observatie :cand faceti referire la schimbarea treptei de viteza la motoarele turbo pe benzina trebuie sa aveti in vedere ca nu toti detin masini de ultima generatie, care sa permita schimbarea la 2000 rpm, si aici ma refer la masini foarte noi cu turbine cu geometrie variabila etc , asta se aplica in general motoarelor diesel care dispun de cuplu maxim la turatii mici la benzinare situatia este alta, cel putin din punctul meu de vedere avand in vedere ca detin un subaru forester xt de 2.5 si schimbarea la 2000 rpm chiar nu este ok
Pentru a afla cum e mai bine sa schimbe treapta de viteza la AUTOVEHICULUL PROPRIU, conducatorii auto/soferii ar putea vizualiza aceste filmulete: pentru consum redus: https://www.youtube.com/watch?v=5EQWqbI2HXQ ; pentru a intelege ca puterea este legata de consum si nu neaparat de acceleratie (in privinta motoarelor termice): https://www.youtube.com/watch?v=QXc4WqZgoJc ; pentru a intelege diferenta dintre CAL PUTERE si CAL FORTA : https://www.youtube.com/watch?v=e1VOhCvTiU8 ; pentru a intelege cum se schimba pentru performante maxime: https://www.youtube.com/watch?v=GiBqp8HsLDM ; pentru mai multe filme legate de transmisia auto : https://www.youtube.com/watch?v=TLsj8GzFWuA&list=PLRcJAIFxgX9vhEaj2EctbBWIyazVGJEoh .
Calculati si apoi trageti concluziile.