LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul VW Golf R

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul VW Golf R
2013 a reprezentat un adevarat deliciu pentru iubitorii de hot-hatch-uri, anul acesta avand loc atat lansarea noilor Audi S3 Sportback si BMW M135i, cat si introducerea pe piata a primului Mercedes inalta performanta din segmentul compact, modelul A45 AMG. Acesta avea sa fie insa doar inceputul, Salonul Auto de la Frankfurt din toamna facandu-ne cunostinta cu versiunea R a recent lansatului Volkswagen Golf 7.
Distribuie pe Facebook

Conservator ca aspect vizual...

Sa o luam insa cu inceputul. Spre deosebire de versiunea standard, varianta de inalta performanta Volkswagen Golf R iese in evidenta printr-un kit aerodinamic agresiv stilizat, ce se caracterizeaza prin urmatoarele elemente: o grila redesenata a radiatorului, prize de aer supradimensionate pentru spoilerul fata, praguri laterale restilizate, eleron pentru plafon si difuzor posterior, plus evacuare cu patru tobe de esapament.

Stai, am zis cumva evacuare cu patru tobe de esapament? Ei bine, aceasta este probabil cea mai marcanta modificarea, generatia anterioara a hot-hatch-ului german venind la pachet cu doua tips-uri montate central, dupa cum probabil iti mai amintesti. De asemenea, comparativ cu modelul precedent, noul Volkswagen Golf R lasa senzatia ca s-ar fi ingrasat insa, tinand cont ca la baza se regaseste platforma modulara MQB, nici vorba de asa ceva - ba din contra!.

Volkswagen Golf R - Galerie Foto

Volkswagen Golf R - Galerie FotoVolkswagen Golf R - Galerie Foto

Per total, desi ceva mai agresiva precum versiunea standard, varianta de inalta performanta Volkswagen Golf R nu se ridica la acelasi nivel de sportivitate vizual precum generatia anterioara, designerii companiei de automobile din Wolfsburg mergand pe un design... conservator, am putea spune. Cel putin atunci cand vine vorba de aspectul exterior.

In ceea ce priveste aspectul interior, ei bine... noul Volkswagen Golf R jubileaza la acest capitol, principala atractie fiind reprezentata de consola centrala usor indreptata catre sofer, introdusa odata cu cea de-a saptea generatie a popularului hatchback german. Alte detalii interioare sinonime cu sportivitatea se regasesc in persoane volanului cu design in trei spite si a scaunelor fata cu suport lateral marti, viitorii cumparatori avand la dispozitie si posibilitatea de a opta pentru accente de alcantara sau insertii de piele cu motive similare fibrei de carbon.

Volkswagen Golf R - Galerie FotoVolkswagen Golf R - Galerie Foto

...inovator din punct de vedere al performantelor.

Poate ca nu este cel mai atragator hot-hatch din clasa sa si din punct de vedere vizual, un Opel Astra OPC fiind mult mai interesant, de exemplu, insa noul Volkswagen Golf R se revanseaza pe plan tehnic.

Asa cum anuntam atat la sfarsitul lunii august, cat si la inceputul lunii septembrie, ultima generatie a hot-hatch-ului german ascunde sub capota un propulsor turbo de doi litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan nu mai putin de 300 cai putere si 380 Newton-Metri. Adaugam in meniu si un sistem de tractiune integrala, plus o cutie de viteze cu dublu ambreiaj disponibila in mod optional, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in mai putin de cinci secunde - 4.9 secunde, mai exact!

Volkswagen Golf R - Galerie Foto

Ca o scurta comparatie, asta pentru a continua povestea de mai sus, vechiul Volkswagen Golf R gazdui in compartimentul sau motor aproximativ 270 cai putere si 350 Newton-Metri, obtinuti tot dintr-un propulsor turbo de doi litri si livrati tot tuturor celor patru roti, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in circa 5.5 secunde in compania cutiei DSG cu dublu ambreiaj.

Dar ultima generatie a hot-hatch-ului german nu doar ca este mai performanta comparativ cu predecesoara sa, ci si mai eficienta. Intr-o alta ordine de idei, noul Volkswagen Golf R consuma in versiunea DSG numai 6.9 litri la 100 km, in timp ce modelul anterior avea nevoie de undeva in jurul a 8.4 litri de benzina pentru a parcurge aceeasi distanta de 100 de kilometri.

Volkswagen Golf R - Galerie Foto

Si asta nu e tot. Noul Volkswagen Golf R impresioneaza si atunci cand vine vorba de manevrabilitate si stabilitate, cea mai noua generatie a hot-hatch-ului german oferind, printre altele, si sasiu adaptiv DCC cu patru setari diferite ale suspensiei - Eco, Normal, Individual si, nu in ultimul rand, Race -, patru diferentiale electronice integrate in sistemul ESP, cuplaj Haldex de generatie a cincea, tehnologie XDS+ sau sistem de franare echipat cu discuri ventilate ce masoara 340 milimetri pe fata si 310 milimetri pe spate.

Concluzia?

Noul Volkswagen Golf R nu este chiar cel mai atragator hot-hatch din punct de vedere vizual. Mai mult de-atat, ultima generatie nu se ridica nici macar la nivelul vechiului model, asta ca sa nu mai vorbim de Ford Focus ST sau Opel Astra OPC.

Dar asta este doar parerea noastra. O parere de care tindem sa nu mai tinem cont atunci cand aruncam o privire asupra fisei cu specificatii tehnice. Nu de alta, dar... cum ai putea refuza un automobil care ofera o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 4.9 secunde in schimbul unui pret care, in Romania, porneste de la 36.523 euro?

Asadar, acestea fiind spuse, avem: Noul Volkswagen Golf - Like ori Dislike?

Sondaj

Noul Volkswagen Golf R - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Cadillac Escalade. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Volkswagen Golf R - Galerie Foto
mai multe