la o masina ce are cutie automata (conduc automata de 25 de ani) este cea mai fatala greseala sa NU o ti din frîna de picior la semafor, indiferent daca o scoti din D si o pui în N sau nu. Dependent de starea carosabilului, daca esti putin în panta, masina începe sa ruleze în gol. Ca masina sa stea sigura fara a fi tinuta din frîna de servici si pusa în N trebuie sa fie carosabilul perfect orizontal. Orice masina indiferent daca aurtomata, semiautomata sau manuala DIN MOTIVE DE SIGURANTA se tine la semafor cu piciorul pe frîna. Asta se învata si în scolile de soferi ! Sa nu ti frîna de servici activa lasîn masina NESIGURA numai de dragul de a "NU DERANJA" cu stopurile pe cel din spate, este o cretinitate tipic mioritica fara nici un fel de justificare, fara nici un fel de logica. Nu exista stopuri care sa orbeasca. În fond nu sînt faruri si nici unde în lumea asta nu sta nimeni la semafor fara sa-si asigura masina cu frîna de servici. Astfel de aberatie se pare ca se practica numai în România. În rest, sa va completez articolul, o masina automata are pe lînga selectivitatile P - R- N - D are si pozitiile 1 si 2 sau 1, 2, 3, selectii cu care se pot alege treptele respective de viteza. Cînd circuli cu o automata în pante (de ex. Transfagarasan) NU MERGE PE "D" ca-ti supraîncalzesti motorul. Ramîi în "3" cît urci în panta! Cînd tragi remorca dupa tine, nu folosi treapta economica OVERDRIVE (DD - dublu D), daca cutia are aceasta selectie, ca-ti omori cutia. Intra în suprasarcina! Pozitia OVERDRIVE - DD se foloseste de regula pe autostrada la drumuri lungi, întinse, pozitie economica cu care se poate merge cu viteza mare si turatie redusa a motorului (de ex. 1500 rpm la 180 km/h)
ADAOS! Cine locuieste sau circula foarte mult în zone muntoase (dealuroase) are masina cu cutie automata si eventual mai tracteaza si remorca, e recomandabil de a atasa cutiei un RADIATOR SUPLIMENTAR DE ULEI pt. a raci astfel uleiul hidraulic al cutiei de viteze. Cu radiator suplimentar, dependent de marimea acesuia, cutia necesita 1 - 1,5 litri A.T.F. (Automatic Transmission Fluid) mai mult.
Majoritatea masinilor noi cu cutii automate au functie AutoHold. E un buton langa schimbatorul de viteze. Deci nu mai trebuie sa tii tu apasata pedala de frana ca are grija masina singura de treaba asta. Cand opresti la semafor actioneaza singura franele.
Un mic comentariu pentru cei care se urca prima oara la volanul unei masini cu cutie automata - lasati piciorul stang in pace si folositi dreptul pt. frana. Am dat masina unui amic care nu avea experienta cu asa ceva si noroc ca avea centura pusa, ca si-ar fi strambat nitel nasul...
Da ! Corect este (asa se si învata în scoala de soferi la automata), a se folosi NUMAI PICIORUL DREPT (asa cum spui si tu) iar stîngul ce se foloseste la manuala pt. ambreaj, se lasa în stînga fara activitate. Ca fiecare conduce dupa pofta inimi, e alta poveste. Sincer sa fiu, si eu folosesc INCORECT piciorul stîng pt. frîna si dreptul pe acceleratie dar eu sînt stîngaci (scriu cu mîna stînga) si nu dreptaci ca marea majoritate si am reflexe ceva mai bune cu piciorul stîng, conduc astfel de 25 de ani fara a avea evenimente sau probleme. Vara mai conduc si descult iar de accelerat, pe drumuri nationale si autostrada, accelerez din butonul de acceleratie al tempomatului fara sa ating pedala de acceleratie ca e mai confortabil (pt. lenea mea cronica) iar piciorul stîng îl las lejer sprijinit de pedala de frîna fara s-o apas. :-)