Motor pe GPL vs. motor electric: ce metoda de alimentare este mai buna in Romania? Ghidul soferului 4 August Motor pe GPL vs. motor electric: ce metoda de alimentare este mai buna in Romania?
Toate comentariile (8):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ca detinator de flota auto,as fi incantat sa reduc costurile per 100.000 km rulati cat mai mult. Un cunoscator in domeniul masinilor electrice,ar fi rugat sa-mi raspunda la cateva intrebari pertinente: 1.Iarna la -15 grade,care este autonomia urbana a masinii electrice ce ar trebuie sa asigure un mediu ambinat interior de +20 grade celsius ?Mai pe romaneste : Cat merge rabla cu caldura pornita ? Ori vara cu AC-ul la +38grade ? 2.Care sunt costurile reale de intretinere si reparatii la 100.000 km rulati ?Cat costa un set de acumulatori ,ce inevitabil se va distruge dupa XXXX incarcari ?Cat costa mentenanta motoarelor electrice ?Ce rulaj poate avea un motor electric,pana la inlocuire ?Intreb pentru ca,am impresia ca masinile electrice sunt construite cu motoare de curent continuu cu perii pe colectorul rotorului,nu prea fiabile.Pentru ca un motor in CC fara perii ,este o adevarata uzina de senzori Hall,un sistem electronic de comutatie al campurilor electromagnetice controlat de microprocesor,ceva foarte complex,care odata cu defectat,este extrem,extrem de costisitor ! Pana cand raspunsurile vor sosi,probabil voi continua sa folosesc GPL-ul ce imi ofera per masina un cost de cca 17 ron/100 km rulati,cca 17000 ron/100.000 km rulati,plus 5 revizii a cate 120 ron fiecare(ulei+filtre).
05 aug 2016, 17:07
+1
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Motoarele electrice sunt viitorul. Nu e doar o parere, e realitatea. Tehnologia e in plina dezvoltare, iar performantele sunt uriase. Cei care cred ca motoarele electrice nu sunt fiabile nu au habar ce spun. Un motor electric te poate tine 1.000.000 km fara sa-i schimbi absolut nimic, in cazul in care e pe curent alternativ. In cazul in care e pe curent continuu, ii schimbi periile (dar nu in primii 100.000 km) si alea sunt mai ieftine decat uleiul pe care l-ai schimba intr-un motor cu combustie interna. In rest, ai un controller, bateriile si un incarcator. Si cam atat. Cutia de viteze (daca exista) e extrem de simpla si nu se uzeaza. De fapt, inafara de baterii, nu se uzeaza mai nimic. Iar bateriile devin din ce in ce mai eficiente si mai ieftine. Asa ca mentenanta mai ieftina decat la o masina electrica nu exista. Inca o data, nu e doar o parere. La capitolul consum, motoarele electrice au eficienta energetica pe la 85% fata de cele termice care sunt pe la 15%. La mers in oras sunt extrem de eficiente, avand in vedere ca ai un consum minim de energie cand stai pe loc. Iar ca performante, ai cuplu instant. Si cuplu, nu vrajeala. Un motor Emrax 268 are 500 Nm (cam cat motorul unui Ferrari Italia) si costa 5000 de euro. Are 20 kg si nu are ce sa se strice la el. In curand, nu vor mai fi masini de serie cu motor termic capabile sa bata motoarele electrice la acceleratie. Si aici ma refer la hyper-cars cu motoare supra-alimentate. Nici nu vreau sa comentez despre GPL, ca doar idea imi provoaca greata. Iar cand citesc pe un site cu numele 4TUNING ca GPL-ul e viitorul, sincer mi se face mila de tuningul din Romania.
08 aug 2016, 19:14
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
De ce este realitatea ?Pe ce te bazezi cand afirmi cele de mai jos ?Tehnologia este intradevar in plina ascensiune,DAR costurile de mentenanta sunt din ce in ce mai mari.Noua tehnologie este bazata in mare masura pe consum.Astfel daca ti s-a stricat produsul X,este mai rentabil sa-ti iei altul nou,decat sa-l repari! Ai masina electrica,ai rulat cu ea 100.000 km si poti forma o parere pertinenta ?Sau ai auzit prin diverse locuri despre "avantaje " si "dezavantaje" ? Viitorul ce reprezinta pentru tine ?Peste 100 de ani nu este viitor pentru mine.Viitor inseamna urmatorii 5-10 ani ! Ai uitat sa-mi spui cum faci caldura iarna in masina electrica si iarna aer conditionat.Pentru ca ambele ,necesita consumuri de energie destul de mari ! Deja mai jos vorbesti prostii !Motorul masinii electrice nu poate fi pe curent alternativ,pentru ca nu am auzit sa existe acumulatori de curent alternativ.Se poate face conversia DC-AC,cu invertoare,dar orice dispozitiv mai intai consuma energie,dupa care intervine conversia.Randamentul celui mai performant invertor este de cca 90%.10% il reprezinta consumul de energie folosit la conversie ! Concluzionez ca nu poti forma pareri,daca nu ai un produs(masina electrica in cazul de fata) pe care sa il(o) folosesti ,dupa care poti scrie ! Ai vazut pe strada,ai citit,are vecinul ,parerile formate sunt subiective. As vrea sa vad o masina electrica mai ieftina decat una pe GPL.Astfel asi fi impulsionat sa le schimb pe toate !Dar sunt 100% sigur ca nu o sa apuc in viata asta !
08 aug 2016, 20:13
+1
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Doar pentru faptul ca tu nu ai auzit si ca nu stii sa folosesti Google, nu inseamna ca nu exista motoare AC. Eu am zis de Emrax. Nu sunt cele mai populare, dar exista si Siemens, Curtis, AMR, etc. Evident, informatiile pe care le ai sunt din epoca de piatra, asa ca ceea ce pentru restul lumii inseamna urmatorii 5-10 ani, pentru tine poate insemna 100. Vrei informatii despre aerul conditionat - inca o data: GOOGLE. Si gasesti detalii referitoare la consum de energie si ce mai vrei tu.
08 aug 2016, 20:27
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Citeste cu atentie ce am scris si lasa Google-ul in pace ! De acolo ai vazut reclama la masina electrica si ti s-a parut cea mai tare ?Un compresor de AC(cel mai performant la ora actuala) consuma suplimentar,undeva la 1 cp ,adica 0,735 kw.Transforma raportat la cea mai performant acumulator pe care il stii tu,sa vezi in cat timp il va descarca.Doar compresorul,fara alte echipamente,motor,etc,etc. Aaa raspunde-mi :Daca stau cu masina electrica pe loc,astept copilul de la scoala ,afara sunt 38grade la umbra,vreau racoare in masina cine antreneaza compresorul de AC la masina electrica ? Stiu mai multe decat iti inchipui !Din acest motiv am pus intrebarile de mai sus la care nu poti sa-mi dai un raspuns !Este vorba de ani de viata "inteligentule", ani pe care noi nu ii vom mai apuca.Vad ca nu ai inteles .Nu-i nimic ,am mai scris o data!Poate acum pricepi ! Vad ca ai deja 31 ani.Cu ce te ajuta,daca peste 30 ani masinile electrice vor fi populare si pe toate strazile ?Vei avea 61 ani,daca ii vei mai apuca !Mult prea mult pentru a te putea bucura de avantajele (teoretice ale masinii electrice).Crezi ca din pensia pe care o vei avea(daca va mai fi sistemul actual de pensii) ,o sa-ti permiti vreo electrica ?Sa-mi arati atunci ce iti vei permite !Parlamentar nu esti.....:)) Consulta bursele internationale,vezi ca petrolul este cea mai puternica moneda din lume.Interesele sunt prea mari pentru a se dezvolta o masina electrica competitiva cu una pe carburanti fosili ! Sa tii minte ce iti spune un roman trecut prin viata si prin prea multe scoli: Nici peste 50 de ani tehnologia electrica nu va fi fiabila,mai ales accesibila ! Nu ai vazut ca la ora actuala ,majoritatea masinilor noi,performante au cele mai mari probleme tehnice pe partea electrica ? Deja ti-am dat atentie prea mult. Sa ne arati ce electrica ai in curte !
08 aug 2016, 20:53
+1
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Stii mai multe decat imi inchipui si zici ca nu exista motoare electrice pe curent alternativ? Cum spuneam, esti in urma rau de tot. Zici ca tehnologia electrica nu va fi fiabila nici peste 50 de ani? Deschide ochii! Uita-te la evolutia vanzarilor de masini electrice. Gandeste-te ca >400000 de oameni au platit deja avansul pentru Tesla Model 3. Zi-mi un model de masina cu motor termic care sa se apropie. Mai gandeste-te ca toti marii producatori auto se orienteaza catre aceasta tehnologie. Vezi Chevy Bolt care vine in 2017. Are autonomie de >320km la o incarcare si costa 30000$. Si asta e doar inceputul. Deja a inceput bataia pe infrastructura pentru masinile electrice si sunt o gramada de bani de scos din asta. Ma amuza comentariile cu "ce iti vei permite", "pensie", etc. Doar pentru ca tu ai bani doar de GPL, nu te gandi ca toti sunt in situatia ta.
08 aug 2016, 21:14
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am spus ca exista motoare AC,doar ca sunt consumatoare de energie si sunt singurele mai fiabile.Tu chiar nu stii sa citesti ,sau te incapatanezi sa citesti printre randur?.Chevy Volt este 30.000 $ in SUA aici este cu 50% mai scump(TVA+Vama). Crezi ca nu am bani decat de GPL ?Am masina personala cu motor de V8 5,5 litri benzina ! Probabil tu nu iti vei putea permite NICIODATA un astfel de motor pe o masina inmatriculata pe numele tau ! Am flota de rable pe GPL si rad de "destepti" ca tine ! Sa vad bataia in Romania pe masinile electrice !
08 aug 2016, 22:14
+2
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Cred ca tu nu stii sa citesti. Eu zic de Bolt, tu te legi de Volt. Tu te lauzi cu 5.5. Eu rad de tine cu 6.2 supra-alimentat. Tine-te de pensiile tale si da-i inainte cu GPL-ul.
08 aug 2016, 22:20
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »