5 operatiuni mecanice pe care le poti face singur la masina ta Ghidul soferului 26 Mai 5 operatiuni mecanice pe care le poti face singur la masina ta
Toate comentariile (16):
29 comentarii 20 puncte
Ar mai fi de mentionat aerisirea franelor dupa schimbul de placute si discuri , chiar si inlocuirea lichidului de frana dupa o anumita perioada de timp , in rest ff bun articolul !
26 mai 2015, 12:22
+2
20 comentarii 102 puncte
De ce sa aerisesti daca schimbi doar placutele sau ce treaba are aerisitul cu schimbul discului? Daca schimbi lichidul da trebuiesc aerisite.
26 mai 2015, 19:42
+2
29 comentarii 20 puncte
Franele trebuie aerisite la orice schimbare de placute/ discuri si placute, in felul asta mai scoti dun aerul care se formeaza pe instalatie in timp! Numai bine !
26 mai 2015, 19:51
+1
20 comentarii 102 puncte
Pe instalatie nu are de unde sa se formeze aer si nu are voie. Ca se deterioreaza lichidul in timp este alta treaba si prin deteriorarea lui se formeaza apa nu aer.
26 mai 2015, 20:16
+3
29 comentarii 20 puncte
Pai da si la o franare mai violenta apa formata va fierbe = bule de aer!
26 mai 2015, 21:27
+2
1014 comentarii 1115 puncte
Aici e treaba aia cu "fa pedale, tine apasat" ... faceam gambe cand aeriseam franele la Dacie odinioara.
26 mai 2015, 23:01
+2
25 comentarii 31 puncte
schimb ulei skoda fabia 1.4 mpi: 10 minute (incude si filtrul), manopera: 30 de lei. Depinde mult de masina
26 mai 2015, 13:02
0
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Invatati sa schimbati singuri placutele,ca e foarte usor,mai ales cand gasesti filete stricate,motorase pas cu pas( vezi gama Vw) gripate(sau pistonase etrieri),sau care nu vor nici din diagnoza sa plece inapoi,si sa vedeti cum vine mecanicul in fata blocului sa rezolve problema si o sa coste triplu manopera! Sau schimbul de ulei,cand se distruge Torx-ul si numai poti desface busonul,sau il strangi cu nemiluita si sare peste filet...cam la fel si in cazul bujiilor...eu zic ca umblatul la frane,de catre cineva nespecializat sau fara experienta,e o manevra riscanta si costisitoare deopotriva!
26 mai 2015, 15:10
+9
161 comentarii -175 puncte
De multe ori lucrurile mentionate de tine se intampla si in service....se rupe capul surubului si iti arunca in fata...nu avem extractor.
26 mai 2015, 15:48
+6
1 comentarii 0 puncte
Mai pune-o si pe asta! La schimbul de ulei se umple filtrul cu ulei curat pentru etansitatea instalatiei de ungere, inainte de infiletare, sau te lasi in baza pompei de ulei sa il umple ea si probabil o sa te coste destul o reparatie completa la motor dupa ce se caleaza. Luati-va dupa 4tuning si daca nu sunteti atenti in loc de economii o sa faceti investitii! seara faina!
26 mai 2015, 21:31
0
18 comentarii 17 puncte
Sunt si motoare care au filtrul de ulei pus invers.Adica nu poti sa-l umpli cu ulei.Ce faci in cazul asta?
28 mai 2015, 12:19
0
3 comentarii 16 puncte
Pai in multe service-uri daca faci la ei comanda de consumabile si ulei ti le schimba gratis....cel putin asa este unde merg eu.E bine sa stii sa umbli la masina,sa cunosti putina mecanica,dar nu e bine totusi sa umbli.Mai ales la sistemul de frane.Chiar daca se intampla ceva rau la masina in service macar are cine sa fie responsabil si sa plateasca pentru problema.Daca faci tu o belea in parcare tot tu platesti...Nu mai zicem ca iti trebuie totusi niste scule mai profesionale pentru unele operatii.Piesele se mai pot bloca si rar le vei putea demonta tu acasa.Mai este si problema spatiului.Cate persoane care nu locuiesc la casa pot face treaba mecanica in fata blocului(schimb ulei sau discuri)? Si un alt dezavantaj ar fi si din cauza timpurilor in care ne aflam: de ca sa ma chinui eu timp de 2ore sa muncesc si sa ma murdaresc cu riscul de a strica ceva pentru 30 minute la service si 50-80 lei...
26 mai 2015, 18:43
+7
15 comentarii 10 puncte
Foarte utile afaturi,pentru cei mai neinitiati.pentru un sofer care are 15-20 de ani de soferie stie cu ce se mananca acestea.si,da se poate face si fara sa te murdaresti,dar trebuie sa ai coroclei in buzunar,si nu oricine isi permite asta.eu am schimbat n masini,si nu am chemat pe nimeni sa-mi faca schimbul de ulei,sau placute de frana.pentru masinile care sunt controlate de calculator e mai greu,ca se poate ca atunci cand schimbi ceva sa neglijezi fara vointa montarea unui senzor,si atunci problemele apar grave.pana cand se va mai putea circula cu masini clasice nu am de gand sa cumpar una simandicoasa,si imi voi repara eu masina ca am simtit pe propria piele ce fac astia la service.numai bine.cu stima
26 mai 2015, 22:28
0
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Ce poti sa faci acasa.Poti sa schimbi filtrul de aer si filtrul de habitaclu.Poti sa speli si sa cureti masina.Poti sa schimbi uleiul si filtrul de ulei daca ai rampa.Poti sa schimbi becuri,stopuri,lampi,piese simple de caroserie.Poti sa verifici contacte,furtune,diferite imbinari.Poti sa retusezi diferite portiuni care sunt corodate de rugina.Daca iti place sa te murdaresti poti face o gramada de lucruri cu conditia sa ai timp si chef pt asta.
27 mai 2015, 08:34
+3
3 comentarii 4 puncte
Servisurile care nu au stand de frana nu au voie sa schimbe placute si discuri ,iar voi incurajati reparatiile in fata casei ?Asta conduce la siguranta circulatiei ? As dori sa vad cati o sa colecteze uleiul uzat si il duc inapoi la supermarketul de unde au cumparat uleiul ? Chiar stie fiecare cumparator ce ulei are nevoie motorul lui ,norme , etc? Asta era la moda prin anii 70-80 ,cand toti isi reparau singuri masinile ,foarte des pe marginea drumului.
27 mai 2015, 09:49
0
2 comentarii 0 puncte
30 lei manopera pt schimb de ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer si filtru polen, dacă le cumpăr de la ei. Pt. ce sa ma murdaresc?
27 mai 2015, 16:02
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »