Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat
Istoria gamei de modele BMW M ne-a oferit de-a lungul timpului numeroase capitole memorabile, insa nici unul dintre acestea nu a reusit sa se ridice la nivelul celui botezat M3, introdus pe piata in urma cu aproximativ trei decenii pentru ca producatorul bavarez sa poata participa in cadrul competitiei World Touring Car Championship (WTCC).
Asadar, fiind derivat dintr-o masina de curse, primul BMW M3 a impresionat intreaga lume in special prin sasiul sau absolut fantastic, legendarul automobil german castigand numerosi adepti de partea sa si multumita propulsorului in patru cilindri, de 2.3 litri si 195 CP, transformat intr-un 2.5 litri de 238 cai putere cu ocazia editiei limitate Sport Evolution.
Aproximativ cinci mii de unitati M3 E30 au iesit de pe linia de productie in perioada 1985 - 1992, fiecare dintre acestea fiind ridicate la rangul de arta de catre pasionatii de autoturisme din intreaga lume. O arta care, desi are destul de multe in comun cu perfectiunea, poate fi imbunatatita in numeroase feluri si chipuri, dupa cum urmeaza sa vedem (si) in cazul de fata.
Asa cum ii sta bine unei capodopere clasice, care a avut de infruntat cateva probleme cu trecerea anilor, povestea de succes a exemplarului detinut de Nick Sahota incepe cu o restaurare ca la carte. Odata readus la viata, modelul bavarez de inalta performanta a fost trecut prin mai multe operatii de upgradare a functiilor tehnice si estetice, lista cu ingrediente magice culminand cu motorul ascuns sub capota.
Inainte insa de a ajunge acolo, nu ne lasa nici inima si nici ochii sa nu mentionam nuanta Inka Orange, imprumutata de la iconicul BMW 2002, ce da caroseriei o savoare cu totul si cu totul aparte. Daca mai aducem in discutie si jantele Compomotive TH pe 17 inci, finisate intr-o combinatie contrastanta de negru, plus portocaliu si livrate in compania unei suspensii pneumatice Air Lift Performance, ei bine... concluzia este cat se poata de clara.
Alte detalii exterioare capabile sa transforme acest BMW M3 E30 intr-o adevarata vedeta a lumii reale si virtuale includ prelungire frontala a la M3 E30 Evo II, aripi laterale modificate, manere usi BMW Motorsport si, nu in ultimul rand, faruri Hella, respectiv stopuri Startec - ambele accesorizate cu o tenta fumurie. In ceea ce priveste aspectul interior, principala atractie este reprezentata de departe de numeroasele insertii de alcantara cusute cu ata portocalie.
Si totusi, nu vor trece neobservate nici scaunele fata semnate Recaro, pragurile originale de M3 E30 Evo II sau sistemul audio de inalta fidelitate, ce promite un sunet de gala. Un set de gala ce se datoreaza atat antifonarii complete a cockpit-ului, cat si componentelor de top din dotare, precum unitatea Pioneer P99 sau procesorul Audison, de la aceeasi marca italineasca provenind, de asemenea, si difuzoarele pe trei cai, amplificatoarele sau cele doua subwoofere pe 10 inci.
Surprizele nu se opresc insa aici. Ba din contra, abia acum sosesc! Spre deosebire de versiunea standard, exemplarul din cazul de fata gazduieste in compartimentul sau motor o unitate cu sase cilindri si capacitate de 3.2 litri. Preluat direct de la un BMW M3 E46, actorul principal al acestui impresionant proiect de tuning se lauda cu undeva in jurul a 360 de cai putere si 365 Newton-Metri, surplusul de CP si Nm fiind obtinut in mare parte cu ajutorul unei optimizari a unitatii de control.
Si spunem in mare parte pentru ca la obtinerea valorilor maxime mai sus mentionate si-au adus aportul si admisia K&N, serpisorii custom sau noul sistem de evacuare ce se incheie cu doua tevi a 60 de milimetri fiecare, intreg ansamblul venind acum la pachet impreuna cu un diferential cu alunecare limitata, respectiv o transmisie manuala in cinci rapoarte - preluata de la un BMW M3 E36 si inzestrata cu volanta, plus un ambreiaj racing. Lista cu imbunatatiri de ordin tehnic se incheie in cele din urma cu sistemul de franare echipat cu discuri de 300 milimetri si etriere cu sase pistonase.
Sursa Foto: SpeedHunters
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €