O fi, dar nu inteleg cum e aia cu schimbat din tr 5 in tr 3. Apesi ambreiaj, scoti din 5, bagi in 3 (bine, sa retrogradezi doua trepte inseamna ca tre sa ii dai, nu gluma), ridici ambreiajul ....vrei sa imi spune ca se fac toate astea in mai putin de o secunda ? Nu cred. Cel putin nu, in cazul unui sofer normal. Nu vorbim de un Pilot de curse. Sa nu uitam ca schimbarea 4-5 sau 3-4 se face mai usor decat 5-3 datorita pozitiei treptelor de viteza. Asa ca ... nu vad un impediment faptul ca dureaza in jur de e secunda schimbarea automata. Da, este perceput altfel de sofer pentru ca in timpul asta nu FACI NIMIC si ASTEPTI sa schimbe cutia. Cand schimbi tu, esti ocupat cu manevra si ti se pare ca ' merge repede'...
"Insa la parcare este obligatoriu sa tragi frana de mana, pentru ca odata ce ai oprit motorul, ambreiajul automat se decupleaza si cutia ramane in neutru." Cu tot respectul pentru autor,personal am facut drive test cu aceasta masina (sandero 1,5 dci 90 cp)si am urmarit strict acest aspect.Pot spune ca nu este nevoie de frana de mana trasa,este o aberatie.Masina retrogadeaza treptele si ramane in treapta 1 la oprire,daca maneta nu se muta din pozitia D.Opresti masina din mers la 0 km si o lasi in D inainte de oprirea motorului.In momentul in care vrei sa o pornesti,masina nu porneste in viteza,ti se semnalizeaza ca esti in D (clipeste simbolul ) si ti se indica sa calci frana si sa cuplezi N.Abia dupa aceea motorul porneste.Ca sa verific cu motorul oprit si maneta ramasa in D am incercat sa imping masina.Nu am reusit ! In rest masina se comporta destul de bine,mai bine pe manual(nu se simt golurile asa vizibil).
Cel mai ieftin Logan cu cutie manuală costă 6850 €, iar cel mai ieftin Logan cu cutie automată costă 10350 €.
De la 6850 € la 10350 € înseamnă o creștere cu peste 50% a prețului mașinii.
Dacia este singura mașină din lume al cărui preț crește cu peste 50% dacă alegi să ai cutie automată.
Un preț decent ( de plecare) ar fi 8000 € pentru un Logan cu cutie automată și aer condiționat.
Mi-a trecut prin cap să-mi iau Logan automat, dar când am văzut prețul am zis că mai bine renunț la cutia automată și, cu banii ăștia, îmi iau Duster ori Citroen C Elysee (ori mai pun puțin și-mi iau Fiat ori Peugeot ori ...altceva).
Sunt foarte dezamăgit de modul în care înțeleg cei de la Renault să comercializeze Loganul automat în România.