teoretic o masina cu tractiune fata e mai rapida pe viraje, mai ales daca soferul e f bun si stie ce face. daca virezi rotile si accelerezi, si daca masina are un sasiu f bun )suspensie+geometrie +ce mai e pe acolo) masina se duce mai repede in directia virajului, ca e trasa de rotile virate. pe cand la o masina spate daca accelerezi prea mult, ii arunci fundu si iesi in decor. cu masinile spate nu se poate lua un viraj accelerand la fel cum face o masina cu tractiune fata. la t spate trebuie o acceleratie mai usoara.
tu chiar te auzi ce spui??? prietene nu ai fi tu singurul destept de pe pamantul asta...ti-ai pus intrebarea de ce toate masinile de curse de orice gen sunt fie 4X4 (raliuri) fie cu tractiune spate?e vorba de subvirare la masinile cu tractiune fata.tu asa faci?intri in viraj si accelerezi ,ia fa tu asa la 110-120 , cu o masina cu cuplu mare sa vezi unde te trezesti,ca realizezi ca numai vireaza deloc merge tot inainte... gandeste-te ca la masinile cu tractiune fata rotile din fata trebuie sa se ocupe si de transmiterea puterii si de viraj,gandeste-te le planetarele alea ,la ce se intampla cu ele.nu e doar despre accelerarea in viraj ,ci si de trasa ideala si mult altele.si ia intereseaza-te care este cel mai rapid timp pe nurburgring cu tractiune spate?eu nu stiu sa iti spun care este dar pot sa iti spun ca, Corvette ZR1 in 2008 are 7:26.40...nu iti pare cam mare diferenta??40 secunde
Mai nou ZR1 2012 are 7:19 pe Ring...:))Iar racheta asta mica de Renault e tare daca a reusit sa bata timpul lui 1M si a lui TT-RS ....sa fie "sanatos"....:)) oricum nu ma intereseaza ...
erau becurile in bord ca pomul de craciun ...oricum e tare masina nu pot sa neg,nu stiu pretul - e mai scumpa decat 1M sau TT-ul?? m-am enervat doar ca vorbesc toti pe aici,toti se dau cunoscatori,si defapt spun tot felul de tampenii..
hahahha =))
zau mah? da tu chiar esti cunoscator? sau din nfs stii d'astea?
ma desteptu tevii mele de esapament ..
ia zi-mi o chestie:
tactu cand (daca) era intr-o dacie 1310, pe la 80-90 la ora, si facea o curba, iar masina subvira de sa iasa in decor, de ce gazele mele de evacuare tragea de volan mai mult in directia virajului apoi accelera??? mh? ia zi, tu poate puneai frana, si na, esti cel mai profesionst sofer la calculator, dar de pus mana pe volan ... doar prin magazinele cu componente de pc, nu??
si inca o chestie .... poate citesti mai atent. daca tu (sa zicem ca POATE s-a intamplat minunea sa conduci vreodata) tu cum conduci?? cu acceleratia la podea?? ia citeste atent ... am zis ca "daca soferul stie ce face" ... asta nu inseamna blana, cum probabil ai face tu, unde da, si o masina cu tractiune fata s-ar duce in balarii ...
gandeste inainte sa vorbesti
sau mai documenteaza-te ;)
ai uitat si de plusu ala de 4000 cmc care-l are corvette-u si de aia vreo 400 cp in plus :)) deci de acolo alea 40 de secunde de care vorbesti :) plus masina mai lata, roti mai late ETC SI ETC
teoria lui dem_fuzl , este adevarata si demostrabila , dar da randament doar la masinile cu o putere mai redusa!(pt.ca daca ai multi cai putere pe tractiune fata si virezi la un anumit unghi--- > subvirezi ex: http://www.youtube.c om/watch?v=yy4kPODqv5 8&feature=related ) bft.. si nu va mai contraziceti atata
da prietene asa e cum spui tu...button si mika hakinen si MSC si prost si senna nu stiau ce fac si nu erau suficient de buni pentru tractiune fata...asa ca ce s-au gandit inginerii:" ma ,tractiunea fata e de profesionisti,astia sunt prosti asa ca facem masinile de F1 si de Raliu cu tractiune spate/integrala sa le fie mai usor la prostii astia"....acum imi explic eu comportamentul tau...taicatu era ala care mergea cu dacia cu 80-90 in viraje sportiv cand ti-s-a intamplat tie accidentul.pai eu aici vorbesc de dacia mah?e vorba de rapiditate pe viraje deci condus sportiv.tu nu vezi ca nu esti in stare sa gandesti 2 secunde si sa imi spui de ce daca masinile FWD sunt mai sportive recordul pe RING e pe la jumatea listei de timpi?ia gandeste-te si spune-mi macar de ce nu folosesc FWD la formula 1 sau la raliuri.dar de dat cu gura esti bun.sunt curios,ai scris ceva pe formul la FWD vs RWD :)))...??
@CJ65RES nu compar timpii lor exclusiv..ci doar vorbeam despre faptul ca renaultul detine recordul FWD deci e varful...tot ce poti scoate la momentul de fata din FWD...pe cand corvette nu e prima in lista la RWD si tot are peste 40 sec avans.daca e atat de buna cum sustine FWD ,de ce nu au facut corvette cu FWD sau sa puna pe renault motor V10 ?atat suporta FWD ,si asa e intinsa la maxim tehnologia
calmeazate ma :)) cand faci comparatie intre tractiune fata si spate pe asa spusul RING, fa o comparatie intre de ex: 200cp vs 200 cp si 300nM vs 300nM, greutate egala si acelasi sofer . compari timpii si vei vedea care tractiune e mai rapida. pt ca daca stai sa compari 1500kg, 650cp si 800nM cu , 1200kg,250cp si 400nM [ astea sunt date spuse la misto fara sa fie luate exact de la o masina anume ]ii o comparatie facuta total gresit :) o seara faina . cheers
daca bine stiu astia de la ford au dus puterea la un FWD la extrem si s-a spus ca mai mult de atata ii cam imposibil de controlat [ si focusul ala al lor ii cam nesimtit in curbe cateodata ] dar nu ai de unde sa sti niciodata ce ne rezerva viitorul. eu unu nu pot spune ca nu-mi place FWD sau RWD...... daaar mai cu suflet spun... GO SUBARU !! :)
pai sper sa nu intelegi gresit :D...doar spun ca ordinea sportivitatii pe viraje e : AWD,RWD si apoi FWD.nu poti sa o inversezi si sa spui ca FWD e mai rapid pe viraje ,cand ai gramada de subvirare.doua masini cu acelasi raport putere/greutate una FWD si una RWD puse fata in fata pe circuit imediat ar lamuri pe oricine ca pe circuit nu e tot una cu ce se intampla pe strada....
:)) BravO! A batut seria 1M( care la randul ei a batut 3M) sa-i vad acuma pe toti disperatii cu 316 din 1900 toamna cum zic ei ca tot a lor e mai rapida si mai buna si ca renault e panarama .Cocalari ratati
care "3M" bai? Poate M3 ...:))Iar referitor la afirmatia ta ...Un M3 are 8:05 varianta manuala si 8 in cap varianta DCT( pe Ring evident) dar nu te gandesti ca 1-2 secunde pe ring inseamna enorm + ca mai conteaza si soferul nu numai masina ...Tare as vrea sa vad la o "liniuta" Meganul asta cu un M3 ,1M sau un TT-RS in viata reala ...Sau as mai vrea sa vad Meganul contra celor de mai sus pe niste circuite mai scurte ,*****-ar descurca ...pana atunci respect maxim pentru Renault dar eu nu as cumpara asa ceva ...
ps: si l-a "batut" doar pe 1M ca are 8:12 iar Meganul 8:07 ,dar nu si pe M3!
Detin o "pisicuta" din 1900 toamna si este 328I, ma simt jignit de tine care sigur nu ai nimic mai bun de facut decat sa-i bagi pe toti in aceeasi oala. Nu crezi ca este de bun simt sa te rezumi strict la video (masina), decat sa arunci cuvinde care nu-si au rostul? Daca stii cocalari ratati cu pisicute, da te rog nume concrete, nu generaliza, ai bun simt si respecta-i pe cei care au pisicute si nu sunt cocalari, culmea pentru tine ei chiar exista si sunt multi. Ca sa fii tu multumit prima data am condus un 325 E36 in 1995 a fost masina care mi-am dorit-o, asta inseamna ca sunt cocalar?
reinvie spiritul R5...pacat ca nu renunta la tractiunea fata...ce ar fi fost cu o tractiune 4X4 :D?!?...atunci chiar ca rupea,dar a fost si asta probabil o strategie,ca doar a batut un record,la integrala mai aveau de muncit ca sa bata recordul.
Impresionant!! Si, am vazut ca a "pierdut-o" doar o singura data! Este impresionanta viteza cu care a atacat virajele si cum a raspuns masina!!! Sunt fara cuvinte!! Am vazut ce poate un Clio RS Cup pe Ring, dar acest MEGANE ma uimeste!! M-as da o tura, doua cu un asemenea exemplar! Felicitari Renault!!!
daca te uiti atent cam de 2 ori si pe multe viraje nu e trasa ideala si consacrata.dar e de asteptat,nu e pilot de pe circuit ,e pilotul lor de incercare.oricum,tot respectul pentru masina.
Trasa ideala asa cum o vezi pe ecran! Circuitul are virajele cu dublu apex (multe dintre ele) si cu diferente de nivel. (pe ecran nu-ti dai seama, dar pe circuit simti asta!!!). Deci, trasele sunt impuse de circuit. Apoi, ca sa mergi cu viteza aceea, trebuie sa cunosti perfect circuitul. Altfel, ....
nu neg chestia asta ,dar pe video-uri trasa Sabinei Schmitz (cu vreo 20,000 de lap-uri pe ring) e diferita un unele locuri -si aici vb si de M5 si de alte masini.Oricum nu am spus ca nu stie circuitul,sunt sigur ca a facut cateva zeci de tururi si a studiat bine harta inainte,doar ca trasa fie ea chiar si impusa de circuit,ti-o insusesti dupa multe tururi si mult timp petrecut pe circuit.Oricum,am spus ,tot respectul ptr renault si ce au facut.
Iti raspund aici: NU compara un M5 cu tractiune SPATE si mase 50/50% cu o compacta cu tractiune FATA!! Sunt doua masini COMPLET diferite, mai ales pe un circuit, adica impinse la max!! Am mers cu ambele variante de tractiune si ...difera muuult!! Referitor la Sabine (cu care am mers ca si pasager), este de pe alta ...planeta!! Dar, repet, masinile sunt diferita COMPLET! Iar pilotul lor (Renault) nu are cateva ZECI de tururi; cateva zeci am eu!! El are zeci de tururi ZILNIC in teste cu toate modelele Renault care vor intra in fabricatie!!
M-am referit la faptul ca a facut cateva zeci cu aceiasi masina inainte sa il faca pe asta record,adica nu s-a suit acum in ea si a plecat si a si facut recordul.Trasa ar trebui sa fie aceiasi si cu M5 si cu RS chiar daca cel din urma are o viteza de intrare/iesire mai mica.Depinde insa si de cum o alege pilotul,poate are alte preferinte legate de unele serii de viraje.
Off: cat te-a costat turul cu Sabine?ai avut cumparat pachet cu masina de circuit inchiriata ?auzisem ca e cam 300 euro 10 tururi cu un Opel parca...oricum e o experienta foarte tare...
Un tur cu M5 Ring Taxi a fost 195 euro, DUPA ce am iesit in decor la Adenauer Forst!! Am gandit ca e bine sa vad un "profi" la treaba si apoi sa-mi imbunatateasc timpul pe tur!
Ar fi bine sa fie numai 300 euro pentru 10 tururi cu masina INCHIRIATA!! Doar 4 tururi, cu masina TA, costa 89 euro.
ON: BMW-ul M5 are frane modificate si suspensia (poate mai sunt si altele, dar de astea STIU!). Asa ca, nu se va compara cu o masina STOCK, fie si Megane Trophy! E firesc sa se comporte diferit.
pai dupa 4 tururi in forta pe Ring sigur cade ceva pe masina deci nu te poti bucura de cele 4 tururi pe deplin cu masina ta.Cu ce masina ai fost?Spre exemplu poti inchiria o masina printr-un Rent-a-Car obisnuit si sa mergi cu ea pe circuit?
Da, poti inchiria si masina, de la Suzuki Swift pana la Porsche GT3 sau BMW M3 (depinde de bugetul fiecaruia!!). Daca masina personala NU e pregatita de circuit (FRANE - mai ales, suspensie si anvelope), nu rezista 4 tururi legate (aprox 85 km!!!). Am fost cu masina mea, BMW 320d E90. Dar, am pregatit-o minutios inainte sa plec. Am facut ture si cu un Porsche 911 GT3 RS; este FENOMENAL!!!!!
si cam cat te-a ajuns cu totul?ma bate gandul sa fac o plimbare pe acolo,dar nu am nicio idee legata de preturi..si imi e sa nu ma duc cu bani putini acolo si sa nu imi ajunga nici de 5 tururi:))
Sunt ceva ...costuri. Ai de facut 4,000 km in total, apoi cazarea cam 50 euro/noapte, biletele de intrare pe circuit, benzina pe circuit, rovignete(Ungaria +Austria), masa x nr de zile, etc. Asta, daca mergi cu masina TA. Plus, costurile legate de pregatirea masinii (anvelope semislick, frane, suspensie etc).
dupa 5 ture de aia bate tot pe ea:)) garantat. doar e renault. eu nu spun ca nu e un model reusit si o masina adevarata insa e renault. in opinia mea nu poate fi comparata cu 1m sau restul. daca ar fi acelasi sofer pe toate masinile as mai zice dar asa....
acelasi sofer.....vad ca nu intelege nimeni...orice marca auto cand face o masina care se vrea sportiva si o trimite in teste, mai ales pe un circuit precum ringul automant pune cel mai bun pilot la volan nu?....si nu cred ca bmw are soferi prosti...cum nici renaultul nu are. dar se pare ca meganeul e mai bun decat un 1m. PUNCT