Teoretic, sfaturile sunt excelente, daca nu ai ce sa faci cu banii. Practic, dupa 4-5 ani (cel mult), ne plictisim de masina si o schimbam. Sau, daca nu o schimbam, o revopsim partial sau total, si asta nu din cauza lipsei de protectie la actiunile de inghet-dezghet, ci a lipsei de protectie la actiunile bizonilor din trafic, a vecinilor binevoitori si a zgarieturilor de cheie. Sau, daca avem o masina foarte scumpa, o masina de colectie sau un model deosebit, la care tinem foarte mult, o pastram in garaj peste iarna. Sunt sigur ca cei mai multi dintre noi se regasesc intr-una dintre aceste situatii. Si atunci, la ce bun articolul, in afara de reclama?
Strict pentru partea de caroserie( protectie exterioara), se poate face bine si do-it-yourself important este sa ai produse de calitate si atat temperatura ambientala cat si a caroseriei sa fie intre 10 -15 grade Celsius. Pentru o protectie de calitate nu iti trebuie "facultate". Un sampon auto bun care sa inlature foarte bine stratul de mizerie A1 Speed Shampoo si o ceara de calitate care se aplica foarte usor si este de durata A1 Speed Wax Plus3 cu carnauba. Sunt cosmetice auto premium fabricate in Germania si se gasesc in magazinul online www.cosmeticeauto.ro
Drumuri bune!
Tara e plina de praf si ''cacao'' pe jos, si eu ma duc sa-mi polishez masina ,care o sa mi-o zgarie vecinul, loveasca un prost in trafic sau zgarie o pitzipoanca in parcare la mall. Winter auto... frate, ca la nemti adica o masina ieftina cu motorul bun si vopsita cu pensula si nu mai ai durere de cap. Nu mai sunt bani pentru fitze, cel mai cautat aliment este banul in ziua de azi. Sa am eu bani de benzina, intretinere si mancare astea sunt prioritatile in ziua de azi.
Pasionati pasionati frate, da bartai articolul pentru o tabla nenorocita.
Ca dupa ce ai dat banu gros sa o pregatesti de iarna, apare un meltean cu cauciucuri de vara si iti indoaie pretioasa tabla.
Ft bine punctat Old School
asa este dar oamenii au servicii de calitate, am trecut pe la ei pt detailing interior si pentru mirosul neplacut ce iesea cand dadeam drumul aerului conditionat
lasand gluma la o parte, chiar au servicii de calitate,iar referitor la articol, e foarte bun pentru cine nu avea habar de toate chestiile alea...si eu fac in fiecare an "ritualul" asta si ma declar multumit
Eu unul nu sunt de acord cu infolierea! Ce faci cand se gaseste cel putin un "smecher" care da si el cu cheia si ti-o zgarie ca de suntem in Romania? Te duci sa ti-o polishezi? :)
Pentru swampie referitor la prelata este incomoda si chiar daca vopseau ta este matta tot se zgarie...mergi la drum si normal ca va fi praf si mizerie pe vopsea....tu pui peste prelata...exista chiar si pericolul sa obtii niste "frumoase" pete!
Raman totusi la ideea de protectie clasica spalata si ceruita cu produse de calitate!
www.cosmeticeauto.ro
Drumuri bune!
mersi de raspuns...totusi cred cca renunti la plimbari iarna...nu cred ca rezista sare geata fara lac....e mai sensibila..de aceea ma gandeam la prelata si la spalari mai usoare din cand in cand...cunoscatorii poate stiu ce greu e sa circuli cu masina coupe fara rama la usa...sincer nu merita efortu si strici masina vopseaua...e dezastru...decat sa dau la primavara mii de euro sa refac masina in starea de fata ...mai bine iau un tico o dacie cu 10 14 mil si problema rezolvata....cred eu...si masina o tin sub prelata 3 4 luni...o depozitezi...mai am o intrebare! prelata in afara de acoperire,si protejare prezinta pericole?referinduma la hoti ...careva a patit?mai foloseste careva metode de prelata ?nu prea vad masini cu prelata de ce?nu e bine?
Un articol foarte bun pentru mine ca "junior" detailer. Nu ma intereseaza ca a fost reclama sau nu, dar articolul a meritat. Acum intrebarea mea pentru cineva care poate stie sau e in domeniu, unde pot gasi sealant , ce firma, ce pret, etc.
Ceara intr-adevar dureaza cam putin, chiar daca obisnuiam sa o ceruiesc la fiecare 40 - 50 de zile, dupa 15 - 20 de zile isi pierde proprietatile.
Pentru dj_rzn, durata de protectie depinde de ceara folosita, cu ce si cat de des speli autoturismul. In mod normal daca speli autoturismul de 2-3 ori/luna o ceara buna rezista intre 3 - 6 luni. Ceara A1 Speed Wax Plus3 la 250 ml este 43 Ron plus transportul 10 - 30 Ron, depinde de varianta de livrare aleasa. Pentru un autoturism de dimensiunea unei Skoda Octavia, 250 ml. iti ajunge sa o aplici de 4-5 ori. Tinand cont ca este ceara auto premium consider ca pretul este bun si merita investitia!
www.cosmeticeauto.ro
Drumuri bune!
Eu am folosit ceara de la turtle wax si dupa 2 - 3 spalari (in decursul a 2 - 3 saptamani) nu mai era de efect, adica picaturile nu mai ramaneau pe masina buburuzate la ploaie, suprafata vopselei nu mai era asa fina etc.
Bravo Old School, exact asta am punctat si eu mai sus. E ca si cum, inainte de a pleca pe front, ti-ai da pe fata cu crema de protectie solara. Ce conteaza gloantele sau obuzele? Totul e sa nu-mi ard tenul. Iar in traficul din Bucuresti... e chiar ca pe front... :)
Majoritatea comentariilor se refera la bani. Intrebare : cat pierzi la revanzarea masinii daca masina ta arata rau ? De ce credeti ca cei care se ocupa cu vanzarile de masini fac invariabil un refresh care cuprinde o curatare de tapiterie si un exterior temeinic lucrat, uneori (mai rar ce-i drept) chiar si ceruire. In felul acesta creste valoarea de revanzare cu 300-800 EUR in functie de model evident.
Hai sa ne protejam masina si sa aruncam cu banii pe fereastra.
Daca ar fi sa socotesc cat costa toate aceste minunate servicii si de cate ori se recomanda sa le folosesti , ajungi in cativa ani la costurile unei revopsiri.
Asta e o reclama mascata.
Eu sunt de parere ca multi dintre noi nu stiam aceste lucruri. Nu sunt de acord cu revopsirea: masina poate pierde mult din valoare cu o revopsire. Mai bine protejam cat putem, pretul unui rezervor de carburant putem sa-i dam, daca chiar se protejeaza.
Toti zic ca nu merita, eu sunt unul dintre ,,aceia" care cheltuiesc toti banii pe produse de detailing, ca sa faci o pregatire de iarna pentru masina trebuie sa iti si placa, am mai incercat eu sa invat pe cineva sa isi dea cu ceara pe masina dar dupa 5 minute s-a plictisit si a renuntat, nici macar nu a sters ceara de pe masina, eu am pregatit masina pentru iarna si mi-a luat cam 6 ore de munca.
Toti zic ca e un fier, o vopsesti si gata, da o vopsesti dar cand vine un cumparator si zice domne asta a fost vopsita, ai lovit-o? eu unu nu a-si cumpara o masina vopsita, chiar daca a fost vopsita de zgarieturi etc, mai bine un polish de calitate (nu polish la 200 de lei in 2 ore) un polish de 800 de lei in 12 ore de munca, si dupa aceea ceara la fiecare 2 luni.
Sa va descriu cum ar trebui sa speli o masina:
Clatire cu apa
aplicat spuma activa cu ph neutru pentru a nu atatca ceara, elementele cromate..etc
clatire
spalare cu 2bm (metoda celor 2 galeti, intruna pui sampon si intruna pui apa, bagi manusa in aia cu sampon, faci 2 treceri si clatesti in galeata cu apa)
uscare cu carpe de mf de calitate (nu lavele de supermarket 3 la 10 lei)
decontaminare cu ipa (alcool izopropilic)
decontaminare cu clay bar
spalare cu 2bm
uscare
aplicare ceara
lasat la uscat 20-30 de min la umbra
sters cu microfibra pentru buffing
si atat, asta ar trebui sa dureze de la 5 ore in sus.
Mda, asa am stat eu acum 2 saptamani duminica, mi-am "frecat" masina toata ziua cu toate solutiile lu' peste si arata ca noua. ce-i drept imi si cam place, stateam pe scaun in garaj si imi admiram munca, cat de bine arata masina. A doua zi ma duc la facultate, o parchez ( am parcat-o bine!) mai stau 2 minute in jurul ei si o admiram ce bine arata. Plec si cand sa intru in facultate, ia sa mai admir inca odata masina :X si cand ma uit, dadea o dobitoaca cu spatele, iesea din parcare si fix cu spatele in aripa masinii mele s-a oprit. M-am ales cu o aripa ceruita, frumos sifonata si far spart! O tii in garaj, o cureti periodic cu fel de fel de solutii sa arate bine si sa reziste, ai grija de ea oriunde ai merge si apare o proasta in trafic si ti-o fute in parcare!
Pai sa nu-ti vina sa-ti bagi p**a in toate masinile si in toate solutiile de ingrijire?
Sa nu mai zic ca de atatea ori iti vin iarna sute de bolovani in parbrizu masinii si in tabla masinii, ca deh, stim cu totii ce "solutii nemtesti" folosesc romanii pt drumurile inzapezite!
eu merg sapt asta in targ si imi cumpar o coaja la 200 de euro si gata.. am chinuit destul masina iarna trecuta si era nou nouta. Acum o dau la garaj si dacia 1300 scrie pe mine :)) nu ma mai doare sufletu in primavara ca am zgariat parbrizul cu racleta cand ma grabeam dimineata si nu apucam sa o incalzesc sufucient, sau cum arata caroseria la o spalare in aprilie - mai.. te doare capu
Nu trebuie sa ai masina veche sau scumpa pentru a o ingriji. Asa cum sunt oameni pasionati de tuning, asa sunt si oameni pasionat de detailing (cosmetica auto). Depinde de fiecare, daca doreste sa isi ingrijeasca masina intr-un mod mai profesional (spalare ca la carte, decontaminare, polish, ceruire), sau ramane la ingrijitul normal (spalare la spalatoriile de cartier). Probabil ca acest articol a fost scris pentru reclama, dar puteti invata si ceva nou, daca sunteti pasionati.
Chiar zilele trecute am asistat la o scena care ilustreaza foarte bine costul scump unei astfel de operatiuni:
Un vecin tocmai venise de la spalatorie cu SUV-ul si il parcase .Coboara dupa cateva minute si incepe sa injure de mama focului de se scutura tarana.Il intreb ce a patit ,ca vb aia poate i-o fi spart masina,mai stiu eu, ce napasta daduse peste bietul el.Cand colo imi arata aproape plangand:"Uite dom'le acu 10 minute am venit de la spalatorie(masina avea inca picuri de apa pe ea) si mi-a zgariat-o!"Si avea omu' ditamai daraba de zgarietura pe toata lungimea masinii.Pai cum zicea cineva mai jos,nu-ti vine sa dai in masa pe toti imbecilii ce nu stiu merge .Pana nu vom avea drumuri care sa permita circluatia in deplina siguranta nu cred ca detail-ingul are vreun rost .De fapt are caci te face sa te simti bine putin timp !
De cum am inceput sa citesc primele randuri, imi mirosea a reclama si foame de bani ... Apoi am dat direct la sfarsitul articolului, si am citit " recomandam expertdetailing bla bla". vrajeala ieftina. Da-le incolo de masini, ca nu sunt din unt, eu n-am vazut masina sa ii pice vopseaua in primavara, doar pentru ca n-a dus-o proprietarul la expertdetailing vezi doamne... Sa fim seriosi, trebuie sa manance si gurile lor ceva.
Informatii bune, no comment, din pdv personal consider cel mai daunator factor nisipul/pietrisul utilizat la dezapezirea patriei. Pot sa am ceara din arbori martieni cand te depaseste unul si iti vine o pietricica in far/proiector/parbri z/capota....