In legatura cu banii economisiti:
punctele 1 si 2!
nu stiu cat de mult se poate spune despre ele ca sunt mituri! daca vorbim despre A/C la motoare mai mari de 2.0 / 2.5 atunci da... este un mit dar daca ne referim la un motor sub acele valori, cel putin in oras, cred ca sunt destui care stiu la ce ma refer!
in legatura cu pct. 2, are o oarecare logica! daca mergi cu o presiune mai mica decat cea recomandata va trebui sa compensezi cu pedala de gaz rezultand mai mult gaz consumat si invers! acum bineinteles ambele situatii au reversul medaliei!
Mi a placut aia cu "rezervoare subterane sub pamant"....chiar ma gandeam daca aveau astia rezervoare subterane suspendate la 4 metrii deasupra solului.
Fapt: BMW e91 320i, in service mode.
Turatie relanti:
- cu A/C oprit: 620 RPM
- cu A/C pornit: 890 RPM
Consum instant renlanti:
-cu A/C oprit: 0,4 l/h
-cu A/C pornit: 0,7-1,3 l/h (in functie de temperatura setata la climatronic)
Concluzie: 4 tuning mananca *****.
Este destul de logic ca o turatie mai mare la relanti egaleaza cu un consum mai mare la relanti iar cum mersul in regim de oras la ore de varf presupune 70% relanti, consumul cu A/C pornit este simtitor mai mare.
Si la cat pariu ca proportional acest principiu se aplica la toate modelle de masini?
Da, poate la un diesel cu motor de 1.5 si consum de 4-5 in oras va trece nesimtita diferenta. Dar daca vorbim de motoare pe benzina (sau chiar diesel intr-o alta proportie) mai mari de 1.8 diferenta se simte foarte usturator.
citez: "Aceasta se gaseste de obicei pe tocul usii[...]"
:)))))))) LOL
pe TOCUL usii... nici nu stiam ca usile de la masina au si ele tocuri, la fel ca suratele lor de apartament :)))))))
Soferii de TIR sunt cei mai buni "eco-drivers", multi dintre ei invatand exact punctul inainte de culmea unui deal cand pot elibera acceleratia si pot continua cu consum aproape zero pentru ultimii metri peste culme, ei stiu ca este o prostie sa franezi mereu cu discurile si de aceea folosesc frana de motor si/sau elibereaza acceleratia cand prevad ca urmeaza o situatie ce va necesita incetinirea.
Un astfel de condus menajeaza intreg vehicolul, reducand toate costurile asociate, nu doar cel de combustibil. Daca conduci astfel o masina mica se spune ca conduci "batraneste". Posibil sa nu fie cel mai placut mod dar cu siguranta ajuta pe termen lung. Aici trebuie sa fie atenti cei cu motoare |diesel deoarece in cazul lor cate o tura in forta ajuta la mentinerea motorului curat, mai ales a versiunilor cu turbine.
Multi se bazeaza pe sistemele de aprindere avansate si pleaca mereu de pe loc cu masina imediat ce au pornit-o si astfel motorul se incalzeste accelerat si inegal, producand uzuri neuniforme ce duc la consum ridicat si piese defecte (segmenti, pistoane etc).