Salut tutror!EU personal daca as merge sa-mi cumpar o masina as face urmatoarele verificari:verificar e posibil eveniment rutie,diferente de vopsea,lipsa liniei caroseriei lonjeroane strambe,ansamblu,inc heieturi parti caroserie serii geamuri,coroziune caroserie!Mai apoi la motor,scurgeri de ulei,sunet motor(eventual sunet de tacheti,bataie etc)fum evacuare,interior scaune tocite,volan uzat pedale uzate dupa caz...asfel poti face o corelatie intre kilometraj si masina!Intre timp o scurta discutie cu propietarul cu istoricul masinii...daca vb mult si-ti repeta anumite detalii e clar ca le infloreste;))....sun t multe de scris intr-un astfel de articol!Numa bine!
Sunt printre altele si '"' bijnitar'" de masini, romanii sunt foarte pretentiosi atunci cand isi cumpara o masina sh, vor ca masina pe care o cumpara sa fie perfecta, uitand ca de cele mai multe ori ele au peste 10 ani.Si o spun cu regret ca trebuie sa-i mint ca sa pot vinde, pentru ca daca le spui adevariul nu mai cumpara si ca sa va descriu cateva cazuri in care am pierdut niste clienti pentru simplu fapt ca am fost sincer. Primul caz a fost cand clientul a fost multumit de masina, se discutase de pret totu ok, iar eu ca prostu i-am spus ca sonda de benzina nu indica bine si ca atunci cand ajunge aproape de rosu o sa ramana fara benzina si ghici ce clienul s-a razgandit. A 2-a faza care mi sa intamplatnt a fost cu un fiat punto care avea 230.000 km, si am zis sa fiu corect si dupa ce a fost facut drive test, test pe rampa si masina corespundea dpdv tehnic clientu a dat sa vada km din bord (pentru ca era pe jurnalier) si ghici cee omul s-a razgandit zicand ca sunt multi km... asa ca m-am lecuit cu cumparatorii ramani care au pretentia ca o masina de 10 ani sa aiba 70.000 km si trebuie sa intelegem ca ieftin si bun NU EXISTA... PS. AM CUMPARAT DE CURAND DIN GERMANIA UN OPEL ASTRA G DIN 2002 CU 56.000 KM PENTRU TATA SI AM PLATI PE EL IN PLUS FATA DE PRETUL DE PIATA DE ACOLO 1300 EURO SI VA INTREB EU ACUM DACA ASI CERE BANII ASTIA IN PLUS PE MASINA ASTA MI I-AR DA CINEVA?
total inutil, daca esti pasionat de masini ar trebui sa stii toate astea, ba chiar mai multe atunci cand cauti sa cumperi o masina, o fi pentru cei care habar nu au, dar aia ce cauta aici daca habar nu au de masini???
"kilometrii de la bord au devenit relativi, tot mai multi vanzatori apeland la smecheria cu datul acestora inapoi. Este aproape imposibil sa observi acest lucru" Asta se poate verifica in service linistit...cu 300-400 ron se rezolva..si nu numai km ii testezi..dar si directia...eventuale accidente anterioare...si multe altele...daca masina iese asa cum a zis vanzatorul..paltesti ca merita 100e ca sa stii ca e in regula...dar daca nu iese totul ok...plateste vanzatorul..si evident nu cumperi automobilul..logic.. ;)
a13x e si nu prea cum zici tu, kilometrii aia dati inapoi doar la 2 3 marci de masini se vad pe tester, majoritatea sunt usor de manarit si nu dau absolut nicio eroare de tester, mi-au zis cei din reprezentanta cand am cumparat masina second si m-am dus cu ea la ei
Aproape la orice masina pe care se poate pune un tester, se poate si vedea daca a fost umblat la kilometraj.
Acum, e diferenta intre a vedea daca a fost umblat la kilometraj si a vedea exact cati km avea masina inainte.
Testere pentru ultima varianta sunt foarte rare, dar sunt si din alea.
La fel de rari sunt si cei care pot interpreta corect o diagnoza generala. Lipsa erorilor nu inseamna ca o anumita masina este buna. Trebuie interpretati corect toti parametrii masinii si nu cautate doar erori.
28 mai 2011, 08:56
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
ROMANU DACA ARE BUGET 3000 DE EURO SA ISI IA MASINA SE UITA LA UNA DE 7000 CU SPERANTA CA MAI IMPRUMUTA 2000 EUR SI MAI RUPE 2000 EUR DIN PRET !! NU MAI CONTEAZA KA NU ARE BANI DE CONSUMABILE BENZINA TRANSCRIERE , DA ASA-I ROMANU !! NU`I PROST DESTUL PANA NU E SI FUDUL
Exista pe orice masina o serie de sasiu, aceea serie poate spune multe despre masina daca exista date la acel fabricant sau service, iar legat de nr de km si alte probleme multi din noi stiu bine ca se ascund multe sub capota si sub masina dar incercam sa o vindem, cand aud de cuvintele ( tipla, stare foarte buna, Full fara piele si navigatie, accept orice test ETC, lista continua) deja sunt satul de toti samsarii de masini si de prefacutii nostrii, adevarat ca este criza dar nici sa cumparam orice cazan nu merita, dar dupa cum a spus si GAby645, tot asa o sa fie la noi, Urez succes celor care vand si cumpara, dar exista si testere cat si reprezentate ale acelui brand dorit de cumparator unde se poate duce sa se intereseze, eu consider ca nu strica niciodata sa intrebi. Sper sa nu fie offensiv ceea ce spun si sa nu fiu injurat Va multumesc.
poate sa aiba si 300.000 de kilometri daca nu o fost rulat in Romania ci in Germania,Italya si asa mai departe....pe drumuri bune nu cum avem noi in Romania!!!!!
Dar articolul este INUTIL!!!:-j
Serios? Tin sa te contrazic. De ce gandesti asa ? Un exemplu concret. Masina X din 2008. Una rulata in Ro si una rulata in Germania. Masina rulata Ro are ~65.000 sa zicem. Arata mai naspa la table, o zgarietura aici, una acolo... ma rog intelegi tu.Neavand drumuri unde sa ii poti da in Ro punem viteza maxima cu care a fost circulata la 130km/h. Masina rulata in Germania rulata ~150-160.000. Exterior, interior impecabila... viteza maxima sa zicem cu care s-a circulat cu ea tinand cont ca sunt autostrazi care nu au limita sa zicem 180km/h presupunand ca are un motor micut... Tu ce ai alege una rulata mai mult inafara, cu motoru tras cat de cat de el, sau acelasi model rulat in Ro, care nu arata la fel de bine exterior interior dar nefugarita si ne rulata mult? Sa nu incepeti cu ipocrizii gen un motor te tine milioane de kilometrii in ziua de azi. E vorba doar de idee aici.
Din 10 masini vreificate in baza de date VAG (am lucrat la ei si pot vedea exact ce si cum in softul de fabrica) au rezultat urmatoarele...1 bucata km eali, 1 bucata neverificabila (probabil cumparata din vreo tara ce nu comunica date in sistem) si 8 bucati nemtarii VAG smenuite...:)) una de cartea recordurilor dati 200.000 km inapoi.
Regula nr.1-Nu cumparati auto SH decat daca au Carte Service,completata la zi.
Regula nr.2-Inainte de a da banii,verificati-o la un service specializat
Regula nr.3-Uitati-va bine la persoana care o vinde
Regula nr 4 -NOROC sau GHINION
Mda... In legatura cu cartea service si aici ii cam putreda treaba. Am intalnit mai multe cazuri. Kilometri dati inapoi, o carte service noua nouta, o cosmetica la interior si un polish la exterior! "Super ce masina!", vor spune multi, exceptii facand cunoscatorii.
la chestia cu cartea service sa sti ca nu sunt de acrod,si o masina care nu are poate sa fie foarte buna,si in plus sunt multe masini cu carti completate pe loc. oricum o masina se vede daca te uiti la ea cat de uzata e.
throttle aia cu cartea service se poate face si pe naspa foarte usor, cel mai bine e sa ai habar de masini, nu de acte sau de testere si d-astea.ca alea se pot manari usor.
eu de exemplu am luat masina sh cu carte service facuta pe naspa si cu km dati inapoi, dar fiind masina de 2 ani, fara accidente(verificat si de mine si de reprezentanta), motorul mergea bine, nu datea cu fum, nu batea nimic si toate maruntisurile astea care mai trebuie verificate de ce sa nu o cumperi????
ce-i asta bre? analiza psihologica? e logic ca la chestiile astea se gandeste oricine cand vrea sa isi cumprere masina doar daca nu e vreo pitzi de aia "eu vreau masina roz"
a uitat sa scrie in articol un amanunt f. important.
masina trebuie sa aiba neaparat 4 roti...aviz amatorilor
nu-i credeti pe vanzatorii care spun ca asa vine din fabrica "ele""...cu trei..
aaaaa...si neaparat sa aiba motor sub capota..(e o chestie care face zgomot).
ce articol de gradinita...
- aici este o dezbatere pentru a achizitiona un auto corespunzator dorintelor diverselor categorii de cumparatori,asa ca nu inteleg de ce se dau rotunzi ,unii.
-probabil sunt teparii care au impanzit targurile de masini
-pentru cine nu stie ;modificarea Km la un autovehicul este infractiune in G,UK,etc
-cu toti avem de invatat din greselile proprii sau ale altora