Exact ...care are nevoie de mai mult spatiu plus ca nu se mai aud manelele daca masina e mare plus ca madam aia pe care o numesti tu mama in 60 fiind in dictatura mergea pe jos deci masina e complet inutila.
Pe pariu ca daca în loc de sageata APACHE care reprezinta logo-ul Pontiac, nume preluat IN MEMORIAM de la INDIANUL CHIEF PONTIAC ce a luptat în secolul 18 împotriva colonializarilor britanice, ar avea cercul alb / albastru cu cele trei litere magice nemtesti în bot, ar fi cea mai super cool, mega, tare masina prezentata vreodate pe 4t.ro :-) )))))))
O masina inedita PENTRU COLECTIONARI care stiu sa aprecieze adevarata tehnica si nu pt. prostimea ce plînge cînd alimenteza un pipetar pt. 10 € si nu-s capabili sa parcheze nici un smart fara parking asistent si rear view camera !
la americanele din acea vreme cam toate aveau probleme cu îmbinarile. oricum, pontiacul din imagine numai restaurat nu e si daca e e prost lucrat. A se vedea USA SOFERULUI, JOS are BESICI DE RUGINA. plexiglasul vitezometrului e usor îngalbenit. La o masina restaurata trebuie sa fie clar ca lacrima si nu în halul asta.
În speranta ca e "Matching numbers" i-as da cel mult 25.000 $ pe ea ca sa o pot face asa cum trebuie.
Masina e trasa în polish, facuta curat interior exterior, eventual facut motorul dar caroseria e ...... durere.
tu inseamna ca nu ai vazut o masina din 2015 sub capota ca sa vezi cum sunt cablurile aruncate.Cand spun sub capota ma refer si sub rahatul ala de capac de plastic care e pus ca sa ascunda exact ce spui tu.
Domnule draga, am vazut si conduc o frantuzeasca din 2015, e direct cu banda de izolat din fabrica pe cabluri :)).... idea e alta: cand faci un resto-mod sau o restaurare la banii astia un wire-management ar fi ideal. Si la calculator ii pui bride la firele de la sursa sa ai niste airflow si aspect, deci consider ca au lasat treaba deoparte ca erau probabil presati de timp sau nu le-a pasat. Nu sunt de acord cu dezordinea asta.
Probabil nu e perfectionist sau probabil a vrut sa imite aranjamentul din fabrica pentru a fi originala.Dupa atatia ani daca faci o restaurare e clar ca poti sa o scoti mai buna decat era cand a parasit fabrica.
Si daca te uiti în spatiul motor în ansamblu, ce vedem?
Masina are:
1 - Aer conditionat (clima)
2 - Servo directie
3 - Servo frîna
4 - Tempomat
Sa nu uitam ca vorbim de tehnica anului 1960 si nu 1990 .-) ))))
Pai e normal ca cine face permisu pe tarla în smart, la asa ceva intra în panica :-) ))))
Un oldie din asta........I'ts a man's world ! Real man's not baby's ! :-) ))))
Nu-i nici o mare branza sa te descurci cu o masina mai mare in trafic. Personal dupa ce am invatat sa conduc camioane, vad masinile mici ca skateboard-uri, indiferent cat de mari vi se par fata de turismele moderne.
Problema e alta, subliniata de Clarkson cand umbla cu un Mercedes 600 prin Londra (600-le e un pic mai scurta ca asta), intr-un oras aglomerat te dai de ceasul mortii sa ii gasesti loc de parcare, nu se lasa loc de parcare pt o masina de 5.5 metri. Comparativ un A6 are 5 metri. Latimea de 2 metri de asemenea nu ajuta... (o masina normala are 1.7-1.8)
Americanele în general au o directie foarte sensibila, foarte directa. Cu alte cuvinte nu trebuie sa întorci prea mult de volan pt. a schimba directia si în afara de asta se conduc extrem de usor. Volanul îl duci cu doua degete indiferent de viteza sau chiar daca stai pe loc. De parcat, se parcheaza foarte usor chiar daca e asa mare deoarece n-ai atîtea unghiuri moarte ca la masinile actuale unde în spate practic nu mai vezi nimic si fara rear cam esti fiu ploii iar botul cu toate ca e scurt, datorita curburilor trebuie sa-i deduci extremitatile.
Problema gasitului unui loc de parcare la o masina de peste 5 metri în Europa e normal. La americani, marcajele locurilor de parcare sînt neschimbate din anii 50 si foarte mari, gîndite pt. astfel de masini (7 x 3 metri cel putin) comparativ cu europa unde sînt valabile alte dimensiuni (5 x 2 metri) si cine cumpara asa ceva în Europa, trebuie sa-i fie clar ca va avea probleme cu parcatul, peste tot unde pune piciorul (pardon... roata), indiferent daca e Londra, Bucuresti, Berlin, Amsterdam, Paris etc.
PS
Nu fiecare e sofer profesionist si are categoria "C" pt. camioane. Totusi se descurca cu astfel de masini foarte bine deoarece au facut la vremea lor o scoala de soferi asa cum trebuie si au un anume grad de experienta în domeniu.
E o masina de colectie , se scoate din garaj doar la evenimente . Este foarte frumoasa , restaurarea ei s-a facut cu componente din vremea ei .. altfel puteau sa-i puna un alt motor mai performant ca si o alta transmisie , deasemenea mai performanta . Pentru colectionarii , care sa-i numim puristi , acestia considera o restaurare facuta doar cu materialele din vremea productiei - vezi emisiunea Graveyard Carz . Deasemenea daca urmariti Count's Custom veti vedea ca masinile nu sunt chiar perfecte , la alinierile panourilor , cabluri cu camasi nu tocmai noi, am senzatia ca se urmareste numai efectul de woow , vopsea si jenti stralucitoare , sunet grav la evacuare si cam atat . Ma rog , parere personala .
9
Exact!
Este masina restaurata tipic american si nu corespunde pretentiilor europene, facuta sa sara banul si cam atît.
Îmbinarile fetelor se poate face perfect si o restaurare cu piese originale fara probleme dar americani nu vor deoarece vor sa pastreze asa numita "PATIMA" a vremii ceea ce e o tîmpenie existenta numai în capul lor. Referitor la motor si transmisie, aia trebuie sa ramîna originala chiar si la europenii pretentiosi deoarece se mentine valoarea. Un motor, o transmisie de schimb si ti-a cazut valoarea cu cel putin 50%. Nu numai în SUA ci si în europa, ultimul cuvînt îl are de spus acel magic "Matching numbers", numar identic caroserie / motor / transmisie. Deci se prefera o reparatie capitala a motorului original si restul de acareturi.
Elementele cromate, se pot regalvaniza / recroma. Acolo nu e nimic de plastic ci tabla sanatoasa dar americanii îi trag un polish special, eventual îi mai da si cu lac transparent peste numai ca sa economiseasca bani si în ceea ce priveste vopsitul unei astfel de masini, nu numai ca costa cît doua europene dar si muncesti la ea de te rogi de moarte. Are enorm de multa suprafata dreapta si daca nu esti atent, nu chituiesti si slefuiesti cum trebuie sau apesi prea tare, dupa vopsire te trezesti cu valuri si o iei de la început asa ca smecherasii nostrii americani, îi trag un polish superficial si eventual îi trage un strat de protectie cu lac transparent + înca un polish cu pasta si treaba-i rezolvata. O aduci în europa, o demontezi, o sablezi sa faci treaba asa cum trebuie, o restaurare perfecta, te trezesti cu surprize de nu mai sti pe unde sa te aduni .-)
Va atasez un link - video de pe net cu o DACIA 1300 din anul 1981 cu doar 30,000 km la bord intr-o stare super buna ce este la vanzare pe site-urile de specialitate . Multumesc !
https://www.youtube.com/watch?v=D6fKTKvAPxk