Dacia va produce Logan-ul MCV si in Maroc. Grupul Renault vine cu mai multe lamuriri Alte stiri auto 22 Septembrie Dacia va produce Logan-ul MCV si in Maroc. Grupul Renault vine cu mai multe lamuriri
Toate comentariile (12):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Din pacate pentru Romania,acesta este doar inceputul. Mutarea productiei in Maroc aduce prejudicii majore economiei romanesti.Sa nu uitam ca pentru Dacia Mioveni lucreaza zeci de firme ce isi au fabricile in Romania(Valeo,Leoni,Continental,etc.etc.).Micsorare productiei,va atrage disponibilizari si la parteneri,nu numai la uzina.Micsorarea productiei inseamna taxe mai mici platite furnizorilor si statului.Intr-un cuvant venituri mai mici la buget. Inca o palma data Romaniei.Pentru ca noi "Popestii" nu reusim de 25 de ani sa prosperam,nu reusim sa ne conducem tara asa cum ar trebui.Nu am reusit o autostrada europeana,construita complet.Bucati de autostrazi,nimic concret.Cheltuielile cu logistica sunt mari pentru Renault,pentru a livra produsele lor la porturi sau la iesirea din Romania.Tir-urile cu autoturisme circula de la Pitesti la granitele tarii,prin comune sate,pe drumuri nemodernizate. Renault cauta profit maxim cu cheltuieli minime.Asa face orice producator auto din lumea asta.Salariul mediu la uzina din Maroc este de 300 de dolari.Tanger este port.Fabrica este in Tanger.Rentabilitate maxima !
23 sep 2016, 11:58
-2
865 comentarii 2568 puncte
Si cam care sunt pierderile statului roman aduse de lobby pentru taxa de mediu ,impozite si alte tampenii menite sa vanda dacii?Aia din Maroc s-au ars...or sa aiba taxa la taxa la taxa la taxa cum am avut noi.
23 sep 2016, 13:08
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ce legatura are taxa de mediu(taxele) cu articolul ? Daca nu ai idee care vor fi pierderile economice iti spun cateva:1.Cateva sute de salariati(poate mii) isi vor pierde locurile de munca.Acestia vor ingrosa randurile somerilor,someri care sunt platiti din banii tai,dintr-ai mei si ai altora.2.Fiecare producator plateste impozite pe profit.Daca profitul va scadea,banii colectati de stat vor fi mai putini.3.Uzina isi inchide o linie de productie:Acea linie consuma energie(curent,gaze,apa,canal),materiale(tabla,faruri,cablaje ,anvelope,intr-un total piese folosite la procesul de fabricatie).Deci furnizorii acestor utilitati-piese-materiale vor avea mai putin bani de incasat.Probabil vor restructura si ei cativa angajati.Deci vom asista la un lant de pierderi. Acum intelegi ?Vor fi pierderi de ordin economic.Tara ta o va duce mai rau,daca acest gigant va pleca.Vom asista la o saracire a acelor zone ,acum puternic industrializate.Vom vedea mai multe exemple de "Anina,Petrosani,Lupeni,Uricani,Suceava ,Teleorman,etc.etc.)Prea putin interesant este subiectul "taxe". Crezi ca pe nemti sau pe francezi ii intereseaza taxele tale ?Ei cumpara Dacii in draci,fie ca tie iti place sau nu,fie ca sunt produse in Maroc sau Romania. Citeste sa vezi ca piata importanta pentru Dacia o reprezinta Europa,Asia,nu Romania. Nici 10% din productie nu se vinde in Romania.Despre ce lobby vorbim ? Aaa lobby-ul APIA poate.Dar APIA este formata din marii importatori de autovehicule,nu se rezuma doar la Dacia.
23 sep 2016, 14:06
-2
865 comentarii 2568 puncte
Banii dati prin Bulgaria si alte tari nu au legatura? Nu sunt bani pierduti de statul roman?Dacia nu platea mai mult de 250 de milioane pe an.Aia sunt banii de la buget.Ma pot lipsi de banii aia pentru cate mizerii de taxe a adus Renault.Cateva sute de salariati care erau platiti prost oricum?Sa inteleg ca trebuie sa pastram salariile de mizerie ca sa aiba salariatii loc de munca la Dacia sa faca curu gras la niste francezi.
23 sep 2016, 15:12
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Esti total subiectiv.Nu au legatura taxele auto cu articolul.Ti-am mai spus:Vorbesti numai de taxe la fiecare post. Renault muta productia din alte cauze.Iar salariile proaste de la Dacia......sa fim seriosi.Pariu ca un inginer are salariul mai mare ca al tau pentru fix 8 ore lucrate zilnic .Media este 2757 ron conform fiselor fiscale ale anului trecut ! Sa spunem de salarii mizere in alte domenii,daca vrei ! Nu nu trebuie sa pastram salariile ! Mai bine sa-i dam afara !Pastram doar salariatii ce au 2000 euro pe luna ! Sa le transmiti acest lucru si celor ce vor fi disponibilizati.Vino la CEO si spune-le salariatilor ce vor fi disponibilizati(cca 5000) ca este mai bine sa plece acasa ,decat sa stea pe salariile de mizerie ! Bag de seama ca gandesti la fel ca parlamentarii.De ce sa pastram un investitor ? Sa plece la dracului si sa dea afara oamenii!Bravo !Bine gandit.Probabil la Constanta aveti o industrie infloritoare,curge lapte si miere pe strada.Ia raspunde-mi daca nivelul de trai scade dramatic,cum o sa traiti in momentul in care turistii nu vor mai veni in acelasi numar vara ?Sa zicem ca numarul lor va scadea cu 50% ..... Spune-mi daca peste vreo 10 ani o sa ramai somer,cine crezi ca te va mai angaja pana te vei pensiona ?
23 sep 2016, 17:05
-2
865 comentarii 2568 puncte
Banii pierduti nu conteaza ,conteaza doar nationalismul tau talamb.Vrei dacie drum bun in Maroc.Spre deosebire de tine ma intereseaza taxele pentru ca eu le platesc.Nu ai decat sa mergi in Maroc si sa lingi cururi frantuzesti acolo.
23 sep 2016, 17:19
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ca de obicei nu poti scrie un post inteligent.Prostia iti iese prin toti porii.Nu ai ce discuta altceva, decat despre taxele pe cate le platesti si injuri statul.Te bagi ca musca in cacatt la fiecare articol si scrii despre taxe.Crezi ca esti singurul care plateste taxe ?Studii economice nu ai,pentru ca esti absolut afon. Daca toti ar avea macar un 50% caracter nationalist cum am eu,tara asta de rahat ar concura cu cele mai bogate tari din UE.Dar la fel ca tine ,nonnationalistii sunt "Popesti", slugi , condusi de altii.Prea prosti sa tina o afacere,prea prosti sa tina 10-20 angajati.Non-Popestii(sa zic asa) tinem bugetul statului.IMM-urile sunt motorul economiei romanesti.Noi muncim pentru ca cei ca tine sa aibe un loc de munca si sa ia un salariu. Platesti taxe pentru ca copii tai sa beneficieze de invatamant gratuit.Altfel nu ai fi in stare sa platesti cca 500-1000 euro lunar pentru a-ti scolariza un copil.Urmasii tai ar fi analfabeti.Nu zic ca tu esti departe.... Platesti taxe pentru ca parintii tai sa beneficieze de pensii.Platesti taxe ca sa ai un trotuar pe care sa mergi cand iesi cu copii la plimbare. Platesti taxe ca sa ai unde te pissa gratuit ,daca iti vine. Si multe altele pe care nu ma obosesc sa ti le enumar,pentru ca ma ostenesc degeaba. Nu mai mai prind cu tine ,pentru ca devin mult mai prost decat esti ! Bafta la "taxe".
26 sep 2016, 10:04
-2
865 comentarii 2568 puncte
Scrii mult si prost ca orice nationalist talamb.Mergi la Vadim sa ii lingi moastele .Apropo nu mai pot eu de aia 250 de milioane de euro care veneau la buget de la Renault (Dacia pentru prostii ca tine).
26 sep 2016, 11:54
+1
alinionescu
8 comentarii 6 puncte
Liderul sindicatului din Uzina Dacia a spus ca muncitorii rasufla usurati ca nu vor mai avea volumul mare de munca/masina de pana acum. Ei au destule comenzi si nu fac față. Mutarea nu va afecta niciun angajat din Uzina. Informatiile costa dar te scutesc de trompete.
26 sep 2016, 09:28
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Acesta este primul pas catre mutarea totala a productiei.Acum au de lucru,corect.Dar esti convins ca la anul vor mai avea in acelasi ritm ?Piata se va satura cu actualele modele Dacia. Astia nu sunt ca Mercedes sa scoata cate un model in fiecare an. Exporturile vor scadea si esti convins ca renault va pastra toti angajatii ? Ce sa le spuna directorii ?Va dam afara ? Nu,..va realocam .......pentru o perioada scurta de timp.
26 sep 2016, 10:09
-2
alinionescu
8 comentarii 6 puncte
E adevarat. Nu stim ce le vor spune directorii. Mai ales in cazul unei greve de proportii, ca cea din 2014. Dacia insa prins o piata neinteresata de Mercedes sau Audi. Aceasta piata vrea masini ieftine, nepretentioase, economice si fiabile. Drumurile fiind bune, confortul e pe jumatate asigurat. Paradoxul e la noi , care vrem masini cat mai sofisticate. Facem orice sa nu simtim asfaltul de sub gume si nu ne saturam sa ne admiram masina pe dinauntru, in loc sa privim pe geam peisajele patriei... Totul se reduce la costurile de productie.
26 sep 2016, 16:33
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Iar taxele de mediu provenite d epe urma masinilor noi Dacia sunt extrem de mici in comparatie cu segmentul SH.Dacia este la euro 6,motoare de cilindree mica(maxim 1,6 litri) iar cea mai mare taxa nu depaseste 100 euro. Deci neimportant avantajul Dacia sau al statului roman de pe urma taxei de mediu. Cine doreste masina SH isi va cumpara.Cine doreste Dacia la fel.Avansul si vanzarile Dacia este datorat programului rabla,nu al taxei de mediu.Pentru un euro 3-4 cilindree asemanatoare taxa este de aprox 200-300 euro.Nesemnificativa diferenta.
23 sep 2016, 14:13
-2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »