10 mituri despre anvelopele de iarna, intelese gresit de soferii romani Ghidul soferului 11 Noiembrie 10 mituri despre anvelopele de iarna, intelese gresit de soferii romani
Toate comentariile (56):
124 comentarii 246 puncte
De bun simt toate.
11 nov 2013, 17:51
+14
4 comentarii 10 puncte
Salut. In primul rand felicitari pt articol, imi place. In al doilea rand, am si eu o intrebare: cum se depoziteaza corect cauciucurile? Multumesc.
11 nov 2013, 17:54
+6
mateiush
51 comentarii 69 puncte
Cand depozitezi anvelopele trebuie sa le pui una langa alta. Nu una peste alta.
11 nov 2013, 18:19
+1
19 comentarii 16 puncte
una langa alta se ovalizeaza... corect este sa nu le stochezi la soare sau la caldura prea mare (cum ar fi intr-un pod neaerisit) si umflate pe jeanta...una peste alta... Am un prieten care nu si-a facut presiunea la roti si pentru ca au stat prea mult la presiune mica, atentie montate pe masina, s-au ovalizat...
12 nov 2013, 10:57
+1
2 comentarii 0 puncte
Pot sa iti spun sincer, ca am depozitat cauciucurile cum am avut dispozitia sa le aranjez. Adica aruncate prin magazie cu multe alte tampenii pe ele, si ghici ce, n-au nici pe drq. iar chestia cu unul peste altu e o tampenie, nu influenteaza cu nimic, cand umfli roata isi va loa forma ei initiala. Daca un cauciuc isi pierde forma? Da, daca mergi pe pana, daca stai pe pana foarte mult timp, daca pui ceva greu peste cauciuc pentru mult timp, se poate sa se deformeze. Cauciucurile au in ele inele de otel si materialul are tot felul de panze si chestii care nu ii permit sa se dilate, expandeze, umfle, mai mult decat trebuie. Cand reusesti sa rupi inelele de otel din cauciuc, atunci poti sa-l arunci.
02 nov 2014, 02:27
0
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Dacă ai doar anvelopele, trebuie să le depozitezi "în picioare" pentru a nu li se deforma talonul (strivi).\ Dacă ai anvelopele montate pe jante, le poţi depozita unul/una peste alta (roţile). Bineînţeles, trebuie depozitate într-o încăpere ferită de soare.
10 dec 2015, 21:54
0
Noroc24
80 comentarii 262 puncte
La unele puncte asa va mai place sa exagerati....
11 nov 2013, 18:14
+8
Noroc24
80 comentarii 262 puncte
Exemplu...am cauciucuri ALL SEASONS BFG si sunt foarte bune si in conditii de iarna. Intradevar, nu stiu daca mi as lua cauciucuri allseasons daca nu as avea 4x4..dar oricum..lasati`o mai moale.
11 nov 2013, 18:17
-2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Ia-ti anvelope de iarna si incearca pe zapada sa faci un test, ai sa vezi diferente destul de mari!!!
11 nov 2013, 21:33
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
30 comentarii 7 puncte
bine spus "pe zapada".
02 nov 2014, 10:28
0
1 comentarii 0 puncte
Toate comparatiile intre anvelopele pentru toate sezoanele si cele dedicate (vara iarna) se fac in conditii care favorizeaza anvelopa dedicata. Este evident ca una de iarna va fi mai buna la minus 10 grade cu zapada cat casa sau una de vara la plus 40 de grada. DAR: 1. Ce faci cand dimineata ai 2-3 grade iar la amiaza cand vii de la serviciu ai 15-20? Pleci cu cele de iarna si te intorci cu cele de vara (eventual pleci pe zapada si te intorci pe un amestec de apa si zapada)? Cele pentru toate sezoanele vor raspunde mult mai bine. Iar daca va ganditi bine vedeti ca media temperaturilor in RO in lunile de iarna variaza intre 0 si minus 5 grade a se vedea: https://www.meteoblue.com/ro/vreme/prognoza/modelclimate/ia%C8%99i_rom%C3%A2nia_675810 observati MEDII MAXIME zilnice si MEDII minime zilnice in lunile de vara si iarna ...... 2. Faceti o comparatie anvelope de marca Goodyear4seasson, CrossClimate noi (nu exagerat de tocite) cu niste NoName si / sau resapate sau tocite pana aproape de limita dedicate (de iarna / vara) eventual in conditiile de la punctul 1(acest aspect nu este neglijabil, din martie pana in mai, din septembrie pana in noiembrie cam acestea sunt conditiile in RO, nici pentru anvelope de vara nici pentru cele de iarna.) 3 Cu banii pe un set de anvelope pentru toate sezoanele de cea mai buna calitate as vrea sa stiu ce fel de pneuri iti poti lua de vara + iarna + cheltuieli de schimbare a pneurilor de doua ori pe an + timpul alocat de schimbare a acestora pentru ati oferi ce? A se vedea punctul 1. Concluzie: Daca nu stai la munte, avand in vedere evolutia sezoniera a temperaturilor, chiar si fara a lua in calcul costurile, varianta de pneuri toate sezoanele, de cea mai buna calitate si fara a le toci pana la semn este cea mai buna solutie. PS:parcurg sub 5 mii km pe an si conduc o masina de clasa mica - pentru care sunt si recomandate anvelopele pentru toate sezoanele.
23 sep 2017, 15:26
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
http://stirileprotv.ro/special/portrete/un-ambasador-neoficial-al-romaniei-remus-azoitei-colectionarul-de-dacia-1300.html
11 nov 2013, 20:12
+1
50 comentarii 47 puncte
La faza cu numaru de cauciucuri, pot sa spunca la masinile cu tractiune fata emai bine sa ai cauciucuri de iarna decat pe fata decat sa nu ai deloc. Iarna trecuta, un vecin a plecat cu masina cu cauciucuri de vara, si la prima panta a ramas blocat, iar tata cu aceeasi amsina a trecut pe langa el fara probleme, cu cauciucuri de iarna doar pe fata.
11 nov 2013, 20:30
+2
11 comentarii 47 puncte
Avantajul folosirii anvelopelor de iarna si pe puntea unde nu ai tractiune se simte cel mai bine antunci cand franam...restul argumentelor sunt ori aproape nesemnificative ori vrajeli sau exagerari...
12 nov 2013, 11:05
+2
rudolf.s
25 comentarii 54 puncte
Si a luat si curbele? :) E interesant sa ai gume de iarna pe fata iar pe spate de vara. Mai ales in curbe. Numai asa poti sa faci niste piruete excelente pe sosea. Anvelope de iarna se pun pe toate rotile!
12 nov 2013, 12:08
+3
11 comentarii 47 puncte
da, si curbele :)...insa mai mult atunci cand avem zapada....pe suprafata uscata tre' sa intri destul de tare ca sa derapezi doar din cauza cauciucurilor de vara pe puntea fara tractiune...si da, anvelopele se pun pe ambele punti..
12 nov 2013, 12:21
0
mariusica992000
23 comentarii 28 puncte
Tatal tau cand se apropie de o curba incetineste cu 100m inainte? Ai vazut cum arata cauciucurile de vara la temperaturi sub 0 gr? Fa o comparatie si apoi intreaba-te cat este de sigur sa folosesti combinatia fata-iarna si spate-vara. Am cauciucuri de vara pe masina,nu o folosesc iarna. Pana sa dea legea asta mai ieseam prin cartier cu masina si se descurca si pe zapada,dar la fiecare plecare de pe loc se chinuia ceva,iar la franare intra ABS-ul imediat cum atingeam frana.
12 nov 2013, 14:52
-1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Abea s-au inventat cauciucurile de iarna la noi si nu mai misti masina fara? :)) Asa cum mergeau acu 50 de ani, poti merge si tu in siguranta... inveti sa conduci pe zapada, planifici ruta si nu iesi pe nameti sa urci dealuri ca dilaul
17 nov 2013, 10:12
+1
3 comentarii 1 puncte
imi pare rau sa va stric stiinta dar daca tractiunea are cauciucuri adecvate se descurca destul de ok....am "gume" si de iarna si de vara si M+S....iar care zice ca o ia masina pe naspa cand nu ai si pe celelalte 2 roti gume iarna sigur conduce masina lu taticu cand el nu e acasa si atat
29 oct 2014, 03:17
+1
103 comentarii 45 puncte
"masinile cu tractiune fata emai bine sa ai cauciucuri de iarna decat pe fata" Daca vrei sa te protejezi impotriva derapajelor, aceasta remarca este falsa. Indiferent care este axa motoare, derapajul unui autovehicul se face pe axa spate. Si asta datorita in cea mai mare parte, fortei centrifuge. In schimb, pentru tractiune, intr-adevar, este mai indicat sa ai cauciucuri pe axa motoare. Depinde de pentru fiecare ce este mai importat, tractiune sau control. Bineinteles, ideal este ca toate gumele care echipeaza masina sa fie la fel. Acelasi lucru este valabil si pentru cauciucurile de vara.
14 dec 2015, 10:10
0
9 comentarii 4 puncte
eu am pe fata anvelope noi de iarna iar pe spate SH allseason si sa stii ca masina circula destul de bine si pe timpul cald si pe timpul rece. Ce conteaza atunci cand conduci este faptul de a fii atent la momentul franarii ca degeaba ai anvelope de iarna noi MICHELIN si franezi la jumatate de metru de cineva ca tot il pocnesti.Asa ca nu conteaza anvelopele daca sunt SH.
11 nov 2013, 21:51
+2
mariusica992000
23 comentarii 28 puncte
Circuli vara(peste 30gr in atmosfera) cu cauciucuri de iarna? Se tocesc de 2-3 ori mai repede ... Atentie sporita si condus preventiv este foarte bun,dar cu o masina echipata corespunzator. Chit ca sunt SH,dar sa fie dedicate anotimpului.
12 nov 2013, 14:45
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ideea este sa compari cum franeaza fiecare in aceleasi conditii ca daca franezi dupa ce l-ai pocnit pe ala degeaba. Eu unu mi-am luat anul asta un set de vara nou (michelin pentru ca le folosesti 9 luni pe ani) si un set de iarna nou (Debica ca astea au fost fondurile) si nu exista termen de comparatie cu seturile anterioare pe care le aveam. Cele de vara au o aderenta extraordinara asta avand in vedere ca am o masina de peste 1.5 tone. Sunt curiosa sa vad cum se comporta cele de iarna pe zapada
12 nov 2013, 14:57
+1
9 comentarii 4 puncte
Si decat sa iau anvelope noi NO NAME chinezesti mai bine cumpar anvelope SH de firma gen GOOD YEAR.
11 nov 2013, 21:52
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Iti impartasesc parerea partial, as face asta doar dc ar avea profil 60-70% si ar avea maxim 2 ani vechime
12 nov 2013, 15:00
+1
246 comentarii 222 puncte
Ce marca de anvelopa e in poza ? ARATA SUUPER!! Hankook?
11 nov 2013, 22:20
0
dannyseke
265 comentarii 456 puncte
Anvelopele din imagine sunt NOKIAN HAKKAPELIITTA SPORT UTILITY 5, 265/65 R 17, in imagine sunt montate pe o Toyota Land Cruiser, mai multe date despre masina nu stiu avand in vedere doar o parte din ea. Ce pot sa mai spun este ca anvelopele sunt facute special pentru tarile nordice si Rusia. Am cautat si eu de curiozitate. Peace!
12 nov 2013, 00:32
+2
61 comentarii 102 puncte
nu stiu daca sunt neaparat dezvoltate pentru Rusia si Europa de nord, sunt vandute destul de bine si in State. Anvelopele de iarna de la Nokian sunt printre cele mai bune, le-am gasit constant pe locuri fruntase in topurile revistelor si site-urilor de profil de afara. Eu cel putin nu am ce sa le reprosez, sunt foarte multumit de Nokian (am alt model, nu SUV 5 cel din poza). Unde trebuie atentie mare este la drumurile / strazile acoperite cu asa numitul "slush" = amestec de zapada si apa (zapada topita) la temperaturi joase.
12 nov 2013, 08:50
+1
246 comentarii 222 puncte
mersi fain bro pentru informatie.. Ma apuc sa le caut. Poate gasesc un 205/55/16.
12 nov 2013, 10:48
0
lucaiuli
1 comentarii 4 puncte
Recent am fost la Cernauti, Ucraina si pe un drum de-al lor judetean, nu principal, bombardat ca dupa razboi, am facut explozie la un cauciuc fata, cauciuc cumparat in vara, un GoodYear F1 Asymmetric 2. Am ajuns cu roata de rezerva pana in Cernauti in mega bazarul lor, unde doar partea auto tine cat un stadion - acolo am vazut intr-adevar anvelope cu pini metalici, insa facute special pentru SUV-uri, pentru marimea mea 225/45/R17 nu erau. Faza super este ca ei vand in grivne ucrainiene la cursul USD, ei nu se iau dupa euro. Foarte saritori toti, cunosc romana si m-au ajutat foarte mult, dar nu vand deloc la bucata, doar la set de 2 sau 4 si cum eu voriam doar una sa pot ajunge in Romania cum trebuie, n-am vrut sa cumpar doua si m-au ajutat cu un service din oras, l-au sunat pe om, m-a asteptat la gara si m-a condus la serivice de unde mi-am luat doua anvelope SH Pirelli (la fel, doar la set) 5-6mm cu 50USD ~ 400 grivne + inca 60 grivne echilibrare si montare Ca idee 1RON = 2.5 grivne. Scuze de offtopic - in concluzie faza cu "doar in Rusia gasesti astefel de anvelope" este 80% adevarata, eu nu am vazut la noi anvelope cu pini metalici.
12 nov 2013, 11:13
+4
Ecklund
74 comentarii 177 puncte
Mai documenteaza-te un pic in privinta cauciucurilor cu pini,sunt mult mai multe tari din Europa si nu numai care le folosesc,ba chiar mai mult in cateva "state" din Norvegia sunt obligatorii numai cele cu pini,eu personal tot din astea folosesc si isi merita toti banii.
20 nov 2013, 01:41
0
95 comentarii 65 puncte
Orice anvelopa ar face,cu tampitul tot degeaba, ia-ti anvelope noi cele mai scumpe si da-te apoi ca dementul cu ele, baga-te,croseteaza cu ele, baga 120 pe ninsoare,ca doar ai gume . din pacate, psihologia majoritatii nu iarta, cu cit crede ca are masina mai smechera, ESP,ABS etc, gume scumpe cu atat se baga mai dement in circulatie si tot o trosneste de accidente nasoale. Statisticile arata ca pe zapada la accidente sunt campioni cei cu masini moderne si culmea, cu pneuri scumpe de sezon. Eu ii vad tot timpul pe strazi si sosele,iar cei cu masini modeste conduc prudent si nu incurca viata altora.
12 nov 2013, 11:57
+8
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
mariusica992000
23 comentarii 28 puncte
La faza cu conducerea preventiva sunt de acord cu tine. La faza cu gheata sau polei nu prea sunt. Da, le scade eficienta celor de iarna pentru ca au si ele o limita. Daca nu cunosti limitele unei masini si conduci peste aceste limite ai toate sansele sa ajungi intr-o situatie neplacuta,indiferent de masina pe care o folosesti.
12 nov 2013, 15:02
+2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ajuta dar nu inseamna tot, vad ca unii si mai sus nu inteleg ca ideal este sa ai si material si conduita. Este o simbioza ca sa zic asa, cu cat ai mai mult din ambele cu cat este mai bine. (P.S. Enter mai usor cu limba aia straina sa intelegem si noi ceva)
12 nov 2013, 15:06
+2
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Ai stabilit asta din putul gandirii? Ia de aici test concret pe un patinoar: http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
12 nov 2013, 15:20
+1
30 comentarii 7 puncte
Pur marketing. Aia cu gume de iarna zici ca este tramvai, asa ia curba. Amice esti dus rau.
13 nov 2013, 09:43
-2
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Cati ani ai? Asa-i ca n-ai permis si nici nu te-ai urcat la volanul unei masini in afara curtii tale?
13 nov 2013, 10:12
0
30 comentarii 7 puncte
lol, normal ar fi trebuit sa-ti dau ignore dar hai sa-ti raspund : in '84 cind am luat prima data carnetul si duceam un autobuz plin, in siguranta, fara gume de iarna, tu erai pe teava la tactu, inca. Asa ca, ciocu mic. Daca stii sa mergi mergi si cu alea de vara. De pilda: iarna trecuta aprox. 97% din accidente au fost facute de soferii cu masini echipate cu gume de iarna.
17 nov 2013, 14:41
+1
YCEE
557 comentarii 995 puncte
plm..meltenii au zis ca daca au gume de iarna au si senile...lasa`i sa crape ca eu ma bucur cand ii vad la stiri..selectie naturala
19 nov 2013, 20:05
+1
7 comentarii 13 puncte
o fi buna si selectia asta naturala, cu conditia ca meltenii sa nu-i implice si pe altii, nevinovati...
13 sep 2016, 22:38
0
77licu
93 comentarii 171 puncte
Poţi să ai şenile,dacă habar nu ai cum se conduce o maşină iarna,tot o să patinezi/derapezi sau o să ieşi în decor.4 cauciucuri de 1000 lei buc nu transformă pe nimeni în şofer adevărat.
12 nov 2013, 20:50
+9
2 comentarii 0 puncte
Corect. Multi au impresia ca un cauciuc de iarna v-a face din masina ta tractor. Ma uit la multi idioti care raman blocati in zapada, si accelereaza in gol pana le taie alimentarea.
02 nov 2014, 02:44
0
1 comentarii 0 puncte
sunt de acord cu articolul si pare destul de pertinent, dar ma intreb de ce cei din SUA folosesc cauciucuri all sezon? nu stiu de toate astea? n-as crede. Si au vorba aia si calduri si zapezi..
13 nov 2013, 16:20
0
248 comentarii 132 puncte
Am auzit multa lume spunand ca gumele M+S sunt "all season" .Ar fi trebuit sa clarificati si asta in articol sa fie complet. Oricum foarte bun articol.Gumele de iarnape timp de vara sunt un dezastru (testat) si la fel chinezariile nu-s Michelin ,da nici Michelin nu-s Bridgestone sau Firestone!
13 nov 2013, 20:33
0
CT-96-GML
56 comentarii 80 puncte
Interesant cum stim noi "romanii" sa ne invartim in jurul cozii.Sunt atatea studii pe net-ul asta,care pot fi accesate cat se poate de simplu,fara a mai face teoria batului de chibrit.Multi isi dau cu presupusul,fara macar sa fi pus mana pe volan,sa conduca pe timp de iarna ( masina echipata cu gume de vara ),cand temperatura exterioara coboara des,pana la -10....-15grade,mai ales dupa ce,masina a stat si toata noaptea afara ( fara garaj,unde temperatura este alta ),iar dimineata,fara pic de gheata, sau polei,anvelopele de vara devin.........patine,de ce? din simplul motiv ca devin RIGIDE,datorita gerului ( cu toate ca "au carne" cat cuprinde ).De altfel se poate demonstra si necesitatea echiparii COMPLETE a autovehiculului,indiferent de tractiune ! ex. Tractiune fata,echipata de iarna,spate,echipat cu "vara",la primul viraj,"mai inghesuit",forta centrifuga,va determina o miscare de rotatie in jurul axei,creeate de puntea fata ( ce are o aderenta pe masura,datorita tractiunii si a echiparii corespunzatoare ),iar masina se va rasuci in strada de nu mai stii,daca "vii",sau "pleci",in consecinta,cu exceptia reclamei la MICHELIN ( recunosc ca marca este OK ),articolul este binevenit. As mai face o precizare,ca: o anvelopa DE IARNA,fie ea NO NAME,se va comporta NET SUPERIOR,mai bine,fata de ALL SEASON indiferent de marca.Si sfatuiesc utilizatorii de autoturisme,pe timpul iernii : daca faceti 3000-4000km/luna,cumparati MARCA,faceti,numai 1000-2000/iarna,nu are rost sa "tineti banii inchisi",in MARCA.ptr ca vor imbatrani la fel in timp si ve-ti plange cand le ve-ti arunca,neuzate nici 50%.Deci cititi,si luati din informatie,exact ceea ce va e de folos,ca daca incepem sa facem si analize gramaticale si morfologice ( a se citi"despicarea firului in patru" )nu vom intelege nimic si vom cosidera ca tot ce se scrie,e.....o prostie.
13 nov 2013, 21:11
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Ecklund
74 comentarii 177 puncte
Sunt curios daca in Romania ai voie sa folosesti acelsi tip de cauciucuri pe care voi l-ati pus in prezentarea articolului,cu pini metalici.Daca are careva idee astept un raspuns...
20 nov 2013, 01:45
0
281 comentarii 304 puncte
Degeaba ne chinuim noi aici sa ne dam seama ce este mai bn pt siguranta noastra daca un meltean cu 4X4 cu anvelope SH resapate de 15000 de ori ( crezandu-se d-zeu cu Jeepan ) intra in tn cu 2 tone de metal !
21 nov 2013, 00:02
+2
Cipri.Pop
1 comentarii 0 puncte
Buna ziua, va rog sa ma ajutati in alegerea anvelopelor si a jentilor potrivite pt urmatorul sezon de iarna. sunt posesorul unei Skoda Fabia sdi si am jantele de vara pe 14. Acum vreau sa achizitionez anvelope cu jenti pt iarna si nu stiu de care sa cumpar (R14 sau R15). afecteaza cu ceva daca iau R15 sau nu ? Imi ofera mai multa siguranta ?
07 oct 2014, 16:23
0
3 comentarii 1 puncte
sngurul lucru afectat va chilometrajul tau daca anvelopele respective nu sunt cel putin aproape ca cele din talon(sau mai sigur din carte/busonul de la alimentare)
29 oct 2014, 03:30
0
7 comentarii 13 puncte
un sfat, cu oarece doza de subiectivism... foloseste iarna jante de otel si anvelope cu dimensiunea standard a masinii (de preferat cele cu latimea mai mica si inaltimea talonului mai mare, in acest caz jantele de 14 toli) iar vara pentru aspect si stabilitate mai buna in viraje, jante de 15 toli (arata mai bine cele din aliaje usoare) cu anvelope mai late. Aproape sigur, in cartea masinii sunt precizate dimensiunile permise la masina ta, si poti gasi de asemenea pe net convertoare de dimensiuni de anvelope, daca vrei jante mai mari in diametru sau anvelope mai late... Parerea mea (personala) e ca pt iarna ar fi mai bune jantele cu diametru mai mic, implicit anvelopele cu talon mai inalt, micsorandu-se riscul de a deteriora anvelopele prin gropile noastre...
13 sep 2016, 22:52
0
5 comentarii 12 puncte
Un articol de doi lei facut de habarnisti care pun frana cand vad politia si merg cu 45 in loc de 55 in localitati. Sa vad cum folosesti pneuri de iarna de orice fel pe polei, chiar sunt curios. Cica all sezon nu aunt bune. Inseamna ca ai rulat cel putin 200000 km cu anvelope allsezon si ai vazut cum se comporta in toate conditiile. Stiri de ***** ai de pierdut timpul. Ati vazut si voi roti.
28 oct 2014, 12:18
0
3 comentarii 1 puncte
aveti dreptate 4tuning problema suntem noi conducatori auto....iar din ce am vazut prea putini se lauda " da am cauciucuri adecvate" restu' is genu "io stiu ca"...am de toate am si noi si vechi ca asa am avut norocul dar.. io am reusit sa le demonstrez celor din jur ca 2014 cu 2010 nu are nici o diferenta fiind forba doar de anul de fabricatie si de maxim 2 mm diferenta'.....iar ca si continuare ...cei care zic ca daca tractiunea are gume adecvate si celelalte 2 sunt de vara o iau la random.....sa isi tina argumentele pt ei pt ca e vb de masini si nu de jocuri de masinute:)
29 oct 2014, 03:27
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »