Un articol interesant, dar cred ca sunt multi care stiu deja cum funcioneaza.
Oricum, diferentialul deschis are un un dezavantaj enorm, si anume ca intotdeauna va roti doar roata ce are rezistenta la inaintare mai redusa, iar in cazul in unei curbe, roteste doar roata din interiorul curbei ( la tractiunea fata), iar daca acceleratia este prea mare, frecarea dintre cauciuc si asfalt depaseste coeficientul de aderenta, iar roata se invarte in gol.
La masinile cu tractiune spate, diferentialul tinde sa invarta roata din exteriorul curbei.
Daca diferentialul nu e pozitionat central, atunci va tinde sa invarte roata cu planetara mai scurta.
De aici rezulta si principiul de baza al ESP-ului.
Cand apare subvirarea, se franeaza roata din interior, iar cuplul motorului e redus (ECU opreste unul, doua sau chiar toate injectoarele, in functie de caz), iar la supravirare se franeaza rotile in exteriorul curbei, de pe ambele punti iar daca e cazul se limiteaza si cuplul.
Desi esp-ul e eficient, un diferential cu alunecare limitata reduce aparitia acestor situatii, si de asemenea le face mai controlabile.
Ar fi foarte util un articol care ar explica detaliat cum functioneaza diferentialele cu alunecare limitata si cele auto-blocante.
Sincer, am avut cateva cazane cu tractiune spate si inca mai am una acum dar principiul functionarii m-a sarit cu mult pana acum; astea da articole pe langa cele cu aripioare, lampi albastre si folie pe geamuri (TUNACIUNE).
La masinile astea noi avem dezavantajul ca toate detaliile tehnice nu prea se vad, dar am un IMS la care am desfacut majoritatea ansamblelor si subansamblelor si astfel am fost fascinat de ingeniozitatea tehnica folosita in constructia lui..Bun filmuletul, interesant, chiar daca-l vazusem..Bravo!