4TuningPEDIA – Ep. 2: Stilul JDM Alte Stiri Tuning 8 Ianuarie 4TuningPEDIA – Ep. 2: Stilul JDM
Toate comentariile (14):
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
mazda 3 (din poze) mi se pare urata (in special grila); Ford probe NU are ce cauta la JDM; Dupa mine, cele mai reusite JDM din pozele de mai sus sunt Nissan Skyline R33, Nissan 180 SX, si Mitsu Eclipse verde (cu exceptia jantelor care parca-s prea pimp)
08 ian 2010, 12:11
+3
9 comentarii 1 puncte
frate deja m-am saturat de masina asta crek e aici de 2 saptamani ...a intrat golfu frumos opelu la fel de reusit da asta nu se mai schimba ce draq !
21 ian 2010, 15:22
+2
4 comentarii -2 puncte
Sti defapt ce este un Ford Probe? Hai sa iti explic pe scurt, Sasiu de mazda 626 sau Xedos, motorizare? Oare? Mazda normal! Cutie? La fel! Piese de schimb? Mazda & Mitsubishi. Americam ramane doar brandul, sigla si provenienta! Si dupa cum se vede, este modificat in stilul JDM. Nu mai vizionati doar Tokyo drift... mai cititi si alceva decat jocuri si filme!
20 iul 2010, 17:57
-2
156 comentarii 8 puncte
Articolul asta n-are nici o treaba cu realitatea, dece naiba nu va documentati un pic inainte sa va apucati sa scrieti nu pricep. Masinile JDM sunt masinile produse in Japonia pentru comercializare strict pe piata interna Japoneza. Tot ce este JDM in afata Japoniei reprezinta masini cumparate in Japonia noi sau sh si exportate ulterior.
08 ian 2010, 12:41
0
3 comentarii -1 puncte
stilu jdm este discret,clean.de obiecei tranteala grava,roti colorate sau culori inchise,o buza,un eleron si mai unele chesti depinde de fiecare masina in parte.pozele ce le-ati pus voi nu au nici o legatura cu jdm,cu mici excepti.dati un search pe google inainte:)
08 ian 2010, 13:06
+1
52 comentarii 74 puncte
sunt de acord cu cei de sus stilu JDM nu e caracterizat prin bodychituri umflate etc etc...boby simplu eleroane spoilere ..de cele mai multe ori cu niste aftermarketuri ca si paint nimic extravagant mai mult la motor
08 ian 2010, 13:38
+1
kkk
14 comentarii -7 puncte
Jdm nu e discret deloc..ca un ex..din ce stil vin eleroanele alea cat casa? ( care btw..spre surprinderea marelui public pot fi admirate din pacate si pe dacii nova ) Cat despre ce inseamna..intr-adevar, este vb la origine de masinile produse pt piata japoneza, dar si-a mai largit granitele si termenul asta..nu luati de sfant primul rezultat dat de google..si articolul e bun, n-o mai zguduiti si nu mai epatati gratuit ca si cum ati fi cel putin fratii de cruce ai lui Keiichi Tsuchiya . Mie mi-ar fi placut sa fie mai detaliat articolul, nu e rau, dar parca se adreseaza doar incepatorilor in sensul ca este cam general.. Oricum, au aparut pe site cateva initiative in premiera si demne de toata lauda.. Felicitari
08 ian 2010, 14:00
-2
8 comentarii 1 puncte
Cand s-a facut Titanicul, regizorul James Cameron a facut 8 ani de documentare si informare, inclusiv la fata locului, la peste 2 km sub apa. Ma gandesc ca si cel care a facut Tokyo Drift, s-a documentat - NU 8 ani, ci macar 8 zile. Nu am vazut in Tokyo (Japonia!!!) Drift o masina clean, discreta, fara body-kit, fara eleron urias, fara decaluri sau painting viu colorat. Deci articolul, poate nu este foarte complex sau detaliat, insa nici departe de adevar nu este.
08 ian 2010, 14:57
0
3 comentarii -1 puncte
stilu jdm e impartit in mai multe categori
08 ian 2010, 15:17
0
10 comentarii 5 puncte
Stilul JDM a evoluat de-alungul timpului. In The Fast & The Furious, masinile japoneze aveau toate grafica puternic colorata, aripi masive si kituri de caroserie la fel de proeminente, ca cele de mai sus. In acea perioada, curentul "rice" era in floare in SUA. Filmul reflecta realitatea locala din SUA de atunci, asa cum au facut pe rand si sequelurile. Nici unul nu ofera definitia JDM, ci doar prezinta diferite stagii ale curentului de-alungul timpului. Tokyo Drift are masini discrete in comparatie cu primul film, spre exemplu. Unde vreau eu sa ajung este la faptul ca din pacate aproape toate masinile din acest articol sunt destul de in urma cu moda, fiind realizate in stilul "rice", popular acum 10 ani prin SUA. Stilul este interpretat intr-un mod pur balcanic: exagerat, cu elemente de design amestecate aleator si principii cantitative de dozare a acestora. Mult e cuvantul de ordine, nu "bine". De asta nu vad nici "educatia", nici "evolutia" romanilor in materie de tuning, masinile arata exact ca acum 10 ani... Singura masina decenta de acolo este Nissan-ul RPS13 (aka 180sx) portocaliu cu negru, realizat in stilul masinilor de drift ceva mai contemporane. Hai si Mazda RX-7 de la sfarsit, care e un fel de exceptie care confirma regula: masina nu are nimic tunat in afara de bara fata. In Japonia si SUA la moda in momentul de fata sunt masinile realizate in mod relativ discret, fara prea multa grafica inutila, cu kituri de caroserie complexe dar functionale sau simple si de efect, garda la sol minuscula de cele mai multe ori fara suspensii reglabile, roti de competitie sau de lux cu offseturi agresive, jante mai late decat cauciucurile si modificari "grave" la motor, toate sincronizate temporal cu epoca in care a fost produsa masina. Noi din pacate mai avem pana acolo dar ultimele doua poze imi dau sperante :)
15 ian 2010, 01:49
0
17 comentarii 0 puncte
sal pe toti ...incer sa ceva timp ''sa dau peste cnva'' si nu cu masina ...si peste cnva care face tunning bun si la preturi mai accesibile ...cnva care face tunning din pasiune .ca e firma ,persoana fizica ...nu ma intereseaza decat sa lucreze din pasiune (corect pe bani).incerc de mai mult de un an sa dau ''peste cnva '',autointitulati regi ai tunningului am mai dat peste ei lasandu mi nr de telf (la care nu raspundeau dupa ..sau a 2 a oara )poze cu lucrarile lor am primit pe mail ...dar si au schimbat atelierul ..dupa intr unul de dezasamblari..si lista continua ..poate o sa zambiti si ma bucur ..poate cnva citeste cu sigurantza si acest post it si cu adevart ma poate ajuta ...bafta all ..si multumesc anticipat
15 ian 2010, 06:19
0
tzunny
5 comentarii 1 puncte
Un articol mai "plin de dezinformari" nu am mai vazut in presa auto romaneasca! Voi chiar nu va documentati putin inainte de a scrie un articol? JDM nu inseamna masini impopotonate ca in Tokyo Drift ci dimpotriva, masini cat mai "clean", cat mai stock la exterior, (eventual o vopsea mai speciala) dar cu modificari masive pe partea tehnica. Nu orice masina de origine japoneza modificata se incadreaza in stilul JDM, dupa cum sugereaza acest articol. Iar in pozele astea, majoritatea sunt kitch-uri, nu JDM. Cel putin poza nr 3 nu este deloc specifica fanilor acestui stil. Ca sa il citez pe un coleg: "Fenomenul JDM este cam neinteles in Romania, si mai ales pe 4T". PS: Pe viitor, utilizati Google-ul inainte de a scrie articole de genul asta; decat sa dezinformati, mai bine nu informati.
22 ian 2010, 15:34
+1
5 comentarii 14 puncte
Articolu asta e varza. Pe langa faptul ca romanii sunt mari fani ai kiturilor mai inalte decat masina, acum le promovati si voi, sustinand sus si tare CA E BINE! Din pacate nu e! JDM inseamna gust: kit de buze (fata, lateral, spate), tobe inclinate, garda la sol mica (pt ca in Japonia nu exista restrictie pt garda la sol), stopurile de obicei raman neschimbate (nu ca cele de pe acel 350z), iar bara fata are 3 gauri de obicei, 2 laterale triunghiulare si una centrala a carei marimi este data de dimensiunile intercoolerului. Accentul este pus pe partea tehnica a masinilor: Schimburi de motoare,aka 'swap'(de obicei intre Nissan-uri), turbouri imense (de unde si dimensiunile intercollerelor) si alte elemente. Interiorul ramane ori neschimbat, ori spartan: scaune de curse, rollbar, centuri in 4,5 puncte etc. Sa nu uitam si masinile pregatite pentru Touge, carora le lipseste de multe ori bara spate, portbagajul sau vreo fusta. pe langa acest stil jdm inclinat spre drift, exista stilul mai 'cuminte' care se apropie de cel european, aplicat in special pe Honda (civic, crx s.a.), caracterizat prin bara fata/spate refacuta, aproape la fel cu cea initiala, dar si o mini-buza de plastic sau neagra. Pe langa aceste doua stiluri se mai remarca stilul Biipu aka VIP. Cu totii stim ca Japonia e tara multo masini de lux (Lexus, Nissan Cefiro,Fuga, Toyota Celsior, Crown, Infinity, etc.) acestor masini le este micsorata garda la sol, iar rotilor li se aplica, asemeni celor din grupul drift, o inclinare, de multe ori exagerata, dar si un 'offset' pe masura, sistemul de evacuare este de multe ori imbunatatit iar micile detalii din crom fac deliciul privitorilor.Pe langa acestea, se pot observa mici perdele/draperii la geamurile spate dar si detalii exagerate precum candelabre (Am vazut asa ceva intr-o Toyota bB). Sa nu uitam de stilul Time-Attack, care in comparatie cu celelalte pretinde un kit mai...dezvoltat, dar nu pentru expozitie ci pentru a tine masina pe pamant. Aceste masini dezvolta 500-700 cai putere, fiind de obicei AWD (De multe ori s-a inamplat la o masina RWD -japoneza- ca puterea motorului sa fie mai multa decat pot duce rotile spate). Mai exista si stilul Vanzoku/Bosozuku dar nu stiu foarte multe despre ele, asa ca nu pot spune mai nimic, decat ca proprietarii lor sunt foarte...creativi. Ca o concluzie pot spune ca masinile japoneze sunt cele care au o personalitate aparte, fiind capabile sa starneasca invidia si placerea privitorilor chiar si cu bara spate/fata lipsa.
22 ian 2010, 19:26
+7
1 comentarii 0 puncte
Comentariul lui anthraxx trebuia sa fie pun in articol , este cel mai adevarat , nu aberatia de mai sus , cu spoilere si eleroane din fibra , cat casa. Nu mai scrieti articole din astea , ca asa incurajati copii sa aduca pe strazi masini urate ca *****.
14 sep 2010, 01:17
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »