Prima Masina 2015: o miscare electorala mincinoasa sortita esecului

Prima Masina 2015: o miscare electorala mincinoasa sortita esecului
  • Programul trebuia sa inceapa de la 1 noiembrie 2014
  • Se pare ca abia prin februarie o sa se mai miste ceva
  • Conditiile aberante ale programului il vor face ineficient
Distribuie pe Facebook

Nu stiu cum pot altii sa traiasca in Romania stiind ca la conducerea guvernului, acea institutie care jongleaza si hotaraste ce se intampla cu banii nostri, se afla Victor Ponta. Poate cel mai mare mincinos pe care l-a avut Romania de-a lungul istoriei. Si nu o sa ne referim la sutele de exemple ci doar la cel pe subiect: Prima Masina 2014 care intre timp s-a transformat in Prima Masina 2015.

Stiam de ce am facut un printscreen candva pe la sfarsitul lunii octombrie 2014, atunci cand Victor Ponta se afla in miezul campaniei electorale. Printre lozincile zilnice care i-au bombardat pe naivii pensionari precum "Doar Victor Ponta protejeaza pensiile" si "Doar Victor Ponta micsoreaza taxele", noua ne-a sarit in ochi propaganda care ii tintea direct pe tineri. Si anume, Programul Prima Masina Noua 2014. Un program special gandit de Ponta pentru tinerii fara posibilitati materiale uriase prin intermediul caruia sa-si poata cumpara un automobil nou.

Un program ideal, cu dobanda minuscula, rate preferentiale, prin care oricine persoana chiar si cu salariul minim pe economie isi putea cumpara o masina. Colac peste pupaza, programul nu numai ca era unul perfect la care visau mii de tineri, ci era si unul care debuta pe 1 noiembrie, fix cu o zi inainte de alegerile prezidentiale. Ghici ce: de la cuvintele 'sincere' ale lui Ponta "De la 1 noiembrie intra in vigoare programul Prima Masina" am ajuns acum, la mai bine de 2 luni de la alegeri, la... nu se stie NIMIC despre acest program.

Victor Ponta mananca cacat

Este jenant ca o tara europeana sa fie condusa de un guvern absolut incompetent. Nu este posibil ca tu, prim-ministru, sa permiti o asemenea propaganda mincinoasa la nivel national. Nu este permis sa nu-ti dai seama ca, odata ce anunti asa ceva, multe rotite se pun in miscare si incep sa se cheltuiasca foarte multi bani. Mai precis, inca de anul trecut, importatorii s-au pregatit temeinic pentru aceasta noutate care parea promitatoare. Au inceput campanii de marketing, promovare, s-au facut reclame in showroom-uri, s-a facut training pentru vanzatori si s-au comandat automobile care sa corespunda marjei de pret. Pentru ce toate astea? Pentru nimic. Au fost bani aruncati pe fereastra.

Ce se intampla acum cu privire la Prima Masina 2015? Nimic nu este clar. Se stiu conditiile de acordare a creditului, dar nu sunt oficiale, nu sunt confirmate si nu sunt sincere. Pentru ca, asa cum va aratam si mai demult, in ciuda aparentelor avantaje, partile proaste si defectele acestui program sunt mai numeroase si deloc de trecut cu vederea. Insa exista totusi niste conditii care, desi nu sunt oficiale prin lege, par a fi cele mai apropiate de adevart.

Orice persoana care are peste 18 ani isi poate cumpara o masina prin acest program. Nu este limita de varsta. Venitul trebuie sa fie minim 800 lei net, sa fie angajat de minimum 3 luni la ultimul angajator si 1 an vechime in campul muncii, aplicantul sa nu mai fi avut un automobil nou pana la data semnarii cererii de credit. Suma maxima creditata este de 10.000 de Euro in lei, pe o perioada de 5 ani. Valuta creditului poate fi atat Euro, cat si lei. Despre dobanda, pentru cei care stiu putine finante, este una mica, de numai 4.7% pe an (se calculeaza Robor la 3M + marja 3 PP in cazul creditului in lei). Avansul va fi de minimum 5% si daca sunt oameni care vor o masina mai scumpa de plafonul maxim, pot veni cu bani de acasa.

Astea sunt detaliile care se cunosc pana acum. Insa exista zvonuri care spun ca la finele lunii februarie guvernul va aloca fonduri pentru aceasta forma de finantare si vor exista si ultimele detalii clare si oficiale. Dar, nu trebuie sa ne mire daca in cele din urma acest program va fi ingropat cu totul si dat uitarii.

Sa fim sinceri: tinerii au avut pana acum timp sa se informeze despre acest program. Un baiat care are un salariu de 2000 de lei pe luna va fi nevoit sa plateasca lunar circa 1100 de lei rata pentru masina. Pentru ca ratele contin si asigurarea RCA, si asigurarea Casco. Nu mai punem la socoteala carburantul si alte cheltuieli. Or daca cineva isi cheltuieste peste 50% din venituri doar pentru masina, oare cum sa mai traiasca? In plus, cu atatea minciuni electorale si suciri ale guvernului, cine sa mai aiba incredere intr-un astfel de program? Noi cu siguranta nu avem. Nu de alta, dar orice initiativa care incepe cu o minciuna, nu are cum sa fie buna.

Distribuie pe Facebook
mai multe