O mare mare prostie! In primul rand ce vedem mai sus e ceva extrem!Nu face bine nici cauciucurilor si nici suspensiei |! Poate sa mergi mereu cu 20 km/h!Daca mai pui si ceva greutate sa zicem se culca rotile !:))
La noi în tara se urmareste sa aibe o suspensie cât mai bună, si nişte roţi mărişoare..nicidec um nişte roţi inclinate la 14 grade sa le cauti prin craterele astea formate de la ploi si alte fenomene. .... maşinile sunt superbe, părerea mea..dar nu sunt pentru toti!
- prietene daca tu ai mai multe masini, te inteleg, dar de exemplu am o singura masina si de la etnobotanice imi fac o asemenea mizerie "tuning jmecher roti inclinate" si ma plimb prin oras cu 2,3 tovarasi, ii ceva greutate, dar daca vreau sa merg intr-o excursie/vacanta de o saptamana am bagaje, drum romanesc, etc. In fine , mie personal nu imi place, nu ma incanta genul asta de tuning.
ma uit la ultimele tale posturi si vad ca tie nimic nu iti place...dein partea mea ai un negativ pentru ca numai negativ comentezi. Mai apreciaza si tu gusturile altora.
Nu-mi place dar probabil nu e o tampenie inutila. Exista si un avantaj al masinilor cu rotile alea. Estetic la unele sta binisor sa zic asa dar la altele au exagerat cu unghiul ala.
singurele avatanje care le vad eu sunt ca iti scoate masina si rotile in evidenta si din poza de mai sus nu cred ca incapeau jentile alea fara o roluire serioasa a aripilor
un alt avantaj ca sa zic asa e faptul ca se reduce efortul necesar pentru a roti volanul(de asta e foarte des intalnit pe masini agricole)(informatie luata de pe wikipedia)
Inca un avantaj
-alta e stabilitatea masinii pe drum.. ,cu rotile inclinate si suspensia lasata blana
Se simte enorm de mult diferenta cand schimbi cauciucurile stock de 195 cu unele de 235 dar la astea nici nu vreau sa ma gandesc
Aceasta modificare este STRIC pentru Show-off!!!Asa cevs nu are nici o legatura cu siguranta,manevrabil itatea,distanta de franare ,s.a.m.d....Deci mie mi se pare inutila si asa ceva niciodata nu iti va ajuta masina sa franeze mai bine,sa ruleze mai bine,sa fie mai sigura...o ajuta doar sa fie mai RIDICOLA! ...Tuningul in esenta lui,se face atat din p.d.vd estetic cat si functional!
Degeaba arata bine,daca o poti admira numai intr'un salon...in rulajul de zi cu zi,asa ceva ar insemna un dezastru...numai ganditi'va asa...pneul atinge asfaltul,doar cu buza lui...acum mariti viteza pana la 120 km/h si incercati sa franati cu asa "modificare"...dista nta probabil ar fi cvadrupla...
Exista si masini de serie cu roti inclinate. Probabil multi ati vazut vreun Merc sau BMW din spate, cu pneuri f. late si roti un pic inclinate. Alea-s normale si ajuta la stabilitate. Si la masinile de curse se mai poate vedea, binenteles.
Dar ce se vede in poza articolului si in filmulet este o TAMPENIE CRUNTA si n-are nicio treaba cu stabilitatea si nici nu exista vreun avantaj, ba din contra.
Bine, acum o sa vina "specialistii in tuning si o sa ne invete ca asta este de fapt nu stiu ce trendy flenduri, underground, underwater, bling, soarece-sobolan style.... sau alte idiotenii !
din primul rand imi dau seama ca esti fan de masini nemtesti, asa ca o asum urmatoarea chestie: orice apare pe lumea asta si nu e facut de nemti, e de *****; daca aparea stilul asta la nemti, sunt sigur ca nu ai fi avut aceeasi opinie
la bmw modelele din 1998 si pana in 2004 rotile din spate se ,,cracaneaza'' cu timpul deaceea vredem si la masinile de curse o bara peste motor mi se pare ca se cracaneaza din cauza suspensie sau nu stiu sigur.....care este pusa din fabrca umpic inclinata si cu timpul...
Bara metalica ce se pune intre "oalele" amortizoarelor are rolul de rigidiza masina, intrucat la un viraj abordat cu viteza foarte mare, sasiul se deformeaza elastic in plan vertical, cam 2-3 mm. De exemplu daca intri intr-o curba la dreapta cu viteza mare, masina se inclina spre partea dreapta, suspensia nu poate compensa total aceasta inclinare si ca atare sasiul se deformeaza foarte usor, mai precis "oala" amortizorului stang o sa ajunga cu vreo 2-3 mm mai sus decat oala amortizorului drept.
Sunt masini care au acea bara montata atat pe suspensia fata, cat si pe cea spate.
Are acelasi rol ca si o bara antiruliu foarte groasa.
Dezavantajele apar cand mergi pe drumuri mai denivelate.
Ai dreptate, imi cer scuze pentru greseala, dar dupa o zi de munca pe caldurile astea e usor sa gresesti.
In cazul curbei la dreapta, masina se inclina spre stanga, iar "oala" amortizorului drept va fi mai sus cu 2-3 mm decat "oala" amortizorului stang.
La o curba la stanga se inverseaza situatia.
Oricum, ideea de baza din spatele barii de rigidizare e minimalizarea miscarilor suplimentare datore acceleratiei laterale.
cica ... din experinta personala ....
daca mergi cu masina, si faci la dreapta, masa masinii are tendinta de a-si continua traiectoria rectilie, adica inainte ... dar cum masina o ia la dreapta, fortele arunca masina spre stanga, parte spre care se inclina. motocicleta daca vireaza la dreapta se inclina spre dreapta ;)
faci de 2 ori aceeasi greseala?
Mda, am gresit, dar ca sa clarific,
curba la dreapta ->inclinare la stanga, oala stanga e mai sus decat cea dreapta,
curba la stanga ->inclinare la dreapta, oala dreapta e mai jos.
Bara de rigidizare micsoreaza inclinarea masinii in curbe.
in primul rand eu n-am vazut asa ceva in viata mea, ma refer la unghiurile de cadere extreme...in al doilea rand in poza aia rotile sunt in minus cel putin 20-25 de grade..nu 14..se vede si cu ochiul liber..si in al treilea rand eu nu vad ca aceste modificari sa aiba avantaje mai multe in afara de stabilitatea masinii...in rest "face rau" la anvelope, suspensii, planetare, fuzeta...si probabil ca daca dai intr-o groapa made in ro, atunci sigur iti mutileaza si caroseria, si anume aripile si/sau fusta...[cam atat am avut de zis cu parerea mea despre aceasta tampenie...;)]
motocicleta nu are aceasi masa si dinamica in curba nu este aceeasi , dc nu gandesti putin ? , la tine masina se inclina in sens opus curbei ( asemeni unei motociclete schimband centru de greutate )cand o parcurge ? sau sta pe drum iar centru de greutate tinde sa "fuga" spre exteriorul curbei ?
gandestete la ce tiam spus si revino cu un comentariu :) numai bine
Anvelopele la motociclete sunt convexe, asadar nu au nici o problema la preluarea sarcinii pe lateral.
Motocicletele pot vira doar inclinandu-se, pe cand la masini se doreste ca deviatia de la axa verticala sa fie minima.
prea mare inclinatia...extremu l asta e frumos doar sa il vizualizezi...e prea exagerata inclinatia, as dori si eu asa dar cu mult mai putin inclinat :D
Na, ce v-am spus mai sus ! Se numeste si tampenia intr-un fel :))))) ! "Clean tuning" :)))))). Sa stai cu rotile pe-o parte, se numeste "clean tuning" :)))
Cultura adevarata :))). Mvai, mare-i gradina...!
Daca mergi cu masina cu unghiul de fuga modificat, mai ales un unghi negativ mai mare de -5 grade solicitarile compuse din elementele de directie si suspensie cresc foarte mult.
De aici rezulta o uzura crescuta a elementelor de suspensie si directie.
Majoritatea masinilor au un unghi de cadere usor pozitiv (2 maxim 3 grade), pentru a compensa modificarile asupra unghiului ce apar in timpul mersului, datorita compresiei amortizoarelor si a jocului suplimentar ce apare in bucse.
Pana in anii `70 se folosea la unule masini de curse un ungi de cadere negativ de peste -10 grade, dar nu mai mare de -15, fiind ca anvelopele aveau o forma constructiva asemanatoare cu cea a motocicletelor, iar tehnologia auto din acele timpuri nu era foarte avansata.
Masinile de raliu au ungiul de cadere usor pozitiv, pentru ca sa aiba o suprafata de contact cat mai mare in timpul trecerii peste denivelari.
Daca se foloseste o suspensie care coboara foarte mult masina, si pe deasupra se pun roti foarte late, ungiul de cadere scade, si trebuie compensat, in unele cazuri ajungandu-se chiar si la modificarea suportilor bratelor superioare.
ce sa zica si cocalarii romani ptr care tuningul inseamna abtipild nike pe luneta, pleoape de tabla la faruri, eleron din masa de calcat slefuita, teava din pexal pe post de evacuare???
logic ca tot ce e diferit ptr ei e nasol si rau
poate nu v-ati dat seama, dar japonezii se diferentiaza de restul lumii cu tuningul pe care il fac. astia au stiluri ciudate, extreme, neobisnuite. si poate unii din noi sunt prea limitati la gandire sa poata accepta ca exista si alt gen de tuning decat cel specificat mai sus, sau cele f uzuale, drift, clean, euro, etc
nu conteaza ca nu e functional, mai ales la ei. si in privinta acestei modificari ... la ce strazi au ei, in mers, nici nu simt ceva diferit. consuma cauciucuri? si ce daca, ei isi permit, si pe unii mioritici asta ii doare.
plus ca .... acele voci de la inceputul filmarii ... uat de fac? cat de imbecili retardati sa fie unii sa zica asa ceva? vocile alea sunt 100% puse pe film, procesate.
putin inclinate cum se intalneste la mercedes ori bmw, inteleg si pot spune ca nu le sta rau.Dar cand unghiul e asa de mare....daca e masina de show-off e OK;sa mergi cu masina gen cele din filmuletul de mai sus.... :))) :))) WTF!?!?!? ....
Acest VIP style sau cum ii spune in Japonia ii reprezinta pe japonezi...e cultura lor...dar romanii sunt prea inghetati la minte sa accepte si altceva decat tuningul european...care nici pe ala nu il inteleg in totalitate...la fel ziceti si de americani..nu cred ca sunt ei de vina...ci noi......
asta zic si eu mai sus. stai chill, acusi o sa-ti raspunda un dobitoc sa zica ceva rau de tine, si imediat o sa fi umplut de minusurile retaradtilor. asa am patit si eu mai sus
cocalarii sunt prea limitati in gandire ca sa inteleaga ca exista si alte stiluri MISTO de tuning
...poate in felul acesta o sa inteleaga si romanul ca nu e el cel mai in masura si cel mai calificat sa isi dea cu parerea cu toate ca titlul materialului aproape ca il obliga sa faca lucrul acesta punandu-l sa mai si voteze.
Si acum exemplul: Tie iti place " SALAM " si altuia nu, asta nu inseamna ca ala nu stie sa aprecieze un gen de muzica, muzica pe care tu o consideri cea mai de calitate si care te face sa te urci pe mese, sa te simti invincibil, cu cei mai multi bani, idolu' la femei si cel mai atragator. Stiu ca poate e total deplasat exemplul dar reprezinta perfect faptul ca noi trebuie sa vedem cu ochi critic tot ce noua nu ne place si daca este posibil sa-l stergem dupa fata pamantului ptr ca nu ne place si gata.
4 Tuning - scopul vostru e sa faceti o educatie pe ceea ce inseamna fenomenul tuning international si va sa educati tinerii ce sunt in numar foarte mare pe acest site dandu-le posibilitatea sa decida ei ceea ce e frumos si ceea ce nu e, ptr ca sigur multi care au vazut pozele au intrat sa vada parerile celor care se cred atotstiutorii acestui site.
Asa ca ar fi frumos sa veniti cu ceva pro si ceva contra sau sa descrieti intr-o maniera neutra si nu sa o aruncati articolul ca o pleasca si sa se balacareasca fraierii. Nu e singurul feedback negativ pe care vi-l luati si din pacate nu faceti nimic ptr a va reinscrie pe un drum constructiv lamentandu-va in tipicul gen romanesc-scandal. Nu asa puteti sa cresteti valoarea user-ilor site-ului vostru si nici nu puteti sa va deosebiti intr-un mod pozitiv fata de altii asa ca puneti mana si deveniti profesionisti.
P.S. ce faine sunt materialele constructive si pline de informatii utile gen materialul cu " Diferentialul ".
parerea mea e ca arata bine. nu chiar atat de exagerat ca ala din filmulet, dar asta e gustul lui. si eu as pune camber negativ la masina daca ii sta bine. dar putin..cat de cat vizibil sa fie.
si in plus ajuta masina la stabilitate si manevrabilitate cu un camber negativ la vreo 5-7 grade presupun.
strict ca masina de show e spectaculoasa...dar sa mergi cu ea pe drum public mi se pare periculoasa..si nu pt soferi ca aia n-au decat sa-si rupa gatu daca vor sa conduca asa ceva...dar pt ceilalti participanti la trafic(parerea mea) reprezinta un real pericol..
e veche treaba asta mai ales prin asia. putin camber nu strica ci din contra ai o stabilitate mai mare in viraje ( nu vb de masinile din poza care sunt exagerate si sunt facut doar pt show) cred ca dupa maxin 1500km au anvelopele varza :)) asi face asa ceva dar pe o masina de weekend , de fite .