Adio taximetristi nesimtiti? Putin probabil, dar de acum legea se schimba Legislatie Auto 28 Ianuarie Adio taximetristi nesimtiti? Putin probabil, dar de acum legea se schimba
Toate comentariile (15):
84 comentarii 198 puncte
1. Nu taximetristul trebuie să aibă cel puţin liceul, ci managerul firmei de taxi. 2. Pentru fiecare taximetrist cinstit şi civilizat exista circa 50 de taximetrişti cocalari, jegoşi şi nespălaţi dintr-un motiv foarte simplu: după muşcătura crizei, când scăzuse tariful la 1,19 lei/km, oamenii cinstiţi au fugit din branşa asta, unde nu se mai putea scoate un venit decent, şi în locul lor au intrat toţi ţiganii.
28 ian 2016, 11:15
+8
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Astea sunt vrajeli. Taximetristii n-or sa fie niciodata civilizati sau pusi in legalitate. Nu au contracte de munca si nici n-ar fi in stare sa aiba, nu au asigurari ok, atestatul ala de taximetrist il iei prin simpla prezenta, testarea psihologica se face imaginar ca niciun taximetrist nu calca un cabinet autorizat ptr asa ceva. Masinile lor sunt in proportie de 60% niste cazaturi nenorocite cu probleme grave de siguranta rutiera. Tariful desi e decent nu aduce profit de 500% pe zi deci nu renteaza sa faci investitii cu un plan de investitii pe ami multi ani, sa zicem 5-10 ani, ca oricum se inchide sandramaua in 2-3 ani. Se sta la marginea drumului sau prin intersectii ptr ca patronii, niste cretini de altfel, nu investesc niciun leu in terenuri si baze locale. Nu le pasa, ei vor sa li se aduca banul si cam atat, ii doare-n colon de viitorul companiei pe care o conduce. N-am vazut niciun patron de firma de taxi sa cumpere un rahat de 50 mp in cateva zone ale Capitalei ptr a face o micro-baza din care sa plece masinile spre comenzi. Sa ii puna aluia la dispozitie un aspirator, ceva de spalat masina, un loc de alimentare si un loc de stationare. Astea costa. Si costul asta ar insemna cresterea tarifului. Dar odata cu cresterea tarifului ar insemna si o imbunatatire a conditiilor de transport ceea ce inseamna alte investitii. Cam multe investitii.... si unde mai e profitul???
28 ian 2016, 11:32
0
2 comentarii 2 puncte
Prietene, nu stiu de pe ce planeta vii, dar sa stii ca esti total deplasat 1. Nu au contracte de munca si nici n-ar fi in stare sa aiba. -Au contracte de munca, pe 2-4 ore pt ca "domnu patron" nu doreste mai mult sau sau chiar 8 ore cei mai norocosi 2. Atestatul ala de taximetrist il iei prin simpla prezenta. -Aici ai dreptate 3.T estarea psihologica se face imaginar ca niciun taximetrist nu calca un cabinet autorizat ptr asa ceva. -Nu calca pentru ca autoritatile nu o cer 4.Masinile lor sunt in proportie de 60% niste cazaturi nenorocite cu probleme grave de siguranta rutiera. -Nu toate, la un tarif de ruinare 1,39/km nu poti avea pretentii de masini bune, gasesti masini bune si ingrijite la un tarif ceva mai mare 3,5 lei/km 5. Tariful desi e decent nu aduce profit de 500% pe zi deci nu renteaza sa faci investitii cu un plan de investitii pe ami multi ani, sa zicem 5-10 ani, ca oricum se inchide sandramaua in 2-3 ani. -Cum ai ajuns tu la idea ca tariful e decent? poate pentru clientul si despre ce investitii vorbesti tu acolo? 6. Se sta la marginea drumului sau prin intersectii ptr ca patronii, niste cretini de altfel, nu investesc niciun leu in terenuri si baze locale. -Se sta la marginea drumului pentru ca desi platesc taxe catre autoritatile locale acestea nu amenajeaza statii de taxi asa cum obliga legea si contractul de gestiune-delegat intocmit atunci cand sau eliberat autorizatiile de taxi. -Despre ce terenuri si baze vorbesti acolo?
28 ian 2016, 21:53
+1
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Facem o vizita la ITM Bucuresti impreuna sa verificam cati taximetristi au inregistrate contracte de munca? Eu zic ca sunt destul de putini. Doar ptr ca ai tu si inca cativa colegi nu inseamna ca au toti, de fapt, nu inseamna nimic bun dpdv legal. Ce faci tu/patronul la care lucrezi se incadreaza la economia gri si e parte integranta a evaziunii fiscale practicata in domeniu. Dar asta e alta poveste. Apoi, asta cu tariful de mizerie e cam vrajeala clasica din domeniu. 3,5 lei/km e ceva frumos, multi taximetristi ar visa la asa ceva insa competenta si profesionalismul multora nu justifica nici 1 leu/km. 3,5 ala stii foarte bine ca a fost pus ptr a masca dpdv legal japca din punctele strategice cum sunt aeroporturile si marile hoteluri. Acolo unde unul cu 1,39 e cam casapit de "vulturii" cu 3,5 si trimis inapoi la coltul intersectiei. Din cauza asta au introdus aia de la CN Aeroporturi aparatele alea de chemat taxi. Problema e ca de multe ori tot de tepari dai si la aparatele alea. Platesti o taxa ptr ca autoritatile locale sa iti faca locuri de stationare, sa ti le amenzajeze si ca sa nu iei amenda ca stai parcat pe trecerea de pietoni. Ok, adevarat, nu sunt amenajate cum ar trebui si nici semnalizate prea bine DAR nici nu am vazut un patron care sa cumpere cateva terenuri mici in care sa isi amenajeze spatii ptr curatat si stationare masini. Ptr ca la fel ca pe taximetristi ii doare-n cur. Profitul instant fara pic de investitie. Si nu ma poti contrazice ca nu ai cum desi lucrezi in domeniu. Uita-te la taxi 2000 sau Next. Cate investitii au facut desi au tariful mai mare? Iti spun eu, 0 (ZERO). Cel putin la Next gasesti numai cosciuge pe roti. Deci, despre ce vorbim? S-ar justifica un tarif putin mai mare in cazul in care dispar mai mult de jumatate dintre carutele astea d epe strazi. Si explica-mi tu cum in Ploiesti companiile de taxi au maxim 1,79 lei/km cu masini in mare parte super ok si unde nicio cursa nu prea sare de 10 lei si in Bucuresti nu se poate.
29 ian 2016, 10:56
0
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Nu ma intelege gresit, n-am nimic cu breasla asta. Am destul de multi prieteni prin diferite companii de taxi si stiu ca nu e tocmai cea mai roza meserie din lume desi din exterior cam asa pare. Putini stiu ca un taximetrist are si viata grea, ca isi plateste singur gazul care nu e subventionat de patron si ca singur isi cumpara consumabile si isi repara statia in multe cazuri. Ca mai si lucreaza cu schimbul si ca trebuie sa suporte ce a lasat in urma colegul din tura de zi/noapte. Ca daca isi ia singur licenta da la taxe/impozite si mentenanta aproximativ 60% din cat face anual. DAR, asa cum fiecare padure are uscaturile ei asa si in breasla asta care se descurca de minune sa isi expuna fix partile negative. De asta exista o parere asa nasoala despre taximetristi. Nu ptr ca ar gresi ei in trafic mai mult ca altii sau ca ar fi mai badarani decat ceilalti. Ci ptr ca pur si simplu refuza sa elimine din randurile lor pe cei "uscati".
29 ian 2016, 11:33
0
1 comentarii -1 puncte
Habar n-ai cristian...Cu ce se manca taximetria asa ca ,.ia o pauza
29 ian 2016, 07:24
-1
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
in Cluj nu stiu cum e cu taximetria dar de Bucuresti cam am o idee.
29 ian 2016, 10:39
0
ovidiu.nicolaescu.77
8 comentarii 11 puncte
Ce legatura are taximetria cu un comportament agresiv si plin de tupeu in conducere .... atunci cind la stop taxi- oricare depaseste intreaga coloana si intra in intersectie peste trecerea de pietoni sau efectueaza manevre de a intra pe banda pe care esti de genul da-te la o parte sau intru-n tine ... Majoritatea soferilor isi protejeaza masinile sa nu intre in coliziune cu asemenea "bizoni". Parerea mea ar fi ca taxiurile sa fie prevazute obligatoriu cu dispozitive de inregistrare video si audio cu GPS pe tot timpul conducerii . Copii ale inregistrarilor sa fie puse la dispozitia organelor de control ori de cite ori acest lucru este necesar .
29 ian 2016, 11:54
0
46 comentarii 125 puncte
Sunt total de acord cu aceasta propunere (care sper ca se va materializa). Intradevar este greu sa faci un ban ca si taximetrist, dar pe de alta parte, cine te-a pus sa nu inveti si sa faci altceva mai bun, ca sa nu te mai plangi ca nu castigi destul?(Vis-a-vis de ce zicea cineva cu scaderea tarifului) Daca ai ales aceasta cale de a face bani, macar sa nu mai fii plangacios si jepcar si accepta ca asta ai ales sa faci. Mi se pare normal ca taximetristul sa opreasca sa lase un client pe o banda de circulatie, nu sa stationeze in astepatrea unuia. Mi se pare normal sa te duca oriunde daca i-ai deschis usa, fara sa ceara banul inainte de cursa (de parca te duci la femei). Este normal sa aiba liceul terminat si cazierul curat, pentru ca transporti persoane, nu cartofi. Insa problema nu este doar la taximetristi in sine, ci si la compania de taximetre, unitatile emitente de permise de conducere, atestate de transport si as amai departe. Sunt foarte pornit pe ei (excludem taximetristii corecti care chiar vor sa faca un ban cinstit) deoarece ieri, viitoarea mea sotie era la un pas de a fi batuta de catre un jegos de la CRISTAXI, pe motiv ca nu a facut mai repede dreapta la un intermitent. Vi se pare normal asa ceva? Mai nou am decis ca atunci cand am nevoie sa ma deplasez fara masina personala, sa folosesc UBER, deoarece acolo intotdeauna mergi intr-o masina curata, cu un sofer civilizat care te duce oriunde ai nevoie. Chiar daca tariful este mai mare, facand calculul cursa + bacsis la taximetrist este fix cursa de UBER. Drept urmare, asa cum am spus si initial sustin aceasta lege.
28 ian 2016, 11:37
-1
neymar
423 comentarii 244 puncte
Sa ma cc pe ei ce mai meserie au . Niste hoti cu maimuta toti si nesimtiti iti taie calea fara semnlizare , cel mai nesimtit stil de condus il au . Ma mir ca au clienti ce naiba nu isi iau toti masina sa dispara tiganii astia cu taximetria lor .
28 ian 2016, 15:27
-2
29 comentarii 67 puncte
Orice amendamente sint de prisos daca legea se refera la "cei ce vor sa devina" ... Si cum sa aiba urangutanul cazier , cind un dosar se face cu buletinele pe masa ? Te trezesti cu molotovu' pe geam , sau cu sotia taiata , ori copilul batut sau mai rau ? In tara asta ordine ? NICIODATA !!!
28 ian 2016, 15:55
0
fatboy
31 comentarii 4 puncte
OK VORBIM MULT DAR NU ACTIUNE. Am condus BLACK LIMO 17 ANI ACOLO !!! In America este 2.50 DOLLARS pe1.6 km {mila} Cand 3 clients merg in aceeasi directie se da un mic discount si toti intra in aceeasi masina .{ numai daca este programat iainte sa fie singur }. Pe drumurile ale ajung la JFK airport intr o ora si 10 min la 120 de dolari faci 2 pe zi esti set !!! Dupa ce ca sant amarati si nu se poate circula NICAIERI , mai si faceti misto sa va fie rusine Se da 20% "tip"
29 ian 2016, 21:16
+1
1 comentarii 1 puncte
Adica ceeea ce vrea sa spuna cetateanul de mai sus este ca in sua este 10 lei un km si atentie de PERSOANĂĂĂ. Adica o cursa de 5 km cu 4 persoane in taxiu costă 200 de lei. Sa ma ierte dumnezeu dar la ei litrul de combustibil e mult mai ieftin ca la noi si nivelul taxelor este cu vreo 20 la suta mai putin. Daca ar fi tariful asta la noi atunci mi-as plimba clientii numai cu masini noi de 5 stele si dupa fiecare cursa as duce-o la spalat. Dar la-s căi bine si asa , dintr-o cursa de 10 lei sa-mi ramina doar 2 lei. Doi lei primesc doi lei dau, ca nu am de unde mai mult.......
30 ian 2016, 00:16
+1
fatboy
31 comentarii 4 puncte
Ma intraba lumea de ce am venit acasa ca doar aici este ACASA . NU MAI TRAITI IN 19705 , faceti ceva P.S vreo 8.5 lei mila ROCKET SCIENTIST !!!!!!!
02 feb 2016, 23:16
0
28 comentarii 44 puncte
Ar trebui ca noile reguli sa aibe in vedere si numarul de amenzi de circulatie sau deranjare a ordinii publice. Am mers cu un taximetrist care si-a luat amenda pentru ca a fortat culoarea galben a semaforului. Dupa ce a plecat politistul, a mototolit-o si a aruncat-o zicand ca mai are vreo 20-30 la fel. Deci...daca vrem sa fie taximetristi curati, apoi curati sa fie, nu doar asa, de ochii lumii.
09 feb 2016, 09:36
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »