Aston Martin Vantage SP10 - 436 cai putere si transmisie manuala Masini tari 11 Februarie Aston Martin Vantage SP10 - 436 cai putere si transmisie manuala
Toate comentariile (15):
bizzz
121 comentarii 432 puncte
frumos !o masina cu clasa !imi plac motoarele aspirate natural , motorul incepe sa traga de la turatii mici ,,,nu ai turbo-lag....
11 feb 2013, 13:49
+1
tarzy
401 comentarii 792 puncte
poate ne explici si noua cum trage diferit de la turatii mici un 4.7 aspirat fata de un.... 4.7 turbo spre exemplu.
11 feb 2013, 14:19
0
bizzz
121 comentarii 432 puncte
Turbina nu intră în funcţie, ea funcţionează tot timpul, de când porneşti motorul şi până când îl opreşti. "Turbo lag" este cauzată de faptul că turbina este acţionată de gazele de eşapament, deci supra-alimentarea se face printr-o buclă, nu poţi avea viteză mare a turbinei (deci supra-alimentare mai mare) dacă nu măreşti turaţia motorului iar viteza gazelor de eşapament se măreşte şi ea, abia atunci şi viteza turbinei creşte - de aici şi întârzierea ("lag") specifică turbosuflantelor. "Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turaţie mică (apropiată de relanti) la o turaţie mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turaţia de relanti şi cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului. Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eşapament din motor, adică se îneacă şi nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puţin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator şi pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri. Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinţi de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură şi ungerea, plus funingine
11 feb 2013, 15:03
+2
bizzz
121 comentarii 432 puncte
care va ajunge în turbină, catalizator şi pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri. Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinţi de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură şi ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - reţetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obişnuit... Pentru a evita "turbo surge": - Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când maşina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcaţi o pantă sau remorcaţi ceva! - Acceleraţi progresiv (nu brusc) şi folosiţi treptele inferioare pentru a depăşi, urca pante, etc.
11 feb 2013, 15:05
+2
mannyx
613 comentarii 1335 puncte
explicati-mi si mie unu din voi va rog, vad ca va pricepeti eu nu cunosc mecanica stiu doar principiul in mare, Sa inteleg ca un Compresor e mai bun decat o turbina sau exista un compresor care ajuta turbina sa se invarta mai tare chiar daca nu esti in ture mari? motoarele cu compresor fac parte tot din cele turbo nu aspirate?
11 feb 2013, 22:51
0
SpeedNoLimit
690 comentarii 650 puncte
frate ce zici tu se intampla la masinile dupa 95 gen BMW ursuletz sau pisica .. nu compara noua tehnologie cu cea veche , daca ar fi cum ai zice tu nu s-ar mai cumpara masinile TDI , evident ca daca pui turbo la motor aspriat se intampla asa ceva pt ca motorul a fost facut sa fie aspirat ci nu pt turbo . Eu am condus 5 luni Porsche Caynne GTS Turbo si nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva ceea ce zici tu
11 feb 2013, 23:42
+1
bizzz
121 comentarii 432 puncte
citeste
11 feb 2013, 15:04
0
tarzy
401 comentarii 792 puncte
felicitari, interesanta explicatie. Dar nu ai raspuns la intrebare. Cum trage diferit un 4.7 aspirat fata de un 4.7 turbo in ture joase? Adica din experienta ta imi spui ca trage altfel? tinand cont ca turbina nu isi ia energia din funtionarea motorului ci din energia gazelor de evacuare, prin urmare nu are efectul de parazit pe care il are un compresor mecanic spre exemplu. Asa ca, in ture joase un nu exista o diferenta notabila intre modul de functionare a unui aspirat de cilindree mare fata de un turbo de aceeasi cilindree. turbo-lag-ul apare asa cum ai descris, in regimul de functionare al turbinei, si deci in ture medii si inalte. Daca nu ma insel, turbo-lagul este pauza de care o turbina are nevoie pentru a produce presiunea pe care i-o cere ECU. Iar asta, intrun regim de mers cu ture medii si inalte, adica pe circuit, se transpune intrun caracter mai violent al motorului, lipsindui linearitatea unui aspirat. Corecteaza ma te rog daca gresesc;)
11 feb 2013, 15:59
0
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Nu iti bate capul, baiatul s-a documentat pe internet si a aflat multe notiuni stiintifice (turbo lag, turbo surge). Of, cum va dati unii de gol ca nu aveti carnet si ca nu ati bagat niciodata piciorul intr-o masina, fie ea un logan ca aston martin precis nu e cazul. Revenind la subiect, motoarele aspirate normal sunt mai placute pentru faptul ca au un mers mai liniar, urca in ture mai mari si au un sunet foarte frumos; la cele turbo nu te bucuri decat de sunetul acela "suflat" cand intra turbo-ul si bineinteles, de puterea mai mare. Insa niciun motor pe benzina nu va trage in ture mici (in niciun caz in apropierea relantiului, asa cum sugereaza domnu' bizzz ca i-ar da el "talpa").
11 feb 2013, 17:16
-3
bizzz
121 comentarii 432 puncte
voi sunteti copii ,,,,mai degraba inculti..un motor turbo are nevoie de turatii mari pt a trage cum trebuie ,,,in schimb un motor aspirat normal are o acceleratie lineara ,,,cautati un grafic al unui motor turbo si altul al unui motor normal aspirat sa vedeti despre ce vb ,,,,invata sa vb,,,nu are rost sa-mi bat capul cu voi ,,,Ps pt cultura ta generala sunt comandant de vas
11 feb 2013, 21:55
0
tarzy
401 comentarii 792 puncte
@ bizz: crezi ca ma intereseaza ce esti tu? sincer acum? vrei sa-ti spun ca am cunoscut destui absolventi ai universitatii maritime din Constanta si ca nu ii da desteptaciunea afara din casa? In alta ordine de idei, daca ai fi citit cu atentie ai fi vazut ca eu cel putin am precizat diferenta de "linearitate" dintre un motor aspirat normal si unul supra-alimentat cu turbina si am facut asta fara sa te jignesc in vreun fel. Asa ca arata-ne putin respect daca tot bagi gradul tau de "comandant" inainte si vino cu argumente pertinente si cu o expunere coerenta a acestora. Tu, conform spuselor unui nene fara vreo relevanta reala, sustii ca, spre exemplu, un 2.0 FSI trage mai bine in ture joase decat un 2.0 TFSI. Astept sa gasesti graficele de cuplu si putere ale motoarelor si pe urma sa vii cu o parere. Pana atunci domnule Comandant, sper ca totusi v-au invatat la facultatea aia sa si vorbiti in societate. Seara buna.
11 feb 2013, 23:20
0
bizzz
121 comentarii 432 puncte
According to Corky Bell, author of "Maximum Boost," turbochargers increase an engine's power, in turn increasing its top speed. However, until the engine has reached high enough RPMs, the vehicle is slower than it would be with a normally aspirated engine.
11 feb 2013, 21:50
+1
bizzz
121 comentarii 432 puncte
eu nu am vb urat cu tine ,,,m-a suparat blacksnake ,,,,eu nu am nimic cu tine ,,imi cer scuze daca exprimarea mea a fost gresita ,,,
11 feb 2013, 23:52
0
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
te superi degeaba, domnu' comandant! tu imi dai texte de pe net, eu iti spun cum le simti la condus. e simplu, vorbesti din carti (la cel mai propriu mod). te dai la un motor aspirat: il duci aproape de linia rosie, nebunie, sunet de baiat de baiat! te dai la un motor turbo: cresti turele pana pe la 3000 si apoi intra turbo-ul ca lumea si zbori pe sosea fasaind! lumea isi cumpara masina dupa cum o simte, nu dupa ce citeste pe 4tuning sau pe alte site-uri de explicatii tehnice
12 feb 2013, 01:44
-1
catalin_p
168 comentarii 104 puncte
pana si motoarele americane mi se par mai capabile(vezi mustang) putini cp dintr un v8
11 feb 2013, 17:31
-2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »