Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat
Aspectul sau inconfundabil, sasiul extraordinar si motorizarea indeajuns de puternica pentru a impinge cele (putin) peste 1.1 tone ale masinii catre performanta absoluta au transformat modelul BMW M3 E30 intr-o adevarata stea a lumii automobilistice. Si cu toate acestea, exista numerosi posesorii ai legendei bavareze care nu pot rezista tentatiei de a-si lasa amprenta asupra exemplarului din dotare. Din pasiune pentru perfectiune, am putea spune.
Distribuie pe Facebook

Istoria gamei de modele BMW M ne-a oferit de-a lungul timpului numeroase capitole memorabile, insa nici unul dintre acestea nu a reusit sa se ridice la nivelul celui botezat M3, introdus pe piata in urma cu aproximativ trei decenii pentru ca producatorul bavarez sa poata participa in cadrul competitiei World Touring Car Championship (WTCC).

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Asadar, fiind derivat dintr-o masina de curse, primul BMW M3 a impresionat intreaga lume in special prin sasiul sau absolut fantastic, legendarul automobil german castigand numerosi adepti de partea sa si multumita propulsorului in patru cilindri, de 2.3 litri si 195 CP, transformat intr-un 2.5 litri de 238 cai putere cu ocazia editiei limitate Sport Evolution.

Aproximativ cinci mii de unitati M3 E30 au iesit de pe linia de productie in perioada 1985 - 1992, fiecare dintre acestea fiind ridicate la rangul de arta de catre pasionatii de autoturisme din intreaga lume. O arta care, desi are destul de multe in comun cu perfectiunea, poate fi imbunatatita in numeroase feluri si chipuri, dupa cum urmeaza sa vedem (si) in cazul de fata.

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificatDin pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Asa cum ii sta bine unei capodopere clasice, care a avut de infruntat cateva probleme cu trecerea anilor, povestea de succes a exemplarului detinut de Nick Sahota incepe cu o restaurare ca la carte. Odata readus la viata, modelul bavarez de inalta performanta a fost trecut prin mai multe operatii de upgradare a functiilor tehnice si estetice, lista cu ingrediente magice culminand cu motorul ascuns sub capota.

Inainte insa de a ajunge acolo, nu ne lasa nici inima si nici ochii sa nu mentionam nuanta Inka Orange, imprumutata de la iconicul BMW 2002, ce da caroseriei o savoare cu totul si cu totul aparte. Daca mai aducem in discutie si jantele Compomotive TH pe 17 inci, finisate intr-o combinatie contrastanta de negru, plus portocaliu si livrate in compania unei suspensii pneumatice Air Lift Performance, ei bine... concluzia este cat se poata de clara.

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificatDin pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Alte detalii exterioare capabile sa transforme acest BMW M3 E30 intr-o adevarata vedeta a lumii reale si virtuale includ prelungire frontala a la M3 E30 Evo II, aripi laterale modificate, manere usi BMW Motorsport si, nu in ultimul rand, faruri Hella, respectiv stopuri Startec - ambele accesorizate cu o tenta fumurie. In ceea ce priveste aspectul interior, principala atractie este reprezentata de departe de numeroasele insertii de alcantara cusute cu ata portocalie.

Si totusi, nu vor trece neobservate nici scaunele fata semnate Recaro, pragurile originale de M3 E30 Evo II sau sistemul audio de inalta fidelitate, ce promite un sunet de gala. Un set de gala ce se datoreaza atat antifonarii complete a cockpit-ului, cat si componentelor de top din dotare, precum unitatea Pioneer P99 sau procesorul Audison, de la aceeasi marca italineasca provenind, de asemenea, si difuzoarele pe trei cai, amplificatoarele sau cele doua subwoofere pe 10 inci.

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Surprizele nu se opresc insa aici. Ba din contra, abia acum sosesc! Spre deosebire de versiunea standard, exemplarul din cazul de fata gazduieste in compartimentul sau motor o unitate cu sase cilindri si capacitate de 3.2 litri. Preluat direct de la un BMW M3 E46, actorul principal al acestui impresionant proiect de tuning se lauda cu undeva in jurul a 360 de cai putere si 365 Newton-Metri, surplusul de CP si Nm fiind obtinut in mare parte cu ajutorul unei optimizari a unitatii de control.

Si spunem in mare parte pentru ca la obtinerea valorilor maxime mai sus mentionate si-au adus aportul si admisia K&N, serpisorii custom sau noul sistem de evacuare ce se incheie cu doua tevi a 60 de milimetri fiecare, intreg ansamblul venind acum la pachet impreuna cu un diferential cu alunecare limitata, respectiv o transmisie manuala in cinci rapoarte - preluata de la un BMW M3 E36 si inzestrata cu volanta, plus un ambreiaj racing. Lista cu imbunatatiri de ordin tehnic se incheie in cele din urma cu sistemul de franare echipat cu discuri de 300 milimetri si etriere cu sase pistonase.

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificatDin pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (24) Poze Din pasiune pentru perfectiune: Radiografia unui BMW M3 E30 complet modificat
mai multe