10 lucruri pe care le putem modifica, ep. 1 - tuning exterior
Fara doar si poate, un set de jante schimba radical aspectul unei masini, asa cum o coafura noua schimba fata unei femei. Rotile masinii, formate din janta+anvelopa, sunt in acelasi timp si cea mai vizibila schimbare la exterior, dar si una din cele mai usoare. Despre jante am scris nu demult un articol referitor la semnele care ne ajuta in alegerea lor. Insa atunci cand schimbam rotile masinii, de cele mai multe ori, ne dorim niste roti mai mari. Cu niste jante mai mari, cu anvelope cu talon mic, avem impresia ca e o alta masina. Asta si vrem de altfel.
Masina stoc inainte si dupa schimbarea setului de jante
Vezi oferta de JANTE si ANVELOPE pe 4Tuning Shop.
2. Body Kit
O modificare deja mai avansata a masinii, o schimbare totala la fata, are loc atunci cand vine vorba de schimbarea body-kitului. Adica schimbam bara fata, bara spate si pragurile laterale ale masinii. Sau adaugam, acolo unde nu sunt. Vorbim aici de o lucrare ceva mai complexa, care necesita si vopsirea noilor elemente, dar si o potrivire la linie a acestora. Cel mai bine este sa apelam la bodykit-uri complete, de la acelasi producator. Rare sunt cazurile in care bara fata, cea spate si pragurile sunt modele diferite, pentru masini diferite, dar se potrivesc intr-o imagine generala reusita. Bara fata (2.1) este de obicei formata din mai multe elemente: spoiler, grila sau site de aer si prelungire (sau buza). Bara spate (2.2) e formata si ea din aceleasi elemente, doar ca in loc de prelungire, are un difuzor de aer. Pragurile laterale (2.3) sunt de obicei dintr-o bucata. Uneori, in loc sa schimbam tot body-kitul masinii, putem apela doar la prelungiri pentru spoilere si praguri, dand astfel impresia ca masina e mai joasa.
Body Kit complet pentru Mustang - bara fata, bara spate si praguri
Vezi oferta de BODY KITURI
3. Farurile
Tot catalogata ca o modificare de imagine destul de facila, schimbarea sau modificarea farurilor este una din cele mai intalnite modificari la masini. Aici putem vorbi fie de adaugarea unor lumini de tip Angel-Eyes sau LED-uri de tip Audi R8, fie de imbunatatirea luminilor cu ajutorul unui sistem xenon. Cand le schimbam, putem alege din mai multe modele, cu fundal oglinda, negru, cu sticla clara, etc, in functie de preferinte.
Vezi oferta de FARURI, ANGEL EYES si XENON
4. Stopurile
Ca si la faruri, acestea pot fi schimbate cu altele aftermarket, dintr-o larga oferta a magazinelor de tuning. Vorbim aici de stopuri clare, cu leduri, mate, negre, etc. Insa trebuie sa ne asiguram ca stopurile se asorteaza cu farurile, si invers.
Vezi oferta de STOPURI
5. Oglinzile laterale
Oglinzile reprezinta si ele o importanta parte a stylingului exterior. De obicei, cand vrem sa le schimbam, ne gandim la unele mai agresive, mai aerodinamice. Acestea sunt de cele mai multe ori disponibile la aceiasi producatori care fac si body-kiturile, pentru majoritatea modelelor de masini. Putem inlocui oglinzile originale ale masinii cu unele de tip Mercedes, cu semnale incorporate, fie cu unele de carbon, sau unele de tip M3, cele cu doua brate. Oglinzile laterale trebuie insa sa respecte linia totala a masinii, sa nu fie nici subdimensionate, dar nici prea mari, ci sa se integreze frumos in linia caroseriei.
6. Bandourile
Cand vorbim de bandouri, ne gandim la o modificare destul de subtila, care nu se preteaza la toate masinile. De obicei, acestea se pastreaza, pe piata neexistand o oferta de bandouri aftermarket pentru orice model de masina. De exemplu, la BMW, bandourile pot fi inlocuite cu unele de M, mai late. La Mercedes, la fel, putem apela la unele care poarta sigla Brabus sau Carlsson. O altfel de modificare este renuntarea completa la bandourile de fabrica, pentru a da un look mai curat masinii.
7. Folia pentru geamuri
Atunci cand ne punem folie pe geamuri, ne gandim la doua chestii: siguranta si pastrarea unei temperaturi mai mici pe timp de vara. Inca din capul locului vrem sa aducem aminte ca folia pentru geamuri omologata este legala atata timp cat este pusa doar pe geamurile laterale spate si pe luneta. Conform legii, nu este voie ca folia sa fie montata pe geamurile laterale fata si pe parbriz. Folia are un rol de protectie impotriva razelor UV, dar si de protectie impotriva hotilor, nepermitand vizibilitatea pe bancheta din spate. In plus, mai exista si folia impotriva spargerii geamului. La acestea se adauga si factorul estetic, o masina cu geamurile negre sau fumurii, avand un look mai elegant.
Vezi oferta de FOLII
8. Eleronul
Desi scopul initial al unui eleron este acela de a asigura un downforce masinii, pentru a creste stabilitatea, in cele mai multe cazuri are un rol pur estetic, menit sa completeze imaginea generala a masinii data de bodykit. Poate fi montat un eleron fin, drept, dintr-o bucata, ca pe masinile hatchback, poate fi montat un eleron de tip WRX, sau unul de aluminiu, de tip racing. Alegerea eleronului insa trebuie facuta cu grija, pentru ca la fel de usor cum poate intregi imaginea agresiva a masinii, o poate si strica.
Eleron de tip WRX (de la Subaru Impreza WRX)
Eleron reglabil de aluminiu si eleron de tip "lip"
Vezi oferta de ELEROANE
9. Evacuarea
O sa mentionam aici doar de tips-uri, de capatul evacuarii vizibil. Acesta trebuie sa se integreze in bara spate, sa nu fie nici prea mic, dar nici prea mare. Sunt diverse tipuri de evacuari finale, cele drepte, duble sau simple, centrale sau de tip JDM. La fel, si evacuarea trebuie montata in functie de masina, pentru ca, de exemplu, pe un Mercedes sau BMW nu merge o evacuare JDM, in schimb, pe un Civic sau Impreza, da.
Evacuare de tip JDM
Evacuare dreapta, dubla, cu 4 iesiri
Vezi oferta de EVACUARI
10. Neoane
Chiar daca s-a mai domolit in ultima vreme moda neoanelor undercar, ramane o metoda "speciala" de modificare a aspectului exterior. In ultima vreme, neoanele au fost inlocuite cu LED-uri, ca la modelele Brabus, aducand luminile de sub masina la un alt nivel.
La toate aceste elemente, se mai adauga parti ale caroseriei, ce pot fi modificate, fie ca vorbim de capota, usi sau aripi. Insa aici este necesara o munca mai elaborata, de cele mai multe ori custom. Despre astfel de modificari mai delicate vom elabora pe viitor, cu exemple autohtone.
- 0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 250 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Renault clio rs benzinar 2024 16000 € 0445117048 a6540700187 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
- Vw golf diesel 2012 5790 € Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 €
- 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Opel astra 1.4 2010 5700 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Eleron audi a4 b7 abt ab look avant 8e 8h 2005-2007 s4 rs4 s... 360 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Vw golf benzina 2011 5790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda karoq diesel 2019 14250 €
- Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 € 0445110895 166003281r bosch injector nissan qashqai ii... 700 Lei Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei
- Opel insignia diesel 2014 7290 € Opel mokka diesel 2018 10190 € Opel corsa 1.2i 2003 499 €
- Renault scenic diesel 2011 4999 € Amortizor dacia duster (2010 - 2016) ringer 1542002002 piesa noua 178 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € 0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei