Puscarie pentru cei care masluiesc kilometrajul masinilor Legislatie Auto 21 Decembrie Puscarie pentru cei care masluiesc kilometrajul masinilor
Toate comentariile (28):
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
BUNA LEGE !
21 dec 2015, 12:14
+6
2947 comentarii 2978 puncte
legea e ok dar cum vrei s-o aplici? Cine sa-i controleze / depisteze si cum vrei sa ti kilometrajul în mod comparativ daca fiecare umbla la ele cum vrea?
21 dec 2015, 16:09
+2
36 comentarii 76 puncte
Daca un cumparator suspecteaza legitimitatea kilometrilor, mearge la RAR, reprezentata etc. si incearca sa afle SINGUR adevarul. Daca descopera ca sunt falsi, depunde o plangere penala la politie si politia salta vanzatorul
21 dec 2015, 17:46
+1
17 comentarii 21 puncte
ce spui tu acolo e superficial... adevarul nu il face clientul sau un vanzator de masini. trebuie trecut numarul de km intr-o baza de date a statului. dar noi abea avem baza de date la politie pentru criminali. ce mai vorbim de km la masini:))
21 dec 2015, 19:05
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Si cum...... "clientul nostru" cumpara la greu SH-uri gata manipulate de la samsarii turci de prin germania, mai faci fix p**a cu baza ta de date inclusiv lege. O lege din asta + baza de date trebuie aplicata cel putin la nivel european. Numai local, poti sa te pisi pe ea de lege ca e egala cu zero. Manipularile astea nu se fac în RO ci se fac în DE si NL asa ca poti sa te stergi la cur cu legea ta româneasca ca nu ai cum sa dovedesti manipularea atîta timp cît sînt implicate mai multe tari care nu colaboreaza între ele. samsarul român, cumpara masina în DE de ex Achen, merge în NL, de ex. la Venlo unde se face manipularea ulterior ti-o aduce în RO. Acum sa te vad cum dovedesti ca-i manipulata.
22 dec 2015, 01:16
+5
17 comentarii 21 puncte
correct. oricum astia o sa aprobe legea. ca sa zica prostii ca fac politicienii "ceva bun". cum a zis ala de mai sus... pana la urma tot ITP decide daca o masina are dreptul sa circule si sa fie inmatriculata.
22 dec 2015, 01:35
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ia descopera urmatoarea ipoteza: Nu fac nici o revizie la reprezentanta,iau capcana noua,trag de o sparg in primii doi ani si inainte sa fac primul ITP rezolv problema si o vand cu 30.000 in bord cand de fapt masina are 200.000.Schimb pedale,volan,trag o spalare chimica ca la carte,presuri noi,anvelope noi si gata. Asta este praf in ochi.Pana nu se vor obliga vanzatorii din UE sa treaca rulajul pe kaufvertrag sau pe factura nu iese nimic. Acum s-au invatat si strainii la "jmecherii",doar romanii cauta km putini. Legea teoretic este buna.Practic imposibil de aplicat ca de altfel aproape toate legile din Romania.
21 dec 2015, 18:21
+8
UzzY05
1 comentarii 0 puncte
simplu la fiecare revizie se trec km in carte , eu stau in bilbao si masina pe care am cumparat-o are km trecuti la fiecare revizie
21 dec 2015, 22:02
0
2947 comentarii 2978 puncte
Asta poti sa faci la o masina noua dar nu la un jeg de 3000 € adus din pampa nemteasca care deja a trecut prin "X" mîini. În afara de asta în momentul cînd ti-ai vîndut masina, daca ajunge pe mîna unui samsar, ala se pisa pe caietul tau de revizie, iese cu ea din tara, o manipuleaza, o înmatriculeaza în bulgaria si o vinde unui prost credul pe mobile sau autoscount. Acu dovedeste ca-i manipulata. Sti vorba aceea: - Pîna ajungi la dumnezeu, te manînca sfintii!
22 dec 2015, 01:41
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Daca iei masina direct de la proprietar neamt este posibil ca ce-i pe bord sa reflecte realitatea.Dar este greu,vei ajunge cu masina mai scumpa ca in Romania. Daca iei de la handler(nu este neamt sub nici o forma)-turc,sirian,polonez ,rus,sarb,toate natiile,ti-ai cam luat teapa. Oamenii astia au caiete service,au tot ce le trebuie sa ti-o "dea".S-au invatat iar treaba propusa de lege este EXTREM de GREU de dovedit ! Cum spunea colegul ,daca rabla a trecut prin 5 maini in ultimele luni,sa dovedesti care a umblat la rulaj,este imposibil. Azi este foarte posibil sa gasesti o masina din Romania inmatriculata in Bulgaria,cumparata de un handler in Germania,apoi vanduta tot unui fraier de roman. @MrCyberCSX-perfect punctat !
22 dec 2015, 07:21
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Daca tu înca mai ai încredere în cinstea neamtului, înseamna ca ai uitat în ce era te afli. Neamtu care e demontat de bani pîna la sînge pt. aberatile comuniste a lui merkel, a uitat de cinstea si corectitudinea lui de cîndva. Asta se duce de la sine în Olanda, manipuleaza masina si o vinde pe mobiles sau autoscount24 fraierului din Polonia, România sau Bulgaria, îl doare fix în cur si nici acolo de masina. Important sa scoata cît mai mult pe ea sa-si ia alta. Uite aici un exemplu foarte viu! Un Pontiac Firebird Trans Am GTA, prima înmatriculare în 1992, vînzatorul PARTICULAR care e AL-2-LEA POSESOR sustine ca are NUMAI 68.000 km rulati si ca nu ia mai facut TÜV (ITP) din 2007. AI TIMP SA-L CREZI? Eu NU, nici daca ma mai nasc o data :-) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=217186595&scopeId=C&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1992-12-31&makeModelVariant1.makeId=20000&makeModelVariant1.modelId=16&pageNumber=1 VREA 12.000 EURO pe ea, masina care conform listei mai valoreaza cel mult 3500 EURO. ASTA E NEAMTU CINSIT !!! :-)
22 dec 2015, 12:55
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Frate eu nu am incredere nici in mine.:)) Sa-ti spun cum a stat treaba: Am vandut masini,aduse din UE am fost bisnitar.Masluite,nemasluite asa le-am luat asa s-au dus.A trecut "pasiunea"acum multi ani. In curtea mea am luat pentru uzul personal numai masini noi.Una singura a fost SH pentru ca nu am gasit-o noua,iesise din productie in 2006 .Am luat-o in ianuarie 2008 pt. ca ar fi fost prea dificil sa astept 9 luni pana cand noul model era lansat in Ro.Este vorba de C-ul 55 amg din curte.Asta a fost singura SH luata in 2008 persona din DE,cu 162.000 km pe bord ,rulati de cand a fost cumparata(final de 2006).In aproape doi ani ala era rulajul real.Cartea de service gen timbru sec pe seria de sasiu,revizii in acceasi localitate cu domiciliul proprietarului. Cine a avut/are incredere in neamt sa mearga sa-si ia rable de acolo. Gasesti masini bune,dar numai daca ai timp si bani sa umbli in partea de nord a Germaniei ,studiind ziarele locale.Site-urile auto ?Ca si in Romania pline ochi de escroci.
22 dec 2015, 20:06
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Mie nu trebuie sa-mi spui. In fond locuiesc in DE din 1990 si stiu "ce perle" sint pe aici. A fost nasol inainte de era internetului. Acum e ..... prapad. S-a umplut de samsari turci la colt de strada si de pietele de masini gen "autokino" sa se fereasca fiecare ca dr** de tamîie ca-s numai gunoaie mai rau ca in Romania. Am fost la 48 km de mine la ESSEN în piata de masini ce se tine în "autokino" (un cinema auto în stil american dezafectat) si ce am putut sa vad acolo, cred ca nici în România nu pot vedea. Un dezastru ce nu se poate exprima în cuvinte. Cred ca acolo fiecare a doua masina e putregai manipulat cu TÜV (ITP) fals, facut pe spaga.
23 dec 2015, 00:10
+1
104 comentarii 145 puncte
Stiu ca suna a fantezie, dar pe langa o baza de date obligatorie la nivel european, s-ar putea monta un mic dispozitiv de tip GPS de inregistrare la care sa aiba acces doar anumite institutii care sa fie setat ca la orice tentativa de a te conecta la el sa inregistreze, iar orice astfel de tentativa de conectare sa se pedepseasca cu 10 ani de puscarie. Daca nu se dau pedepse mari nimeni nu o sa se sperie niciodata.
22 dec 2015, 08:41
-1
17 comentarii 21 puncte
si tu ai fii deacord sa iti monteze dispozitive pe masina? la care nu ai voie sa umblii? in cur nu ai vrea un dispozitiv? doar asa sa stie institutiile ca nu spargi vreo banca... dai banii pe o masina, ai dreptul sa ii faci ce vrei. iar daca vine un fraier care chiar mai are impresia ca mai exista passat 2001 la 150.000km sa il ajute Dumnezeu.
22 dec 2015, 09:07
+2
2947 comentarii 2978 puncte
De ce nu? Din moment ce esti cinstit si n-ai ce sa ascunzi, unde-i problema? Insitutiile n-au ce sa stie. Black Box care apartine de masina, fara sa poata fi schimbat în vreun fel, registreaza numai numarul de km rulati si sînt citibili cu tester fara a putea fi resetati în vreun fel si fara sa transmita date în neantul www.
22 dec 2015, 12:58
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ce spui tu se numeste BLACK BOX, ceva asemanator ca la avioane. da ! Ar fi posibil dar ce producator auto o face. hai sa luam ca exemplu Germania. Sa zicem ca BMW, Mercedes, grupul VAG, Opel si Ford Deutschland o face ca asa vor politicienii germani dar ce facem cu restul ce nu se produce în Germania? Astia se pisa pe legea ta ca nu e valabila în tara lor. Fac eventual obligati la masinile ce se exporta în Germania si uite asa ajungem sa ne învîrtim ca un coi într-o caldare ca fara o lege internationala LA UNISON, nu facem nimic. Singurul lucru ce se întîmpla, iarasi tu ca posesor de masina esti scuturat de bani pt. o lege ce nu functioneaza.
22 dec 2015, 12:41
+1
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Legea e buna doar pt cei care se chinuie sa o respecte.Pt samsari e zero barat.Nu romanii au inventat masluirea nr de km,e inventie "europeana".Si se practica la nivel mare.Intrati pe siteuri de profil si veti vedea ca toate masinile aduse din afara au kilometraje standard.165.000-174.000-185.000 km.Asta la masini de 2002-2004.Ptca prostia asta sa dispara legea ar trebui sa oblige fiecare institutie echivalenta RAR din fiecare tara sa comunice printr-o baza de date comuna iar RAR din fiecare tara sa primeasca nr de km parcursi de masina la fiecare inspectie tehnica.Greu deja cand nu este o armonizare legislativa in piata comuna,Fiecare tara are legi diferite privind inspectiile tehnice,nu sunt baze de date comune care sa acopere intreaga Europa.Apoi,asa cum se poate fura legal prin soft,tot asa se poate introduce un soft de protectie intern al masinii care sa blocheze manipularea nr de km.Ce ***** emisiile se puteau opri din soft.:)).Dar pt cumparatorul normal e mai simplu.Face o medie,o masina in utilizare normala,familiala sau domestica merge in medie 20.000 km pe an.2002-2015 sunt 13 ani ori 20.000 frumoasa suma de minimum 260.000 km.Deci fabulosul 178.000 la o frumusete de Golf 4 din 2002 macane grav.:).Iar cand ai luat o masina de flota care bate minim 45.000 pe an mmm nasol moment..
22 dec 2015, 09:06
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
pana si la dacia poti verifica cu ce serii de calculator abs, injectie, airbag, central, a iesit masina din fabrica. ei, daca astea nu potrivesc cu ce-are masina pe ea si in cartea de service masluita nu apar inlocuiri ale respectivelor piese, clar e frauda. pana si calculatoarele de airbag rescrise pot fi depistate, chiar si masluirea kilometrajului, pana intr-un punct destul de indepartat poate fi depistat la coltul strazii, cu atat mai mult intr-o reprezentanta. dar romanul care nu cunoaste decat passat 2001 1.9tdi pompe duse (cu pluta pe apa sambetei), cu 130de cai viteji si cu 130000km reali, masina de popa pensionar care mergea doar duminica dimineata la slujba, nu prea vede dincolo de imaginatia lui, iar cine-i spune ca o masina din 2001 care face 40000km/an n-are cum sa aiba in 2015 150000km e clar invidios pe noua lui masina retro :)
22 dec 2015, 09:21
0
2947 comentarii 2978 puncte
Problema e ca daca cumperi o masina de la particular, tu nu ai testerele necesare si nici posibilitatea de a face astfel de verificari. Posesorul eventual îti permite un test drive în prezenta lui si nu s-o bagi tu incognito în vreun service s-o iei la purechiat fara ca el sa stie. Zic sa ramînem realisti. Cu un Black Box pe masina + Reader ce le poate cumpara fiecare, ar fi mai simplu. Cumpar un reader care sa coste vreo 10 EURO (ca daca am bani pt. toate prostiile am si 10 EURO pt. un Car Black Box Reader) si cînd vreau sa cumpar o masina, vînzatorul sa fie obligat prin lege sa-mi permita cuplarea readerului de Black Box pt. a citi km parcursi. E simplu ca "bunaziua" si problemele sînt rezolvate.
22 dec 2015, 13:05
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
pana si-n piata de masini din arad sau tm, sunt indivizi care accepta testarea masinii in service. uite, vecinul meu de exemplu si-a luat acum 4 ani un alfa 147 cu 230000km pe bord. s-a dusa la reprezentanta, diagnoza, etc, hopa: 510000km pe calculatorul de injectie. dsperat, ce sa faca, ca-i teapa, vanzatorul zice ca nu, ca masina n-are kilometrii aia. dupa ce au verificat abs-ul, din nou 200000km. la care vanzatorul zice, bah, io am avut o problema cu motorul si-am schimbat calculatorul, cu unul luat de pe ebay. in cartea masinii aparea reprogramare calculator injectie in service, dar nu inlocuire. deja al ***** de probabil ca masina sa aibe real 200000km. ma gandesc ca un tip care isi ia in 2006 un 147 cu motor de 2 litrii benzina, nu se apuca sa faca taxi sau transport international de persoane ca sa faca 510000km in 5 ani. daca neamtul nu accepta pentru 50 ron (10 euro) o verificare de-asta in care daca e cinstita masina, el isi ia cateva mii de euro pe masina, sa fie sanatos si sa si-o tina. dar cum ziceam, dizale de 100000km in 15 ani e visul romanului si turcul ii vinde asa ceva. nu-i prost cine cere, ci ala care da...
23 dec 2015, 11:20
0
2947 comentarii 2978 puncte
Bineînteles ca sînt oameni care accepta. N-am spus ca toti neaga dar cei ce accepta devin tot mai putini deoarece între timp nu le mai pasa. Nu cumperi tu, cumpara altul. Un prost se gaseste întotdeauna. Nu stiu cum e în România dar de cînd cu era internetului, s-a umplut lumea de sarlatani de tot felul. Închipuieti ca e si plin de prosti care platesc aconturi prin WESTERN UNION unui necunoscut pt. a rezerva o masina pe care o vad numai în poze. Ca ramîn nu numai fara bani dar si fara masina, ca trag o teapa de toata frumusetia, cred ca e clar, nu?! Ei bine, exact asa cum e plin de astfel de prosti creduli, e si plin de prosti creduli care nu verifica ce cumpara. Treziti la realitate sînt abea atunci cînd merg cu masinile la TÜV (ITP) si verificatorul îi informeaza ca poseda un putregai inapt pt. a mai circula cu el pe drumul public dar atunci e de regula prea tîrziu si ca sa nu fie complet în pierdere, apeleaza la samsariii turci si astia sînt prieteni buni cu samsarii din România si Bulgaria iar ce nu merge aici, aterizeaza în Africa si uite asa, se creeaza un lanz interminabil de afeceri dubioase. Pt. a stopa chiestiile astea e nevoie de o lege internationala + echipament de control. Fara astea, restul e...... barbologeala de adormit bebelusi fara sens si sanse de reusita.
24 dec 2015, 02:41
+1
37 comentarii 65 puncte
Am fost personal cu un prieten sa cumpere o masina si vanzatorul a acceptat sa ii fie dusa masina la mecanic sa fie controlata (in prezenta lui). Daca omul nu are nimic de ascuns si ii dai cat cere, nu ar trebui sa fie vreo problema.
26 dec 2015, 23:12
+1
281 comentarii 304 puncte
Mi se pare si normal , dar cum suntem in tara nimanui nu o sa se aplice niciodata
28 dec 2015, 12:56
0
2947 comentarii 2978 puncte
Indiferent în ce tara te aflii, indiferent ce legi se aplica sau nu, tu ca client trebuie sa ti ochii deschisi. Vorba aceea, "sa vedem si cealalta parte a medaliei". Clientul care doreste sa-si cumpere o masina SH trebuie sa stie ce vrea si în afara de asta, sa fim sinceri, sîntem în era internetului si cine nu are habar cum sa verifice o masina, are suficiente posibilitati de a se documenta, indiferent daca în forumuri sau workshop-uri prin youtube. Din pacate, clientul vrea totul ieftin (daca se poate gratis) si în loc sa se documenteze de asa natura încît sa nu ia o teapa din asta, prefera sa-si piarda timpul publicîndusi aburelile cerebrale pe facebook sau s-o vada pe piti cum se prosteste pe you tube, dar, cînd o musca da vina pe altii în loc sa-si vada propria prostie si sa-si recunoasca propriile greseli. Indiferent de legi, fiinta umana e dotat cu un cap ca sa gîndeasca si nu sa-l foloseasca numai pe post de capac ca sa nu-l ploua în gît !
29 dec 2015, 11:15
+1
2 comentarii 0 puncte
Foarte usor se poate rezolva, serviciul de inmatriculari sa solicite pe contractul de vanzare sau pe factura sa fie mentionati nr. de km. Ca sa stie toata lumea, in Germania pe orice contract de vanzare sau factura, vanzatorul neamt trece km la bord ai masinii.
04 ian 2016, 11:25
0
bmwgangster
38 comentarii 7 puncte
Eu locuesc in Belgia , aici au o baza de date unde se tine cont de km masinilor, ar fi tare bine sa se ia masuri si in Romania,ca doar nu traim un bananieri....
04 ian 2016, 14:58
+1
18 comentarii 15 puncte
Daca nu ma insel, de vreo 2 ani in Romania la identificarea facuta la RAR (cand schimbi proprietarul) si la itp se iau km din bord, asa ca un istoric de 2 ani exista in actele institutiei. Asa ca un punct de plecare ar fi ... dar ce ne facem in situatia in care o masina se vinde trecand pe la 2,3,4 intermediari (fara a fi inmatriculata, doar luata in Financiar) cum dovedesti care a masluit km ?!? 😂
05 ian 2016, 01:19
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »