Dezbatere publica: Service Auto de marca vs. Service Auto autorizat vs. mecanic privat Versus 5 Aprilie Dezbatere publica: Service Auto de marca vs. Service Auto autorizat vs. mecanic privat
Toate comentariile (74):
56 comentarii 89 puncte
un exemplu scurt si la obiect - renault megane inlocuire parbriz cu unul nou 1500 lei la reprezentanta iar la atelierul din capatul strazi 400 lei deci?!
03 apr 2012, 09:59
+6
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Mai mult ca sigur nu ti-a pus parbriz original, ci unul aftermarket!
03 apr 2012, 11:45
+2
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
aftermarket uneori poate fi mai de calitate decat originalul... oricum, ceea ce deranjeaza la service-urile dedicate marcii e pretul manoperei strigator la cer!!!!!!!!!!!!!!
03 apr 2012, 12:02
+2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Cand vreodata aftermarketul poate fi mai calitativ decat originalul???
04 apr 2012, 20:10
+1
94 comentarii 260 puncte
@emy_brabus Hhai ca iti dau eu cateva exemple: Cuzineti Mahle Motorsport comparativ cu cacaturile de cuzineti facuti de BMW. Biele Carillo, forjate, comparativ cu cele OEM. Pistoane forjate CP, comparativ cu cele OEM. Arcuri duble de valve, axe cu came, tacheti si culbutori AVL SCHRICK, comparativ cu cele OEM. Si lista poate continua. Sunt si cazuri cand piesele OEM sunt mai bune decat cele aftermarket, dar cam rar. De obicei la rulmenti -daca OEM e SKF, directie -daca e lemforder, dar si aici exista aftermarket mai bun, daca cauti mai insistent. Romanul a ramas blocat cu ideea ca OEM e cel mai bun. E bun, intradevar, dar retine ca in Romania mai toate reprezentantele iti baga piese de tot rahatul, si ti le factureaza ca si OEM. Si depinde ce intelegi tu prin aftermarket. Eu prin aftermarket ma refer la piesa inlocuitoare. De ex, la directie si la suspensie, daca Lemforder e OEM, atunci aftermarket e si Starline -rahaturi, dar si Eibach, Ground Control si altii. Sper ca ai inteles la ce ma refer.
05 apr 2012, 09:53
0
232 comentarii 131 puncte
pai si cand ploua in masina ce faci?te caci pe aia 400 lei. :)
03 apr 2012, 15:42
-2
29 comentarii 22 puncte
am schimbat si eu in 2010 la un golf 4 parbrizul (400 lei cost total si 2 ani garantie) ....si nu ploua in masina
04 apr 2012, 09:28
+2
330 comentarii 94 puncte
Pai daca ploua in masina inseamna ca nu au montat corect perbrizul...nu ca e defect acesta.
18 iun 2013, 06:34
+1
138 comentarii 360 puncte
Service autorizat general clar nu la service-u marcii. La service-ul marcii, inlocuit 6 bujii incandescente imi cerea 120 euro pentru piese si 400 euro montajul... Mai bine am apleat la un alt service care este autorizat si pentru marca mea, iar in rest lucruri minore le fac singur. Adica sa schimb o oglinda sparta, am comandat din Bucuresti piesa originala si montat singur, nu va rostul sa ma duc la service-ul marcii respestive. Ps: la service-ul marcii nici macar nu m-au chemat sa imi schimbe piesa pentru care producatorul a realizat campanie de chemat masini in service. Era vorba despre un rulment radial axial fata care a constata producatorul ca se uzeaza prematur. La ei la service afiseaza pe hartie ca trebuiau sa cheme in service toate autovehiculele sa le schimbe dar nu au facut acest lucru.
03 apr 2012, 10:33
+1
julaikos
17 comentarii 35 puncte
E prea general sondajul,mai depinde si de probleme;dar in general multe defecte se pot repara mai repede si la fel de bine atat in spatele blocului cat si la service,basca la service-urile din romanica uneori e mai bine sa nu mergi,ca e ca la doctor,te duci pentru o banalitate si iesi cu 10 alte boli...
03 apr 2012, 10:43
+5
145 comentarii -49 puncte
Foarte bine spus julaijos! Masina mea a fost in service pentru reparatia mai multor piese de caroserie, si am primit-o acasa cu alta pompa de motorina care in cateva luni mi-a rezolvat injectoarele(inainte masina mergea impecabil!) ! Deci mai bine la un prieten care stie ce face, decat la mecanici care isi scot piesele din masina ta!
03 apr 2012, 11:31
0
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
stai linistit...asta se poate intampla oriunde...ti-as explica, dar e prea lung discursul, oricum, totul se reduce la bani!
03 apr 2012, 12:04
+2
7 comentarii 17 puncte
La un mecanic din cartier este suficient de riscant. Daca iti strica ceva la masina risca in cel mai rau caz o bataie buna, dar tu ramai cu paguba. La un service autorizat general chiar dc platesti un pic mai mult (oricum incomparabil mai putin decat la un service de marca) poti avea siguranta unei raspunderi contractuale. Iti fac teste la frane, directie etc. daca s-a umblat la ele. Chiar si pt reparatii minore apelez la un service pt ca prefer sa apelez la experienta unui profesionist decat sa ma chinui eu de 3 ori mai mult in spatele blocului.
03 apr 2012, 10:46
-1
51 comentarii 28 puncte
traim in perioada in care multi imbecili au diplome de absolvire a diverselor scoli etc :) , prefer sa ma chinui eu singur sa schimb o piesa decat sa duc la vasile sau gheorghe asa numitii profesionisti sa imi repare lucruri care in sinea lor sunt niste nimicuri dar in urma cercetarilor lor foarte bine gandite sesizeaza probleme care sunt doar niste iluzii :)cea mai tare senzatie de pe lume cum am patit, auzeam o masina care era turata abuziv din departare iar la momentu in care am intrat in service am constat ca era a mea , ca ii se parea un sunet dubios , imi venea sa ii sparg toti dintii din gura . piesele de la vw cum ar fi bucsi etc vin in pachet cu un fel de manual de inlocuri ca sa faci SINGUR !
03 apr 2012, 15:32
0
3 comentarii 3 puncte
Fratilor,mecanicii din reprezentantele auto sunt "inlocuitori de piese(noi sau vechi)". Un mecanic presupune pregatire ,EXPERIENTA,BUN SIMT. Nu e suficient sa iti dai cu parerea si sa inlcuiesti piese. Un mecanic verifica simptomele,foloseste atat diagnoza cat si experienta sa,iar cand a stabilit piesa/piesele cauza propune clientului 3 oferte de piese raportand calitatea la pret si invers.Nicidecum nu iti baga pe gat piesele la care isi pune un adaos nesimtit pe linga tariful pe ora de manopera. Eu am un mecanic care pe langa jobul lui de la service-ul autorizat mai lucreaza acasa.E un om jos palaria.
03 apr 2012, 10:58
-1
1 comentarii 3 puncte
Pompa abs skoda octavia 2 dealer 1100E piesa magazin cehia 200E+taxe
03 apr 2012, 10:59
+3
79 comentarii 72 puncte
Depinde cel mai mult de modul in care este condus service-ul si calitatea oamenilor de acolo. Din proprie experienta: - service Ford Chitila - niste nesimtiti, tarife imense, costul pieselor cel putin dublu fata de aceleasi piese cumparate de la magazine specializate - service Ford Targu-Jiu - jos palaria pentru oamenii de acolo, preturi accesibile, oferta diversa de piese, foarte de treaba si cunoscatori
03 apr 2012, 11:03
+2
vulf
38 comentarii 30 puncte
vorbesc in anonimat cu o experienta personala si daca a mai patit cineva ca mine as fi oarecum spus "fericit" ca nu sunt singurul.....eu am apelat personal s invat a-mi repara masina ori personala pana la un anumit punct....sper s nu primesc ban pentru ce voi scrie .....acum 3 ani am avut un renault megane classic 1.9 dci si avea probleme majore la motor spuse de reprezentanta in sine unde pe tester reiesea ca la un moment dat din cei 102 cai cati arata la inceput masina la o anumita turatie si forta claca si ramanea doar cu 20 cai.....a fost foarte dubios nemaiauzind de asemena simptome si baietii de la reprezentanta din brasov mi-au zis ca motorul este ireparabil si ca trebuie schimbat avand ei spus cu vorbele lor unul la "promotie" la 6000 euro....am clacat in momentul acela in spaima.....si evident ca nu am cumparat un motor ca de banii aia imi luam alta masina mult mai decenta decat un renault si zic asta la second si m-am apucat singur s documentez netu zile intregi sa caut asemanari si eventuale raspunsuri la dilema mea.....am desfacut motorul am curatat senzori peste senzori si mari diferente nu au fost pana am ajuns la injectoare iar acolo pur si simplu in termeni riscanti gen totul sau nimic am alimentat cu 20 litri diesel cel mai aditivat si scump si am bagat un flacon intreg de 2+2 aditiv....si ca prin minune dupa cativa km acel motor care nu mai putea fi reparat isi revenise si mergea absolut impecabil cu acelasi consum rezonabil ce il avea mereu 6 in oras....acuma nu stiu daca oamenii aceia nu aveau chef sau cine stie dar clar m-am lamurit atunci pt interesul lor ce il dau asupra proprietarilor de masini mai vechi a mea fiind atunci de 5 ani vechime........si spun acuma pe scurt tot la reprezentanta dupa 1 an de la problema cu motorul am mai fost odata din cauza martorilor de airbag din bord....raspunsul lor? nu aveti airbag-uri nici sofer nici pasager dar avem tot la oferta volan 800 euro si pasager 600 euro.......dar problema adevarata tot singur
03 apr 2012, 11:11
+8
vulf
38 comentarii 30 puncte
cautand si documentadu-ma afland defapt ca erau senzorii lipsa din bara ce imi tinea airbagurile inactive.....stima si respect pt baietii din service-uri care se mai gandesc si la client ca persoana nu ca s jegmaneasca omu pana la ultimu ban pt probleme inexistente.....si restu problemelor mai delicate evident la un service normal desi chiar si acolo ajung rar...ps acuma detin o honda accord 2.0 ex benzina din 1986 si tin sa zic ca spre uimirea mea de ma si face sa rad nici un service nu vrea sa se bage la reparatii mai complexe gen curatat reglat carburatorul ...el fiind foarte foarte complicat.......tris t
03 apr 2012, 11:19
+1
8 comentarii 15 puncte
Depinde: Chestii relativ usoare se pot face cu mecanicul de cartier sau service autorizat general. Ex: revizii, schimbari de placute/discuri, capete de bara, bielete, etc. Chestii complicate unde ai nevoie de o siguranta se fac la reprezentanta. Ex: update de soft si altele Oricum eu am avut placerea sa vad ca un schimb de lichid de frana avea acelasi pret la reprezentata ca la service autorizat de cartier.
03 apr 2012, 12:01
+1
razvanache
541 comentarii 231 puncte
reparatiile marunte - personal reparatiile mai pretentioase - service particular reparatiile dupa dauna provocata de altcineva (pe asigurare) - service de reprezentanta (renault)
03 apr 2012, 14:06
+6
badea_laurentiu88
1790 comentarii 836 puncte
ce pot fac eu, pentru ce nu am scule ma duc la service, NICIODATA reprezentanta, sunt niste jepcari si lucreaza de mantuiala.
03 apr 2012, 14:10
+7
83slk
103 comentarii 17 puncte
Dacă aș avea bani mi-aș repara mașina la reprezentanță numai cu piese de origine și mecanici specializați pe tipul de mașină pe care îl dețin. Dar în România zilei de azi o repar prin fața blocului și pun în ea piese made in Turkey, sau de la dezmembrări. Pentru lucrul acesta aș dori să mulțumesc din inimă partidului, guvernului și președintelui țării: „ să trăiești bine - la fel ca mine”
03 apr 2012, 20:10
+3
12 comentarii 2 puncte
Vrau sa spun ca si eu apelez la "Mecanic de cartier" pentru toate reparatiile , dar absolut toate reparatiile chiar si cele la motor (mi-a refacut motoru) , dar am avut surpriza ca odata sa nu stie de ce nu-mi porneste masina, si singurul lucru pe care a putut sa mi-l zica a fost "hai s-o tractam pana la Dacia Pantelimon la reprezentanta. Odata ajunsi acolo , mecanicul a constatat ca e pompa de benzina defecta. pompa benzina (cu tot cu corp) 600 lei + 200 montajul+diagnostica re. La magazinul de piese auto dacia de langa spitalul pantelimon pompa benzina +corp 500 lei (identica cu cea montata de ei). Ceea ce vreau sa spun este ca intradevar reprezentantele te fura pe fata cu adaosurile lor nesimtite dar uneori nu ai incotro.
03 apr 2012, 20:19
0
49 comentarii 29 puncte
am invatat din greselile trecutului si acum pt orice lucrare care depaseste 1000 de ron ma duc la reprezentanta sa va povestesc : am schimbat axele cu came la servis danluc pe calea grivitei nr 371. m-au tinut 3 luni cu masina bucati, m-a costat 2000 de euro reparatia si mi-au stricat axele cu came cele noi pt ca n-au stiut sa puna la punct motorul. mi-au dat motorul cu axele stricate . culmea, la rece nu se auzea zgomotul si cum motorul era rece cand am luat-o, nu mi-am dat seama. ca sa atenueze zgomotul mi-au pus in motor un ulei mai vascos si in sistemul de racire mi-au pus antigel inpropriu care mi-a distrus garniturile. n-aveam cum sa -i dau in judecata pt ca nu mi-au dat factura pe lucrare . asadar am fost la reprezentanta cu masina, unde m-a costat aceeasi lucrare 1500 de euro, mi-au facut-o in 3 zile si am si garantie 2 ani. judecati si luati hotarari.....
03 apr 2012, 21:09
+1
94 comentarii 260 puncte
Pai prietene, aici e DOAR VINA TA. Cum mama naibii sa iti ceara 2000 ( DOUA MII ! ! !) pt niste axe cu came. SI CULMEA, sa si platesti. SI sa te tina 3 luni cu masina in service. Pai de eram in situatia ta, lu-am un ax cu came si de zdrobeam mainile si picioarele la nenorociti, sa se invete minte. Eu mi-am schimbat cu ajutorul unui prieten axele cu came la masina mea, un M3 din 2003, cu axe super-sport AVL SCHRICK 288/280, si au costat 1300E. Si AVL SCHRICK fac axe pt motorsport, Formula 1, WRC, si ei au facut axele pe Veyron, ca sa iti faci o idee. Ora de manopera de service, in reprezentanta, nu depaseste 20E in Romania -cel putin, nu am intalnit nimeni ca sa ceara mai mult de atat. Sa schimbi axele cu came iti ai MAXIM 5 ORE, si daca stii, sau te ajuta cineva cu experienta dureaza mai putin. Jmecheria cu uleiul mai gros/vaselina in chiuloasa si alt tip de antigel e veche si e cunoscuta de toti mecanii din lume. Service-ul ala de care zi tu si-au batut joc de tine in ultimul hal, pe deasupra mai sunt si niste tampiti care habar nu au sa lucreze cu masinile, din ce descrii tu. Eu m-am ars cu reprezentantele din Romania. Hoti nesimtiti. Atat la Automobile Bavaria, dar mai ales la Autoklass Mercedes. In afara tarii, exclusiv reprezentanta, acolo nu isi permit sa isi bata joc de tine ca si client. DAR, DIN PACATE, IN ROMANIA ORICE E POSIBIL.
03 apr 2012, 23:09
+1
49 comentarii 29 puncte
axele la v10 tdi sunt scumpe, nu stiu cat sunt la m3 ul tau , dar atat mi-au cerut pe axe + toate celelalte maruntisuri. faza cu datu-n gura cu axa nu prea mai merge la noi in tara ca te trezesti la politie cu dosar de vatamare corporala sau poate mai grav daca-ti moare vre-unu'. in sf , e adevarat ca e vina mea pt ca nu mi-am luat factura pe lucrare. omu' din greseli invatza. sieu m-am ars cu reprezentantele din bucuresti , cel putin cei de la bmw sunt tzepari rau. In schim, am gasit o reprezentaanta in pitesti unde oamenii isi fac treaba cu profesionalism la preturi de bun simt. De ex baterie la midocar bucuresti - 1300 ron ,la servis de cartier 1100ron si aceeasi baterie la porsche pitesti - 650 de ron inclusiv montaj, deci ? am fost si la reprezentante in afara si e aceeasi poveste. in graz in austria la audi mi-au zis "motoren kaput" cand motorul avea un furtun de apa spart si am venit cu el asa pina in romania , ce-i drept cu adaugare de apa la fiecare 40 km. in munchen am schimbat placutele de frana spate si am facut o pana de cauciuc si mi-au luat 450 de euro. probabil le-au facut bine dar la 450 de euro nu prea iti vine sa le mai faci la ei. deci hai sa gandim matur ...niciun servis din romania in afara de reprezentanta nu o sa-si permita sa cumpere un tester de 70000 de ron si nici un servis din romania in afara de reprezentanta nu-si trimite oamenii la scoala in afara.... sunt multe de spus dar ce sa zic sa-ti traiasca bmw ul :)
04 apr 2012, 22:28
+1
94 comentarii 260 puncte
1. In primul rand, imi cer scuze daca cumva te-am jignit. Ca ai mentionat ca ai motor V10, atunci se explica, 4 axe cu came, probabil si tacheti, ajungi usor la un pret ridicat. 2. Automobile Bavaria sunt tepari rau de tot, dar se bat pt primul loc cu Autoklass Mercedes. Cred ca ai citit celelalte postari ale mele de aici si ai observat cum au vrut sa ma faca cei din Pipera de 12000 de EURO, care e totusi o suma de bani. Eu mi-am schimbat la M3 axele cu came cand cele originale mi s-au dus la 40000 km, o data cu cuzineti de palier -problema la toate M3 E46, si daca masina nu iti mai e in garantie, iti faci singur reparatiea. Lucru minunat din partea unui ditamai producatorul auto ce are experienta in motorsport si in a face masini sport. Motor foarte reusit, care e stricat de niste cuzineti mai prost facuti decat cei de Dacia 1300. Surpriza si mai mare, a trebuit sa schimb si arberele cotit impreuna cu un piston. M-am enervat si am schimbat toate internele cu altele forjate, si toate componentele din chiuloasa cu piese de la AVL SCHRICK. De atunci nici cea mai mica problema, dar si sa bagi aproape zece mii de euro in motor nu e chiar ceea ce ai numi ieftin. Mi se rupe ca ii trimite la scoala in afara, ca la 90% din reprezentantele din Romania manopera e de tot rahatul, te fura si isi bat joc de tine. Sunt multe de discutat pe acest domeniu, dar concluzia generale e ca majoritatea reprezentantelor din Ro isi bat joc de tine si te fura. Mersi de urari la BMW, dar oricat de mult imi place masina respectiva, tot vreau sa ma scap de ea. NU de alta, dar vreau sa imi iau ceva mai bun si sper fara atatea probleme. Sper sa imi iau in acest an un Porsche 911 997.1 Turbo, ca de BMW m-am saturat. Si tie iti doresc cat mai multi km fara defecte mecanice si evenimente rutiere. PS: partea cu batutul trebuie luata in sensul figurat, desi inca nimeni nu a murit de la cativa pumni si picioare, din potriva, multi au revenit cu picioarele pe pamant dupa "tratament" :)
04 apr 2012, 23:03
+1
29 comentarii 22 puncte
daca ai fost la service,ai dat 2000 de euro si n ai luat factura....inseamna ca ai fost la mecanicul de cartier
04 apr 2012, 09:32
-1
1 comentarii 4 puncte
Din pacate in tara noastra draga cel mai sanatos atat pentru masina cat si pentru noi este sa fugim cat putem de reprezentante. Am avut de a face cu ei de mai multe ori cu diverse service-uri de marca si nu de putine ori am ramas stupefiat de cata bataie de joc exista. Personal la masina prietenei mele dupa revizia de 40000 km, am observat ca bate motorul. Normal ca m-am uitat pe facturi sa vad ce au schimbat, observand ca service-ul fusese facut exemplar, pe facturi, apoi am mers la un prieten ce stie ce face si am verificat ce au facut baietii. Surpriza nu a fost mica uleiul doar D-zeu stie cand fusese schimbat, filtrul de polen arata execrabil, cel de motorina nici macar atins. Am schimbat pe bune tot ce trebuie schimbat la revizii si masina mergea perfect, fapt pt care am renuntat la garantie si imi fac masinile la acel prieten. Deasemenea nu de putine ori au venit masini din reprezentante la el iar proprietarii spuneau tot felul de magarii despre ei. Nu cred ca atunci cand mergi la o reprezentanta si ii spui ca masina nu porneste la rece raspunsul corect e sa o bagi in casa la cald, sau cand le spui ca un bec rosu e aprins in bord sa-ti spuna ca nu stiu ce e ala si multe altele. Am trait multe cu service-urile diverselor marci si am ajuns la o concluzie simpla: tii la masina ta cauta un om capabil sa aiba grija de ea, nu-ti bate joc singur de tine.
03 apr 2012, 23:13
+4
94 comentarii 260 puncte
Eu unu m-am ars cu reprezentante din Romania. In afara tarii, jos palaria, servicii de nota 11 la service-urile de la reprezentante, si preturi foarte bune. In Romania, e fix pe dos. Orice piesa la reprezentanta din Romania si orice operatiune e cel putin dublu la pret, si o calitate de tot cacatul. Am fost cu una din masinile mele, un M3 E46 din 2003, la care tin enorm, la Automobile bavaria Cluj. Aveam mici probleme cu geometria la directie -gropile din Romania si jantele pe 19 inchi nu sunt o combinatie prea fericita, si trebuia sa plec din tara, asa ca am vrut sa rezolv problema inainte sa plec. Dintr-o simpla reglare de directie si o schimbare de bieleta de directie ce prezenta mici semne de uzura -treaba de MAXIM 2 ORE, s-a transformati intr-o lucrare de 6000 LEI si 5 zile, si (CICA) mi-au schimbat bratele fata, bieletele de directie, bielete antiruliu fata-spate, ceva bucse, plus manopera. Pun pariu ca nu au schimbat mai nimic, dar cum au vazut ca masina are numere de Elvetia, in creierul lor de hoti nenorociti li s-a aprins beculetul ca am bani si ca ma pot face si ei de bani. Nu am prea avut sa ce sa fac, ca pe factura erau trecute toate, detaliat si plm. CULMEA e ca, cu o luna inainte, am facut ITP-ul la reprezentanta BMW din Berna, si acolo ITP-ul nu se face ca si la noi pe ochi frumosi si 100 lei in buzunarul cui trebuie, si uite asa ajung toate cazanele pe drumurile publice. NU. Acolo daca ai CEA MAI MICA DEFECTIUNE, NU TRECI. PUNCT. Nu se discuta si nu se joaca.
03 apr 2012, 23:34
+5
94 comentarii 260 puncte
A doua amintere "placuta" cu service-urile din Romania a fost cu cealalta masina a mea, un CLS 500. Aveam ceva probleme la transmisie, in sensul sa schimba haotic vitezele si violent, lucru inadmisibil pt o cutie automata. M-am dus la Autoklass Pipera, reprezenta Mercedes. Dupa ce le-am platit o suma deloc de neglijat pt cateva ore de "diagnoza si teste", mi-au spus ca trebuie schimbat convertorul de cuplu, circuitul hidraulic de comanda, si ambreiajele de la primele 4 trepte. Cost total: 12000 EURO. Am ramas stupefiat. Le-am zis sa faca ceva pe ea reprezentanta, ca eu nu le las masina pe mana lor. M-am enervat si m-am dus direct la reprezentanta Mercedes din Viena. Motivul defectiunii: senzorul de acceleratie ce dadea comanda la transmisie pt schimbatul treptelor era defect, si aveam ceva coduri de eroare la transmisie. La o cutia automata, treptele se schimba in functie de conditiile dinamice si de pozitia acceleratiei, astfel cutia face diferenta dintre un condus sportiv si urcarea unei pante, de exemplu. La mine, acel senzor dadea doar valori eronate. In fine. Toata treaba a durat 3 ore -schimbatul senzorului si reprogramarea softului de la cutie. Cost: 750 Euro, nu 12000, cat mi-au cerut muistii din Pipera. Eu unul m-am convins singur de reprezentantele din Romania. Sau poate am fost eu ghinionist, cine stie. Cert e ca nu prea lauda lumea reprezentantele noastre. Oricum, ce am observat,e ca preturile la piese sunt de 2-3 ori mai marin la service-urile reprezentantelor din Romania, decat la cele din afara. Acolo manopera e ceva mai mare, dar diferenta e ca nu se trage de timp si nici nu iti baga pe factura schimburi fictive de piese.
03 apr 2012, 23:47
+2
49 comentarii 29 puncte
reprezentanta bmw de la noi nu-si face treaba si eu am patit-o la reprezentanta din buc baneasa dar cel putin ai garantie , deci te poti duce sa ti-o faca gratis la orice reprezentanta bmw desigur tre sa ai factura.
04 apr 2012, 07:29
+1
29 comentarii 22 puncte
de curiozitate : ai masina de romania si ai facut ITP in Berna? sau masina e de CH si ai facut reparatiile in RO ca sa iesi mai ieftin?
04 apr 2012, 09:48
+1
94 comentarii 260 puncte
@ klas Ambele masini sunt inmatriculate in Elvetia. Ideea e ca eram in tara -cam 3 luni pe an stau in Romania, in rest in Elvetia, si trebuia sa plec inapoi in Elvetia. Si cum aveam o mica problema la directie, nu am vrut sa risc. De obicei merg pe autostrada cu viteza extrem de mare, si nu vreau sa imi asum absolut nici un ris. Am fost la AB Cluj, si acolo m-au tuns de bani nemernicii. In nici un caz nu am venit sa fac reparatiile in Ro ca sa ies mai ieftin. Din contra, in Ro, reparatiile sunt mai scumpe si calitatea manoperei lasa de dorit. Si stai linistit, e mai ieftin sa iti intretii masina la reprezentanta in Berna decat in Romania. Acolo nu isi bate nimeni joc de tine, nu iti apar piese aiurea pe factura, nu ti se schimba piese fictive, nu ti se inlocuiesc piese aiurea. SI CEL MAI IMPORTANT, absolut orice peisa e mai ieftina decat la Automobile Bavaria in Romania. Sincer, nu pot sa inteleg de ce mama naibii exact aceleasi piese pt o masina in Romania sunt mai scumpe decat in orice alta tara din Europa, manopera e cam tot pe acolo ca si pret, dar calitatea e execrabila, si pe deasupa la noi, din pacate, e normal pt o firma/patron/service samd sa isi bata joc si sa fure clientul. Ce sa ii faci, Romania e tara tuturor imposibilitatilor.
04 apr 2012, 11:11
+1
29 comentarii 22 puncte
Nu stiu care s preturile pt reparatie la masina ta,eu am doar un golf 4.... am schimbat si eu un rulment fata in Elvetia (desi era in garantie in RO) ma costat 390 CHF (rulment si manopera),am incercat sa mai negociez dar mia spus ala de la service ca e obligatoriu sa mi dea factura si garantie. In Ro mi am primit banii inapoi doar pe rulment 120 lei,NU si pe manopera....nu stiu daca e corect asa ?!
04 apr 2012, 11:26
0
94 comentarii 260 puncte
La rulmenti pretul intre producatori variaza extrem de mult. Probabil ca in Elvetia ti-au zis pretul pt un rulment SKF, si aici pt un rulment Febi. Ce stiu e ca acolo se lucreaza foarte mult cu piese originale, pe cand in Ro cu piese made in china, turcia samd. De exemplu, la mine la CLS un rulment pe spate SKF costa 100 CHF, iar unul Febi costa 55 CHF. Si diferenta de calitate e enorma. Si sincer, nu cred ca o sa gasesti in Ro rulment SKF cu 100 CHF, adica 370 Lei. Pt intrebarea cu returnarea banilor, raspunsul e urmatorul: Reprezentanta o sa iti motiveze ca Elvetia nu e in UE, ca ei lucreaza doar cu reprezentantele din UE si alte vrajeli ieftine, si ca doar banii pt piesa se pot returna samd. Oricum, manopera iti garantez ca nu a costat mai mult de 25 CHF -20Euro. Cel putin, aproximativ 25 CHF cere Mecedes Berna pt ora de manopera, si nu cred ca la VW e mai scump. Si un rulment se schimba in MAXIM 45 de minute. Oricum, ai observat si tu ca ei nu se tocmesc la pret, dar in schimb iti ofera garantie atat pe piesa cat si pe manopera, si nu se joaca cu "invarteli" ca si in Romania. Si serviciile sunt de calitate. In Ro iti factureaza piese SKF, Lemforder samd si in realitate iti pun starline si alte jafuri made in china si iti zic ca ei ti-au pus piese "pe producator". Sigur ca da...
04 apr 2012, 12:39
+3
29 comentarii 22 puncte
Rulmentul din Romania,cel care sa stricat,era original (nu mai stiu producatorul) si mi au inapoiat contravaloarea fara nici o discutie cand m am intors in tara cu rulmentul defect! Am uitat sa mentionez ca eu in Ro schimbasem ambii rulmenti fata,si doar cel de pe dreapta sa stricat. Rulmentul din CH nu mai stiu marca( FEG sau *** parca),a costat 140 CHF restul pana la 390 a fost manopera.Stiu ca trece ceva timp pana ti l schimba,trebuie dat jos fuzeta,se scoate cu o presa,etc. In ceea ce priveste tariful pe ora de manopera in Elvetia da mi voie sa te contrazic.Tu ai scris ca e 25 CHF ora de manopera la Mercedes Berna,eu din cate stiu doar mecanicul castiga aproximativ 30 CHF/ora.Am dreptate sau nu ?
04 apr 2012, 14:05
0
94 comentarii 260 puncte
@klas Imi cer scuze, am scris gresit, defapt ma gandeam la altceva si am scris ce nu trebuia. M-am uitat pe o factura recenta, si costul orei de manopera este de 55 CHF -sau ma rog, atat era in noiembrie 2011. Si eu m-am mirat de ce am scris, ca doar sunt reprezentante in Ro ce cer peste 20E/ora. Mi-am facut atunci revizia mare -adica schimb bujii, fise bujii, reglaje geometrie la roti, placute de frana, lichid de frana, schimb ulei, filtre, un rulment, ceva bucse si inca ceva verificari, si in total cu tot cu manopera a costat 900 CHF. Eu zic ca e un pret foarte bun, mai ales ca mi-au oferit si garantie pe manopera si pe piese si cel mai important am siguranta ca au pus piese originale si au efectuat manopera ca la carte. Ca ieseam mai ieftin daca schimbam singur piesele e ceva normal, dar nu am nici timp si nici scule/elevator si ce mai trebuie. In fine, nu le plange atat de mila, ca au acolo toate sculele imaginabile, si nu le ia prea mult ca sa schimbe un rulment. Fii tu sigur ca nu iti schimba ca si nea Gicu in spatele blocului, ce iti da jos rulmentul cu cricul hidraulic si 2 bucati de lant, si apoi il desface cu o teava si cateva lovituri de baros. Asa ceva o sa vezi doar in Romania. Cum ai zis si tu, exista extractoare si prese de rulmenti, si toate operatiunea se face extrem de repede daca stii.
04 apr 2012, 23:38
0
vulf
38 comentarii 30 puncte
asta e romania ca alt exemplu ce am dat cu renault tot la reprezentanta .....schimb pivoti fata cica de origine franceza si am facut cu masina doar 6000 km in 6 luni si a inceput sa bata ceva urat pe fata, tin sa zic ca merg frumos cu masina....fara gropi sau sa fortez...am crezut ca sunt bucsi ceva si surpriza la un service normal cu oameni cum se cade mi-au aratat ca ambii pivoti aveau un joc de putea sa sara roata prea usor....halal pivoti de "origine" si pretul nu il mai zic
04 apr 2012, 21:42
0
96 comentarii 3 puncte
Automoile Bavaria Cluj sunt excroci mari eu am fost la ei cu un bmw 525 din 2005 sa imi faca schimbu de filtre si ulei . Pe langa ca a fost scump ca ***** ,asa bine au schimbat filtrele ca dupa 1 luna am schimbat din nou filtru de aer. Mai mult se plateste numele la ei nu calitatea
04 apr 2012, 23:17
0
94 comentarii 260 puncte
Pai deja in Romania nesimtirea atinge cote alarmante. Magarii de la AutoKlass Pipera m-au taxat cu 100 E pt 2 ore de "testari si verificari" la cutie -treba de maxim 10 minute cu un laptop cu programul STAR pe el, dar ma rog... Iar gunoaiele de la Bavaria Cluj, mi-au schimbat o gramda de componente (evident, doar pe factura), m-au taxat 6000 Ron, din care 2100 a fost manopera, 10 ore. Pai cum mama naibii sa ceri 2100 ron manopera pt schimbatul a 2 brate de suspensie, a bieletelor de directie si a celor antiruliu si 2 bucse, plus reglaj de directie. Fir-ar sa fie, ca 2 mecanici termina in maxim 3 ore toata treaba,nu in 10. Ce sa mai zic ca toate piesele erau mult mai scumpe decat in Elvetia. De curios, am intrebat cand am ajuns in Berna cat costa la ei piesele ce mi le-au schimbat la Cluj, si mi-au spus ca 800 CHF cu piese originale si inca 200 CHF manopera. In total 1000 CHF, adica ~830 Euro. Pana la ~1400 Euro cat m-au luat la Cluj e cale lunga. Apropo, ai grija ca hotii astia au un obicei de a schimba filtrul de ulei doar pe factura.
05 apr 2012, 00:36
0
124 comentarii 246 puncte
Sa va povestesc pe scurt despre experientele mele negative cu service-uri oficiale. Este vorba de BDT ford si Romcar Ford. In urma unui accident, masina a avut nevoie de reparatii de tinichigerie/vopsito rie si putina electrica. (masina atinsa pe partea stanga) Am lasat masina in service BDT pt reparatii si dupa 2 luni de zile cand am luat-o, la interval de 300km mi-a aparut bec de eroare in bord. Fiind in zona, am mers cu ea la Romcar unde mi s-a spus ca e catalizatorul praf. Masina avea 30.000km si catalizatorul nu era atins. Un mecanic mai "de treaba" de la romcar mi-a spus ca acel catalizator a fost schimbat ca se vedeau urme de scoatere/montare pe traseul evacuarii. Cei de la BDT mi-au schimbat catalizatorul cu unul praf...ca sa-si scoata si ei cateva sute de euro pe banii mei. Dupa ce mi-a venit catalizatorul la Romcar am fost cu masina sa-l monteze. A durat jumatate de ora. Dupa ce am plecat fericit cu masina in primii 10 km am observat ca volanul era stramb rau (cu toate ca masina mergea drept). Ma intorc la Romcar sa cer explicatii si mi s-a raspus, CITEZ:"ce-ai domne? asa ai venit cu masina" NU ESTE POSIBILI ASA CEVA IN SECOLU ASTA !!! Cu amenintari ca sun la OPC etc... mi-au urcat masina pe elevator, au dat cateva ciocane si am plecat cu volanul drept dar cu tabla de sub masina indoita fix la picioarele soferului. Probabiil ca nu au avut loc sa bage catalizatorul asa ca au batut in tabla sa o indoaie sa-i faca loc (ca era greu sa dea jos o parte de evacuare) Eu sunt NU reprezentante oficiale ! Prefer sa ma apuc eu sa invat mecanica decat sa merg la hotii astia ordinari !!!
04 apr 2012, 09:38
+2
29 comentarii 22 puncte
La mecanicul de cartier mergeam cand aveam Wartburg si Dacia Break,dar odata cu schimbarea marcii e recomandat la un service autorizat. La reprezentanta nu vad nici un rost de a merge ,doar asa...daca vrei sa arunci banii si sa te lauzi ca repari masina la reprezentanta.Mai nasol e cand ai masina noua,si iti spun aia ca daca nu te duci la reprezentanta ,nu ti mai acorda garantie.Exemple 1 la o kia picanto cand am facut schimbul de ulei (ca era in garantie ) a trecut 3 ore de manopera pe factura la reprezentanta din Bacau. 2 vazusem in ziarele locale (Piatra Neamt) oferta de schimbat uleiul plus filtru la reprezentanta VW ...de la 399 lei. Sincer NU vad rostul, eu schimb ulei plus filtru la service autorizat cu 95 lei ( ulei mobil+filtru+manoper a la un golf 4 de 1,6 ).
04 apr 2012, 09:45
+1
65 comentarii -1 puncte
s-a schimbat legea de anul trecut . NU MAI ESTI OBLGAT LA O MASINA NOUA SA FACI REVIZIA LA REPREZENTANTA !!! POTI SI LA UN SERVICE DAR SA FIE AUTORIZAT R.A.R
08 apr 2012, 05:54
0
18 comentarii 5 puncte
Atentie ora de manopera nu are 60 de minute ! Are 100 de unitati si este reglementata de producator. Poti sa stai in service 2h , 120 min , dar pe factura sa apara 6h adica 600 de unitati manopera.( o distributie cu revizie de exemplu ) Intradevar la unele reprezentante nu se schimba uleiul si unele piese , sau sunt bagate piese in pus. Sunt director la o reprezentanta si la mine in service am grija sa nu se intample lucruri de genul asta . Cel mai greu este cu asiguratorii care aduc ei piesele , nu sunt de origine si nu se potrivesc. Din aceasta cauza avem multe scandaluri cu ei . Ca si client al unei societati de asigurare ai multe drepturi , nu te pot obliga sa pui pe masina ce vor ei si nici sa te duci unde vor ei . La o reprezentanta ai garantia lucrarii, daca a stricat mecanicul , plateste firma stricaciunea sau trimite platforma gratuit dupa masina plus rezolvarea problemei.
04 apr 2012, 10:41
+2
roxanalaptopnews
189 comentarii 378 puncte
Eu merg la AutoKlass pt orice... singura nu stiu sa fac nimic. :(
04 apr 2012, 11:29
+2
ngr
38 comentarii 39 puncte
cei mai hotii.
04 apr 2012, 12:35
+1
94 comentarii 260 puncte
Mare adevar ai spus. Nici automobile bavaria nu sunt departe, dar hotii de la AutoKlass depasesc orice limita. Pe mine au incercat sa imi bage pe gat o reparatie de 12000 euro, convertizor de cuplu, ambreiaje si circuitul hidraulic de comanda, toate la cutia automata. Si defapt a fost defect un senzor si softul cutiei, ce au costat 750E, la reprezentanta Mercedes din Viena. Astia de la noi sunt niste nenorociti. Am o cunostinta ce a avut exact acelasi defect la cutie, si a platit inlocuirea unui convertizor de cuplu in perfecta stare cu unul "nou, pe original" la autoklass, si l-au tuns de 6000 Euro. Si culmea, problema nu a disparut. A fost si el in Viena si si-a rezolvat problema. Dar aceste lucruri sunt strigatoare la cer. Pai e inadmisibil daca ai o problema mai complexa la masina sa fi nevoit sa mergi in Austria sau in alte tari, ca cei de aici isi bat joc de tine, te fura si pe deasupra nici nu stiu mecanica auto.
04 apr 2012, 13:40
+1
67 comentarii 65 puncte
eu pe unde merg dau numai de cârpaci
04 apr 2012, 12:10
+5
3 comentarii 4 puncte
Din pacate servisurile autorizate din romania sunt de toata mizeria. Eu am un OPEL ASTRA H 1.6 si incepuse sa merga intrerupt, prin urmare am mers sa service-ul de la reprezentanta si dupa ne numarate ore de tinut masina in servis si schimbat de buji, bobina inductie, injectoare, am plecat cu buzunarele goale dar fericit ca masina e reparata, cand am ajuns acasa dau o privire mai atenta sub masina vad ca picura ulei, ma bag sub masina sa vad de unde gurge, baia de ulei ori a fost lovita de baieti de la service ori au schimbato, ma itorc inapoi la service si constat ca masina merge lafel de intrerupt cum mergea si inainte, ajung la ei le spun de baia, primesc inevitabilul raspuns ca asa a fost si la ei nu sa intamplat nimic, le spun ca merge lafel de intrerupt o mai pun odata pe tester mai imi iau o tura de bani si pana la urma primesc raspunsul ca ei nu stiu ce sai mai faca. Adoua zi dau telefoane sa vad cum sa rezolv problema si sunt indrumat spre un garaj din spatele unor blocuri la un baiat care nu a avut nevoie de tester si nici de alte aparaturi a ajuns la concluzia ca toata problema este un senzor si in 2 ore a fost gata masina.
04 apr 2012, 12:17
0
3 comentarii 3 puncte
Reprezentantele pentru unii sunt fite,figuri si impresii.Cautati serviceuri unde mecanicii sunt meseriasi si neaparat sa nu fie romani.Din proprie experienta va spun ca mecanicul roman ar insela si pe masa pentru un leu de suta.Am lucrat in reprezentanta si imi era mila de oamenii care veneau si erau tratati intr-un hal fara de hal.Cautati mecanici care lucreaza acasa,cereti referinte despre ei. Eu am un mecanic care pe langa jobul lui de la service-ul autorizat mai lucreaza acasa.E un om jos palaria si e ungur(a nu fi inteles gresit).
04 apr 2012, 12:24
+3
ngr
38 comentarii 39 puncte
cel mai bine la nea Ion, la nea Vasile, sau persoane de incredere, sau chiar tu in fata blocului, in curte, la poarta. niciodata la servicee. m-au mancat hotii astia!! de anu trecut am inceput sa le schimb cu prieteni care se pricep. deci de la distributie, placute frana,disc, tamburi, radiator, antigel, ulei, filtre, pompa apa, si pic pe la electrica si multe altele le-am schimbat cu prietenii, mult mai bine ca la service, treaba facuta calumea cu mana mea.
04 apr 2012, 12:33
+12
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare