ce spui tu zabar? daca ne uitam bine pe sprint se tinea de RS6 si "vechiul" M5,doar ca dupa 160 incolo cuplul si puterea mai mare a lui RS isi facea datoria !oricum pe circuit M5 intotdeauna a fost superior lui RS6 si S 63 AMG !
Nu neg performantele..la ce cifre ajung producatorii in ziua de astazi este..woow... dar o masina M este vorba de motor de curse aspirat , cutie manuala , fara electronice.Era o masina speciala, o mandrie a fabricii , nu model de serie.Acuma marketingul face ce vrea ...
Motorul de pe acesta este de pe x5,x6 deci 0 'pedigree'.., e twin turbo deci..nici aspirat.. cutia cum e? automata .. :| si complexe in draci.. din nou , ca performanta cred ca va inghiti tot daca iese cu vreo 600 de cai.. dar parca nu are 'suflet'.. asta e vremurile se schimba :)
Asa este ai mare dreptate, 80% din personalitatea unui M au reprezentato motoarele aspirate de inalta turatie .... insa vremurile se schimba. Probabil 70% din clientii care opteaza pt o astfel de masina sunt oameni care o aleg doar pt prestigiu, look si valoarea ei. Dak fabrica ar face masini cum ai spus tu mai sus (cutii manuale, fara electronica adik pur sportive), nu cred k am mai vedea sigla M asa de des pe strada. Cu siguranta in viitorul apropiat sa vezi o masina pur sportiva va fi cu adevarat o raritate. Pacat mare pacat .....
Fratii mei ...singurele supercaruri care au mai ramas manuale (desi nu am motoarele ///M aspirate de turatie innalta) sunt Corvette si Porsche (seria 911 ,GT3,GT2,Turbo) ...in rest toate sunt automate ! nu ma mira faptul ,ca si Ferrari anunta odaat pe net ca vor sa scoata viitorul Enzo cu motor twin-Turbo ...deci in cazul asta ///Motorsport nu e mai prejos! oricum ...pentru mine motoarele ///M sunt "Dumnezeu" ....fie ca sunt aspirate fie ca sunt turbo !(tehnologia este la superlativ)!
Pana la urma nu m-ar deranja cutiile automate( robotizate) dar speram sa pastreze motorul aspirat) ....chiar daca consuma mai mult ...dar era ceva "PUR"...asta e oricum...cele mai avansate motoare aspirate s-au produs deja...cel de pe ///M5 e60 (5.0,V10,507 cai) si cel de pe actuala generatie ///M3 e92 (4.0 litrii,420 cai )!
Da, total de accord in legatura cu motoarele..v8 (s65) si v10 (s82).. de la M3 si M5... stiu ca ambele motoare au fost facute special in colaborare cu pogramul f1 .. (pt mine ) sunt capodopere.
Dupa mine ultima masina M 'old school' ar fi e46 m3 (adica 6-in linie cu bloc de fonta +cutie manuala ,exact ca e34 m5) , utima masina cu cutie manuala M.. e92 m3... si cel mai puternic motor M aspirat ..v10-le..(nu punem in calcul v12 de pe mclaren).. cred ca acestea vor ramane 'bornele' pt mult timp.
Pacat de e60 M5 ca motorul a fost conceput special pe cutia aceea SMG..ca exista si versiune de cutia manuala pt v10 dar daor pt piata din sua..insa cica e limitata toata masina..nu e facuta cum trebuie etc.
Corect.Exista si exceptii astazi..dar din ce in ce mai putine.Parca si un Dodge viper pe acolo..dar parca si ala a iesit din productie..urmeaza noau gen etc
Eu din gama curenta as alege..Porsche GT3 (parca pe acceleratia 100 km/h la 200 km/h este mai rapid decat 911 turbo !! 425 cai cu 430 cuplu (gt3) vs app 500 cai si 600 nm(turbo) .. asta da dovada de puritate :D
O alta comparatie fix ca M5 care trebuie sa apara:
Mclaren F1 -v12 aspirat , cutia manual
noul Mclaren - twin turbo,cutia automata
Idem si la Ferrari cu noul Enzo ce zicea mai sus YGD. La fel de accord , orice vor scoate nu am dubii ca nu vor fi 'blockbuster'-e :D(de ex Ferrari f40 de acu 20+ ani ..tot twin turbo era..si este legenda masina..)
Deja am intrat prea in detaliu cu cifrele ..m-a luat valu' :))
seria 5 nou si respectiv m5 , f10 , in opinia mea are cea mai frumoasa linie si caroserie din istoria bmw , sper intr-o buna zi sa imi permit si eu macar un 528i f10