Adio Wankel! Motorul rotativ a devenit istorie! Alte stiri auto 27 Iunie Adio Wankel! Motorul rotativ a devenit istorie!
Toate comentariile (42):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
248 comentarii 132 puncte
Un motor care a castigat LeMans-ul nu poate fi motor prost . Cu Skoda ta in 3 ture i-ti cade volanta , turbina si injectoarele cu tot consumul tau de 5l.
27 iun 2012, 19:02
+4
rooyerz razvan
21 comentarii 0 puncte
compari 2 masini complet diferite, daca avem Audi R8 tot cu mazda ta o comparai ? Na ca tot vorbim de Audi, astia au castigat LeMans de 7x la rand, Mazda de ce nu a castigat de 7x daca are motoru` lor asa super stralucit ? TDI ul care il gasesti pe skoda mea il gasesti si pe Audi
27 iun 2012, 19:11
-4
rooyerz razvan
21 comentarii 0 puncte
inca 2 lucruri, aratami tu un motor Wankel de 1400 de cai. Si 2, si bugatti veyron cu motoru` de 16 LITRI consuma mai putin ca mazda ta de 1.3 care consuma 60% in regim sport.
27 iun 2012, 19:23
-4
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Noroc ca ai proiectat tu un motor mai stralucit
27 iun 2012, 19:59
+4
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
m-am interesat acuma cam cat consuma un rx8 si de fapt un rx8 consuma 15- 17 litri/100km... mediu si poate ajunge si la 25 l intr-un oras ca si bucuresti-ul. iar la drum lung in treapta 6 este in jur de 10-12 litri/100km (si vb de cel mai puternic rx8) iar bugatti veyron are consumul urban undeva la 40 l/100km iar cel mediu 24 l/100km.(vorbim de veyron de 1001cp) deci un bugatti nu are cum sa consume mai putin decat o mazda rx8. totusi sa nu vb SF-uri.
27 iun 2012, 20:06
+3
248 comentarii 132 puncte
Lasa tu miile de cai ca tu esti de ala specific pe aici care viseaza numai consum mic si spatiu mare . Oameni de astia nu apreciaza niciodata originalitatea si lucrurile speciale. Mazda a produs singurul Wenkel care si functiona in realitate nu pe hartie. Cat priveste cele 7 victorii Audi la LeMans alea au venit cand concurau cu 6 masini impotriva echpielor private cu buget mic. Mazda castiga pe vremea cand erau acolo Porsche, Mercedes, BMW ,Nissan si Toyota cu echipe de uzina. Un RX8 e o masina speciala oricat consuma , goanga ta TDI e doar o alta aratare in peisaj pe care nu o observa nimeni.
27 iun 2012, 20:08
+14
802 comentarii 715 puncte
Esti 0 la cunostinte, baiete. Veyron-ul are doar 8000 cc, in regim sport Veyronul consuma mai mult decat o locomotiva turata la maxim si nu poti modifica un Wankel prea mult datorita regimului diferit de functionare. Da, este un motor cu foarte mari neajunsuri in comparatie cu avantajul turatiei inalte si liniaritatii livrarii puterii, insa nu e atat de varza. In plus, TDI-ul tau nu are nimic in comun cu motorul de pe R10, R15 sau R18 ce alearga la Le Mans.
27 iun 2012, 22:18
0
b0gd4n27
251 comentarii 621 puncte
Ce ma amuzi :)) motor de 16l :)) Bugatti este prima masina de serie care are 2 motoare si functioneaza in acelasi timp
02 feb 2015, 15:39
0
ViorelP
396 comentarii 443 puncte
Motorul ala de capacitate 1.3 poate ajunge si la 670 cp.Motoarele rotative sunt mult mai silentioase fata de cele liniare si sunt motoare fiabile ca sa stii si tu. Dezavantaje:-la aceeasi putere,motoarele rotative au un consumt intr-adevar mai mare decat cele liniare ,deoarece randamentul termodinamic este micsorat de forma prelunga a camerei de combustie si de raportul de compresie mic -prea putina lume stie cu ce se mananca motoarele rotative si asta poate fi un dezavantaj Avantaje: -motor silentios -deoarece motorul rotativ are mult mai putine parti in miscare (cele doua rotoare si arborele de iesire) decat un motor liniar (pistoanele, tijele de actionare a supapelor, arborele cotit, supapele, arcurile supapelor, curelele de transmisie, pinioanele de distributie etc) asta inseamna o siguranta mai mare a motorului rotativ.Stii ca unii constructori de avioane folosesc motoare rotative in locul celor cu pistoane?Oare de ce?Ca sunt prea proaste? -Deoarece viteza rotorului este de trei ori mai mica decat a arborelui de iesire, partile principale in miscare ale motorului cu rotor se misca mai incet decat partile motorului cu piston. Aceasta contribuie de asemenea la cresterea sigurantei si fiabilitatii motorului. Cateva lucruri pe care le stiam si nu le stiam.Ca sa lamurim cateva aspecte
27 iun 2012, 21:29
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
131 comentarii 292 puncte
Sti sa citesti?! o.O
27 iun 2012, 20:19
+1
161 comentarii -175 puncte
pt tine, TaranRatat, e de 1.3
28 iun 2012, 09:23
0
148 comentarii 121 puncte
Sper ca ursii polari sunt multumiti
27 iun 2012, 19:03
+21
23 comentarii 50 puncte
+++++++1
27 iun 2012, 21:15
0
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
wankel are si partile lui rele insa si partile lui bune. acuma depinde de fiecare . mie unu nu-mi placea ca in unele tari, rx8 nu este masurat ca 1.3 ci ca 2.0 sau 2.5 depinde de la tara la tara. dupa aia wankel are consum cam mare totusi. adica cat un 2.0. sau 2.2. si daca gresesc sa ma corecteze cineva care are o mazda rx nu orice pusti care joaca NFS. dupa cum a mai spus si razvan, nu are un potential de tuning prea mare.(adica nu poti sa-i bagi 1000cp de exemplu. si ca sa o ajungi la 600cp este o treaba cam grea. si aici nu vb de masinile de curse performante ci de masini de serie) este mult mai greu de intretinut. iar piesele sunt mai scumpe. in orice caz mazda rx nu este o masina pt oricine. si asta o face o masina mai speciala si cu stil (daca pot sa-i spun asa). imi cam pare rau ca renunta la wankel pt ca asta o facea o masina speciala. insa in legatura cu viteza puteai sa o duci la o putere mare totusi. dar greu.
27 iun 2012, 19:10
+5
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
Subscriu.. am fost membrul unui club mazda cat timp am avut un mazda 323F (lantis) acu ani buni si colegii care aveau rx7-8 erau si mandri si nu de motoarele din masinile lor... cel putin rx8 ca design e fainutz, mai trebuie adaugat pe langa ce a spus wrx si consumul de ulei care este cam 1L la 1000km si ca motoarele deobicei pica pana in 100k mai ales daka sunt si puse la treaba calumea deci nu e pt cei care sunt pe buget tuning piesele originale de japan nu sunt ieftine...in rest e un rwd superb pt capacitatea de 1.3 care o are doar ca puterea vine undeva sus la turatii. Potential exista am fost "drifuit" cu un rx-7 turbo de aproape 500hp ceva fenomenal :), mentionez masina era tinuta ca o bijuterie si nu era daily driver. Pt mine va fi si va ramane RX7 cel mai aratos mazda cu motor wankel.
27 iun 2012, 21:42
+3
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
exact.
27 iun 2012, 22:10
+1
spartanwarrior
33 comentarii -4 puncte
consuma cat un 2.0 sau 2.2? in ce an?? rx8 consuma lejer 20 in oras :D cine crede ca e caterinca, il invit sa bage benzina de 120 de lei, sa vedem daca merge mai mult de 100km :D totusi, o masina de exceptie
27 iun 2012, 20:48
+7
Sevastian_Vr6
477 comentarii 299 puncte
Parerea mea, o masina de ***** cu un motor de *****, in romania este condiderat peste 2.0l deci nu ai impozit de 1.3, consumul este ca la un motor de 3.0, la 80.000 trebuie sa schimbi rotoarele si piesele costa cat la o masina de epoca, deci care este avantajul!? Sa ma vada lumea cu masina care se deschid usile din spate pe invers si aia mai cunoscatori sa ma arate cu degetul ca am motor wenkel!? Wow... Te c.a.c.i pe ea. Asta este strict parerea mea, deci nu sariti cu minusuri sau cu injuraturi. Bafta
27 iun 2012, 21:19
+5
ViorelP
396 comentarii 443 puncte
Si ca o completare: RENESIS cîştigă pentru a doua oară consecutiv competiţia “Motorul Anului” Motorul RENESIS de pe Mazda RX-8 a câştigat pentru a doua oară consecutiv premiul “Motorul Anului", ediţia 2004. "Engine of the Year 2004" este cel de-al patrulea trofeu adjudecat de RENESIS la cel mai prestigios concurs pentru motoare din lume Anul trecut RENESIS a câştigat titlurile “Cel mai bun motor nou” şi “Cel mai bun motor in categoria 2,5 – 3 litri”. De asemenea, motorul disponibil pe Mazda RX-8 a obţinut şi titlul general “International Engine of the Year”, cu un record de 44 de voturi din 50 posibile.
27 iun 2012, 21:34
0
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
bizkitt da am uitat sa mentionez de ulei si rezistenta motoarelor. intradevar dupa 100.000km cad. si adevarul este ca si mie tot rx7 imi place mai mult. este mai mult facuta pt drift. si in general mazda este o masina buna. (pt mine) spartanwarrior. m-am mai interesat si pana la urma nu se masoara ca si 1.3 ci ca 2.6, consuma cat un 2.6 sau 3.0 si trebuie sa fie si pe wiki. iar eu am zis de cel mai tare rx8, cele normale de 180cp, sau cat are cel normal, ala consuma ceva mai putin.
27 iun 2012, 22:11
+1
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Wankel= motor rar si un experiment mai mult al japonezilor!Dar canci fiabilitate,canci rezistenta in timp ! Mie unul mi se pare mai mult un motor experimental decat unul cu care te poti folosii cu adevarat! Cum zicea cineva mai sus,ce avantaj as avea sa imi cumpar wenkel si sa il folosesc intens si la 100.000 sa fiu nevoit sa schimb mai tot prin el ?Daca ne gandim bine si la 1310 ii tinea mai mult de 100.000 km motorul !Motoarele in linie si in V au fost si vor ramane veteranii puterii si al fiabilitatii!(parere a mea)
27 iun 2012, 22:53
+5
umbra.satanei
166 comentarii 31 puncte
Ba date **** :)) Incearca un boxer fraiere,expertu pi3dii
27 iun 2012, 23:20
-2
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
adica ce vrei sa spui ca boxer este un motor prost? nu de alta dar poate nu am inteles eu bine.
27 iun 2012, 23:51
+2
umbra.satanei
166 comentarii 31 puncte
Din contra. "Amicul" de mai sus a uitat sa mentioneze cel mai bun motor,cel mai echilibrat si cel care ofera,confera cel mai jos punct de echilibru. "expertul" tutenstein YGD moloz la tava
28 iun 2012, 00:41
0
umbra.satanei
166 comentarii 31 puncte
daca punea BMW pe un model al lor normal ca ar fi fost cel mai bun motor din galaxie. Daca pe Logan ar fi scris BMW in loc de Dacia si ar fi costat 40.000 de euro la fel,ar fi fost cea mai tare masina cu motor pana in 1600 cm3 din lume. Absolut! Un rahat de breloc BMW e mai scump si mai bun decat acelasi rahat de breloc dar cu alta marca auto,etc
28 iun 2012, 23:20
+1
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Handicapatule .....am omis sa trec motorul boxer pe lista dar nu inseamna ca e un motor prost facut! Ba din contra .... e unul foarte bine cladit!Dar spre surprinderea ta NU e cel mai echilibrat motor!Cel in linie e ETALON ,iar dupa el urmeaza celebrul V(6,8,12)!
28 iun 2012, 00:48
+1
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
ma eu unu boxer am si sincer sunt multumit de el. bine ca sunt altele mai bune, normal. dar totusi ma multumeste boxer-ul. iar in legatura cu sunetul ca tot ai zis de v. nu pot sa spun ca subaru nu are un sunet a lui a parte. asa cum are si evo acel sunet special a lui. dar bine ca acuma este si vorba de pretentii.. iar pt 60 70% de romani, cel mai bun e V-ul.
28 iun 2012, 01:38
+1
ViorelP
396 comentarii 443 puncte
Cel mai bun e V-ul la romani pentru ca habar nu au de motoare.Stiu si ei doar ca V-urile sunt tari.Ca daca il intreb ce inseamna V-ul ala sau de ce nu ii zice X sau Y habar nu are. Revenind la motoarele Wankel: Nu poti spune ca japonezii folosesc motorul rotativ pentru teste.Totusi folosesc motorul asta pe masini de foarte mult timp.Culmea motorul a fost inventat de un neamt si importat de japonezi. Eu am un respect foarte mare pentru japonezii astia.Multi au zis,da-le **** de motoare rotative nu sunt bune,japonezii au zis :nu,lasa ca sunt bune,echipam noi masinile cu ele.Si au luat 4 ani la rand premiul pentru cel mai bun motor!!! Si ,cum a mentionat cineva mai sus,1.3 rotativ nu e acelasi lucru cu 1.3 liniar.E cam dublu.Adica e ca si cum ai avea de fapt un 2.6 sau 3.0 sub motor.Ce consum vrei sa ai la un benzinar 2.6 ? De 5 % ? =)) Eu nu am auzit lucruri nasoale de motoarele de pe mazda,decat ca mananca cam mult ulei. Asteptam sa vedem daca pana la urma japonezii astia apar cu noul motor rotativ sau nu ,ca asa ne-au speriat acum ceva timp.
28 iun 2012, 08:06
-1
umbra.satanei
166 comentarii 31 puncte
Bai baiatule,V8 e cel mai echilibrat motor, ai facut fizica cu femeia de servciciu sau ce ****?
28 iun 2012, 08:23
-1
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
viorel da... wankel este inventat de un neamt. iti dai seama ca daca punea motor rotativ pe bmw sau audi atunci era bun motorul. nu vreau sa fiu ca ceilalti care critica fara a cunoaste.. dar pur si simplu asa este conceptia romanilor. si bag mana in foc ca asa ar fi fost. si dupa cum ai spus si tu si altii... a luat 4 ani la rand premiul de cel mai bun motor. si dupa cum am mai spus mai sus... motorul acesta nu este pt toti. japonezii sunt totusi inteligenti, nu degeaba au pus motorul asta. si sincer si eu as vrea sa scoata noul motor rotativ cum se spune.
28 iun 2012, 11:48
+1
ViorelP
396 comentarii 443 puncte
@umbra.satanei: Nu stiu daca mi te-ai adresat mie sau nu.Daca da,da-mi voie sa iti raspund :in primul rand,numai la fizica nu inveti despre motoare.Despre motoare se invata la mecanica,termotehnic a,etc...Nu am spus ca motoarele in V sunt motoare proaste,sau ca V8 nu este un motor echilibrat.In opinia ta V8 vad ca este cel mai bun motor.Ok.Iti respect parerea dar nu trebuie sa fiu si de acord cu ea. Din punctul meu de vedere cel mai tare motor este rb26dett,respectiv 2JZ-GTE de pe Toyota.In orice caz nu V8. Ce imi place foarte mult la V8 este sunetul.
28 iun 2012, 20:28
+1
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
da intradevar. toyota are motoare bune.
28 iun 2012, 21:10
0
umbra.satanei
166 comentarii 31 puncte
Nu ma adresam catre tine,atat am de zis
28 iun 2012, 23:22
0
181 comentarii 680 puncte
Motorul rotativ nu e un experiment Mazda prietene. A fost folosit la avioane zeci de ani.
29 iun 2012, 10:37
0
232 comentarii 131 puncte
si cei bruni de asemenea. :)
28 iun 2012, 12:12
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Mesaj pt umbra.satanei - Motorul boxer este cel mai bine echilibrat pt ca ai cilindrii unu in fata celuilalt (pusi pe orizontala evident) si se anuleaza f bine vibratiile. Usor impropriu spus motorul boxer este un motor in V cu unghiul dintre cilindrii de 180 de grade. Fiind dispusi asa motorul nu este deloc inalt, dar este lat. Avantajele ar fi ca are centrul de greutate este mult mai jos si nu prea are vibratii Dezavantaje - cam unul singur, ocupa mult loc in latime si nu poti sa pui pe masina un motor f mare
28 iun 2012, 13:01
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
Doar o mica coretare...16.4 nu este L 16 vine de la numarul de cilindri si 4 de la turbine, si nu sunt 2 motoare de R8 pt ca R8 abia a iesit la sf lui 2006 pe cand veyronul era ready in 2005... :P (fa si tu un goole search inainte sa postezi ceva pt ca e cel mai nasol cand sari cu cometarii contradictorii nefundate si eronate) sper ca nu te-ai suparat pt comment considera-l ca o completare amicala la comentul tau. PS. V8-4.2+V8-4.2= V8-8.4 :) sau W8+W8 = W16 :P
28 iun 2012, 14:09
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Eu stiam ca e de 8.4 motorul, dar pe wikipedia scrie 8.0, in fine conteaza mai putin. Subscriu la ce zice bizkitt
28 iun 2012, 15:16
0
81 comentarii 104 puncte
sunt doua blocuri de 4.0 w8 :) de acolo w16 :)) pe passat motorul de 4.0 este w8 din cate imi aduc eu aminte
28 iun 2012, 18:15
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »