2015, 09:17
+2
3 comentarii 0 puncte
Iti dadea suruburile vechi pentru ca zicea ca ti-a pus altele noi.
29 mar 2015, 20:27
0
1 comentarii 2 puncte
Si eu care credeam ca schimb uleiul tarziu si nu este bine la 10.000km sau un an.
24 mar 2015, 18:18
+2
2947 comentarii 2978 puncte
E OK 10.000, Eu schimb la 15.000, bag 15W40 si numai ulei sintetic. Pisoarca minerala cu tenta de marmelada nu bag în motor nici batut. (La cutie tot sintetic dar A.T.F. la 50.000 km rulati)
25 mar 2015, 09:22
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »