Vine iarna: ai de gand sa-ti dotezi masina cu anvelope de iarna? Ghidul soferului 2 Octombrie Vine iarna: ai de gand sa-ti dotezi masina cu anvelope de iarna?
Toate comentariile (21):
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Eu pun opincile de iarna dar oare se va face ceva deszapezire? Contractele de pe SEAP initiate de CNADNR ptr mentenanta pe timp de iarna a drumurilor sunt o gluma si autoritatile locale abia acum depun dosare ptr finantarea prin fonduri structurale ptr achizitia de utilitare si autospeciale. in Bucuresti doar sectorul 3 stiu ca sunt la zi cu verificarile ptr echipamentele de iarna. Restul nu stiu. Vom vedea cat de surpinsi vor fi edili... Bai, a draku iarna, cum vine ea mereu cu zapada si altele in perioada asta sa ne ia prin surprindere !!!
02 oct 2015, 17:41
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
48 comentarii 66 puncte
INTREBAREA SE PUNE ALTFEL AM DE ALES ?
03 oct 2015, 09:28
-1
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
E o ciorba reancalzita articolul asta.Anvelopele de iarna sunt de fapt niste anvelope cu compozitie diferita care sa reziste la temperaturi joase.Iar aia 9-10 mm de carne sunt propaganda de vestiar.8 mm are anvelopa noua iar cf normelor producatorilor pt iarna sunt necesari min 4 mm iar pt vara 3 mm.Asta ca sa garanteze eficienta din parametri.Ca nu poti sa iesi din nametele aruncat de vecin e alta treaba nu e de vina anvelopa.La fel e problema si cu vechimea anvelopei.Dupa 4 ani o anvelopa trebuie schimbata chiar daca nu e uzata datorita imbatranirii vor aparea crapaturi in calea de rulare sub nivelul acoperirii de uzura care ia contact cu asfaltul.Dar...asta nu inseamna ca o anvelopa veche te transforma in terorist.Sunt balarii.Un set nou de anvelope rupe bugetul destul de mult.5 buc la min 180 lei inseamna ceva pt un salariu mediu .
03 oct 2015, 10:04
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
iuliohir
19 comentarii 41 puncte
Imi place sa vad ca sunt altii mai destepti si mai priceputi ca aia care chiar produc anvelopele. De asta, iarna se produc multe tamponari ce putea fi evitate, caci "Lasa ba ca merge si asa, ce imi trebuie mie 5 mm ? Eu sunt Gogu soferu, merge orice cauciuc " La romanasi e important cati watti are casetofonul, nu siguranta ! Pe principiul unora de mai sus, va puteti incalta iarna si cu tenisi, ce va trebuie cizme ? Ca oricum voi stiti sa mergeti in doua picioare...
05 oct 2015, 10:01
+2
180 comentarii 260 puncte
Acum cativa ani aveam un Golf II. Incaltat cu anvelope Toyo Prox. . Carne pe el, tot ce trebuie. La prima zapada ma duc si eu ca omul sa imi pun rotile de iarna. Stiu, trebuia facuta chestia asta mai devreme dar aveam masina de serviciu si Golful statea in parcare la firma. Cu rotile de iarna in portbagaj plec la service. Nu treceam de 40kmh ca pleca masina in toate partile .... . Pun rotile de iarna, echilibrate, umflate, etc. si cu alea de vara in portbagaj, merg inapoi pe acelasi drum. Urcam, si nu exagerez, cu aproape 80kmh pe unde cu rotile de vara nici cu 40 nu reuseam. Masina statea ff bine pe drum si chair daca mai dansa putin, se redresa imediat. Am proptit masina in parcare intr-un namete sa vad daca iese. A iesit. Am oprit masina in rampa, destul de accentuata. A plecat fara probleme de pe loc. Concluzia o trage fiecare. PS : prima mea iarna la volan a fost cu un Mercedes Cobra, unde gumele erau niste amintiri numai :). Si oricum de vara. Noroc ca traficul nu era atat de nebun acum. Tin minte ca niste copii tipau pe margine 'Drift, drift' cand ma chinuiam sa urc un deal, de-a latul. Ei bucurosi si eu un ud la .... ca nu voia sa mearga drept masina orice ii faceam. Si fiecare oprire la semafor sau trecere de pietoni era un cosmar. Daca nu mai pleaca ? :) PS PS : Matiz cu gume de vara. La fiecare curba ma duceam de-a latul. Noroca ca era 3 dimineata si nimeni pe drum. La aeroport era sa iau in brate cosmelia portarului. Unde mai pui un sant din care numai bunul Dumnezeu m-a scos, ca daca nu aveam de ales intre sa pierd avionul si sa las masina acolo ....
05 oct 2015, 15:05
0
cosmin_69
19 comentarii 7 puncte
Anul trecut am cumparat un set de 4 anvelope Tigar noi, cu DOT martie 2014.Am mers abia o iarna cu ele si asa este, m-au ajutat in toate situatiile.Am condus super.Am dat undeva la 740 lei toate 4 fiindca le luasem din iunie 2014. Parca stiam ca Tigar sunt facute sub licenta Michelin.Daca gresesc corectati-ma. Am un rand de jante de tabla care le folosesc doar iarna si alte jante de aliaj pentru anvelopele de vara. Asa ca nu mai dau jos anvelopele dupa montarea lor pe jante, iar in afara de echilibrat si verificat presiune, la o vulcanizare, nu mai pierd timpul sa le si montez la ei. Le montez acasa singur.
05 oct 2015, 18:37
0
4 comentarii -9 puncte
Frumoasa atitudinea celor de la 4tuning...ieri am pus niste comentarii in care criticam autorii articolelor, astazi au fost sterse. Traiasca cenzura si la cat mai multi cumparatori de anvelope de iarna !
05 oct 2015, 18:48
-2
alexhaiducu
255 comentarii 45 puncte
e un clan de fraieri pe 4tunning ,pupincuristi jegosi care alta treaba nu au decat sa dea negativ la com si asta duce direct la stergerea lor!zdrente ordinare!
05 oct 2015, 19:56
-2
12 comentarii 9 puncte
Nu stiu cum de 4tuning a omis din insiruirea producatorilor de amvelope de top de iarna pe NOKIAN, cei care le-au iventat si au multiple inovatii in aceasta directie. Oare nu au cotizat la cel care a scris articolul?
06 oct 2015, 14:22
+2
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Sunt greu de gasit de catre covrigarul de rand nestiutor de calitate si au si marele "dezavantaj" ca sunt date draku de bune si rezistente. In domeniul forestier exista doua tipuri de anvelope, Nokian si restul si asta e un lucru nemaipomenit de bun dar nu stiu multi asta si cine stie prefera sa taca, nu vrea sa strice combinatia. Ca sa ai niste Nokian bune fa un drum la vecinii nostri unguri. Ei au "alta marfa" pe rafturi si imi pare ca e ceva mai buna decat oferta din Romania.
07 oct 2015, 15:35
0
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Eu folosesc Nokian de niste 10 ani:)deci stiu ce zici.Nokian sunt anvelope de anduranta,rezistente si bine facute.Plus ca au chestia aia a lor patentata cu gradul de uzura al anvelopei vizibil pe centrul caii de rulare.Ca si calitate nu cred ca in Ungaria sunt mai altfel pt ca vin din 2 fabrici mari si late.Finlanda si Rusia.Eu am cumparat recent 2 buc 195/65/15 91 T,dot 2015 Nokian line fabricare in Finlanda.Cele de iarna sunt WR D3 produse in Rusia.Diferenta de calitate e destul de mica.Ca si pret nu stiu in alte locuri,eu am dat 220 lei pe bucata.Dar lasa-i pe "jmecheri"sa ia ce vor,daca ADAC-ul nemtesc zice ca Continental e bune:)).ia neamule Continental facut prin Albania din ce a ramas din fabrica de la Hamburg.
07 oct 2015, 17:47
0
onucku
26 comentarii 44 puncte
Eu nu inteleg nesimtirea samsarilor de anvelope sh. Vand niste rebuturi aruncate de nemti/elvetieni /austrieci s.a.m.d. la preturi exorbitante. Si fraieri sunt destui.....
08 oct 2015, 23:13
+4
29 comentarii 22 puncte
Acelasi subiect de ani de zile.... E simplu ca buna ziua : vara-anvelope de vara,iarna-anvelope de iarna . Doar nu o sa ne imbracam iarna cu 2 tricouri sa ne tina de cald ! O anvelopa poate fi folosita maxim 10 ani ! DA,10 ANI !!! Aici conteaza foarte mult spatiul de depozitare al anvelopei ( ferit de lumina,umiditate,fara diferente mari de temperatura) Anvelopele de calitate medie au uneori profilul de pana la 10 mm,anvelopele din categoria premium (Continental,Pirelli,Good Year,etc ) au profil de 8mm. " Orice anvelopa de iarna care are 'carne' mai putina de 5 mm adancime, poate fi aruncat la gunoi " este complet FALS !!!! In tari precum Austria,Germania,Elvetia iarna se folosesc ,prin LEGE , anvelope cu minimum 4 mm ( Gesetzliche Mindestprofile ) .Adica ,daca ai "norocul" sa te opreasca Polizei sa mi masoare adancimea prifilului la anvelope iarna si ai minim 4,00 mm ,nu este nici o problema ! Va salut !
11 oct 2015, 13:00
+3
alexhaiducu
255 comentarii 45 puncte
+
11 oct 2015, 13:52
0
47 comentarii 54 puncte
Anvelopele de iarnă sunt foarte utile iarna și cele de vară sunt foarte utile vara. Se poate merge (am mers) vara cu anvelope de iarnă fără mari probleme, dacă nu abuzezi de mașină. Eu cred totuși că domeniul all-season este prea puțin explorat de către producători, deoarece este mai profitabil să vândă două rânduri de anvelope. În opinia mea, există resurse tehnologice pentru inventarea anvelopei universale perfectă, doar că nu se dorește.
13 oct 2015, 15:53
0
alexwrc
43 comentarii 20 puncte
anvelopa universala perfecta ?????Sa mearga si vara si iarna si la curse si atunci cand te roaga Hamilton i-o imprumuti ptr o cursa de formula 1 (si pe urma ti-o da inapoi ca a venit zapada in romania). bai omule tu iti dai seama ce spui ?????????????????????????????????????????????????????????? dar daca imi spui ca ai mers cu anvelope de iarna vara si nu este nici o problema atunci........SUNT PROSTI DOAMNE DA MULTI !!!!!!
19 oct 2015, 23:28
+1
47 comentarii 54 puncte
In primul rand prost esti tu. Revenind la ale noastre,nu vad de ce nu ar fi posibila inventarea unei anvelope universale perfect eficienta,doar omenirea a inventat atatea lucruri mult mai complicate.
20 oct 2015, 22:21
0
alexwrc
43 comentarii 20 puncte
da si dupa ce s-a uzat o folosesti ca guma de mestecat .Pana atunci spor la mers vara cu gume de iarna(si tot eu sunt ala prost )ca sa le faci varza la 50 de grade si cand vine iarna le folosesti ca si cum nu ar avea nici o problema !!!DESTEPTULE !!!
23 oct 2015, 19:36
0
47 comentarii 54 puncte
Mă,tu ești omulețul Michelin? Bibendum mic și rău ce ești...
28 oct 2015, 00:32
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »