De ce sa nu mergi niciodata cu sub un sfert de rezervor plin in masina? Ghidul soferului 31 August De ce sa nu mergi niciodata cu sub un sfert de rezervor plin in masina?
Toate comentariile (12):
3 comentarii 12 puncte
Ai auzit de canistra de carbon???
31 aug 2015, 16:03
+5
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
canistra de carbon are alt rol, nu de a elimina vaporii de apa. aia inmagazineaza vaporii de benzina si cand se satureaza carbonul, ecu declanseaza bsorbtia vaporilor din canistra in galeria de admisie, pentru a fi consumati.
06 ian 2016, 12:04
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Aleator pot spune ca: 1.Depunerile din benzina(gunoaie,gome) sunt mai grele si se depun pe fundul rezervorului.Remarca nu este potrivita,pentru ca orice pompa dintr-o instalatie de alimentare din lumea asta,este lipita de fundul rezervorului.Deci ori ca ai plinul,ori ca ai 3 litrii prima data pompa trage mizeria de la fund. 2.Perfect adevarat.Carburantul putin duce la uzura pompei de benzina.Cine a desfacut o pompa de benzina ,a observat ca benzina urca prin interiorul pompei(prin interiorul motorului electric) spre supapa. 3.Chestia cu vaporii de apa este perfect adevarata.Carburant putin in rezervor,evident spatiul este umplut cu aer.Aerul contine vapori de apa ce condenseaza la schimbarile de temperatura.La benzinare,problemele nu apar asa de evident.Apa in carburant,face ravagii la diesel.
31 aug 2015, 22:50
+4
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Asta cu depunerile e la mintea cocosului, am auzit si eu multe baliverne de genu. Eu unu merg numai plin-rezerva-plin-rezerva si asa mai departe.
01 sep 2015, 11:52
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Hai sa-ti spun o baliverna: In 2008 iau o masina noua diesel.Masina a mers fara probleme pana anul acesta.Din cand in cand verific functionarea pompei de amorsare(este manuala).Acum 2 luni cand strang de pompa,aceasta nu mai trage motorina.Gandul meu a fost fix la filtru.Cumpar filtru il schimb,cand sa amorsez pauza,nu mai venea motorina decat foarte greu. Desfac instalatia de tur,cuplez pompa electrica(cea cu care scot uleiul pe la joja) si trag motorina.La un moment dat a plecat din rezervor cateva cocoloase de parafina neagra,urata ce infunda traseul.Dupa ce am tras toata motorina,am cuplat instalatia si totul functioneaza perfect. Masina a mers numai cu motorina premium de la pompa,in fiecare zi de luni se face plinul. Asta este cu depunerile :)) Carburantul romanesc este foarte prost si cu multe impuritati !
01 sep 2015, 13:56
+2
26 comentarii 50 puncte
Eu incerc sa raman peste sfert pentru ca nu se stie ce se intampla si am nevoie sa ajung urgent undeva. Asta e singurul motiv si poate cel mai bun pentru care trebuie sa stai cu rezervorul peste sfert. Nu stii niciodata ce apare si cum trebuie sa mergi urgent pe undeva,si evident ca norocul nu e in favoarea celui care se grabeste,e posibil sa nu ai nici bani in acel moment si ramai in pana pe undeva.
01 sep 2015, 00:34
+3
5 comentarii 7 puncte
Am masina din 2008, niciodata n-a vazut rezervorul mai putin de jumatate, de bec nici nu mai aduc vorba, nu stiu nici ce culoare are..si nu din considerente financiare am procedat asa, ci m`am informat, fiind prima masina, cum e cel mai bine de alimentat si am constatat exact unele din motivele amintite mai sus.
03 sep 2015, 11:32
+1
alexhaiducu
255 comentarii 45 puncte
vrajeala! face reclama la consum de combustibil! de ce sa ingreunezi masina sa stai cu rezervorul peste jumatate daca nu ai curse lungi de facut!??? si daca stai la un minim de 200 km ramasi de facut nu are nici o treaba! ca doar bagi 10-20 de litri mai des ,deci faci depresurizare! acum apar fel si fel de indicatii care mai de care mai hazardate sau penibile
07 sep 2015, 19:32
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
pentru apa din benzina, incearca alcool etilic 98%. alcoolul e singura substanta "agreeata" de motor si care se amesteca atat cu apa cat si cu benzina. baga 1-2 litrii de alcool la un plin de benzina daca suspectezi ca ai apa in rezervor. personal, in 14 ani n-am observat probleme la pompele de benzina ale masinilor si nici sa moara motorul ca a tras pompa apa n-am patit. si nu umblu cu plinul facut, in genral prefer sa alimentez jumatate de rezervor, pe considerentul ca destul am eu 10% din masa masinii, nu tre' s acar si 30 de litrii de benzina dupa mine, cand e plin de benzinarii la toate colturile.
10 sep 2015, 22:44
+2
4 comentarii 2 puncte
Oare cat de tampit poti sa fii sa declari ca : " ...desi masina a consumat doar 5 din acestia, in rezervor ti-au mai ramas doar 3 litri ... " sau " ...Cu cat in rezervor ai mai putin carburant, cu atat se acumuleaza mai multi vapori... " ??? Din aceasta cauza avem 3 categorii : 1. Posesori de permis auto - au masina , au permis , dar habar nu au de caracteristicile masinii . Singurul " element " vital functionarii masinii fiind combustibilul , in rest nu prea stiu ei prea multe . 2. Soferii - astia chiar stiu despre ce este vorba ...
05 ian 2016, 22:41
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
aia cu vaporii nu-I chiar tampenie. cu cat volumul lasat liber de combustibil in rezervor e mai mare, cu atat intr-adevar vaporii sunt mai multi, pt ca se creeaza o mica depresiune in rezervor, lucru ce ajuta la formarea vaporilor. fizica elementara, pana la urma. orice lichid fierbe mai usor la presiune scazuta si mai greu la presiune ridicata, de aia cu cat e rezervorul mai plin, sunt mai putini vapori o data pt ca locul liber e mai mic, a doua ca odata saturat spatial cu vapori, creste presiunea si aerul ramas nu mai poate absorbi alti vapori. mergand mai departe, cand ai putin combustibili si mai multi vapori, la deschiderea busonului intra aer in rezervor (cu vapori de apa in el), fapt ceduce la desaturarea amestecului de vapori, cea ce permite acumulara de mai multi vapori. la un moment dat, acei vapoi de apa vor condesa si vor ajunge pe fundul rezervorului. cum benzina se evapora mult mai repede decat apa, tot mai multa apa va ajunge pe fundul rezervorului, moment in care doar alcoolul pur te mai salveaza, cum ziceam cateva posture mai sus.
06 ian 2016, 12:01
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »