LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes E-Class
Daca Mercedes S-Class ar fi avut un fiu... cu fratiorul C-Class.
Lansat pe piata in cursul anului 2013, actualul Mercedes S-Class a reusit sa uimeasca intreaga planeta cu design-ul si tehnologiile sale de top.
De fapt, succesul inregistrat de limuzina germana a fost atat de mare incat compania mama a primit in primele trei luni 30.000 de comenzi ferme.
Mercedes a vazut potentialul generatiei W222 si a transmis reteta mai departe, cea de-a patra reiteratie a modelului C-Class venind cu acelasi exterior.
Iar acestea avea sa fie doar inceputul, punctul culminant fiind atins la mijlocul lunii trecute, odata cu debutul oficial al noului E-Class.
Care, intamplator sau nu, combina intr-un mod absolut grosolan exteriorul limuzinei S-Class cu interiorul modelului C-Class. Si viceversa.
Privind imaginea de ansamblu, noul Mercedes E-Class ocupa un loc fruntas intr-un top al celor mai atragatoare automobile ale momentului.
Daca vine insa vorba despre detalii, ei bine... cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie nu este nimic mai mult decat o copie.
Etalonul in materie de dotari si tehnologie.
In timp ce design-ul sau a starnit numeroase controverse in industria auto, noul Mercedes E-Class a primit doar cuvinte de lauda pentru tehnologiile oferite.
Asa cum precizam si anterior, cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie este prima masina care poate fi pornita si parcata prin intermediul telefonului mobil.
Vestile bune continua cu cele doua ecrane de cate 12.3 inch pentru afisarea tuturor informatiilor vitale, imprumutate de la acelasi S-Class.
Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici farurile Multibeam LED compuse din 84 de LED-uri controlate individual sau pilotul automat pentru rularea pe autostrada.
Tot pe lista cu echipamente disponibile regasim si suspensie pneumatica, iluminare ambientala in 64 de culori sau instalatie audio Burmester cu tehnologie 3D surround sound.
De sistemul ce muta ocupantii locurilor fata inspre interiorul masinii in cazul unui impact iminent am apucat sa precizam ceva?
Numai trei motorizari la momentul lansarii.
Am inteles, ai prins deja ideea: noul Mercedes E-Class este un tur de forta in materie de dotari si echipamente, iar acum vrei sa afli cateva ceva despre gama de motorizari.
Ei bine, cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie vine pentru moment cu doar trei propulsoare mari si late, dintre care doua diesel si una pe benzina.
In plus, indiferent de alegerea facuta, fisa tehnica este completata atat de o transmisie automata in noua rapoarte, cat si de un sistem de tractiune spate.
Drept urmare, acestea fiind spuse, intram direct in subiect si anunta ca versiunea de baza E 200 ascunde sub capota un benzinar turbo de doi litri si 184 CP.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7.7 secunde, viteza maxima este de 240 km/h, iar consumul mediu de carburant variaza intre 5.5 - 5.9 litri la 100 km.
Urmatoarea pe lista, varianta E 220 d propune un turbodiesel de doi litri si 194 CP, suficient pentru ca sprintul 0 - 100 km/h sa dureze 7.3 secunde.
Tot pana la 240 de kilometri pe ora urca acul vitezometrului si in cazul de fata, in timp ce distanta de 100 km este parcursa cu 3.9 - 4.3 litri de motorina.
Lista cu optiuni se incheie in cele din urma cu modelul E 350 d, singurul de altfel oferit alaturi de un propulsor cu sase cilindri in V.
Valorile cheie in situatia data sunt urmatoarele: 258 CP, 0 - 100 km/h in 5.9 secunde, viteza maxima limitata la 250 km/h, consum mediu de 5.1 - 5.5 litri la 100 km.
Concluzia.
Daca lasam deoparte design-ul - atat cel interior, cat si cel exterior, tras la indigo, noul Mercedes E-Class se dovedeste o masina demna de toata isprava.
Multe dintre tehnologiile oferite de cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie nu au corespondent la rivali, in timp ce gama de motorizari va creste din aceasta vara.
Problema este ca, asemeni tuturor lansarilor recent, pentru a te bucura de un exemplar decent va trebui sa investesti cateva mii bune de euro in optionale.
Iar cum preturile de pornire variaza intre 47.514 euro pentru versiunea de baza E 200 si 59.034 euro pentru varianta de top E 350 d, ei bine... nu va fi chiar imposibil sa vezi configuratii care depasesc costul unui S-Class entry-level.
Asadar, acestea fiind spuse, ramane urmatoarea intrebare:
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Talisman. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €