5 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi o Dacie clasica Ghidul soferului 19 Mai 5 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi o Dacie clasica
Toate comentariile (74):
4 comentarii 2 puncte
foarte frumos! stiu 2 dacii 1100 de vanzare in Ploiesti!
19 mai 2015, 16:52
+1
1 comentarii -1 puncte
Poti sa-mi dai mai multe amanunte? Sunt foarte interesat de o 1100. Tata a avut una si eu am crescut si invatat pe ea. Cunosc motorul ca pe propriul buzunar. In ce stare sunt? La ce bani. Sunt din Bucuresti, asa ca nu-i problema distanta. Inmatriculate? Poti sa ma suni la 0744 818 809. Multumesc!
22 mai 2015, 10:45
-1
180 comentarii 260 puncte
Mda, devin din ce in ce mai rare. Sunt masini ieftine, simple, un bun inceput pentru orice 'restaurator incepator'. Nu costa o avere restaurarea unei Dacii 1300. Daciile 1300 sunt, mai mult sau mai putin, Käfer romanului :)
19 mai 2015, 18:20
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Decît sa pierzi vremea sa restaurezi una, mergi în Drezda, Leipzig, Rostock si-ti iei una de zici ca-i noua, daca vrei volomusai Dacia 1300 si nu preferi originalul R 12. :-)
20 mai 2015, 08:37
+1
20 comentarii 7 puncte
Va atasez un link - video de pe net cu o DACIA 1300 din anul 1981 cu doar 30,000 km la bord intr-o stare super buna ce este la vanzare pe site-urile de specialitate . Multumesc ! https://www.youtube.com/watch?v=D6fKTKvAPxk Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/index.php?module=AmvcCmsFe&action=view_comments&type=1&news_id=26271#comm_534284
10 iun 2015, 01:22
0
1014 comentarii 1115 puncte
Nu vreau sa fiu rau, dar desi este un autoturism clasic, datorita varstei, Dacia inca nu a devenit o clasica de valoare in randul colectionarilor. Si asta pentru ca inca se afla intr-un numar relativ mare. Probabil Dacia va ajunge un exemplar cautat atunci cand in lume vor fi intr-un numar mult mai mic. Precum Dacia sunt multe masini, de aceeasi varsta sau chiar mai vechi, care nu au cautare in randul clasicilor. Moskvich, Warburg, Volga, Skoda, etc. Posibil sa existe si o problema legata de masinile clasice comuniste ... sa nu aiba atata cautare precum restul. In orice caz, am detinut si imi place Dacia 1300.
19 mai 2015, 22:16
+4
2947 comentarii 2978 puncte
În afara de asta, daca vreun colectionar vrea asa ceva, ala îsi ia originalul R 12 si nu o clona comunista fara valoare. Cine e în tema, cunoaste netul Francez si cluburile Renault de acolo, stie foarte bine la ce ma refer. Clonele (licentele) niciodata n-au avut tragere la colectionari. A se vedea ca exemplu si cazul VW Käfer ce a mers ca licenta în Mexic pîna in 2003 fara a i se schimba numele ca în cazul R 12 unde clona a fost botezata Dacia. E plin de ele si nu le vrea nici dra** deoarece se prefera originalul "Made in Germany".
20 mai 2015, 08:34
+3
klauzephoto
44 comentarii 70 puncte
ia-ti tu una si mergi cu ea. eu am avut 3 si mi-au mancat ficatii cand inca erau relativ tinere.
20 mai 2015, 00:11
+3
driverman
72 comentarii 27 puncte
Asa este Claudiu am avut 2 berline si un break, 2 de noi si una second hand, au fost bune dar sa nu mergi cu ele, ba relantiu, ba frane( mereu de umblat la ele), ba motorul, intr-un cuvant masini de chinuit oameni. Bune pentru ca altele nu prea erau. Lada au fost bune, 1200 si 1500. Dacia 1100 si skoda probleme cu racirea. Eu mai am si acum una la tara pe injectie si i-mi faca treaba cu ea, prost dar o fac. Asa ca asata este, daca nu am bani de porsche 911 turbo si ML i-mi fac treaba cu Dacia.
21 mai 2015, 18:09
0
512 comentarii 988 puncte
1. E cotetz. 2. A fost gunoi la vremea ei, e si acum. 3. Se strica non stop. 4. E cheala. 5. Nu fuge.
20 mai 2015, 10:14
+1
2947 comentarii 2978 puncte
6 - E mîndrie nationala si asta scuza punctele 1, 2, 3, 4 si 5 :-)
20 mai 2015, 10:29
+5
865 comentarii 2568 puncte
genial :))) pentru unii Daciile alea au valoare sentimentala totusi aia nu anuleaza cele 5-6 puncte :))) daca cineva vrea o Dacie pentru valoarea sentimentala gen a avut tata cand era mic e motiv suficient.Sa spuna ca o sa o vanda sa isi cumpere casa la batranete e o tampenie.
20 mai 2015, 18:15
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Casa o sa-si poata cumpara eventual stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra NEPOTUL la finele secolului 23 si asta numai cu conditia ca stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra,stra BUNICUL din secolul 21 sa n-o fi transformat-o la timpul sau în cotet de gaini :-) De supravietuit, bineînteles vor supravietui unele prin cluburile de ESTALGIE (nu nostalgie) asa cum a supravietuit si Trabant-ul si Wartburg-ul prin cluburile de "Ostagie" prin fosta RDG. totusi, între timp, chit ca au trecut numai 25 de ani de la unificarea Germaniei si practic disparitia RDG-ului, încep sa se cam poata numara pe degete exemplarele astea în doi timpi si soarta daciei licenta R 12 va fi cam identica.
20 mai 2015, 19:50
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Imi place ca ai ,enumerat toate cele 10 generatii :)) Legat de dacia , a fost buna ( fratimiu a avut una luata de la remat , tot de la remat a luat si un motor de nova (1.6 ) si vreau sa iti spun ca dacia aia a rezistat la toate chinurile `unui copil adolescent de 18 ani , asa ca felicitari dacia :) ( 2 ani de zile a avuto ) , gunoiul unuia , comoara altuia , motorul de nova nu a avut nici o obiectie in toata perioada de exploatare in forja :)
21 mai 2015, 15:02
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Parerea mea este ca singurele dacii ce vor avea o crestere valorica însemnata va fi Dacia 1410 sport (coupe) si Dacia 500 Lastun (fibra si tabla) deoarece s-au produs din ambele relativ putine si în vest nu au mers la export. Daca lastunul a mers în Ungaria la export, sportiva cu 2 usi, n-a mers în nici o tara si Renault n-a produs niciodata un R 12 în versiunea asta ci numai Targa pt. SUA. Coupe-ul cu 2 usi e o idee pur româneasca si are potential de raritate. Din pacate din putinele care mai exista marea majoritate sînt niste ciobaneli grotesti si nu mai sînt în stare 100% originale ca sa le creasca valoarea. Cine mai are o Dacia 1410 Sport (coupe) si Dacia 500 Lastun, ala sa le pastreze originale asa cum sînt ca astea întradevar sînt rare si au potential.
21 mai 2015, 17:56
+4
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Despre trabant , jos palaria , a avut tata unul , in timp ce daciile se stricau trabantul nu ne-a lasat in drum niciodata , poate a fost noroc dar el se strica numai acasa sau in apropiere de casa :D Daca nu ar avea pretul exagerat eu chiar mi-as lua unul :)
21 mai 2015, 15:06
+1
865 comentarii 2568 puncte
vezi sa nu fie trabant din ala mai nou ca te sparg astia la taxe :)))
21 mai 2015, 15:18
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ultimele serii de trabanturi aveau motoare de VW POLO si nai aveau nimic comun cu vechile trabanturi în 2 timpi decît eventual caroseria :-)
21 mai 2015, 17:44
0
driverman
72 comentarii 27 puncte
Poate in vise sa fi avut trabi motor de Polo, doar atat ca ultimele au fost pe 12 v in loc de 6 volti.
21 mai 2015, 18:24
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ultimele trabanturi înainte de a se închide fabrica facute din 1989 pîna în 1991 costau 18.900 DM (MARCI VESTGERMANE) si aveau motorul identic cu cel de POLO din vremea aceea (1,1 Litri - 30 kW) si se numeau TRABANT 1.1 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Trabant_1.1.jpg MOTORUL: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Paj%C5%A1l_trabanta.JPG FISA TEHNICA: http://1.1.1.4/bmi/www.viertakttrabant.de/viertakttrabant/bilder/p11-18.jpg
21 mai 2015, 18:58
+1
2 comentarii 0 puncte
am plecat la drum...1987 Dacia 1100,1989...Trabant,deci 2 masini,1990 Dacia brek...3 masini ...explozia dupa evenimentele din 1989 a facut sa ajung la 18 masini.Dacia a fost si va ramane pt mine o istorie frumoasa.Trabantul in 1992 am fost in Germania...am vazut cu ochi mei cum se montau motoare si cum se (bibileau).Am intrat in birouri si m-au invitat in sala de asteptare ...dupa 4 ore...aveam trabant STOK,era progamata la vinzare in Romania.Daca maiine cineva doreste o restaurare a unui autovehicol...cine este in RO ...autorizat?
22 mai 2015, 11:51
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Daca sti unde sa cauti gasesti Trabant 601 cu pret între 300 € si 500 € si daca cauti bine de tot poate ai si norocul sa gasesti unui decapotabil de armata cu care se plimbau granicerii RDG-isti în dealungul zidului ce despartea tara dar la pretul asta trebuie restaurat si ai mult de lucru.
21 mai 2015, 17:49
+1
driverman
72 comentarii 27 puncte
Speed cu cat ai mers cu dacia de spui ca nu fuge, Sau sa te intreb altfel cu cat ai fugit maxim, te rog sa nu te superi pentru ca sunt oameni carora le este frica sa mearga cu viteaza, eu frecvent mergeam cu 140-150, iar la una noua am dat sa vad cat poate si am ramas uimit.
21 mai 2015, 18:18
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Dacia 1300 din 1976 cum a fost a mea cu piese originale Renault, la 135 km/h îsi dadea duhul. La viteze între 100 km/h si 120 km/h îi tremura volanul cu bord cu tot de ziceai ca se desala chit ca rotile erau echilibrate perfect. Ce dacie ai avut tu de fugea 150 km/h ?
21 mai 2015, 19:10
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am vazut dacii ce alergau cu 180 km/h :)) Sunt destule filmulete! Masina pe cric fara roti sau cu vitezometrul defect ! 1300 stock-54 cai si o caroserie de aproape o tona,un carburator restrictionat la o admisie de 21 mm,o aerodinamica inexistenta,cum sa alerge saraca masina ?
21 mai 2015, 20:41
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Dacii care fug si 200 km/h exista chit ca au o aerodinamica ca o caramida în cadere libera dar astea sînt tunate, masini de competitii sau alte exemplare tunate cu motoare de R 5, Golf si alte minunatii inventive dar asta e alt ceva. Daciile srock, fugeau 140 km/h cînd erau noi si asta cu indulgenta daca ignor eroarea de tahometru. PS Si Logan / Sandero daca-l calci pîna plînge, îl duci la 220 km/h cap de scala dar în realitate conform GPS moare la 190 km/h. Deci daciile actuale au o eroare de tahometru de + 30 km/h. Darmite astea vechi. :-)
21 mai 2015, 22:56
+2
driverman
72 comentarii 27 puncte
Dacia incepand cu 1985 a fost echipata cu o cutie de viteze cu 5 trepte(nu cu 4 cum era pe 1300 din 1977), un break din 1986 luat de nou echipat cu gume bune, nu cum le plac romanilor la mana a 2-a, cu ulei bun si un set motor bun(nu de pitesti sau prems de brasov, porcari) bagat ulterior(kolbesmith pentru volvo 343 cu motor de renault 12). Si apropo sa putut scoate cu una din 1996 si 170.
21 mai 2015, 22:58
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Dar nu vorbim de modificari ci de STOCK. stiu ca din '85 s-a mers pe 1310 cu ale ei 4 faruri. Am spus si clar de tot ca vorbesc de Dacia 1300 mentionînd si anul de fabricatie 1976, Dacia mea pe care am avut-o în România. Era din ultimele cu piese R 12 stock si crede-ma ca datorita pompei de bani de la neamurile de aici din Germania, chit ca eram pe vremea lui ceausescu, o hraneam numai din Shop-urile pe valuta cu ce-i mai bun din ce-i mai bun. Dacia aia a pupat numai cauciucuri GOOD YEAR, ulei de motor sintetic LIQUI MOLY, Bujii BOSH (Sinterom a vazut numai din fabrica si cam atît), piese de schimb si consumabile numai originale Renault. Masina aia cît a fost pe mîna mea n-a vazut piese si consumabile românesti, nici macar lichid de spalat parbrizul. Si ala era din Shop pe valuta! Totusi la 135 km/h îsi dadea duhul si asta nu ca ar fi fost masina de vina ci maidegraba benzina mizerabila ce o aveam la vremea aceea. Masina precis ar fi putut ceva mai mult. În 1990 înainte de a parasi România am vîndut-o. Posesorul ce a cumparat-o de la mine o mai are si în ziua de azi. PS Daca ar fi la o adica n-as zice nu sa o rascumpar de la el s-o aduc în Germania si s-o restaurez, numai asa din simplu moft, chit ca nu mai e asa ... "perfecta" cum a fost cînd a luat-o de la mine.
21 mai 2015, 23:20
+1
1 comentarii 0 puncte
corect.5 motive sa o cumperi 1000 sa nu o faci.
22 mai 2015, 12:31
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Gabrielgt86
15 comentarii 17 puncte
Cel mai mult in anii `90-99,imi placea ca toata lumea isi trata masina ca pe o fiinta.Atunci exista respect fata de masina.Mereu imi aduc aminte de vorbele lui tata,care avea un Oltcit(42cp,racit cu aer) cand mergea pe rampe mai abrupte:"Hai fetito,inca putin..hai pana sus..hai ca te bag la umbra dupa asta"..si dupa ce urca:"Bravo fata,bravo!".Nu stiu cum sa va zic,dar imi placea mai mult cand auzeam persoane ca vorbesc cu o masina...nici o clipa nu ma gandeam ca sunt doar niste bucati de fier..
20 mai 2015, 22:43
+4
865 comentarii 2568 puncte
Tata a avut on Oltcit TRS (motorul "mare" de 1299cmc ) si tin minte si acum cand s-a oprit masina in intersectie s-a dat jos si a incercat sa scoata trusa de scule din portbagaj ,portbagaj care a refuzat sa se deschida .....3 zile dupa a vandut Oltcitul.Nu spun nimic de criza de nervi pe care a facut-o :)))
20 mai 2015, 22:52
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e de mirare ca a ajuns sa vorbeasca cu masina. Pe vremea cînd el a cumparat-o a platit pt. ea un pret isteric (raportat la cîstigul lunar), plus ca o fi stat ani de zile la coada s-o primeasca. Pe vremea aceea faceai economii jumatate din viata ca sa-ti cumperi o masina si trageai de ea pîna la adînci batrîneti ca stiai ca nu mai pupi alta.
20 mai 2015, 23:38
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Oltcit special doua pistoane-34 cp dar un consum de 3,8%, Olcit club 57 cp, trs 62 cp !Nici un oltcit nu a avut 42 cp ! Am avut acest tip de masina,ultima in stare noua am vandut-o acum 3 ani cu 2500 euro la 16.000 km rulati !
21 mai 2015, 20:43
0
Gabrielgt86
15 comentarii 17 puncte
Mea culpa!Din obisnuinta de a folosi notiunea de cal putere;42Kw=57cai.
28 mai 2015, 21:32
0
77licu
93 comentarii 171 puncte
Voi vreţi cu 800-4000 lei confort de Maybach şi viteză de Evo 3? E o maşină mai veche şi atât,nu o vilă sau o cometă.
21 mai 2015, 12:03
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Asa ca chiestie, un R 12 GORDINI Tip Occasion din 1972 de vînzare în Elvetia pt. NUMAI CHF 24'800.- (23. 873,7 € ).-) ))))) http://www.autoscout24.ch/de/d/renault-r12-limousine-occasion?index=0&make=66&model=977&returnurl=%2fde%2fauto-modelle%2frenault--r12%3fr%3d9&vehid=988557 Traiasca "Maybach" :-) ))) Na ? Care din marii colectionari sare cu banul sa dea peste 20.000 € pe un R12 din 72 în stare originala ? R 8 Major din 1965 (Dacia 1100) pret 14.950 € http://suchen.mobile.de/auto-inserat/renault-andere-r8-major-5-gang-f%C3%A4cherkr%C3%BCmmer-doppelvergaser-ochtrup/207828901.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&ambitCountry=DE&usageType=CLASSIC&negativeFeatures=EXPORT&noec=1 Astea sînt numai doua exemple pt. a face comparatie si pt. a vedea adevaratele valori ale originalelor!
21 mai 2015, 12:53
0
27 comentarii 28 puncte
Slab de tot articolul. Nu numai ca nu stiti cu ce se mananca Daciile clasice, dar cine l-a scris nu cred ca are treaba cu masinile deloc. Unde mama ma-sii e asigurarea 200 de lei pentru cei sub 30 de ani? E 700-800 de lei pe 6 luni. ITP-ul e si ala minim 100-150 de lei. Doar cu impozitul a nimerit-o. Ideea in sine e corecta, o Dacia 1xxx e intr-adevar o clasica frumoasa, fiabila pentru o masina de asa o varsta, usor de intretinut si restaurat. Insa la detalii se vede ca v-ati chinuit sa faceti un articol, pornind de la lucruri generale, citite pe internet.
21 mai 2015, 12:50
+1
driverman
72 comentarii 27 puncte
Bravo Daniel, frumos ai scris ptr varsta ta. Stima.
21 mai 2015, 18:33
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Pentru aface o dacie de colectie,sunt niste reguli clare: 1.Trebuie sa gasesti masina neumblata la caroserie(suduri prost facute,praguri,lonjeroane,podele originale).Chiar daca sunt cu rugina,sa nu fie umblate la ele.Dacia este vestita pentru faptul ca,odata ridicata pe cric,usile nu se mai deschid,sau nu se mai inchid.Deci o lucrare de tinichigerie prost executata,atrage dupa sine deformarea structurii.Deasemenea masina sa fie originala,nu cu alta pompa de frana,alte faruri(1310),sa nu fie cv 5 trepte,bord cn sau mai stiu eu ce tiganeala practicata de romani. 2.Masina trebuie sa fie in stare cat mai buna,la usi,aripi fata.Aceste elemente nu se mai gasesc ca piese noi,si chiar daca se mai gasesc,nu se mai aseaza la masina,decat cu foarte mult chit,nervi si un tinichigiu experimentat. Datorita sudurii de fabrica executate manual,fiecare dacie a fost oarecum unicat:Daca tragi doua masini una langa alta,nu gasesti doua suduri in acelasi loc.Elementele (usi,aripi la fel,nu se potrivesc perfect de pe una pe alta). 3.Motorul trebuie sa fie rulat putin.Dacia este vestita pentru uzura blocului la axul cu came si pentru pierderea de presiune.Setul motor trebuie sa fie extrem de ok,altfel un set motor de "coperativa" are 99% sanse sa fie de proasta calitate. 4.Interiorul de vinilin,trebuie sa fie perfect.O retapitare va costa min.500 euro. 5.Transmisia trebuie sa fie in stare buna.O planetara noua sau piese noi pentru cutia de viteza,sunt foarte greu de gasit. De la dezmembrari sau remat este foarte greu sa gasesti piese in stare perfecta.
21 mai 2015, 18:48
+2
3 comentarii 3 puncte
Dacia 1300 ramane Dacia 1300. O masina foarte buna pentru conditiile existente la noi in ceea ce priveste infrastructura rutiera. Va veni o vreme cind multi isi vor dori un exemplar dacia 1300, dacia 1100. O masina simpla fara calculatoare de bord si alte electronice care atunci cind se defecteaza nu se mai pot porni fara laptop si alte minuni. Dacia 1300 la fel ca si alte modele clasice nu reprezinta nimic acum pentru cei care nu le cunosc. Prefer si acum o dacie 1300 decit o dacie logan. Este adevarat nu este o masina cu care sa fugi, dar este o masina care te ajuta la nevoie .Si chiar daca s a stricat s a reparat, si nu pot sa renunt usor la ea . Pentru ca batrana dacie va avea un cuvint mai greu de spus in fata oricarei masini noi
21 mai 2015, 21:54
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Un cîmp magnetodinamic numit si E.M.P. în urma unei explozii solare mai puternice si ai sa-i vezi pe electronizati plîngînd pe lînga masini în timp ce treci cu R 12 (Dacia) pe lînga ei si le faci cu mîna .-) )))) Un scenariu ce oricînd poate deveni realitate ! Tu pe undeva ai dreptate. Problema se pune ca R 8 si R 12 nu mai face fata normelor de siguranta actuale cerute. Nu prea mai e masina de toata ziua la chaosul actual. Pe vremea lui ceasca erau orasele pustii. Acum............. panica în botanica
21 mai 2015, 22:49
+2
1 comentarii 1 puncte
Sa va fereasca Dumnezeu de politaii si RAR-ul care va asteapta la marginea oraselor, la iesirea din Targoviste, Buftea, Ploiesti.... V-ati lins pe bot de talon, va gasesc ei ceva... Incercati numai sa va plimbati pe DN-uri cu Daciile
21 mai 2015, 23:23
+1
865 comentarii 2568 puncte
Daca are 30 de ani si o bagi la Retro te musca de .... .Problema este ca in Romania masina clasica se intelege orice ruginitura care merge pe ulei nu benzina.
21 mai 2015, 23:36
0
3 comentarii 3 puncte
Sintem unicati cu rar ul
21 mai 2015, 23:34
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu stiu ce tot e cu RAR-ul asta. Nu înteleg? Din moment ce masina are TÜV (ITP) si corespunde normelor în vigoare, poate fi Dacia sau .........masina cu abur din 1906 ca a lui Jay Leno ca n-au ce sa comenteze. Ce ar zice RAR-ul daca m-as pune sa vin în RO în concediu cu un monopost F 3 (ca easterele) înmatriculat street legal în Germania, înmatriculare valabila în întreaga UE ? https://www.youtube.com/watch?v=OvU74eBy2n0 sau cu un KART înmatriculat street legal cu care pot iesi si pe autostrada: https://www.youtube.com/watch?v=6Wbdpb_7nos Ce ar putea face alt ceva decît sa ma pupe în cur?
22 mai 2015, 09:25
0
driverman
72 comentarii 27 puncte
Mrcyber, graiesti foarte bine si frumos despre masini, nu stiu de cand esti plecat din Romanica dar cam totul este posibil cand circuli cu masina aici. In 2001 am scchimbat un motor de pe un Aro, motor Andoria Polonia, cu unul romanesc de Campulung, am fost la Rar l-am omologat si asa am iesit cu el pe strazi. Dupa o perioada scurta ma oprit rar-ul sa-mi ia talonul ca scoate noxe. Asa ca spune-mi tu de ce mi-au dat rarul ca sa ma opreasca pe urma sa ma arda cu amenzi si sa-mi ia talonul. Totusi daca vi la noi cu un monopost s-ar putea sa creada ca au aparut extrateresti. Apropo cu ce circuli acolo. Stima.
22 mai 2015, 10:07
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu sînt plecat din 1990. În 2013 am fost ultima data în concediu, ocazie cu care am adus pe remorca o Dacia 1410 Sport cu intentia de restaurare, dar n-a fost sa fie asa ca se tinuse unul scai de mine vreo saptamîna pîna i-am vînduto asa cum am aduso. (cumparata cu 500 €, vînduta cu 3500 € ). Pe perioada de o luna de zile deoarece am fost cu o namila de Dodge RAM Double Cab (HEMI V8) ma tot oreau unii cascati, pustani de la politie ca sa aiba ocazia sa se holbeasca la motor. Astia de la RAR, n-am avut treaba cu ei, practic nici nu stiu cum sînt echipati sau cu ce masini umbla, ca sa-i recunosc în vreun fel. Acum referitor la tine: Cum au stabilit ei noxele pe strada? Au avut vreun tester ceva cu ce ti-au verificat masina sau au inventat noxele ca sa se afle în treaba? Din moment ce ai motorul omologat si OK-ul lor, din moment ce noxele sînt OK conform omologarii, ce mai vor? Se autocontrazic sau n-ai sarit cu spaga?
22 mai 2015, 11:48
+2
driverman
72 comentarii 27 puncte
Cei de la rar sunt insotiti de politie si in acea vreme 2001 aveau un Damas echipat cu aparatura aferenta acum au cady alb si te verifica. Asta este nu suntem in DEUTSCHLAND. Respect.
22 mai 2015, 13:14
0
2947 comentarii 2978 puncte
Da sti ca pe undeva nu ma mira? Daca citesc pe forumul 4tuning.ro cum se lauda unii ca dau jos catalizatoarele si filtrle de particole pt. ca MASINA SUNA MAI BINE, zau ca controalele RAR nu ma mira !
22 mai 2015, 13:50
0
330 comentarii 94 puncte
Domnilor..cu dacia problema nu este asa simpla cum spune autorul articolului sau cum sustin unii comentatori de pe aici. In primul si in primul rind sa ii ignoram pe toti cei care sustin ca dacia este gunoi, cotet, ca nu e masina, ca nu fuge etc. Am condus destule dacii si stiu precis ca la cei 62 de CP pe care ii avea fugea destul de bine....uneori surclasa chiar si masini de 75-80 de CP (datorita rotilor mai mici si a etajarii cutiei de viteze). Si a fost destul de fiabila la vremea ei....Evident nu avea dotari de confort. Asta stim cu totii ca nu s-a facut niciodata cu servodirectie, aer conditionat, geamuri electrice sau cutie automata. Dar pentru o tara comunista care abia iesea din epoca agrara a fost buna si aia. Stia romanul la vremea aceea ce e servodirectia, geamurile electrice, aerul conditionat? NU auzise de asa ceva. Acuma sa iti iei una de colectie....depinde ce intelege fiecare prin colectie. Unii se cred mari colectionari dar de fapt nu sint decit nostalgici. Pentru unii dacia are o foarte mare valoare sentimentala (OK, nu am nimic impotriva lor). Dar daca are valoare sentimentala multi sint tentati sa o pastreze indiferent in ce stare ar fi ajuns (de ex cotet de gaini). Dar aia nu este masina de colectie si nici nu va fi vreodata. Realitatea este ca dacia nu are cine stie ce valoare de colectie...S-au dat foarte multe la remat si totusi inca nu este o masina cautata de colectionarii straini. Poate doar atunci cind va deveni FOARTE RARA! Dar daca vrei una de colectie aceea trebuie sa fie in stare PERFECTA, cu piese 100% ORIGINALE, iar restaurarea si intretinerea nu vor fi ieftine deloc avind in vedere ca nu se mai gasesc piese.
22 mai 2015, 10:04
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Scuza-ma dar tu de ce fel de dacie vorbesti? Care dacie are 62 CP ? 1300, 1310, 1410, Nova, Supernova, Solenta... care? Dacia 1300, licenta R 12 avea motor de 1,3 litri si 37 kw, adica 50,31CP si nu 62 CP, Unele versiuni aveau motor de 1,6 litri si 44 kw = 59,82 CP dar nu mai stiu care. PS Referitor la parerile exemplificate de tine, în mare ai dreptate. Problema se pune ca multi o vad bine datorita nostalgiei dar si mai multi vad în ea trecutul întunecat în care au trait, vad în ea era ceausista si toata suferinta natiunii de atunci si exact aici apar problemele. O dacie ca OLDTIMER, nu trebuie sa fuga si nici sa faca minuni. Trebuie numai sa fie oldimer asa ca restul de masini world wide de teapa ei, indiferent de tip.
22 mai 2015, 11:55
+1
330 comentarii 94 puncte
Dacia 1300 originala era prevazuta cu motorul tip 810-99 de 1289 cmc care avea 40 de KW (pe talon!) 40 KW echivaleaza cu 54-56 CP. De ce puterea in kilowati este batuta in cuie si cea in cai putere nu? Pai oficiala este doar cea in Kilowati, cea scrisa in acte. Cai putere sint diferiti, exista cai putere americani si cai putere britanici. Diferitii producatori de masini masoara puterea motoarelor in mod diferit. Unii o masoara la volanta. Altii la roata (incluzind aici si pierderile din cutia de viteze). Unii o masoara cu toate accesoriile montate pe motor (pompa de apa, alternator, ventilator, etc). Altii o masoara asigurind toate acestea (racirea, alimentarea cu energie electrica a aprinderii) din exterior. De aceea dacia 1300 din 1973 avea trecuta in unele fise tehnice o putere de 54 CP (dupa normele DIN) iar in alte fise tehnice o putere de 56CP (dupa normele SAE). Daciile fabricate dupa 1990 au fost prevazute cu motorul de tip 102-13 de 1397 cmc care avea o putere de 45 KW (pe talon). 45 KW echivaleaza cu 62-65 CP! Si a existat si motorul de 1,6 care era de fapt motor de 1557 cmc, era prevazut cu carburator dublu-corp si s-a montat pe papuci, nova, dar si pe unele berline sau breackuri. Acela avea 52 KW pe talon, deci aproximativ 70-75 CP! Deci datele tale sint un pic eronate.
10 iun 2015, 09:08
0
1 comentarii -3 puncte
Cautam operatori calculator Cerinte: -cunostinte minime despre navigarea pe internet -cunostinte minime despre pachetul Office (in special Word si Excel) -perseverenta, ambitie si dorinta de a reusi intr-un domeniu nou sunt calitatile pe care le cautam la un candidat Beneficii: -oferim instruire gratuita -contract -scrisoare de recomandare pentru persoanele interesate de aceasta Important: Pentru mai multe informatii trimiteti textul "info" la email: gheorghe.ungureanu@yahoo.com
22 mai 2015, 14:01
-3
99 comentarii 68 puncte
Motivele le-am inteles, trebuiau mentionate si conditiile: 1. trebuie sa fii un purtator de basca dacopat (in sens istoric, nu automobilistic) 2. sa ai trufia (nu mandria, ca n-ai de ce) produsului national. 3. sa tii un drapel falfaind in balcon si un stegulet (tot national) agatat de retrovizor. 4. sa locuiesti in bloc si sa repari masina in strada sau sa ai macar nostalgia berii baute in usa garajului de tabla. 5. sa fii convins ca o masina de colectie trebuie sa fi fost prost facuta, din material de ultima calitate, fara nicio grija pentru siguranta rutiera, fara a suferi vreo imbunatatire vreme de douazeci de ani, in serii cat mai mari, pe scule proaste si de catre oameni nepriceputi si fara constiinta profesionala. (asteptam cu interes laudele despre ARO, Oltcit, Lastun; de colectie)
23 mai 2015, 18:18
+3
2947 comentarii 2978 puncte
la punctele 1,2,3 si 4 nu pot sa-ti raspund deoarece nu sînt nationalist si nici nostalgia nu ma-mpunge-n cur dar pot la punctul 5 Punctul 5 de regula se ignora si-ti spun si de ce: - Un colectionar ce achizitioneaza o vechitura, indiferent de tip, marca, an de productie, tara de provenienta primul lucru ce face se apuca de restaurat si nu-l intereseaza cît de destept sau prost a fost cel ce a facut-o si nici în ce conditii a fost facuta dar o mentine la standardul original restaurînd cu tehnica moderna în asa fel încît prin restaurare sa elimine greselile facute în acele timpuri. Nu te limita la o calitate etalon comunista. Gîndestete ca înainte de aceste timpuri, s-au construit în lumea asta masini în conditii si mai vitrege, cu cunostinte si mai rudimentare, s-a lucrat cu dalta si ciocanul, blocul motor s-a turnat de otelar cu polonicul si acele masini functioneaza si în ziua de azi fara probleme. Siguranta rutiera nu ai la nici o masina vechie de colectie si nici exceptii nu exista si............ cu o masina vechie de colectie iesi duminica la plimbare din an în paste circulînd cu viteza moderata si nu mergi zilnic cu ea la cucru, nu te duci cu ea la cumparaturi, sa-ti duci copii la gradinita si nici nevasta la coafor si nici pe track-ul de curse nu mergi.
24 mai 2015, 00:51
+1
330 comentarii 94 puncte
Eu unul sint un patriot si sint un colectionar de felul meu. NU ca asa avea bani sa am colectie de masini dar asta este alta discutie. Nu am absolut nimic impotriva nostalgicilor, dar pe mine nu nostalgia ma impunge sa tin unele lucruri mai vechi...Intelegi tu, nostalgicul tine o masina veche oricit ar fi de hirbuita pentru placerea lui proprie,,,isi aduce aminte de vremurie cind era tinar, cind aeva gagici etc. Foarte bine pentru el, dar o colectie trebuie sa aiba valoare educativa. Adica trebuie sa te gindesti mereu ca dupa moartea ta va fi probabil expusa intr-un muzeu. Cine si ce va avea de invatat cineva uitindu-se la colectia ta (indiferent ca este vorba de masini, timbre sau fluturi)?
10 iun 2015, 09:50
0
330 comentarii 94 puncte
Faptul ca tu esti complet anti-patriot cind emiti niste idei preconcepute despre masina nationala dacia insa ma revolta. Toata lumea stie sa spuna aceleasi vorbe despre dacia...ca era proasta, ca nu s-a imbunatatit nimic la ea ca..complet fals de altfel: Stii din proprie experienta sau ai auzit si tu? Ai condus la viata ta dacie macar citiva ani, sau ai facut scoala pe cine stie ce janghina de masina moderna (gen kia, clio, sau mai stiu eu ce alte balarii) si eventual ai incercat sa conduci o dacie rablagita o data in viata? Parintii tai au avut dacie? Dacia nu era nici o masina proasta dar nici una buna. Era o masina MEDIOCRA a vremii. Dar se vindea la un pret cinstit...costa 2500 USD. La banii astia voiai confort de Rolls-Royce performante de Jaguar si siguranta de Volvo? Da-o incolo. La cit de greu se traia pe vremea aceea si la cum erau chinuiti aia in fabrici sa faca din ***** bici pentru ca nu aveau acces nici la materiale, nici dotari moderne, dacia iesea de fapt incredibil de bine. O masina care fara a avea performante iesite din comun, fara a avea confort iesit din comun pur si simplu functiona si nu te lasa niciodata la greu. Am zis ceva de siguranta? Multi in ziua de azi sint innebuniti de "siguranta" masinilor, dar uita amanuntul cel mai important...siguranta depinde cel mai mult de piesa dintre volan si scaun. Restul sint de umplutura. Cum mama naibii pe vremea aia erau de zece ori mai putine accidente ca acum? O sa zici pentru ca erau mai putine masini. Asa o fi dar eu am alta teorie. Pe vremea aceea lumea stia sa conduca. Nu erau tot felul de zmei care sa ii dea 180 la ora ca doar are masina ABS, ASR, ESP..trebuie sa se descurece singura sa nu faca accident. Chiar daca eu vreau sa rup stilpii cu ea. Deci vezi si tu ce insemna...masini moderne = mai multi descreierati pe strazi.
10 iun 2015, 10:07
0
330 comentarii 94 puncte
Sustii ca romanii nu au adus nici o imbunatatire la dacia? Au adus de fapt sute...dar m-as mira ca tu sa le stii sau sa fi auzit de ele. Stii si taica-meu avea o dacie 1300 din 1978 pe vremuri...si a folosit-o chiar pina in 2008..cind si-a cumparat o janghina veche de Passat....Vedea dacii mult mai moderne pe strazi...dar zicea mereu :"Sint la fel, nici o imbunatatire" probabil pentru a se linsiti pe el insusi ca si masina lui este la fel de buna ca alea. Dezaburirea la luneta, spalatorul electric de parbriz, temporizatorul de stergatoare, bricheta, proiectoarele de ceata, centurile cu pretensionare, tetierele pe fata si pe spate, circuitul dublu de frinare, frina asistata, frinele pe spate pe tamburi cu preluarea utomata a uzurii sabotilor, martor pentru lipsa lichidului de frina, martor pentru frina de mina trasa, bricheta, lampa torpedou, lampa portbagaj, cutia de viteze in 5 trepte, motorul cu cilindree si compresie superioare, reglajul din interior al farurilor, reglajul din interior al oglinzilor, etc, etc. Nimic din astea nu sint imbunatatiri nu e asa? Sa locuiesti la bloc si sa repari masina in strada sau sa ai nostalgia garajului de tabla? Sincer...nu inteleg ce ai putea avea tu cu cei care stau la bloc sau repara masina in strada. Nici un om normal la cap nu ar vrea sa stea la bloc daca ar fi dupa el...dar este o rusine sa fii sarac? Fiecare are grija de masina cum poate iar cel care isi rupe de la gura sa aiba grija de masina este mai de admirat decit ala care are vila cu piscina, schimba masina la fiecare cinci ani si pina si completarea lichidului de spalat parbrizul o face la reprezentanta.
10 iun 2015, 10:25
+1
2 comentarii 0 puncte
noi...care ne consideram CONSERVATORI,nu sa reusim sa stopam...aberatiile tinerilor.Au cumparat macar 1 din bani lor o masina?au stiut unde sa regleze...nu mai vb de reparatii?habar nu au ordinea de aprindere.Asta e...omenirea a EVOLUAT.
10 iun 2015, 11:34
+1
DavidCretzul
11 comentarii -13 puncte
eu am o dacie, o dacie break, poate nu este ea vehicul istoric dar sa-mi bag albastru de nu tin cu dintii sa devina... a inceput sa o cam pape rugina, e naspa sa vezi asta, e cancerul lor, setul motor l-am facut de doua ori pana acum si are peste 220000 km, butelia de gpl abia i-am schimbat-o si omologat-o (sunt garantate 10ani), despre frane pot spune ca sunt multumit atata timp cat nu ai pretentii prea mari, consumul este decent mai ales pe gpl... nu mai tine pasul cu vremurile de acum sunt foarte constient, dar atata timp cat ma duce unde am nevoie cand am nevoie n-am motive de jena, sunt mandru de ea, altul moare si asa nu are!
24 mai 2015, 01:06
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Daca o vezi cum rugineste sub ochii tai, de ce nu iei masuri împotriva ruginii?
24 mai 2015, 13:42
+2
DavidCretzul
11 comentarii -13 puncte
momentan am o nunta de organizat si nu prea ma lasa sufletul sa iau din bugetul oarecum limitat sa-mi satisfac si alte pofte, nu sunt in bani cum sunt altii si de aceea aceasta masina este si de lux si de curse pt mine, dupa nunta cand buzunarul imi va fi poate putin mai plin voi investi in conservarea ei, de plecat nu o sa plece vreodata din familie si atunci sigur voi fi mai curajos sa o fac remarcata, bravo tuturor care inca mai detineti asa ceva!
24 mai 2015, 17:19
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu stiu cum vezi tu lucrurile si nici nu vreau sa te critic deoarece fiecare om pune prioritatile în viata în felul lui si fiecare are motivele lui dar pt. mine de ex., pe locul 1 în viata sînt copii. Pe locul 2 în viata sînt masinile si pe locul 3 în viata e nevasta daca am vreuna si sînt în stare sa si divortez de dragul masinii daca e la o adica, asa cum am facut-o defapt. Eu în locul tau, mi-as baga tangenta în ea de nunta (nu stiu a cui nunta e) si mi-as vedea de masina. Daca e nunta ta, mai scade din invitati, da-le ceva mai ieftin de mîncare (ca daca-s beti si asa nu-si dau seama ce au în farfurie) si cu banii economisiti, fa-ti masina ca-i pacat de ea si e mai importanta comparativ cu niste cascati care vin la tine numai sa-si umfle burtile. De masina ai mai mare nevoie decît de pampalaii care-ti vin la nunta. E parerea mea. Acum tu faci cum consideri ca-i mai bine.
24 mai 2015, 17:32
+1
330 comentarii 94 puncte
Ei vezi....dupa mine nevasta e mai importanta. Apoi masinile!
10 iun 2015, 10:10
+1
330 comentarii 94 puncte
Avind in vedere ca i-ai pus GPL nu va mai fi niciodata masina de colectie si nu vei putea obtine atestat istoric. E buna de dat la fier vechi. Exista niste reguli clare privind masinile de colectie! Fara modificari! Lasate in starea in care au iesit din fabrica!
10 iun 2015, 06:06
+1
hors
3 comentarii 6 puncte
Vad o gramada de comentarii rautacioase aici, comentarii care dupa parerea mea nu-si au rostul caci vorbim de o masina cu un pret foarte mic care-si face traba cinstit. Eu sunt de parere ca istoria unei natii trebuie pastrata si respectata penrtu ca cei "de afara" cum le place tuturor rOMANASILOR ascultatori de manele si basi la maxim in BMW-uri isi pastreaza istoria si-si duc firmele si tot ce-au construit peste ani avand grija maxima de ce-i sau ce-a fost al lor. Din pacate noi romanii distrugem tot ce-au construit cei dinaintea noastra si o luam vesnic de la inceput si ne miram ca fraierii ca alte tari dau inaine si noi suntem tot acolo unde ne-au lasat parintii nostri. Dacia a fost si este o masina care merita pe deplin respectul si admiratia noastra, iar cei ce pastreaza un 1300 sau 1310 in stare originala au, cred, respectul multora dintre noi.
24 mai 2015, 10:21
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ai dreptate dar tu omiti anumite puncte: 1 - Chiar daca dam drumul la sarcasm mai în gluma sau mai în serios, eu zic ca nu trebuie defaimat ce nu-i de defaimat dar nici nu trebuie ridicat în slavi ce nu e de ridicat în slavi 2 - Da ! Toate tarile îsi ridica în slavi si îsi respecta ce au construit ei si nu altii, si exact aici e problema. Nemtii de exemplu, îsi respecta Mercedes-ul, BMW-ul, VW-ul si Audi-ul dar astea le-au construit ei, pt. american muscle-ul si pickup truck-ul e sfînt ca amin-ul în biserica pt.ca la construit el. Nu au venit altii sa le construiasca si nici n-au luat nimic deagata si exact aici e diferenta. Ei respecta si se lauda cu munca lor, gîndita de ei. Românul se lauda cu munca altuia, ce nu a gîndit el ci a fost luat deagata de nomenclatura comunista printr-o licenta cumparata pe bani grei prin însaracirea si înfometarea populatiei. Nu vreau sa jignesc pe nimeni în orgoliu sau patriotism dar asta este adevarul, indiferent cum o dregem si o întoarcem. Daca România n-ar fi cumparat atunci licentele R 8 (Dacia 1100) si R 12 (Dacia 1300), si nici ulterior n-ar fi cumparat licenta de la avortonul Citroen (Oltcit), România ar fi ramas cel putin pîna în 1989 strict un importator de masini si nu constructor. Sper ca nu sînt înteles gresit! N-am nimic cu Dacia si nici cu masinile ce erau pe vremea aceea disponibile. În fond mi-am petrecut copilaria cu o Skoda 1000 MB si ulterior ani de zile am avut o Dacia 1300. Totusi sînt realist! 3 - Personal respect pe oricine, cine salveatza si pastreaza o masina de epoca, indiferent de marca, tip sau tara de provenienta, indiferent daca e Ford -T, Dacia 1300, DeLorean sau automobil cu abur din 1902 !
24 mai 2015, 13:35
0
330 comentarii 94 puncte
Din nefericire ceea ce spui tu aici este corect..tocmai de aceea mie nu imi place dacia 1300 din anii 70 pentru ca este O COPIE dupa R12. Mie imi place dacia 1310 din 1998, pentru ca acela a fost "apogeul" imbunatatirilor aduse de romani la acea masina. Daca nu am fost in stare sa concepem singuri o masina cap coada (si asta este adevarul indiferent cit de patrioti am putea fi) macar sa putem vedea toate modificarile pe care le-au adus romanii la un proiectr renault vechi. Si acest lucru se vede cel mai bine in daciile din 1998 pentru ca ulterior au venit iar frantujii de la ranault si au inceput sa fabrice la noi masini proiectate de ei.
10 iun 2015, 06:12
0
3 comentarii 3 puncte
Ai dreptate.multi ne laudam cu patriotismul,dar cred ca lipseste aproape total
24 mai 2015, 11:55
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Explica-mi te rog, cum se poate fi patriot pe ce au gîndit altii? Eu de ex. nu pot fi patriot daca cumpar un TV SAMSUNG dar asi putea fi patriot daca cumpar un AEG sau TELEFUNKEN si daca asi trai în România asi putea fi patriot daca e un TV GÎNDIT si facut de TEHNOTON, ELECTRO-MURES sau ELECTRONICA-INDUSTRIALA (daca mai exista firmele astea) dar niciîntr-un caz n-as putea fi patriot daca cumpar un TV facut la una din numitele firme si scrie pe el LICENTA SAMSUNG. în consecinta nu pot fi patriot cînd e vorba de DACIA deoarece este gîndita si LICENTA RENAULT montata în România.
24 mai 2015, 13:40
+3
330 comentarii 94 puncte
Nici macar electronicele care s-au fabricat in Romania nu erau in totalitate gindite la noi. Televizoarele de pe vremea lui ceasca (acelea alb-negru plus cele trei modele color dar fara telecomanda Elcrom, Cromatic, Telecolor) erau mai toate copiate de la rusi. Radiocasetofoanele (stereo-spatialul) habar nu am..dar nici acele nu erau conceptie 100% romaneasca. Eu sint patriot dar din pacate trebuie sa fim si cinstiti cu noi insine. NU prea am reusit niciodata sa facem ceva cap coada singuri!
10 iun 2015, 08:54
0
alexhaiducu
255 comentarii 45 puncte
ma pis in ea!
09 iun 2015, 11:46
0
20 comentarii 7 puncte
Va atasez un link - video de pe net cu o DACIA 1300 din anul 1981 cu doar 30,000 km la bord intr-o stare super buna ce este la vanzare pe site-urile de specialitate . Multumesc ! https://www.youtube.com/watch?v=D6fKTKvAPxk
10 iun 2015, 01:21
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »