Versiunile astea de mertane au ZERO tratament împotriva ruginii. Ca sa-i schimbi caroseria, costa cît nu face iar valoarea masinii e si ea Zero. El a tras de ea ca sa bata recordul de km rulati si nu sa arate bine.
Pt. marea majoritate, masina nu este copilul iubit al familiei ci o unealta de deplasare, un consumabil.
În ceea ce priveste "putregaiul", scuze dar pe strazi circula specimene mult mai jalnice chit ca sînt din producti mai recente .-)
Am inteles, deci daca nu vine din fabrica cu tot ce ii trebuie nu ai de ce sa te implici ca sa fie totul ok...
Buna logica n-am ce zice.
Mergand pe principiul asta, te nasti chior dar nici ochelari nu ai de ce sa pui ca doar din " fabricatie" e defectul. Prezumtiv, iti iei permisul de conducere asa si cand te infigi in copac dai vina pe ghinion si eventual ceva barbos omniscient si omniprezent care a facut o gluma de moment.
peste tot sunt cazaturi in trafic. Unele mai mari si altele mai mici. Mizeriile prabusite de pe la noi vin de prin vestul uniunii acolo unde imposibilitatea obtinerii MOT/ITP a dus la eliminarea lor din circulatie.
Acum 2 ani m-am dus sa iau un SAAB 9000 ptr piese. Nu mai voiam sa dau comanda de piese prin vecinii nostrii maghiari cu al lor 27% TVA. Doar ptr ca masina luata a fost intr-o stare f buna dpdv tehnic si estetic am putut alege cate ceva. Altfel, daca arata ca a lui nenea din imagini, nu apucam nici sa o dau jos de pe platforma. Si era si mai tanara si ami bine intretinuta. Si tot nu era ok ptr condus.
Inchipuieti ce pericol e asta pe sosele...
Rugina de pe caroserie nu indica neaparat faptul ca respectivul auto nu corespunde d.p.d.v.tehnic.Cred totusi ca in Norvegia rugina este ceva des intalnit la automobilele mai vechi.Nu cred ca a obtinut pe nedrept verificarea tehnica in aceasta tara...Oricum articolul este despre legatura dintre sofer si masina sa,despre fiabilitatea unui Mercedes vintage,nu despre masinile vechi care intra la noi in tara....Si apropo de ,,copac",probabil ti-ai dorii mult sa te aflii in masina asta in eventualitatea unui accident(Doamne fereste!!!)decat intr-un logan sau vreo cutie de conserve de asta mai noua....eu asa cred
Sunt partial de acord cu tine. Daca ai un punct micut de tot de rugina nu am ce sa zic si cel mai probabil chiar si eu am unul pe undeva pe vreo aripa dar nu l-am vazut inca dar cand ai o aripa mancata si curge rugina pe langa manerul portierei atunci e clar o problema pe undeva. Nu crezi?
Apoi, faptul ca sunt cateva urme de rugina in multe tari din UE duce automat la pierderea dreptului de circulatie. Nu in toate cazurile dar de multe ori este o chestiune de perspectiva. Trebuie sa gandesti analitic totusi desi stiu ca e greu. O batranica ca asta atinge inimioara (mai mult ca sunetul unui V8 american un big block ca sa se ridice parul de pe ceafa:)) ) dar asta nu inseamna ca este ok ptr circulatie in stadiul actual. Eu , cel putin, nu i-as da ITP la cum arata.
Si nu, nu prefer sa fiu in asa ceva cand tasneste copacul in mijlocul drumului. Celebra rezistenta structurala / rigiditate, care uneori te salveaza si de alte ori te omoara, nu cred ca mai sta in cifrele producatorului dupa atatia ani si atatia km. Altfel spus, exista ceva numit ¨ ¨oboseala materialului" care se instaleaza odata cu timpul si este accentuata de solicitarile din timpul mersului sau climatice. Intr-o situatie cu caracter inevitabil as prefera intr-una noua dar mai ok ar fi sa nu sara pomul ala deloc in mijlocul drumului.
@ Cristian@2,3T
Nu înteleg de ce nu te-ai facut filozof ?
Daca pt. tine ÎN ROMÂNIA, masina este COPILUL SFÎNT DIN FAMILIE, nu înseamna ca toti gîndesc la fel. Exista milioane de oameni ce trag de rablele astea pîna pica. Nici macar nu le spala darmite sa le întretina si ca sa fiu sincer, a le lui 3,5 mil. km., nu e mare filozofie. Germania e plina de taxiuri Mercedes care nu mai au mult si au acelasi rulaj.
În afara de asta, oare ti-ai pus întrebarea, oare cîti bani o fi primit asta de la Mercedes ca sa faca reclama cu rabla lui, exact acum cînd a pornit IAA în Frankfurt si scandalul VW în SUA - Înselaciunea de noxe deoarece artcolul asta "face runda" în mai multe limbi pe diferite portale Auto world wide? :-) ))))
PS
Ma bucur ca înca mai exista oameni ce cred în mos craciun +.........GOGOSI :-) )))
Am vrut eu sa ma fac filosof dar, din greseala, am nimerit mecanic. M-am ratacit in mlastina studiilor si ratacit am ramas. Acum e prea tarziu ca sa mai fac ceva in privinta asta.
Dar ideea mea nu era ca mosulica trebuia sa o tina ca pe icoana ci doar sa aibe grija de ea cum ar trebui. Nimeni nu imi poate spune ca s-a culcat mosul intr-o seara cu masina "tipla" si dimineata cand s-a trezit era rugina inflorita in draci pe ea. E clar ca nu i-a pasat deloc de ea altfel ar fi facut ceva in privinta caroseriei.
Vad ca multi nu prin ideea mea si asta ptr ca romanul nu e invatat sa isi ingrijeasca masina. El a injurat pe rupte cand i s-a impus sa isi ia anvelope de iarna ca sa nu mai sara ca dobitocul in prapastie ptr ca se duce sanie cu all season la 3 cm de zapada. Tot el a facut si tot posibilul sa isi fure craca de sub picioare prin sustinerea idustriei de piese contrafacute.
Cultul masinii e la mare pret in tara noastra dar nu si cultul ingrijirii acestora. Se spuen ca suntem prea saraci ptr a cumpara piese scumpe, de la producatori, de calitate. Pai in loc sa iti iei Focus mai bine iti luai Logan si aveai bani sa schimbi si una si alta cand se strica. Sau poate ca 1,9TDI nemtesc care ucide cate o turbina la 300-400 k km nu e cea mai buna alegere daca sti ca masina vine din DE si are deja vreo 400 k km in bord. Dar cine se mai lauda apoi cu masina? Cine sa mai rada de "fraierul" care isi ia Logan nou si nu rupe bugetul familiei cand are o problema? Proate sunt din moment ce majoritatea intra in componenta flotelor companiilor care, stim cu totii, le place sa piarda banii pe reparatiile auto.
Revenind la mosul atomic cu al sau cazan cu jdemilioane de km, e posibil sa fie km reali, sa ii fi facut pe bune insa nu poti sa te increzi in spusele lui pana nu se face si o analiza tehnica. Cine pune botul fara o analiza tehnica e naiv. Este convenabil ales momentul promovarii lui chiar in momentul crizei VW si am putea specula ca este mana competitorilor la mijloc. D
Valoarea conform pretului de lista vs. km rulati e Zero. .-)
Daca ar fi s-o vînda, chit ca e functional, primeste eventual pretul de fier vechi la kg. :-)
5 € / tona de F.V. :-) la greutatea ei, eventual...... 15 € :-)
Atunci am inteles eu gresit comentariul tau si imi cer scuze :).
Eu am luat 100EUR pe un W124, drept ca nu avea rugina ca la exemplarul din imagine.
Este totusi admirabil faptul ca a mers 3,4mil km.
Passatul meu din 2004 se apropie de 300,000 si au intrat deja vreo doua W124 (ca si cost repratii/pret) in el.
Articolul asta ma face sa imi fie dor de vechiul meu 'doi treizeci' :)
Daca si Passatul b5.5 din 2004 la 300.000km are nevoie de reparatii scumpe, atunci ce sa mai zic de passat-ul 2.0tdi ?
Masina ce o ai acuma e una din ultimele generatii de masini durabile.
300.000km nu-s multi deloc. Am mers cu loganuri cu 4 sau 500.000km si se tineau inca bine pe drum (taxi) si a existat un mcv in romania cu peste 600.000km in care nu s-au investit bani. Cautati pe internet ca gasiti.
Daca passatul tau incepe sa aibe rugina, ce sa zic de logan care dupa 2 ani incepe sa aibe "flori" pe la aripi ?
Alea 3,5 mil. km sînt foarte trase de par. .-)
Eu cel putin nu-l cred. De ce? Simplu !
Citeste ce i-am scris lui Cristian@2,3T
Asa ca chiestie:
Hai sa luam o Dacia 1300 de pe marginea drumului, îi tragem o spalare, dam cu ceva acid pe la zonele ruginite sa arate si mai rau (RATED), aruncam o galeata de ulei uzat + mizerie pe motor, lasam mizeria sa scurga si îi facem ulterior poze ce le mai editam Putin în PHOTOSHOP sa apara mai credul, punem bormasina pe cablul de kilomitraj si în cîteva ore de lucru avem dacia 1300 cu 3,5 milioane km rulati :-) )))))))
PS
Se pune întrebarea, UNDE sînt DOVEZILE pt. cei 3,5 mil. km rulati?
O Masina MIZERABILA si NEÎNGRIJITA nu sînt nici o dovada.
Nici macar cel Putin poze cu kilometrajul nu se vad.
TRAIASCA MOS CRACIUN si cei ce CRED în el (si nu numai) :-) )))
Nu mai pot edita, nu stiu de ce. Egal. Acum vreo 2 ani cand umblam sa imi iau 'vechitura', fiind mai convins ca niciodata de superioritatea fierului asupra plasticului (plus ca atunci nu se prea punea problema de consum ), am gasit destul destul de multe exemplate de W124, majoritatea insa fiind 230E (Motor ff uzual pe modelul respectiv) care, in ciuda varstei (fabricatie final anii 80 inceput anii 90) aveam vacsu' original in spate impecabila. Langa unul stiu ca m-am invartit vreo 3 saptamani (Rosenheim), si nu am putut sa ma decid. Am cautat zgarieturi, urme de re-vopsire, etc. Nimic.
Prin anul de gratie domini 2005 :) am avut o Cobra-
Ambele masini au oreputatie proasta legata de tratamentul anti coroziune. Daca luasem Cobra cu un picior in groapa, nu am avut Probleme sa gasesc aripi, portiere (atentie : din dezmebrari) in stare ffff buna. Semn ca nu toate W123 erau prost concepute sau fabricate la capitol anticoroziune. Idem si W124 care, in ciuda vartstei, avea puncte superficiale de rugina pe aripa fata, capat prag spate. Au aparut din prostia mea, ca sa fiu sincer.
Passat 2004 : deja da semne de rugina la portiere, balamale, etc.
Cred ca tine ff mult si de cum este intretinuta Masina, spalata, ceruita, etc.
Are sa o vanda cand atinge 4 milioane km, in romania, revopsita, la 110k km, nu bate, nu trancane, impecabila, condusa de un batranel, singurul proprietar, km reali...
Cunosc caz concret ,un amic are Mercedes w201 190E 1988 peste 1 million de kilometri .Masina inca este in mintile ei ,nu da semen de oboseala. Atunci se faceau masini din ce trebuie acum se fac masini din plastic..
1. Maşina are motor 300D (nu TD) cu cutie automată şi a fost condusă de proverbialul moşuleţ care mergea duminica şi în restul zilelor săptămânii. Adică nu a fost niciodată alergată, nu a făcut curse etc
2. Rugina se datorează faptului că a fost ţinută şi folosită zilnic într-unul din cele mai ploioase climate din Europa, cel al regiunii Bergen, parcată tot timpul afară, fără garaj. Probabil dacă ar fi fost ceva mai îngrijită, polishată, ar fi ruginit mai greu.
In Norvegia, multe masini sunt afectate de rugina din cauza salinitatii apei/aerului. La ce drumuri au, la cum se circula, orice masina poate rezista mai mult. Regulile de circulatie impuse acolo si condusul muuuuult mai prudent fac ca conglomeratul de fier sa aiba viata mai lunga. Tabla, da...e atacata puternic...cu niste tratamente, se pot reduce si la ea coroziunile.
SUPERB! O MASINA EROU! Cu toate astea, il rog din suflet pe mosneagul simpatic sa faca un efort financiar si sa vopseasca masina! Nu de alta, dar o asa bijuterie MERITA INTRETINUTA LA NESFARSIT!
MAsini mai bune cele vechi , nu ca mizeriile care se fabrica in ziua de azi care nu tin deloc se strica imediat fara sa le faci ceva adica sa dai cu ele in gropi sau sa mergi sportiv ca descreiratul daca le tii in mers normal , mers protejat sa nu cumva sa se strice tot se strica . Nu se mai pot numi masini din pacate ce se fabrica azi ci obiecte de luat banii la fraieri prin reparatii .
Cate rable din astea nu sunt pe strazile Romaniei,vandute de bisnitari cu 150-200.000 km rulati .......
Am vazut in 2011 in DE la un "handler",o Skoda Octavia 1,9 tdi din 2008 cu 700.000 km rulati.Masina perfecta,volan nou,pedale noi,interior perfect,numai ca era servisata la reprezentanta cu istoric.Toti bisnitarii fugeau de ea.Pana la urma s-a gasit unul sa o ia si sa o "chiureteze" la 100.000.Probabil acum vreun fraier de roman este foarte incantat de cadavru.
Se pot face km foarte multi in afara tarii.O medie de 500-700 km/zi este frecventa pentru taxiuri.
Referitor la articol,mercedes a facut istorie la capitolul fiabilitate.Nu este nici o noutate.Cine detine mercedes stie lucrurile astea !
Orice masina de care ai grija, poate rezista f multi km fara intereventii capitale. Problema este ca romanii sunt obisnuiti cu masini rupte in doua... pentru ca alea sunt mai ieftine ca pret la mana a doua. Sa fiti convinsi ca daca nenea cu Mertanu nu avea grija de masina, gen ii schimba filtrele si uleiul cand avea chef sau ii dadea forja zilnic, nu mai apuca in veci km astia. Mie nu mi se pare ceva imposibil. Sa nu uitam ca masina cu cei mai mult km este un Volvo P1800 din anii '60 si are peste 4 500 000 de km.